Strona 1 z 2

Rozrząd i serwis olejowy...

: 11 maja 2011 13:16
autor: kosta
Panowie, czy do silnika 2.2 dla obu wersji 125 i 150 KM są takie same filtry, paski itp.?
Bo chcę zrobić serwis olejowy i kompletny rozrząd i tylko wszędzie dla 2.2 150KM widzą części.
A ponoć mój US jest 125 KM (choć przyznam, że jeszcze tego nie sprawdziłem :oops: ).
Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.

Re: Rozrząd i serwis olejowy...

: 11 maja 2011 16:24
autor: Prywo
rozrząd jest taki sam.
pasek rozrządu, pasek balansowy, napinacz rozrządu, napinacz balansowego + pompa wody

nie oszczędzaj na pompie wody tylko od razu ją wymień, bo jak się rozwali kilka tyś po wymianie rozrządu to znów zapłacisz za rozbieranie rozrządu około 300-400 zł, a nowa pompa np GMB kosztuje około 120-170 zł (w zależności od źródła)
paski najlepiej kupuj Mitshuboshi, a napinacze Koyo (lub coś japońskiego) , pompa wody GMB, to są dobre graty i nie drogie, no i pewne.

np taki zestaw
http://allegro.pl/japonski-rozrzad-hond ... 58467.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i np taka pompa
http://allegro.pl/pompa-wody-honda-acco ... 67345.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ja stanowczo mówię NIE firmom takim jak AISIN (lepsze robią sprzęgła, niż paski) GATES (paski osprzętu klimy, klinowy, wspomagania OK, - rozrządu NIE)
DAYKO ewentualnie może być i CONTITECH

Re: Rozrząd i serwis olejowy...

: 11 maja 2011 17:08
autor: kosta
Dzięki Prywo - jutro zamawiam ;)

A olej najlepiej jaki lać?
Bo nie mam info czym jest zalany...

Re: Rozrząd i serwis olejowy...

: 11 maja 2011 17:21
autor: Prywo
to zależy od stanu silnika i przebiegu, ja przy przebiegu 260 tyś jeździłem na Mobil półsyntetyk 10 W 40, i starczało od wymiany do wymiany, może robiłem dolewkę jakieś 0,5 l / 10 tyś km.

Re: Rozrząd i serwis olejowy...

: 12 maja 2011 17:53
autor: kosta
Mój ma 204.000 mil czyli jakieś 328.000 km przebiegu.

Re: Rozrząd i serwis olejowy...

: 12 maja 2011 18:55
autor: Prywo
pojedź do warsztatu i sprawdź kompresję cylindrów i niech sprawdzą stan silnika, możesz jeszcze zobaczyć (a raczej ktoś do pomocy) niech stoi za autem a ty dosyć szybko rusz i pociągnij go na obrotach, a osoba która stoi niech zobaczy czy jakiś dym się wydobywa z rury wydechowej inny niż spaliny (niebieski lub czarny)
białe spaliny - jest OK
niebieskie - nie za dobrze, mogą się pooli kończyć pierścienie ect.
czarny na odcince - to zdrowy dym i nie ma się nim co przejmować, czarny przy szybkim ruszaniu to też nie za dobrze i mogą lecieć uszczelniacze i do paliwa idzie sporo oleju
więc przy takim przebiegu ja bym sprawdził w warsztacie stan silnika, na pełny syntetyk bym nie liczył bo można sobie tylko pogorszyć, rzadkim olejem można ładnie wypłukać nalot z silnika i go nie chcący rozszczelnić.
W najlepszej opcji dobry pół syntetyk
w gorszej opcji mineralny np. Mobil 15W40 lub Castrol MTX 15W40 High Mileage
w najgorszej
to
http://allegro.pl/honda-accord-iv-model ... 32076.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lub to
http://allegro.pl/prelude-civic-accord- ... 54234.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to drugi o wiele przyjemniejsze :mrgreen:

P.S. nie chcę ciebie martwić i nie jest to na pewno powód do zmartwień ale mój silnik padł jak miał około 332 tyś km pamiętam bo nie dojechał do samych 333333 i wymieniałem silnik :shock: :?
ale znam kilka osób które mają ponad 300 tyś i śmigają na półsyntetyku

Re: Rozrząd i serwis olejowy...

