Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Odkrecasz dwie śrubki z tyłu przycisku i wyciagasz je z kiery. Tylko nie wiem czy bez zdejmowania poduchy wyjdą. Później są małe śrubki z tyłu przełącznika. Odkręcasz je i rozpoławiasz przełącznik. Te nakładki z siwej gumy schodzą bez problemu. :) Zdejmij, złóż i oceń czy Ci pasuje.

13.09.18

Albo się komuś nudziło albo odpadł. Na szybko dotoczony nowy kapsel.

Obrazek

Obrazek

I fota z nagrań do listy Kickstera o Hondzie Accord.

Obrazek

PS. 5G Coupe ma świetne skóry. :D
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1125
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: KOko »

Uuuuuu :D :D

Witojcie mordeczki w kolejnym odcinku serii Kickster Motoznafca. W dzisiejszym odcinku gnijący japoniec, który z jednej strony jest pociągający niczym podbródek Doroty Wellman a z drugiej zachwycający jak pierwszy zgon Sebiksa na domówce w 6 klasie szkoły podstawowej, a mianowicie - Honda Accord.
Na wsi przecie każda morda nadaje się do Accorda.

:D
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Wreszcie zabrałem się za naprawę wycieku oleju. Podczas postoju na osłonie dolnej koła zamachowego wisiały 3 krople i nic nie kapało. Jednak podczas jazdy musiało się już ładnie sączyć. Uszczelniłem wcześniej miskę i dalej się lało. Dodatkowo po ostrzejszej jeździe było czuć spalony olej, który prawdopodobnie smażył się na portkach kolektora wydechowego.

Obrazek

Także przyszedł czas na zdjęcie skrzyni i ocenę sytuacji:

Obrazek

Obrazek

Wyczyszczona płynem do mycia silników i benzyną ekstrakcyjną. Od razu inaczej wygląda. Od razu zakupiony uszczelniacz górny wybieraka OEM (NOK) 91209-PE9-005 (16X23X5). Jego koszt w Haparts to jakieś 30 zł z wysyłką. Drugi uszczelniacz z kołnierzem to koszt około 80 zł z wysyłką. Mój nie pocił się i musiałbym czekać na nowy około 3 tygodnie, więc zostawiłem mój.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji dobrego dostępu wyciągnąłem poduszkę tylną. Nowa OEM to koszt w Haparts ponad 400 zł z oczekiwaniem około 2 tygodni. Przy oczekiwaniu ponad miesięcznym cena wyszłaby 290 zł. Ruszam i jeżdżę dość dynamicznie, więc postanowiłem ją zregenerować. Kiedyś w Civicu wypełniałem taką samą poduszkę klejem do szyb i było czuć drgania na kierownicy, więc wybrałem silikon. Po tygodniu na grzejniku była już w miarę wyschnięta.

Obrazek

Obrazek

Przez wyciek wszystko było w oleju. Żadnych problemów nie miałem ze sprzęgłem, więc zmierzyłem tarczę (nowa według manuala ma mieć 8,4-9 mm. Minimum to 6 mm. Ta nie ma luzów na nitach. Sprężynki też wyglądają ok. Tarcza ma grubość ponad 8 mm, więc umyta ekstrakcyjną i zostanie ponownie zamontowana).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z ciekawości postanowiłem po raz trzeci skorzystać z usług Pana Krzysztofa Otoczaka. Wysłałem koło zamachowe do odelżenia. Dla ciekawskich koszty takiej usługi są następujące:

-220 zł odelżenie i frezowanie koła o około 3 kg,
-30 zł planowanie powierzchni, po której porusza się tarcza,
-50 zł dodatkowe wyważenie wraz z dociskiem,
-20 zł wysyłka zwrotna,
-28 zł wysyłka ciężkiego zamachu.

Czyli kwota około 350 zł z naszym zamachem. W Civicu kilka lat temu kwota zamykała się w 200 zł bez jakichś planowań czy dodatkowych wyważeń. Tulejka ślizgowa, która jest w zamachu, nie jest dostępna w ASO czy Haparts, w razie by ktoś szukał.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wymieniony uszczelniacz wału, miska wyczyszczona i odmalowana epoksydem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W oczekiwaniu na odelżony zamach zająłem się problemem z grzaniem. Ostatnia opisywana akcja płukania nagrzewnicy trochę pomogła. Nie ruszałem wtedy jednak zaworka i dolnego węża. Rankiem temperatury bywały już niskie, a w środku ogrzewania brak. Nie czekając do zimy, trzeba było się tym zająć. Odkręcony zaworek od grodzi (uważajcie, żeby nie ukręcić śruby. Lepiej ją spsikać lub nawet przegwintować przed próbą odkręcenia nakrętki. Ja prawie bym ją ukręcił.). Sam zaworek mocno dławi przepływ. Jednak przy sprawnej nagrzewnicy nie ma to znaczenia. Podłączenie węży do nagrzewnicy odwrotnie niż powinny być, w praktyce nie zaburza ogrzewania.

