Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Strumienica

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
Jaro
Posty: 46
Rejestracja: 12 sie 2011 20:35
Auto: Accord 98-02
silnik: 1997

Strumienica

Post autor: Jaro »

Czy ktoś montował strumienice do 2,0 zamiast katalizatora, zastanawiam sie na strumienice michael lub tłumikiem przelotowym.
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: Strumienica

Post autor: figo »

Jaro pisze:Czy ktoś montował strumienice do 2,0 zamiast katalizatora, zastanawiam sie na strumienice michael lub tłumikiem przelotowym.
Kup lepiej przelot jak strumienice, jak popatrzysz to mało kto do hondy wkłada strumienice, a tylko przelot.
HR
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Strumienica

Post autor: Trojan »

A po kiego ta zmiana :?: Wysypał się kat już :?:
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Strumienica

Post autor: matysziom »

.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2012 23:14 przez matysziom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Strumienica

Post autor: matysziom »

tylko przy takiej modyfikacji chyba przydalo by sie od razu kolektor z kwasiaka zapodac oraz tylna puszke przelotowa. sam mysle o wywaleniu kata tylko czy jest sens bez calej reszty ...
Awatar użytkownika
Jaro
Posty: 46
Rejestracja: 12 sie 2011 20:35
Auto: Accord 98-02
silnik: 1997

Re: Strumienica

Post autor: Jaro »

Zastanawiam się nad wycięciem katalizatora ponieważ wcześniejszy właściciel wymienił oryginalny na zamiennik bosal ale dość tani bo widziałem je za 180 na allegro i zastanawiam się czy nie blokuje wydechu.
Awatar użytkownika
adamus
Posty: 101
Rejestracja: 11 maja 2010 23:29
Auto: 98-02
silnik: CG4

Re: Strumienica

Post autor: adamus »

ja u siebie wyciąłem i wstawiłem sama rurę i jest Git ;). Bałem się ,że ze starosci się przytka i wywali mi uszczelkę pod głowica ;)
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Strumienica

Post autor: matysziom »

uu o rurach to za duzo dobrego nie slyszalem:D
cos sie zmienilo? odetkal sie jakos lepiej gada ?
Awatar użytkownika
Prywo
Loża szyderców
Posty: 1571
Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
Auto: O3FL
silnik: 1.4
Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR

Re: Strumienica

Post autor: Prywo »

ja co prawda do accorda IV gena (2.2i w manualu z silnikiem F22A3) wstawiłem strumienicę i po 3 miesiącach zmieniłem znów na kata.
z korzyści to tylko to że lepiej się zbierał z dołu ale przy 4 tyś. obr. bardziej mulił, a tamta skrzynia miała to do siebie że na 3 biegu dopiero przy 4 tyś. rozkręcała.
byłam nawet w Eltecu i mi powiedzieli że bez modyfikacji całego układu to po wycięciu kata mogą być tylko straty, powodem jest to że w układzie wydechowym zmienia się wartość zaprojektowanego podciśnienia które pozwala na lepsze opróżnianie komór spalania, w związku z tym można lizyć na straty mocy i niutków.
Starym accordem przed zmianą byłem na hamowni i pokazało 149 kucy i 190 niutków (katalogowo 150PS i 197Nm) po zmianie kolektora wydechowego i wstawieniu strumienicy wyszło 139 kucy i 174 niutki.
Krzywa mocy w pierwszym momencie bardzo się dławiła, wykres niżej.
dodam że w zakresie 4500-5000 był jakiś dołek i moc powoli spadała, na seryjnym kolektorze wszystko płynnie szło w górę i dopiero przy 6500 moc zaczynała spadać.

w BMW też miałem strumienicę i miesiąc temu ją wywaliłem, wstawiłem tłumik przelotowy, jest ciszej nie ma aż tak głośnego dźwięku metalicznego ale jest dalej, tak czy tak będę wstawiał kata.
Załączniki
HAM.jpg
Ostatnio zmieniony 20 cze 2012 23:00 przez Prywo, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
http://www.ukpkp.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Strumienica

Post autor: Trojan »

Prywo pisze:byłam nawet w Eltecu i mi powiedzieli że...
bez kitu udaj się do ASO po narządy :lol: :lol: :lol:
mam ,że teraz już załapiesz dżołk :lol: bo na hakp nie wyszło. ;)
ODPOWIEDZ