Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
Odkrecasz dwie śrubki z tyłu przycisku i wyciagasz je z kiery. Tylko nie wiem czy bez zdejmowania poduchy wyjdą. Później są małe śrubki z tyłu przełącznika. Odkręcasz je i rozpoławiasz przełącznik. Te nakładki z siwej gumy schodzą bez problemu. Zdejmij, złóż i oceń czy Ci pasuje.
13.09.18
Albo się komuś nudziło albo odpadł. Na szybko dotoczony nowy kapsel.
I fota z nagrań do listy Kickstera o Hondzie Accord.
PS. 5G Coupe ma świetne skóry.
13.09.18
Albo się komuś nudziło albo odpadł. Na szybko dotoczony nowy kapsel.
I fota z nagrań do listy Kickstera o Hondzie Accord.
PS. 5G Coupe ma świetne skóry.
- KOko
- Posty: 1125
- Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
Uuuuuu
Witojcie mordeczki w kolejnym odcinku serii Kickster Motoznafca. W dzisiejszym odcinku gnijący japoniec, który z jednej strony jest pociągający niczym podbródek Doroty Wellman a z drugiej zachwycający jak pierwszy zgon Sebiksa na domówce w 6 klasie szkoły podstawowej, a mianowicie - Honda Accord.
Na wsi przecie każda morda nadaje się do Accorda.
Witojcie mordeczki w kolejnym odcinku serii Kickster Motoznafca. W dzisiejszym odcinku gnijący japoniec, który z jednej strony jest pociągający niczym podbródek Doroty Wellman a z drugiej zachwycający jak pierwszy zgon Sebiksa na domówce w 6 klasie szkoły podstawowej, a mianowicie - Honda Accord.
Na wsi przecie każda morda nadaje się do Accorda.
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
Wreszcie zabrałem się za naprawę wycieku oleju. Podczas postoju na osłonie dolnej koła zamachowego wisiały 3 krople i nic nie kapało. Jednak podczas jazdy musiało się już ładnie sączyć. Uszczelniłem wcześniej miskę i dalej się lało. Dodatkowo po ostrzejszej jeździe było czuć spalony olej, który prawdopodobnie smażył się na portkach kolektora wydechowego.
Także przyszedł czas na zdjęcie skrzyni i ocenę sytuacji:
Wyczyszczona płynem do mycia silników i benzyną ekstrakcyjną. Od razu inaczej wygląda. Od razu zakupiony uszczelniacz górny wybieraka OEM (NOK) 91209-PE9-005 (16X23X5). Jego koszt w Haparts to jakieś 30 zł z wysyłką. Drugi uszczelniacz z kołnierzem to koszt około 80 zł z wysyłką. Mój nie pocił się i musiałbym czekać na nowy około 3 tygodnie, więc zostawiłem mój.
Przy okazji dobrego dostępu wyciągnąłem poduszkę tylną. Nowa OEM to koszt w Haparts ponad 400 zł z oczekiwaniem około 2 tygodni. Przy oczekiwaniu ponad miesięcznym cena wyszłaby 290 zł. Ruszam i jeżdżę dość dynamicznie, więc postanowiłem ją zregenerować. Kiedyś w Civicu wypełniałem taką samą poduszkę klejem do szyb i było czuć drgania na kierownicy, więc wybrałem silikon. Po tygodniu na grzejniku była już w miarę wyschnięta.
Przez wyciek wszystko było w oleju. Żadnych problemów nie miałem ze sprzęgłem, więc zmierzyłem tarczę (nowa według manuala ma mieć 8,4-9 mm. Minimum to 6 mm. Ta nie ma luzów na nitach. Sprężynki też wyglądają ok. Tarcza ma grubość ponad 8 mm, więc umyta ekstrakcyjną i zostanie ponownie zamontowana).
Z ciekawości postanowiłem po raz trzeci skorzystać z usług Pana Krzysztofa Otoczaka. Wysłałem koło zamachowe do odelżenia. Dla ciekawskich koszty takiej usługi są następujące:
-220 zł odelżenie i frezowanie koła o około 3 kg,
-30 zł planowanie powierzchni, po której porusza się tarcza,
-50 zł dodatkowe wyważenie wraz z dociskiem,
-20 zł wysyłka zwrotna,
-28 zł wysyłka ciężkiego zamachu.
Czyli kwota około 350 zł z naszym zamachem. W Civicu kilka lat temu kwota zamykała się w 200 zł bez jakichś planowań czy dodatkowych wyważeń. Tulejka ślizgowa, która jest w zamachu, nie jest dostępna w ASO czy Haparts, w razie by ktoś szukał.
Wymieniony uszczelniacz wału, miska wyczyszczona i odmalowana epoksydem.
