Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Górny, przedni wahacz

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
lawina
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2016 15:17
Auto: Accord Coupe CG3
silnik: 2.3

Re: Wahacz górny

Post autor: lawina »

addamah pisze:-sworzeń na prasę razem z wahadłem i go wyciskasz -pamiętać przy nowym że jest kierunkowy na wahaczu jest kropka i na sworzniu też(kropka do kropki) on pracuje tylko AP end DOWN inaczej niż dolny w każdą stronę.


Co? Jak to tylko UP and DOWN? Przecież sworzeń musi się kręcić razem ze zwrotnicą inaczej koło by nie skręcało.
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2091
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Wahacz górny

Post autor: QuicksilveR »

lawina pisze:
addamah pisze:-sworzeń na prasę razem z wahadłem i go wyciskasz -pamiętać przy nowym że jest kierunkowy na wahaczu jest kropka i na sworzniu też(kropka do kropki) on pracuje tylko AP end DOWN inaczej niż dolny w każdą stronę.


Co? Jak to tylko UP and DOWN? Przecież sworzeń musi się kręcić razem ze zwrotnicą inaczej koło by nie skręcało.

Kręci się wokół własnej osi, ale porusza się tylko dwukierunkowo, w przeciwieństwie do sworznia zwrotnicy, który też kręci się wokół własnej osi, ale może też poruszać się w każdym kierunku.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
lawina
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2016 15:17
Auto: Accord Coupe CG3
silnik: 2.3

Re: Górny, przedni wahacz

Post autor: lawina »

no i to ma już sens ;)
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: Wahacz górny

Post autor: krisss111 »

addamah pisze:Temat jest bardo prosty>
musisz wyciągnąć ąmortyzator,-wcześniej zdemontować zacisk z jarzmem i zdjąć tarczę hamulcową ,będzie przeszkadzał też łącznik stabilizatora.odkręcasz końcówkę drążka kiero.., i wybijasz zwrotnicę z górnego sworznia schodzi raczej lekko
-teraz wahacz śruby z prawej i lewej chyba klucz15? i już go masz wręku
-sworzeń na prasę razem z wahadłem i go wyciskasz -pamiętać przy nowym że jest kierunkowy na wahaczu jest kropka i na sworzniu też(kropka do kropki) on pracuje tylko AP end DOWN inaczej niż dolny w każdą stronę.
-warto zmienić tuleje wahacza jeśli są zmęczone FEBEST ( prasa konieczna iduuużo cierpliwości ) i pamiętać jak była wprasowana stara tuleje nową tak samo ustawić .
-wszystko składasz i smigasz. :D :D :D

-tuleje i sworznie dostaniesz w HAPRTsie.


Co Ty pitolisz?
poza tym co wymienię wszystkie pozostałe czynności są opisane prawidłowo ;-)
żeby wyjąć amortyzator, demontaż zacisku jak i tarczy nie jest potrzebny. odkręcasz górne mocowanie i dolne w widełkach, a od hamulcy to tylko mocowanie przewodu bo chyba jest właśnie na amortyzatorze i tyle. tarczy się nie zdejmuje !!!!!!!
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Górny, przedni wahacz

Post autor: Krzysiek15255 »

Odkręcić górne mocowanie amora, odkręcić i zbić widełki, odkręcić mocowanie przewodu hamulcowego i powinno zejść. Podnieść najlepiej cały przód żeby stab nie ciągnął Nam zwrotnicy do góry.
adincg2
Posty: 31
Rejestracja: 05 sie 2016 13:26
Auto: cg2
silnik: 3.0

Re: Górny, przedni wahacz

Post autor: adincg2 »

Kolega który ma sklep zaproponował mi wahacz Delphi za 160zł. Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Górny, przedni wahacz

Post autor: Lebow »

Tuleje sa żywotniejsze niż sworzeń.
Jeśli stwierdzili luz tylko na sworzniu to zamawiaj w Haparts sworzeń 555 i go wymień.
Jeśli tuleje też maja luz to gdzieś był temat o tulejach Febesta.
Sugeruję jednak oryginalną sztywną używkę.
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Górny, przedni wahacz

Post autor: wysio »

Ten wahacz Delphi długo nie pożyje - chyba że na niemieckich autostradach.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
adincg2
Posty: 31
Rejestracja: 05 sie 2016 13:26
Auto: cg2
silnik: 3.0

Re: Górny, przedni wahacz

Post autor: adincg2 »

Jak już ściągnę cały wahacz to bym wolał komplet zrobić wraz z tulejami. Tuleje tez odpowiednio trzeba wprasować? Chodzi mi czy tez są kropki jakieś tak jak przy sworzniu? Niestety auto użytkuje po Polskich dziurawych drogach na 18" felgach :lol:
Awatar użytkownika
Robertos
Posty: 169
Rejestracja: 24 mar 2010 11:35
Auto: Coupe F20B7
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Górny, przedni wahacz

Post autor: Robertos »

Kolego ja już to przerabiałem... Tu masz temat:
viewtopic.php?f=2&t=3989&hilit=meyle
i tu:
viewtopic.php?f=2&t=3926

Nie kupuj wahaczy firmy MEYLE, nie pasują.

Nie wiem jak jest z innymi zamiennikami całych wahaczy, ale ja to nabiłem na stare oryginalne wahacze sworznie firmy CTR ( CBHO-29/28 )
I jest dobrze.
Tu masz konkretny film jak to zrobić szybko i prawidłowo.
https://www.youtube.com/watch?v=T9mwY4q ... ture=share

Sworzeń jak nie chcesz wbijać młotem,to możesz gdzieś go oprzeć i wcisnąć lewarkiem.
ODPOWIEDZ