Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Post autor: fotografiks »

2011 / 2012
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Post autor: wysio »

Kiedyś u kolegi opony wyglądały identycznie. Ale on miał robione nalewki. Ja znów kupuję używane. Koło mnie gość ma wielki skład razem z wulkanizacją. W zeszłym roku kupiłem u niego opony, które wyglądały jak po jednym sezonie. Przód 215, tył 225 17 cali. Z założeniem i wyważeniem przód wyszedł 400 zł, tył 440 zł. Sporo zaoszczędziłem...
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Post autor: fotografiks »

No to jakiś czas temu pykło 420.000

Obrazek

Po 22 latach latach R134a zaczał po cichu znikać. W zeszłym roku przy wstępnej diagnozie itp nie stwierdzili wycieków. Cisnienie trzymał wiec nabili... i po kilku msc znowu lipa. Także w końcy postanowiłem oddać furaka do konkretnej firmy, a nie jakichś okazjonalnych doładowywaczy środka.
Po wstępnej diagnozie nie stwierdzono wycieków... Gość tylko zerknął i podejrzana na pierwszy rzut oka została chłodnica bo w jednym rogu się pociła.

Napakowali mi R134a wraz z barwnikiem ... umyć wszystko i śmigać dwa tygodnie...
Tak też zrobiłęm i po jakichs 1500 km wyszło trochę zielonego na chłodnicy, przewodach i na obudowie kompresora.

Skonczyło sie na:
- wymianachłodnicy;
- ogarniecie rurek od frontu;
- uszczelnienie kompresora.


Oczywiście nie obyło się bez przygód z chłodnicą... na każdej aukcji i w każdym przypadku jest odwołanie do OEM numeru 80100 S84 A00 - oczywiście ta która kupiłem była zła.
Ekipa z serwisu tez postanowiła zamówić od swojego dostawcy na szybko... też przyszła zła chociaż na focie poglądowej wyglądało, że będzie ok.
W końcu bracik mi podrzucił namiar to do firmy Laser-sinex z Łodzi... Szybkie 2 telefony o godzinie 13 i chłodnica była w serwisie na następny dzień. Także mega plusik na ogarniecie ekspresowej wysyłki.

Apropo chłodnicy: różnica to na oko usytowanie króćców - większość zamienników sygnowana wyżej wymienionym numerem OEM niestety, ale ma dwa króćce po jednej stronie... U nas (R4) wlot i wylot jest po dwóch stronach chłodnicy.

Podczas zakupu dobrze jest prosić o fizyczne foty elementu... bo jak zwykle opisy biznesmenów z internetów wprowadzają w błąd.

Obrazek

W każdym razie... mam nadzieje ze nie cieknie nigdzie więcej... no i ten... latamy ciągle dalej ;)
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 1998
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Post autor: MuzykGrzes »

Dobrze że latacie dalej bo Wałbrzych czeka 5 września :P
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Post autor: fotografiks »

No widzę widzę, że tam twardo propagujesz... ale wtedy niestety urlopuje w górach...

Poza tym to jakiś japoński spend... a nie hamerykański wiec jak hamburgerów nie ma to i tak lipa :mrgreen:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: 23.09.2019

Po prawie 130.000 od montażu coś zaczęło szarpać czasem... i dość znacznie spadła elastyczność motoru...
Trzeba było więcej deptać;)

Także padło na układ doładowania eko paliwem - LowPriceGasoline .

Na początku oczywiście filtr fazy lotnej i czyszczenie rury pomiędzy reduktorem i dolotem.

Następnie kolej na wtryski...
Obrazek

Hany sa nie rozbieralne wiec pozostała tylko metoda fizycznego przepłukania.
Czyli kabel i 12V w rekę i podajemy sygnały ;)

Warto to tez zrobić... bo przy pierwszych kilku strzałach leciał żur.
Także na pewno jest czyściej.

Obrazek
Tak przelot przez cztery wtryski, no i w sumie to by było na tyle.


Reszta po stronie reduktora.
Pierwsza rozbiórka bez zestawu naprawczego...
Ogólnie nie było go od ręki nigdzie wiec pomyślałem, że może, gumę uda się rozruszać...
Ale nic z tego guma stwardniała i pozostała znacznie odkształcona...
A po mojej naprawie sytuacja jeszcze gorsza;) Reduktor stale podawał 4 bary...