W oczekiwaniu na odelżony zamach zająłem się problemem z grzaniem. Ostatnia opisywana akcja płukania nagrzewnicy trochę pomogła. Nie ruszałem wtedy jednak zaworka i dolnego węża. Rankiem temperatury bywały już niskie, a w środku ogrzewania brak. Nie czekając do zimy, trzeba było się tym zająć. Odkręcony zaworek od grodzi (uważajcie, żeby nie ukręcić śruby. Lepiej ją spsikać lub nawet przegwintować przed próbą odkręcenia nakrętki. Ja prawie bym ją ukręcił.). Sam zaworek mocno dławi przepływ. Jednak przy sprawnej nagrzewnicy nie ma to znaczenia. Podłączenie węży do nagrzewnicy odwrotnie niż powinny być, w praktyce nie zaburza ogrzewania.
Zaworek w środku wygląda jak nowy.
Jednak króciec dolny był w 1/3 zawalony czymś. Wyczyściłem, ile mogłem szczoteczką do zębów.
Reszta syfu wypłukana wodą. Jeśli zdecydujecie się na płukanie, to samo ciśnienie z kranu może nie pomóc. Woda leciała już prawie bez syfu. Później nalewałem przez jeden z podłączonych węży około 200 ml wody i psikałem w wąż sprężonym powietrzem. Dopiero wtedy pod ciśnieniem zaczęły wylatywać syfy. Po godzinie było ich już tyle:
Jak już syfy przestały wylatywać, to zalałem do nagrzewnicy butelkę octu spożywczego i zostawiłem na noc. Rano sprężonym powietrzem wydmuchnąłem ocet z nagrzewnicy i zacząłem ją dalej płukać. Ocet musiał ładnie rozpuścić kamień. Przed odkamienianiem po wlaniu szklanki wody jeden wąż był już pełen. Po odkamienianiu lałem wodę i lałem. W pierwszej chwili pomyślałem, że nagrzewnica się rozszczelniła. W środku sucho więc wychodzi na to, że dopiero teraz woda ładnie przelatuje przez nią. Resztę układu spiąłem i zalałem dwukrotnie 3 litrami wody i 3 litrami octu. Następnie połączyłem wszystko, zalałem dwukrotnie wodą z kranu, aby wypłukać ocet z całego układu. Później dwukrotnie przepłukałem układ wodą demineralizowaną i dopiero zalałem płyn zimowy Preston.
Wreszcie mogę powiedzieć, że ogrzewanie działa, jak należy. Zobaczymy, jak będzie zimą.
I po zabiegu.
Zamach zamontowany i zmierzone bicie (0,06 mm). Według manuala nowy może mieć do 0,05 mm bicia. Maksymalne dopuszczalne bicie 0,15 mm.
Oczywiście nie obyło się bez problemów. Przy wkładaniu skrzyni rozdarty wąż, uszkodzony czujnik temperatury (jednopinowy) i uszkodzona kostka czujnika temperatury. Trzeba było szybko zaopatrzyć się w nowy EPS 1.830.052. Kostkę oczywiście znalazłem w graciarni po poprzednich Hondach.
Na zmianę czeka jeszcze nowy MTF i podkładki korków OEM.
I na koniec klimatyczne foto z rana na zaporze wodnej we Włocławku
Także przyszedł czas na zdjęcie skrzyni i ocenę sytuacji:
Wyczyszczona płynem do mycia silników i benzyną ekstrakcyjną. Od razu inaczej wygląda. Od razu zakupiony uszczelniacz górny wybieraka OEM (NOK) 91209-PE9-005 (16X23X5). Jego koszt w Haparts to jakieś 30 zł z wysyłką. Drugi uszczelniacz z kołnierzem to koszt około 80 zł z wysyłką. Mój nie pocił się i musiałbym czekać na nowy około 3 tygodnie, więc zostawiłem mój.
Przy okazji dobrego dostępu wyciągnąłem poduszkę tylną. Nowa OEM to koszt w Haparts ponad 400 zł z oczekiwaniem około 2 tygodni. Przy oczekiwaniu ponad miesięcznym cena wyszłaby 290 zł. Ruszam i jeżdżę dość dynamicznie, więc postanowiłem ją zregenerować. Kiedyś w Civicu wypełniałem taką samą poduszkę klejem do szyb i było czuć drgania na kierownicy, więc wybrałem silikon. Po tygodniu na grzejniku była już w miarę wyschnięta.
Przez wyciek wszystko było w oleju. Żadnych problemów nie miałem ze sprzęgłem, więc zmierzyłem tarczę (nowa według manuala ma mieć 8,4-9 mm. Minimum to 6 mm. Ta nie ma luzów na nitach. Sprężynki też wyglądają ok. Tarcza ma grubość ponad 8 mm, więc umyta ekstrakcyjną i zostanie ponownie zamontowana).
Z ciekawości postanowiłem po raz trzeci skorzystać z usług Pana Krzysztofa Otoczaka. Wysłałem koło zamachowe do odelżenia. Dla ciekawskich koszty takiej usługi są następujące:
-220 zł odelżenie i frezowanie koła o około 3 kg,
-30 zł planowanie powierzchni, po której porusza się tarcza,
-50 zł dodatkowe wyważenie wraz z dociskiem,
-20 zł wysyłka zwrotna,
-28 zł wysyłka ciężkiego zamachu.
