Problem z SRS ... help
- tosiek
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 kwie 2010 12:14
- Auto: Accord VI 2000
- silnik: 2.3
- Lokalizacja: Warszawa
Problem z SRS ... help
Cześć.
No i zabieram się do doprowadzania mojego nowego USAccorda do stanu tip top. Mam problem z SRS. Kontrolka na desce świeci się czerwonym i bolesnym światłem. Jutro sprawdzam komputer sposobem liczenia świecenia i zobaczymy. Ale pomyślałem, że może ktoś miał taki stan wiecznego świecenia SRS`u wie jak to szybko załatwić.
Pozdrawiam, Tosiek.
No i zabieram się do doprowadzania mojego nowego USAccorda do stanu tip top. Mam problem z SRS. Kontrolka na desce świeci się czerwonym i bolesnym światłem. Jutro sprawdzam komputer sposobem liczenia świecenia i zobaczymy. Ale pomyślałem, że może ktoś miał taki stan wiecznego świecenia SRS`u wie jak to szybko załatwić.
Pozdrawiam, Tosiek.
- stars
- Administrator
- Posty: 365
- Rejestracja: 10 kwie 2009 09:02
- Auto: Accord 98-02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Problem z SRS ... help
SRS przy odpalaniu się zapala się na chwilę sygnalizując, że wszytko gra. Jak nie gaśnie to masz problem z poduszką. Sprawdzałeś tego swojego sedana czy aby nie był bity? Od początku ci się tak świeci?
- tosiek
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 kwie 2010 12:14
- Auto: Accord VI 2000
- silnik: 2.3
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z SRS ... help
Tak, pali się non stop. Bity nie był, miał jakieś małe oparcie w korku o autko z przodu... ale bez tragedii, nie wymieniono elementów lekko podgiął się zamek od maski, obejrzałem to dokładnie to taka osiedlowe dotknięcie. W weekend zabieram się do roboty, zrobię samodiagnostykę, reset SRS, sprawdzę kompa czy nic nie wywala i przewody pod fotelami... jak nie pomoże to będę szukał dalej
Tosiek
Tosiek
- stars
- Administrator
- Posty: 365
- Rejestracja: 10 kwie 2009 09:02
- Auto: Accord 98-02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Problem z SRS ... help
Poduszka SRS działa w oparciu o naprężenie pasów, a nie czujniki zderzeniowe, także problem na pewno leży w kablach.
Znalazłem takie coś: kontrolka SRS może się świecić z kilku przyczyn, m.in.:
- z powodu wypięcia zestawu wskaźników
- wypinania kabli SRS podczas wyciągania siedzeń
- wypinania innych wtyczek SRS i włączania stacyjki
Dizklaimer: Poniższa instrukcja tylko dla tych, którzy wiedza co robią oraz wiedzą jaka jest przyczyna zapalenia kontrolki SRS. Może ona świadczyć o inne awarii układu SRS, która może być zdiagnozowana np. przez ASO. Pamiętajcie, że z poduszkami nie warto igrać Za szkody spowodowane poniższą instrukcją nie ponoszę odpowiedzialności.
Potrzebne narzędzia:
- latarka (trzeba zlokalizować żółtą wtyczkę MES pod kokpitem)
- niecały metr kabla np głośnikowego z usuniętą izolacją
1) Zewrzyj i przytrzymaj zwarte kiedy włączasz stacyjkę - kontrolka SRS się zapali na kilka sekund i zgaśnie
2) Gdy zgaśnie rozłącz kable - SRS znów się zapali
3) Znów zewrzyj kable ponownie - SRS zgaśnie
4) Kiedy zgaśnie rozłącz kable ponownie - SRS zamruga 2 razy
5) Wyłącz stacyjkę
6) Odpal silnik normalnie - SRS powinien normalnie zapalić się na kilka sekund i zgasnąć
Każdy etap zwierania i rozłączania kabli powinien być przeprowadzony w czasie nie dłuższym niż 4 sekundy od zgaśnięcia/zapalenia - czyli jak zewrzemy i się zapali następny krok trzeba wykonać w czasie poniżej 4 sekund itp - czyli cała operacji resetowania około 15 sekund.
