Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2091
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Post autor: QuicksilveR »

O dobrych mechaników/elektryków samochodowych z okolic Rzeszowa to może warto się zapytać na grupie regionalnej Podkarpacie w Honda Accord Klub Polska http://www.accordklub.pl.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Post autor: Trojan »

Skoro nie chcesz wydać 20 kilka zeta na użyteczne urządzenie to nie... męcz się i szukaj dalej darmowego programu do kabelka bo TAM na forum tak było :?
tu masz sposób odczytywania błędów gratis
Aby odczytać kody błędów należy:

1. Ustawić kluczyk w stacyjce w położeniu "wyłączony"
2. Za pomocą zwory serwisowej zwieramy złącze serwisowe OBD2 PIN 4 i 9. Zamiast zwory serwisowej można użyć spinacza biurowego - sprawdza się wyśmienicie.
3. Przekręć kluczyk w stacyjce w położenie "zapłon"
4. Jeśli w pamięci ECU zapisane są kody usterek, to kontrolka "Check Engine" zacznie migać. Kontrolka sygnalizuje kody DTC ilością i długością błysków i może zasygnalizować kody kilku usterek zapisanych w pamięci ECU. Kody są wymigiwane jeden po drugim. Kody DTC od 1 do 9 są sygnalizowane serią krótkich rozbłysków. Kody od 10 do 92 sygnalizowane są serią długich a następnie krótkich rozbłysków. Długie rozbłyski określają pierwszą cyfrę kodu. Każdy z kodów należy odczytać przynajmniej dwa razy, by uniknąć pomyłki.
Jeśli w pamięci ECU nie ma zapisanych kodów błędów DTC, to po przekręceniu kluczyka w położenie "zapłon" kontrolka "Check Engine" zacznie świecić ciągłym światłem i nie będzie migać.
5. Po odczytaniu wszystkich kodów błędów zapisanych w pamięci ECU przekręcamy kluczyk w stacyjce w pozycję "wyłączony". Wyjmujemy zworę (spinacz) ze złącza serwisowego.
Obrazek
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Post autor: krisss111 »

a on nie będzie miał już tej kostki dwupinowej? żeby nie kombinowac z tą durzą?
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Post autor: Trojan »

Tego nie wiem musi sam poszukać. Poza tym jaśniej już się nie da tego pokazać.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2091
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Post autor: QuicksilveR »

W VII gen. jest już złącze OBD2, tak jak w polifcie VI gen.
To małe złącze jest w przedliftach, jeśli o to Ci chodziło.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Post autor: krisss111 »

QuicksilveR pisze:W VII gen. jest już złącze OBD2, tak jak w polifcie VI gen.
To małe złącze jest w przedliftach, jeśli o to Ci chodziło.



nie to małe złącze jest w poliftach .... ja przynajmniej mam, zaraz obok tego dużego
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
suli88
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2014 22:37
Auto: 03
silnik: 3.0
Lokalizacja: TBG-Podkarpackie

Re: Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Post autor: suli88 »

Ok, Panowie znajomy miał jakis tam sprzet i takie błedy wyskoczyły(P0420,430,174,172,175) Lecz na tym urzadzeniu pokazuje tylko kod a nie ma opisu. Mam jeszcze pytanie, mianowicie wymieniałem czujnik abs, po wymianie abs zgasł ale świeci się żółty trójkąt i po przejechaniu paru metrów zapala się TCS. Po skasowaniu wszystkich błędów dalej sie świeci. Jak to ogarnąć?

Dodam że opcja z zaciągnięciem ręcznego i trzymaniem przycisku TCS.... nie działa

Dobra, zrobione. Trzeba w obd pin 4 i 9 złączyć agrafką lub czymś innym. Jest dużo opisów na necie jak to zrobić gdyby coś to piszcie.
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Post autor: Trojan »

suli88 pisze:Dobra, zrobione. Trzeba w obd pin 4 i 9 złączyć agrafką lub czymś innym. Jest dużo opisów na necie jak to zrobić gdyby coś to piszcie.

Czyli co zrobione ?
Naprawiłeś samochód ?
Katalizator lub sondy walnięte :roll:
suli88
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2014 22:37
Auto: 03
silnik: 3.0
Lokalizacja: TBG-Podkarpackie

Re: Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Post autor: suli88 »

Abs i TCS zrobione, świeci tylko check na blacie. Zamówiłem już 6 oryginalnych świec i cewek. Zobaczymy jak motor bedzie pracował, bo narazie go trzęsie jak nie powiem co
suli88
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2014 22:37
Auto: 03
silnik: 3.0
Lokalizacja: TBG-Podkarpackie

Re: Pytania odnośnie accord VII 3.0 2003r.

Post autor: suli88 »

Jeszcze raz witam Wszystkich.

Na tę chwilę co zrobione to wymienione filtry, świece oryginał, wszystkie 6 cewek, ustawiłem luzy zaworowe + wymiana uszczelek. Silnik pracuje bardzo ładnie, najgorzej tylko jak zimny to zawory sobie ładnie grają...Ale jak już złapie temperaturę to cichnie i chodzi równiutko. Czekam teraz na wymianę rozrządu ponieważ km nie ma dużo zrobionych ale 8 lat i dodatkowo poci spod rozrządu. Także wraz z kompletem rolek itp pójdą nowe uszczelniacze. Pozostał tylko problem "check engine" po zakupie kabelka który mi zaproponowaliście oraz diagnozie spinaczem są tylko dwa błędy 420 i 430 czyli bank1 i bank2. Katalizator czy mogą być to sondy? Jak mogę to sprawdzić?
ODPOWIEDZ