Czyli kwota około 350 zł z naszym zamachem. W Civicu kilka lat temu kwota zamykała się w 200 zł bez jakichś planowań czy dodatkowych wyważeń. Tulejka ślizgowa, która jest w zamachu, nie jest dostępna w ASO czy Haparts, w razie by ktoś szukał.
Wymieniony uszczelniacz wału, miska wyczyszczona i odmalowana epoksydem.
W oczekiwaniu na odelżony zamach zająłem się problemem z grzaniem. Ostatnia opisywana akcja płukania nagrzewnicy trochę pomogła. Nie ruszałem wtedy jednak zaworka i dolnego węża. Rankiem temperatury bywały już niskie, a w środku ogrzewania brak. Nie czekając do zimy, trzeba było się tym zająć. Odkręcony zaworek od grodzi (uważajcie, żeby nie ukręcić śruby. Lepiej ją spsikać lub nawet przegwintować przed próbą odkręcenia nakrętki. Ja prawie bym ją ukręcił.). Sam zaworek mocno dławi przepływ. Jednak przy sprawnej nagrzewnicy nie ma to znaczenia. Podłączenie węży do nagrzewnicy odwrotnie niż powinny być, w praktyce nie zaburza ogrzewania.
Zaworek w środku wygląda jak nowy.
Jednak króciec dolny był w 1/3 zawalony czymś. Wyczyściłem, ile mogłem szczoteczką do zębów.
Reszta syfu wypłukana wodą. Jeśli zdecydujecie się na płukanie, to samo ciśnienie z kranu może nie pomóc. Woda leciała już prawie bez syfu. Później nalewałem przez jeden z podłączonych węży około 200 ml wody i psikałem w wąż sprężonym powietrzem. Dopiero wtedy pod ciśnieniem zaczęły wylatywać syfy. Po godzinie było ich już tyle:
Jak już syfy przestały wylatywać, to zalałem do nagrzewnicy butelkę octu spożywczego i zostawiłem na noc. Rano sprężonym powietrzem wydmuchnąłem ocet z nagrzewnicy i zacząłem ją dalej płukać. Ocet musiał ładnie rozpuścić kamień. Przed odkamienianiem po wlaniu szklanki wody jeden wąż był już pełen. Po odkamienianiu lałem wodę i lałem. W pierwszej chwili pomyślałem, że nagrzewnica się rozszczelniła. W środku sucho więc wychodzi na to, że dopiero teraz woda ładnie przelatuje przez nią. Resztę układu spiąłem i zalałem dwukrotnie 3 litrami wody i 3 litrami octu. Następnie połączyłem wszystko, zalałem dwukrotnie wodą z kranu, aby wypłukać ocet z całego układu. Później dwukrotnie przepłukałem układ wodą demineralizowaną i dopiero zalałem płyn zimowy Preston.
Wreszcie mogę powiedzieć, że ogrzewanie działa, jak należy. Zobaczymy, jak będzie zimą.
I po zabiegu.
Zamach zamontowany i zmierzone bicie (0,06 mm). Według manuala nowy może mieć do 0,05 mm bicia. Maksymalne dopuszczalne bicie 0,15 mm.
Oczywiście nie obyło się bez problemów. Przy wkładaniu skrzyni rozdarty wąż, uszkodzony czujnik temperatury (jednopinowy) i uszkodzona kostka czujnika temperatury. Trzeba było szybko zaopatrzyć się w nowy EPS 1.830.052. Kostkę oczywiście znalazłem w graciarni po poprzednich Hondach.
Na zmianę czeka jeszcze nowy MTF i podkładki korków OEM.
I na koniec klimatyczne foto z rana na zaporze wodnej we Włocławku
Ostatnio zmieniony 14 paź 2018 15:19 przez Krzysiek15255, łącznie zmieniany 2 razy.
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2000
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
Pochwalił bym cie Krzysiu ,ale za te wielkie fotki to raczej nakrzyczeć powinienem ,zmniejsz nim Edyta tu wpadnie i ......
EDIT - Wszystko poprawione jak należy i teraz mogę cie już pochwalić że dbasz o auto.
ps: Ten wpis o ulepie na FB to żart
EDIT - Wszystko poprawione jak należy i teraz mogę cie już pochwalić że dbasz o auto.
ps: Ten wpis o ulepie na FB to żart
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
qtwa ... nad zamacham to i ja sięjuz jakiś czas zastanawiam
jakie wrażenia z jazdy?
jakie wrażenia z jazdy?
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
Za jakiś czas dodam filmik. Czekajcie cierpliwie.
- regret
- Administrator
- Posty: 1044
- Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
- Auto: Accord CG4
- silnik: 2.2
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
no ile mozna porsic i czekac Krzychu ogarnij sie i dawaj ten filmik
NPK Team
De opresso liber
De opresso liber
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
Staram się robić te filmiki tak, żeby dało się je oglądać.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 22 paź 2018 23:49 przez Krzysiek15255, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
- Auto: Accord CG4
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Topólka
Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255
Czyli jednym słowem lipa trochę, wydaje mi się, że w silnikach, że tak powiem lepiej się wkręcających pewnie ma to większy sens, sam wiesz, że w b18 była spora różnica