Oryginał: http://www.superhonda.com/forum/536559-post5.html
Znalazłem takie coś: kontrolka SRS może się świecić z kilku przyczyn, m.in.:
- z powodu wypięcia zestawu wskaźników
- wypinania kabli SRS podczas wyciągania siedzeń
- wypinania innych wtyczek SRS i włączania stacyjki
Dizklaimer: Poniższa instrukcja tylko dla tych, którzy wiedza co robią oraz wiedzą jaka jest przyczyna zapalenia kontrolki SRS. Może ona świadczyć o inne awarii układu SRS, która może być zdiagnozowana np. przez ASO. Pamiętajcie, że z poduszkami nie warto igrać Za szkody spowodowane poniższą instrukcją nie ponoszę odpowiedzialności.
Potrzebne narzędzia:
- latarka (trzeba zlokalizować żółtą wtyczkę MES pod kokpitem)
- niecały metr kabla np głośnikowego z usuniętą izolacją
1) Zewrzyj i przytrzymaj zwarte kiedy włączasz stacyjkę - kontrolka SRS się zapali na kilka sekund i zgaśnie
2) Gdy zgaśnie rozłącz kable - SRS znów się zapali
3) Znów zewrzyj kable ponownie - SRS zgaśnie
4) Kiedy zgaśnie rozłącz kable ponownie - SRS zamruga 2 razy
5) Wyłącz stacyjkę
6) Odpal silnik normalnie - SRS powinien normalnie zapalić się na kilka sekund i zgasnąć
Każdy etap zwierania i rozłączania kabli powinien być przeprowadzony w czasie nie dłuższym niż 4 sekundy od zgaśnięcia/zapalenia - czyli jak zewrzemy i się zapali następny krok trzeba wykonać w czasie poniżej 4 sekund itp - czyli cała operacji resetowania około 15 sekund.
Oryginał: http://www.superhonda.com/forum/536559-post5.html
- tosiek
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 kwie 2010 12:14
- Auto: Accord VI 2000
- silnik: 2.3
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z SRS ... help
Dziękuje! Dopadłem podobny opis i wszystko działa jak się masz. Twój jest znaczne bardziej czytelny. Trzeba to wrzucić do FAQ bo jest to dość częsty problem w hondach Dziękuje jeszcze raz.
- MacB
- Posty: 40
- Rejestracja: 06 lut 2011 23:09
- Auto: Accord coupe 2000
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Orzesze, śląskie
Re: Problem z SRS ... help
Trochę odświeżę temat, czy ktoś się orientuje jaki może być powód, że po przejściu całej procedury, a dokładniej po podwójnym mignięciu, kontrolka SRS zapala się i nie gaśnie.
- Prywo
- Loża szyderców
- Posty: 1571
- Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
- Auto: O3FL
- silnik: 1.4
- Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR
Re: Problem z SRS ... help
pamiętajcie że zapalenie się kontroli SRS może być jeszcze spowodowane złym stanem akumulatora , przy odpalaniu mocno spada napięcie i zapala się kontrolka, a potem tylko kasowanie i od nowa.
MacB jeżeli zrobiłeś wszystko jak napisał Stars (kasowanie), to sprawdź jeszcze kostki i przewody SRS może coś nie styka, ale najlepiej wcześniej zrób samodiagnostykę i powinieneś wiedzieć więcej.
MacB jeżeli zrobiłeś wszystko jak napisał Stars (kasowanie), to sprawdź jeszcze kostki i przewody SRS może coś nie styka, ale najlepiej wcześniej zrób samodiagnostykę i powinieneś wiedzieć więcej.
Re: Problem z SRS ... help
u mnie też się świeci (fotele były wyjmowane, więc trzeba będzie kiedyś to sprawdzić)
ten sposób ze zwieraniem kabelków nie działa
a w ogóle to cześć
ten sposób ze zwieraniem kabelków nie działa
a w ogóle to cześć
Accord Coupe CG2 3.0 V6
- Prywo
- Loża szyderców
- Posty: 1571
- Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
- Auto: O3FL
- silnik: 1.4
- Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR
Re: Problem z SRS ... help
na pewno działa patent z kabelkami, tylko czasami trzeba kilka razy powtórzyć i dojść do wprawy to jest jedyna opcja (z wyjątkiem ASO) by skasować błąd SRS, no chyba że uszkodziłeś przewód, złączkę lub poduszkę.
w ogóle cześć
w ogóle cześć
Re: Problem z SRS ... help
złączka jest zapewne uszkodzona, aczkolwiek wcześniej błąd był kasowany, wiec sam już nie wiem...
próbowałem z 5 razy i nie udało się
próbowałem z 5 razy i nie udało się
Accord Coupe CG2 3.0 V6