Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Błąd P0741

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Mrufa
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2016 12:29
Auto: Coupe V6 2005
silnik: 3,0

Błąd P0741

Post autor: Mrufa »

Witam. Zaczynam wątpić w niezawodność Hondy. Jeden problem rozwiązany pojawia się kolejny. Accord 3,0 v6 J30A4 automat. Zapierdalam sobie jak zwykle aż tu nagle pik i pojawia się kontrolka Check. Po skanowaniu pojawia się błąd P-0741 "Sprzęgło przetwornika momentu - problem z osiągami lub zatrzymanie" Miał ktoś z Was taki problem? Pozdrawiam.
Tekalan
Posty: 14
Rejestracja: 10 mar 2015 22:07
Auto: ACCORD COUPE 98-02
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Błąd P0741

Post autor: Tekalan »

Sprawdz elektrozawór podwójny na samej górze skrzyni tuż przy silniku. Jak dobry to konwerter do regeneracji.
Mrufa
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2016 12:29
Auto: Coupe V6 2005
silnik: 3,0

Re: Błąd P0741

Post autor: Mrufa »

W jaki sposób mogę sprawdzić zawór?
Tekalan
Posty: 14
Rejestracja: 10 mar 2015 22:07
Auto: ACCORD COUPE 98-02
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Błąd P0741

Post autor: Tekalan »

Zdemontować, pomierzyć rezystancje, wyczyścić sitka zasterować. Tu masz poradnik co prawda do cg4 ale zasada ta sama http://troubleshootmyvehicle.com/honda/ ... assembly-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrufa
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2016 12:29
Auto: Coupe V6 2005
silnik: 3,0

Re: Błąd P0741

Post autor: Mrufa »

Dzięki! Sprawdzę i dam znać co wyszło.
suli88
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2014 22:37
Auto: 03
silnik: 3.0
Lokalizacja: TBG-Podkarpackie

Re: Błąd P0741

Post autor: suli88 »

A jak ustawić ten elektrozawór w pozycji oryginalnej jest gdzieś może opis? U mnie był ten sam błąd i wyczytałem gdzieś na amerykańskiej stronie żeby zrobić parę obrotów tymi śrubami i teraz wogóle się pochrzaniło. Próbowałem zrobić tyle samo obrotów do tyłu ale po tym skrzynia szarpie jeszcze bardziej. Może ktoś pomoc?
Mrufa
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2016 12:29
Auto: Coupe V6 2005
silnik: 3,0

Re: Błąd P0741

Post autor: Mrufa »

zawory1.jpg
Witam. Zawory zdemontowałem i pomierzyłem. Oporność pomiędzy stykami na jednym i drugim gnieździe wyniosło 6,3 ohma. Podłączając zasilanie do styków na krótko słychać kliknięcie i widać jak pracują tłoczki. W instrukcji którą podesłał Tekalan jest opis zaworów z modelu starszego a oporność na zaciskach powinna wynosić 12-25 ohmów. Śrubami imbusowymi nie miałem odwagi kręcić. Suli88 mógłbyś zmierzyć swoje zawory i coś napisać?
suli88
Posty: 36
Rejestracja: 04 lut 2014 22:37
Auto: 03
silnik: 3.0
Lokalizacja: TBG-Podkarpackie

Re: Błąd P0741

Post autor: suli88 »

mógłbym kolego w wolnej chwili to zrobie, tylko tak jak pisałem ja już się bawiłem tymi śrubami i ciekawe jaki bedzie wynik u mnie.
kempes1410
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2017 09:57
Auto: Acco VI
silnik: 3.0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd P0741

Post autor: kempes1410 »

Odświeżam temat bo ani na forum, ani w manualu, ani w linku wyżej nie ma nic o ustawieniu tych 3 śrub.
Objawy u mnie są takie że potrafi przeciągnąć z 1 na 2 oraz czasem szarpnąć przy przerzucaniu z N na R. Dwukrotna diagnoza mechanika to elektrozawór 1/2 biegu.
Skrzynia po remoncie (3-4 lata temu) i reszta chodzi bez zarzutu, tylko ten felerny elektrozawór nie został wymieniony ze względu na przekroczony już budżet remontu skrzyni.

Nie mierzyłem co prawda rezystancji (mam nadzieję zrobię to w weekend), ale jeśli okaże się dobra to chciałbym popróbować pokręcić śrubkami :)
Mrufa
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2016 12:29
Auto: Coupe V6 2005
silnik: 3,0

Re: Błąd P0741

Post autor: Mrufa »

https://pl.aliexpress.com/item/Gearbox- ... 277.ICN1fS" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