Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
awkwardstevie
Posty: 44
Rejestracja: 18 gru 2020 22:22
Auto: VI
silnik: 3.0 v6

CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Post autor: awkwardstevie »

Witam
Zaczynam inwestować w swojego Accorda.
Chciałbym powoli wchodzić w sferę tuningu i zacząć coś modyfikować. Ogólnie mocy mi nie brakuje, chciałbym głównie polepszyć wrażenia z jazdy oraz wygląd zewnętrzny.

Na ten moment mam założoną rozpórkę na przodzie. Felgi na lato i zimę mam ładne. Budżet mam 2000zł - 3000zł - Od czego zacząć? Ogólnie jestem "gadżeciarzem" i każda najdrobniejsza modyfikacja mnie cieszy. Na ten moment nie chcę go obniżać, ale będzie to później w planach. Audio mam dobre - głośniki bose i radio alpiny, dla mnie gra bardzo dobrze.
Myślałem nad dolotem ze stożkowym filtrem powietrza, spoilerem i przelotem bądź końcówkami wydechu.

Chciałbym, żeby na początku rzeczy były mało inwazyjne bez konieczności przerabiania samochodu.
Chciałbym też, żeby się ktoś wypowiedział na temat chiptuningu - jak auto jeździło przed i po. Wiem, że na wolnossącym nie zyskam dużo mocy, ale bardziej chodzi mi o elastyczność, reakcję na pedał gazu i ogólną eksploatację.

Bardzo proszę o propozycję oraz odnośniki do części, które warto kupić / zamienić
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Post autor: fotografiks »

Zacznij kariere od przywitalni.
Poka furaka w odpowiednim dziale.

A wracając do tematu.

Gruby temat... wczytuję się któryś raz... i... za gruby żeby coś doradzać xD


Dozbiera jeszcze tysiaka, zainwestuje w gwint i tak niech zostawi, a będzie dobrze.
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
b0Ls
Posty: 322
Rejestracja: 10 sty 2018 23:40
Auto: Accord 99
silnik: F20B5

Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Post autor: b0Ls »

W pierwszej kolejności zająłbym się hamulcami, później podstawy czyli filtry, świece, płyny, uszczeki i zawieszenie no i rozrząd. Zakonserwuj podwozie i profile zamknięte. Zrób to i dopiero potem baw się w tuningi.
awkwardstevie
Posty: 44
Rejestracja: 18 gru 2020 22:22
Auto: VI
silnik: 3.0 v6

Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Post autor: awkwardstevie »

hamulce zrobione, rozrząd 30k km temu, filtry i eksploatację wymieniam w najbliższym czasie, zawieszenie pracuje prawidłowo i nie ma luzów. Podwozie w świetnym stanie, bez grama rdzy.

Postanowiłem po nowym roku zrobić zrobić przelot u znajomego i dolot.
Są jakieś godne polecenia zestawy tuningowe do dolotu?
HCS1817
Posty: 132
Rejestracja: 12 paź 2015 10:30
Auto: Accord cg2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Poznań

Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Post autor: HCS1817 »

Co do dolotu z filtrem stożkowym_ https://mtuning.pl/Uklad-Dolotowy-Honda ... -01,p,2893" onclick="window.open(this.href);return false;. Jak chcesz taniej to posiadam dolot z filtrem stożkowym krótki lub długi, mogę jeden przeznaczyć na deal.
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Post autor: krisss111 »

simota, to budżetowy szit, niestety, miałem, używałem, i ... zardzewiał... serio. lepiej wziąć jakiś KN, pipercros czy coś w ten deseń. dodatkowo, nie wiem jak w V6,ale w r4 oprócz zmiany dźwięku to żadnych zmian w mocy nie da się zauważyć, bo czy + czy- 2 czy nawet 5 kuni to żaden przyrost, który można stracić tankując na ch..owszej stacji gorsze paliwo.
Przelot, zmiana wydechu, też to przerabiałem i efekt jak wyżej.... ładnie brzmi, nic nie daje :-D
tyle z silnika.
Zato zawieszenie... to daje dużo, zmienia dużo zarówno w prowadzeniu, trzymaniu się drogi ale i w wyglądzie.
upgrade hamulcy też daje duuużo.
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Post autor: wysio »

