Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Błąd P2247

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Mrufa
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2016 12:29
Auto: Coupe V6 2005
silnik: 3,0

Błąd P2247

Post autor: Mrufa »

Witam, taka naszła mnie ochota i postanowiłem sczytać błędy jakie trapią moje auto,(coupe 2005 3,0 v6 gaz) kontrolka check engine świeci się odkąd zakupiłem auto. Przekonany, że ten typ tak ma na gazie odwiedziłem gazownika który zrobił pełen przegląd, ustawił sondy, skasował błąd no i było ok. Następnego ranka odpalam auto, pryka sobie jak zawsze, aż po jakiejś minucie na desce pojawia się na nowo CHECK. Po godzinnej jeździe biorę OBDII podłączam, skanuje, błąd P2247. Po skasowaniu błędu zrobiłem może z 180km i spokój. Następnego ranka to samo P2247 po minucie od odpalenia (auto pracowało na benzynie). Dziś do puli doszedł jeszcze P0154-(czujnik O2 bank 2 czujnik 1) Takie pytanko która to sonda i czy wymiana załatwi sprawę, a jeśli tak to może ktoś ma na sprzedaż? pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd P2247

Post autor: Piter »

Wg "internetu" oba błędy dotyczą przedniej sondy lambda. Jeśli masz do tego OBD jakikolwiek program spróbuj popatrzeć jaki jest z niej odczyt napięcia. Powinna oscylować sinusoidalnie międz 0 a 1V - płynnie. Również na wolnych obrotach.

Czy dobrze rozumiem, że check wyskoczył również na benzynie po skasowaniu błędów?
Mrufa
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2016 12:29
Auto: Coupe V6 2005
silnik: 3,0

Re: Błąd P2247

Post autor: Mrufa »

Trochę poszperałem i faktycznie to błąd przedniej sondy przed katalizatorem. Błąd wyskakuje na benzynie jak i na gazie. Najrozsądniej będzie wymiana na nową.
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd P2247

Post autor: Piter »

Lub podmiana, jeśli miałbyś taką możliwość.
mireklks
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2016 10:11
Auto: Accord 03
silnik: 3.0
Lokalizacja: Kraków

Re: Błąd P2247

Post autor: mireklks »

Sonda szerokopasmowa posiada 5 przewodów: niebieski i żółty to grzałka - tu trzeba zmierzyć rezystancję, czarny - masa, biały - sygnał prądu pompy, szary - sygnał komory pomiarowej.
Pomiaru dokonuje się pomiędzy przewodem szarym a czarnym. Po odpaleniu samochodu i pracy na biegu jałowym po ok. 20s wartość powinna się ustalić na 0.45V (skład idealny).
Przerabiałem podobny problem, sonda do wymiany. Robiłem próbę z 5-cio przewodową szerokopasmową z D15Z3 z Civica, niestety nie będzie na niej chodzić. Pozostaje ASO lub ebay.
W razie problemów z drugą sondą, można zastosować sondę uniwersalną Denso.
Mrufa
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2016 12:29
Auto: Coupe V6 2005
silnik: 3,0

Re: Błąd P2247

Post autor: Mrufa »

Witam. Przypasowała sonda od Seata pięć przewodów w tym samym kolorze 03L906262A (-: ,pracuje bez problemu. Używka na próbę 10zł plus 20zł kurier.
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Błąd P2247

Post autor: farmi »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Witam, filmik powyzej jest z internetu, ale u mnie jest tali sam błąd. Miga raz krótko, dalej parę sekund przerwy, znów krótko ..i tak bez konca...

Czy to blad nr 1? Która sonda? Jak to dokladniej sprawdzic? Silnik f20b7
ODPOWIEDZ