Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Wyświetlanie średniego zużycia paliwa, działanie baterii hyb

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
buksiu
Posty: 212
Rejestracja: 19 mar 2014 00:29
Auto: Coupe 98-02
silnik: 2
Lokalizacja: Będzin

Wyświetlanie średniego zużycia paliwa, działanie baterii hyb

Post autor: buksiu »

Zanim przejdę do sedna sprawy to postanowiłem opisać jeszcze jeden problem, który może będzie miał w jakimś stopniu z tym powiązanie. Przypuszczam, że jest to chyba jedyna hybryda na forum ale opiszę problem bo być może w przyszłości komuś się przyda jak pojawi się na forum kolejna hybryda. Tak jak pisałem wcześniej czeka mnie regeneracja lub wymiana baterii hybrydowej. Od zeszłego roku borykam się z problemem zapalania się kontrolek IMA i CHECK. Pierwszy raz jak mi się zapaliła kontrolka IMA a następnie CHECK to komputer sam sobie z tym poradził i po paru dniach sam usunął błędy. Jakiś czas był spokój po czym ponownie wywaliło IMA i CHECK. Po przeprowadzonej diagnostyce okazało się, że błąd IMA to "pogorszenie modułu zestawu baterii hybrydowej", CHECK pokazywał to samo. Zapalenie się kontrolki CHECK było czysto formalne, jest to konsekwencja pojawienia się błędu IMA. Po skasowaniu błędów znowu przez krótką chwilę był spokój po czym ponownie się zapaliły. Raz było tak, że po usunięciu błędów przejechałem około 800m i znowu się zapaliły. I tak przejeździłem całą zimę z palącymi się kontrolkami. Objawy były i są do tej pory takie, że bateria potrafi w jednej sekundzie rozładować się do poziomu jednej kreski (bateria w pełni naładowana to poziom sześciu kresek), po czym zaczyna się ponownie ładować. Prędkość ładowania jest różna, idzie stopniowo po jednej kresce do góry ale również potrafi osiągnąć pełny poziom naładowania dosłownie w jednej chwili. I tak poziom naładowania znowu stopniowo lub gwałtownie spada, następnie ładuje się i tak w kółko. Silnik elektryczny załącza się nawet gdy palą się kontrolki IMA i CHECK ale zaobserwowałem jedną rzecz, wydaje mi się, że zaraz po kupnie samochodu jak się jeszcze nie paliła kontrolka IMA to silnik elektryczny załączał się częściej i na dłużej niż teraz. Auto jakby chodziło całkiem inaczej niż teraz tzn. spokojnie nic poważnego się z nim nie dzieje, o ile można tak powiedzieć bo przecież powoli pada chyba najdroższa część w tym aucie :lol:, chodzi mi oto, że może trochę więcej pali i jest nie co słabsza. Mogę nią nadal jeździć bo to przecież nie jest Prius :lol:. Zaraz jak ustąpiły mrozy, dokładnie nie pamiętam od kiedy ale jak się trochę ociepliło to kontrolki znowu same zaczęły gasnąć, najpierw gasła kontrolka IMA, CHECK przeważnie gasł na drugi dzień. I w sumie od tego momentu jak się trochę zrobiło cieplej to kontrolki potrafią częściej gasnąć ale i tak po jakimś czasie ponownie się zapalają. Ale ostatnio miałem taki przypadek, który wcześniej w ogóle nie miał miejsca. Kontrolki IMA i CHECK nie paliły się, poziom naładowania baterii utrzymywał się na poziomie 50% tzn. trzech kresek, czasami dochodził do czterech ale po krótkiej chwili znowu spadał do poziomu trzech kresek. Taki stan utrzymywał się przez dwa dni. Zaobserwowałem jeszcze jedną dziwną rzecz, przez cały ten czas jak poziom naładowania baterii utrzymywał się na poziomie trzech kresek to w ogóle nie załączał się silnik elektryczny. To, że pierwszy raz przez tak długi okres bateria trzymał stabilny poziom mogę zrozumieć, ponieważ nie miało jej co rozładowywać skoro silnik elektryczny się nie załączał. W związku z tym, nasuwa się pytanie dlaczego nie załączał się silnik elektryczny? Sytuacja powróciła do normy ( patrz początek tematu ) dopiero jak na drodze szybkiego ruchu przycisnąłem pedał do podłogi i po przejechaniu około 3 km w momencie jak już zwalniałem obudził się silnik elektryczny. Jak tylko załączył się silnik elektryczny to od razu ponownie zapaliły się kontroli IMA i CHECK. I tutaj mam pytanie czy przypadkiem nie szwankuje tutaj również komputer? Moje pytanie znajdzie uzasadnienie do kolejnej sytuacji, którą opiszę poniżej. To chyba tyle odnośnie wstępu. Teraz przejdę do sedna sprawy. Problem dotyczy wyświetlania średniego zużycia paliwa.
Komputer pokazywał średnie zużycie paliwa 8,2l / 100km. Zatrzymałem się i zgasiłem silnik. Po ponownym odpaleniu silnika nagle średnie zużycie zmieniło się na 11,4l / 100km. Dodam jeszcze taką ciekawostkę, że w zeszłym roku wyświetlanie chwilowego spalania, które pokazywane jest pod prędkościomierzem ni z gruchy ni z pietruchy nagle zaczęło działać jako średnie spalanie. Także od tamtego momentu nie mam pokazywanego chwilowego spalania tylko pokazywane jest średnie spalanie zarówno na wyświetlaczu trip computer jak i pod prędkościomierzem. Czy obie sytuacje mogą mieć powiązanie z komputerem? Czy coś się z nim może dziać i jak go ewentualnie sprawdzić czy działa poprawnie?
buksiu - QP '00 2L
Awatar użytkownika
buksiu
Posty: 212
Rejestracja: 19 mar 2014 00:29
Auto: Coupe 98-02
silnik: 2
Lokalizacja: Będzin