Zaworek w środku wygląda jak nowy.

Obrazek

Jednak króciec dolny był w 1/3 zawalony czymś. Wyczyściłem, ile mogłem szczoteczką do zębów.

Obrazek

Reszta syfu wypłukana wodą. Jeśli zdecydujecie się na płukanie, to samo ciśnienie z kranu może nie pomóc. Woda leciała już prawie bez syfu. Później nalewałem przez jeden z podłączonych węży około 200 ml wody i psikałem w wąż sprężonym powietrzem. Dopiero wtedy pod ciśnieniem zaczęły wylatywać syfy. Po godzinie było ich już tyle:

Obrazek

Jak już syfy przestały wylatywać, to zalałem do nagrzewnicy butelkę octu spożywczego i zostawiłem na noc. Rano sprężonym powietrzem wydmuchnąłem ocet z nagrzewnicy i zacząłem ją dalej płukać. Ocet musiał ładnie rozpuścić kamień. Przed odkamienianiem po wlaniu szklanki wody jeden wąż był już pełen. Po odkamienianiu lałem wodę i lałem. W pierwszej chwili pomyślałem, że nagrzewnica się rozszczelniła. W środku sucho więc wychodzi na to, że dopiero teraz woda ładnie przelatuje przez nią. Resztę układu spiąłem i zalałem dwukrotnie 3 litrami wody i 3 litrami octu. Następnie połączyłem wszystko, zalałem dwukrotnie wodą z kranu, aby wypłukać ocet z całego układu. Później dwukrotnie przepłukałem układ wodą demineralizowaną i dopiero zalałem płyn zimowy Preston.

Wreszcie mogę powiedzieć, że ogrzewanie działa, jak należy. Zobaczymy, jak będzie zimą.

I po zabiegu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zamach zamontowany i zmierzone bicie (0,06 mm). Według manuala nowy może mieć do 0,05 mm bicia. Maksymalne dopuszczalne bicie 0,15 mm.

Obrazek

Oczywiście nie obyło się bez problemów. Przy wkładaniu skrzyni rozdarty wąż, uszkodzony czujnik temperatury (jednopinowy) i uszkodzona kostka czujnika temperatury. Trzeba było szybko zaopatrzyć się w nowy EPS 1.830.052. Kostkę oczywiście znalazłem w graciarni po poprzednich Hondach.

Obrazek

Na zmianę czeka jeszcze nowy MTF i podkładki korków OEM.

Obrazek

Obrazek

I na koniec klimatyczne foto z rana na zaporze wodnej we Włocławku

Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 paź 2018 15:19 przez Krzysiek15255, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2000
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: MuzykGrzes »

Pochwalił bym cie Krzysiu ,ale za te wielkie fotki to raczej nakrzyczeć powinienem ,zmniejsz nim Edyta tu wpadnie i ......

EDIT - Wszystko poprawione jak należy i teraz mogę cie już pochwalić że dbasz o auto.

ps: Ten wpis o ulepie na FB to żart :P
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: krisss111 »

qtwa ... nad zamacham to i ja sięjuz jakiś czas zastanawiam
jakie wrażenia z jazdy?
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Za jakiś czas dodam filmik. Czekajcie cierpliwie. :D
Awatar użytkownika
addamah
Posty: 403
Rejestracja: 27 sie 2012 13:39
Auto: Accord coupe 99
silnik: F22B DOHC
Lokalizacja: Gliwice

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: addamah »

Czekam- :mrgreen:
Awatar użytkownika
regret
Administrator
Posty: 1044
Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.2
Lokalizacja: Elbląg

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: regret »

no ile mozna porsic i czekac :D Krzychu ogarnij sie i dawaj ten filmik :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
NPK Team
De opresso liber
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Staram się robić te filmiki tak, żeby dało się je oglądać. :)

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 22 paź 2018 23:49 przez Krzysiek15255, łącznie zmieniany 1 raz.
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: JulekCG4 »

Czyli jednym słowem lipa trochę, wydaje mi się, że w silnikach, że tak powiem lepiej się wkręcających pewnie ma to większy sens, sam wiesz, że w b18 była spora różnica :D
Zablokowany