Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
addamah pisze:-sworzeń na prasę razem z wahadłem i go wyciskasz -pamiętać przy nowym że jest kierunkowy na wahaczu jest kropka i na sworzniu też(kropka do kropki) on pracuje tylko AP end DOWN inaczej niż dolny w każdą stronę.
Co? Jak to tylko UP and DOWN? Przecież sworzeń musi się kręcić razem ze zwrotnicą inaczej koło by nie skręcało.
addamah pisze:-sworzeń na prasę razem z wahadłem i go wyciskasz -pamiętać przy nowym że jest kierunkowy na wahaczu jest kropka i na sworzniu też(kropka do kropki) on pracuje tylko AP end DOWN inaczej niż dolny w każdą stronę.
Co? Jak to tylko UP and DOWN? Przecież sworzeń musi się kręcić razem ze zwrotnicą inaczej koło by nie skręcało.
Kręci się wokół własnej osi, ale porusza się tylko dwukierunkowo, w przeciwieństwie do sworznia zwrotnicy, który też kręci się wokół własnej osi, ale może też poruszać się w każdym kierunku.
addamah pisze:Temat jest bardo prosty> musisz wyciągnąć ąmortyzator,-wcześniej zdemontować zacisk z jarzmem i zdjąć tarczę hamulcową ,będzie przeszkadzał też łącznik stabilizatora.odkręcasz końcówkę drążka kiero.., i wybijasz zwrotnicę z górnego sworznia schodzi raczej lekko -teraz wahacz śruby z prawej i lewej chyba klucz15? i już go masz wręku -sworzeń na prasę razem z wahadłem i go wyciskasz -pamiętać przy nowym że jest kierunkowy na wahaczu jest kropka i na sworzniu też(kropka do kropki) on pracuje tylko AP end DOWN inaczej niż dolny w każdą stronę. -warto zmienić tuleje wahacza jeśli są zmęczone FEBEST ( prasa konieczna iduuużo cierpliwości ) i pamiętać jak była wprasowana stara tuleje nową tak samo ustawić . -wszystko składasz i smigasz.
-tuleje i sworznie dostaniesz w HAPRTsie.
Co Ty pitolisz? poza tym co wymienię wszystkie pozostałe czynności są opisane prawidłowo żeby wyjąć amortyzator, demontaż zacisku jak i tarczy nie jest potrzebny. odkręcasz górne mocowanie i dolne w widełkach, a od hamulcy to tylko mocowanie przewodu bo chyba jest właśnie na amortyzatorze i tyle. tarczy się nie zdejmuje !!!!!!!
Odkręcić górne mocowanie amora, odkręcić i zbić widełki, odkręcić mocowanie przewodu hamulcowego i powinno zejść. Podnieść najlepiej cały przód żeby stab nie ciągnął Nam zwrotnicy do góry.
Tuleje sa żywotniejsze niż sworzeń. Jeśli stwierdzili luz tylko na sworzniu to zamawiaj w Haparts sworzeń 555 i go wymień. Jeśli tuleje też maja luz to gdzieś był temat o tulejach Febesta. Sugeruję jednak oryginalną sztywną używkę.
Jak już ściągnę cały wahacz to bym wolał komplet zrobić wraz z tulejami. Tuleje tez odpowiednio trzeba wprasować? Chodzi mi czy tez są kropki jakieś tak jak przy sworzniu? Niestety auto użytkuje po Polskich dziurawych drogach na 18" felgach
Nie wiem jak jest z innymi zamiennikami całych wahaczy, ale ja to nabiłem na stare oryginalne wahacze sworznie firmy CTR ( CBHO-29/28 ) I jest dobrze. Tu masz konkretny film jak to zrobić szybko i prawidłowo. https://www.youtube.com/watch?v=T9mwY4q ... ture=share
Sworzeń jak nie chcesz wbijać młotem,to możesz gdzieś go oprzeć i wcisnąć lewarkiem.