Re: Wyświetlanie średniego zużycia paliwa, działanie baterii

Post autor: buksiu »

Kurcze, nie spodziewałem się aż tylu odpowiedzi jak na 98 wyświetleń :lol: . A tak na poważnie to powiem szczerze, że nie liczyłem na to, że zasypiecie mnie odpowiedziami. Zdaje sobie sprawę, że w tym kierunku nie posiadacie doświadczenia i zamiast strzelać na oślep to lepiej w ogóle się nie wypowiadać żeby komuś niepotrzebnie nie zaszkodzić. Miałem tylko cichą nadzieję, że może będziecie mieli jakieś propozycje, sugestie odnośnie drugiej części tematu :) . Niemniej jednak w czwartek oddałem hankę do fachowca od naprawy hybryd w celu regeneracji baterii. Przewidywany czas naprawy to około 7 dni. Nawet jeżeli zbytnio nie będzie Was interesował ten temat to i tak go zamierzam opisać choćby dla samego siebie, gdyż forum jest tez czymś w rodzaju archiwum. Za jakiś czas nie będę już dokładnie pamiętał jaki był problem :) .
buksiu - QP '00 2L
Awatar użytkownika
Edi
Moderator
Posty: 1395
Rejestracja: 30 lip 2012 22:53
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyświetlanie średniego zużycia paliwa, działanie baterii

Post autor: Edi »

buksiu pisze:Kurcze, nie spodziewałem się aż tylu odpowiedzi jak na 98 wyświetleń :lol: .
:oops:
buksiu pisze: Nawet jeżeli zbytnio nie będzie Was interesował ten temat to i tak go zamierzam opisać choćby dla samego siebie, gdyż forum jest tez czymś w rodzaju archiwum. Za jakiś czas nie będę już dokładnie pamiętał jaki był problem :).
No cóż, jeśli o mnie chodzi to bardzo chętnie przeczytam - tym bardziej, że spodziewam się równie dokładnego opisu rozwiązania problemu :) .
Oczywiście zakładam, że po wizycie u fachowca będziesz już miał spokojną głowę, czego szczerze Ci życzę.
yotomeczek86
Posty: 77
Rejestracja: 10 lis 2015 21:54
Auto: Accord VII
silnik: K24A4

