Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Obroty Silnika

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Leitone
Posty: 15
Rejestracja: 08 gru 2017 21:38
Auto: Accord coupe VII
silnik: 3.0

Obroty Silnika

Post autor: Leitone »

Witam mam taki problem po odpaleniu silnika obroty wskakują na jakieś 900 obr po czym spadają do 500 obr i znów wracają na jakieś 700 obr
Tak samo jest w przypadku przegazowania np na 4 tys/obr w wskazówka nie spada na 700 tylko na 500 poczym wraca na 700 od czego to może być ?? Z góry dzięki
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Obroty Silnika

Post autor: fotografiks »

U mnie w F23 takie efekty były jak się kończył czujnik spalania stukowego.
W momencie jak kończył się oryginalny to nagminnie spadały obroty i później zaczęło walić już checkiem.
Na chinczyku za parę zł jest o wiele lepiej, chociaż czasem jest taki okres ze przez kilka dni spada poniżej nominalnych obrotów.

Ale zacznij w sumie od rzeczy najprostszych :
- śmignij elektrody świec papierem ściernym ew wymień na nowe - co ważne: jak latasz na benzynie to ustaw szczelinę 1 ~ 1.1, a jak na LPG to magiczne 0.7mm;
- przeczyść przepustnice;
- zerknij do filtra powietrza i wymiana lub januszowanie za darmoszkie -> czepanko i odkurzanie;
- sprawdź czy nie bierze lewego powietrza - można to sprawdzić wpinając się jakimkolwiek skanerem obd którym można odczytać obciążenie silnika lub w przypadku posiadania gazu ładnie to widać po wpięciu się w sterownik LPG, jest też opcja za darmoszkie, jak to robią niektórzy amerykanie, na cygaro :lol: 8-)
- może to być też map sensor - to powinno wyjść przy badaniu w punkcie powyżej biorąc pod uwagę wskazania. Chociaż przy map sensorze obroty raczej falują niż stale opadają...
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
ODPOWIEDZ