: 13 maja 2011 11:18
autor: misio40
Prywo pisze:ja stanowczo mówię NIE firmom takim jak GATES (paski osprzętu klimy, klinowy, wspomagania OK, - rozrządu NIE)
To ja poproszę o dokładne uzasadnienie bojkotu tej firmy :idea:
Jak wymieniałem rozrząd u siebie, to fabrycznie założony był właśnie Gates, osprzętu nie można było odczytać, wytarły się napisy. Z Sacramento przyszły mi rolki KOYO, pasek rozrządu Gates, paski osprzętu Mitsuboshi, wszystko OEM, w opakowaniach Hondy.
Z tego co mi się udało ustalić, to Honda zakłada właśnie na pierwszy montaż do rozrządu paski Gates lub Unita, a Gates do Acco VI raczej na pewno, gdyż w UK jest też fabryka Gatesa, więc mają ''po drodze''.
W kilku markach francuskich również na pierwszy rzut idzie Gates, z tego samego powodu - fabryka pasków jest na miejscu.

Re: Rozrząd i serwis olejowy...

: 13 maja 2011 14:39
autor: Prywo
tak jak napisałem - JA stanowczo mówię NIE
z prostej przyczyny i z kilku powodów:
- w mojej żony CIVICu EG pękł pasek rozrządu GATES po 15000 km od wymiany (po rozebraniu wyglądał na nowy, może wada fabryczna, nie wiem nie wnikałem, na szczęście nic się nie stało silnikowi, pękł pod czas zatrzymywania i wyłączania samochodu :shock: )
- mi w ACC IV genie pękł pasek wspomagania w miesiąc po założeniu nowego (i w tym momencie darowałem sobie firmę GATES)
- znajomemu w ACC IV genie też pękł pasek GATES jak zwalniał przed światłami (on miał większy problem jemu spustoszyło głowicę :? )

Z tym GATES i OEM HONDA jest dziwnie, ja do IV gena zamawiałem paski OEM HONDA z USA i dostałem MITSHUBOSHI rozrządu i balansowy + rolki KOYO i też OEM, potem jak wymieniałem silnik to już kupiłem w Polsce MITSHUBOSHI - nie bawiłem się w wysyłkę.
Kiedyś rozmawiałem z gościem który swego czasu miał pawilon z paskami różnej maści przy Nowolipkach i też mi odradzał GATES, twierdził że paski produkuje kilka fabryk i zanim w Polsce w Legnicy powstała filia to sprowadzali paski z Turcji i była z nimi lipa, zresztą pokazywał mi łączenie paska (zszycie) GATES i Contitecha, w GATES nawet zakończenie nici szwu dyndało i nie było w żaden sposób zabezpieczone (wyglądało to jak wisząca nitka w guziku przy koszuli - jak za nią pociągniesz to guzik odpadnie :mrgreen: )

i JA tej wersji się będę trzymał, bo się po prostu boję że sytuacja się powtórzy, wiem że cała masa ludzi mocno poleca tego producenta bo produkuje osprzęt do większości producentów, ale JA mam niestety taką zasadę, że jak się na czymś zawiodę (np producencie) to z gigantycznym oporem będę podchodził do jego produktów.

P.S. w mojej obecnej są założone paski Contitecha, a rozrząd był wymieniany w ASO w Berlinie przy 120 tyś.

Re: Rozrząd i serwis olejowy...

: 13 maja 2011 16:18
autor: misio40
No widzisz, teraz Cię rozumiem. W latach 2006 - 2007 została sprowadzona do Polski duża ilość podrabianych pasków Gates. I właśnie one pękały.

http://www.motofocus.pl/print,1874.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gates.com/poland/file_save_c ... LOSPOT.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Podobno najczęściej podrabiane paski to właśnie Gates.

Re: Rozrząd i serwis olejowy...

: 13 maja 2011 20:18
autor: Prywo
no i wszystko jasne