A nie jest tak, że przy stożku gorzej jedzcie z dołu, a lepiej na wyższych obrotach? Też miałem to kiedyś u siebie robić, ale mi przeszło.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2098
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Post autor: QuicksilveR »

krisss111 pisze:simota, to budżetowy szit, niestety, miałem, używałem, i ... zardzewiał... serio. lepiej wziąć jakiś KN, pipercros czy coś w ten deseń. dodatkowo, nie wiem jak w V6,ale w r4 oprócz zmiany dźwięku to żadnych zmian w mocy nie da się zauważyć, bo czy + czy- 2 czy nawet 5 kuni to żaden przyrost, który można stracić tankując na ch..owszej stacji gorsze paliwo.
Przelot, zmiana wydechu, też to przerabiałem i efekt jak wyżej.... ładnie brzmi, nic nie daje :-D
tyle z silnika.
SRI coś tam daje na dole obrotów, ale tylko zimą. Robi się cieplej i du.., jest gorzej niż na serii. I drze japę w niebogłosy :D
CAI z kolei daje troszkę na górze, lepiej separuje od ciepłego powietrza z silnika... ale właściwie poprawa osiągów niezauważalna. Brzmi fajniej niż SRI.
Jeśli brać jakieś zestawy, to jak pisał krisss11, K&N, Injen, Pipecross, może TenzoR.
krisss111 pisze:Zato zawieszenie... to daje dużo, zmienia dużo zarówno w prowadzeniu, trzymaniu się drogi ale i w wyglądzie.
Potwierdzam. Dodam, aby nie brać zwykłych sprężyn obniżających do 3.0. Najlepiej gwint, bo dobierzesz sobie twardość sprężyn i wyregulujesz pracę amortyzatorów.
krisss111 pisze:upgrade hamulcy też daje duuużo.
Potwierdzam. Chociaż nie mam takiej petardy jak krisss11, to nawet dwutłoczkowy zestaw 320 mm z Accorda Type-S daje baaardzo dużo przy hamowaniu (i jest plug&play), nie mówiąc już o czterotłoczkowych z Acury lub Legenda.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
awkwardstevie
Posty: 44
Rejestracja: 18 gru 2020 22:22
Auto: VI
silnik: 3.0 v6

Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Post autor: awkwardstevie »

Moglibyście poratować również linkami do rzeczy które podajecie?

Powiem szczerze, w zawieszenie nie chcę inwestować. Jeździ mi się tym dobrze, dopóki jest sprawne to nie chcę takiej kasy pakować. Hamulce jak najbardziej, wygląd zewnętrzny i dźwięk również.
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: CG2 3.0 v6 początki tuningu - co i jak

Post autor: krisss111 »

jeśli nie chcesz iść w jakiś grubszy performance pod maską a tyko na poprawie serii, to zamiast bawienia w stożki, wsadź jakąś dobrą wkładkę zamiast OEM filtra, na przykład K&N. dla wrażeń akustycznych wywal rezonator (taka plastikowa pucha, znajduje się bezpośrednio pod puszką z filtrem powietrza, trzeba zdjąć zderzak, albo przynajmniej koło i nadkole żeby się go pozbyć). Wydech, to tak jak wyżej, jeśli nie chcesz, żeby darło się nie wiadomo jak, to znajdź sobie jakieś ładne końcówki, np od s2k i wizualnie to wystarczy, no chyba że chcesz straszyć kury sąsiadom i budzić małe dzieci, to wtedy faktycznie jakiś przelot i końcowe tłumiki, ale to już większe koszta jeśli chcesz, żeby było ładnie i zgodnie ze sztuką (najlepiej z kwasówki, ale to Ci wyczerpie budżet) ...
Odnośnie wyglądu, to standard, dokładki zderzaków przód i tył + nakładki progów, niestety towar deficytowy a i nierzadko nie tani. szpojler to jak kto lubi, jednym się podoba innym nie. Hamulce, można albo dobrze zregenerować to co masz, co wystarcy do sprawnego spowalniania, albo zamienić na zaciski i tarcze z accorda VIII typeS, co jest zabiegiem w sumie prostym bo wszystko pasuje p&p i znacznie poprawia zatrzymywanie, lub iść grubiej i zakładać zaciski 4ro tłoczkowe brembo lub advicsy z legenda czy acury, ale to już i grubsze sianko a i pracy więcej. można jeszcze wymienić przewody elastyczne na jakieś w oplocie stalowym, a przy tym na pewno nie zaszkodzi wymienić wogóle przewodów metalowych na miedziane, bo zazwyczaj są dość skorodowane

ps.
linki? ale że mamy zrobić za ciebie robotę? o nie, kolego, to jest właśnie najlepsze, szukanie klamotów. zresztą z tymi podstawowymi poradzisz sobie sam, wystarczy użyć googlarki. a do tych mniej podstawowych nikt ci linków nie da, bo takie rzeczy jak dokładki i czy inne łowne tematy znikają baaardzo szybko.
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
ODPOWIEDZ