Re: Wyświetlanie średniego zużycia paliwa, działanie baterii

Post autor: yotomeczek86 »

Ja bym poszukał kogoś kto się zajmuje typowo hybrydami... Pierwszą rzeczą jaką bym sprawdził to pojemność baterii, bo jeśli ona jest problemem, to się tego na 100% dowiesz przy sprawdzeniu. Drugą rzeczą kable, złączki - lubią korodować, to nie jest też nowe auto - warto sprawdzić, bo takie dziwne akcje to mogą z tego właśnie wynikać. Sam silnik elektryczny raczej jest bezawaryjny, ale kij go wie w sumie. Powodzenia, oby się udało problem rozwiązać.
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Wyświetlanie średniego zużycia paliwa, działanie baterii

Post autor: Lebow »

Eeee tam....fura nie opita to se fochy strzela...Rafał wpadaj lepiej na zlot...silnik zassie trochę czystszego powietrza to zaraz bolączki ustąpią :D
Awatar użytkownika
buksiu
Posty: 212
Rejestracja: 19 mar 2014 00:29
Auto: Coupe 98-02
silnik: 2
Lokalizacja: Będzin

Re: Wyświetlanie średniego zużycia paliwa, działanie baterii

Post autor: buksiu »

yotomeczek86 pisze:Ja bym poszukał kogoś kto się zajmuje typowo hybrydami... Pierwszą rzeczą jaką bym sprawdził to pojemność baterii, bo jeśli ona jest problemem, to się tego na 100% dowiesz przy sprawdzeniu. Drugą rzeczą kable, złączki - lubią korodować, to nie jest też nowe auto - warto sprawdzić, bo takie dziwne akcje to mogą z tego właśnie wynikać. Sam silnik elektryczny raczej jest bezawaryjny, ale kij go wie w sumie. Powodzenia, oby się udało problem rozwiązać.
Właśnie pisałem, że oddałem auto do takiego speca. Dzisiaj od niego odebrałem i nie będę się rozpisywał bo za bardzo nie ma o czym. Sprawdził się najbardziej czarny scenariusz jaki tylko mógł być. Gościu zdemontował baterię, rozebrał i pomierzył wszystkie ogniwa. Niestety, okazało się, że ogniwa są zużyte i bateria nadaje się do wymiany. Nie nadaje się nawet do regeneracji, ponieważ te ogniwa które on ma, niestety są o centymetr dłuższe. Wychodzi na to, że wersje, które były wypuszczane na rynek USA miały troszeczkę inne baterie. Różnica polega między innymi na długości ogniw. Wersje wypuszczane na rynek USA mają krótsze ogniwa o 1 cm od tych wypuszczanych na rynek europejski. Szukał w internecie, między innymi na Ebay i na stronkach z których już kupował używane baterie ale niestety nic nie udało mu się znaleźć. Pozostaje chyba jedynie rozważenie zakupu nowej albo po prostu zlanie tematu :oops: :cry: :evil: .
Lebow pisze:Eeee tam....fura nie opita to se fochy strzela...Rafał wpadaj lepiej na zlot...silnik zassie trochę czystszego powietrza to zaraz bolączki ustąpią :D
Włodziu, właśnie rozważam możliwość wybrania się na zlot. Jak dostanę urlop na niedzielę bo mam wtedy pierwszą rankę to pojawiłbym się w sobotę. W piątek nie dam rady się wybrać bo będę miał ostatnią popołudniówkę. A jeżeli chodzi o nocleg to, niestety jedną noc będę musiał chyba spędzić w samochodzie albo pod gołym niebem :) .
buksiu - QP '00 2L
ODPOWIEDZ