Wiec szybkie zamówienie i oczekiwanie na zestaw regeneracyjny.

Obrazek
Z zestawu użyłem jedynie membrany i oringa, który pracuj na iglicy.
Reszta nie ruszana bo stan jak należy.

Pomijam etapy czyszczenia z zewnątrz itp. i używanej chemii;)

Obrazek

Śrubki

Obrazek

Tutaj widać już znaczne odkształcenie membrany.

Obrazek

Żuru się trochę nazbierało chociaż nie było tragedii na internetach bywały gorsze widoki...
Tutaj back in time i fota z pierwszej rozbiórki...

Obrazek

Dalej:
W przypadku reduktorów AC trzeba sie wyposażyć w małe kluczyki 7 i 4.
4 wchodzi na szpilke pod membrane, 7 odkręcamy nakretke dociskającą aluminiowy kołnierz.

Od góry 7 od dołu 4
Obrazek

Obrazek

Chwila kręcenia

Obrazek

Wnętrze :

Obrazek


Nowa gumka vs stara gumka.

Obrazek

Poskręcane na oko ustawiłem srubke trafiłem w 1 bar...
lecz czasy wtrysków ~6 wiec trochę za długie.

Obrazek

Nie mogłem spać, następnego dnia rano.
Podkręcenie ciśnienia na plus... kalibracja, czasy spadły, wiec na razie zostaje 1.12

Obrazek

Na oko spoko;)

Przełączanie gaz benzyna bez zająknięcia... obrotomierz ani drgnie.
Na gifie nie słychać, ale ładnie równiutko wpada el pi dżi ;)

Obrazek

Teraz tylko zebranie mapki benzyny no i korekty wiec można powiedzieć, że najciekawsza zabawa;)

Co ciekawe po całej akcji uciszyły się wtryskiwacze... nie wiem czy im pomogłem czy nie.
Przed akcja było je słychać z pod maski... teraz jest tylko szum, który niknie pośród odglosów pracy silnika...
Wiec można powiedzieć, że totalna cisza ;)
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 1998
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Post autor: MuzykGrzes »

Profi robota :o Gratki
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2092
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Post autor: QuicksilveR »

Bjutiful. Elpidżi rulez.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Post autor: Bartoch »

Dobra robota. Szacunek za własnoręcznie wykonane naprawy ;)
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Post autor: fotografiks »

Z racji postoju u mechanika mego innego pojazdu z nieco większym prześwitem...

Kupeta znowu pojechała w góry, dokładnie to Bieszczady/Sanocko-Turczańskie/Beskid Niski...

Dwa razy ledwo dojechałem... poruszajać się tempem przemarszu bydła parzystokopytnego.
Najwiecej strachu było jednak już w Beskidzie Niskim... dojazd do szlaku... lepiej nie mówić... drogą gdzie jedyna nawrotka była na podmokniętej łące...


Jakby się ktoś wybierał do Ostoi w Lipowcu (swoją drogą piękne miejsce) to należy wziąc pod uwage, że ostatnie 6 km drogi wygląda jak po bombardowaniu... 19 minut zajmowało mi pokonanie tego odcinka, także ostre pato...ale tam spaliśmy wiec nie było zmiłuj.

Po powrocie przez chwile myślałem nawet o... 6cm do góry na gwincie... plus jakies laczki A/T 15cm z dużym balonem... żeby trochę wiecej prześwitu było...
Ale w sumie taki lift to i tak kupa bo przy tej twardości i tak trzeba jechać 3km/h żeby łeb nie odskakiwał...


Także ten... Wahacze wyszlifowane... najbardziej oberwały osłony... dwa razu zderzak... raz przednia belka... także będzie co łatać trytytkami. Przy okazji muszę zerknąć jak tam ogólny stan i popukać trochę młotkiem z nadzieją ze za dużo nie odpadnie.

W sumie to co roku mówię, że ostatni raz na glebie w takie miejsca... a życie i tak weryfikuje plany... Kupeta nie dość, że daily to jeszcze na wypady do lasu ;)

No i pykło kolejne łacznie 1100 km;)

Przy okazji chyba napalam się na coś większego i na ramie... taki wół roboczy... z reduktorem;)
Zobaczymy co z tego się urodzi;)

Troche wspomnień, zdjęć jakoś wybitnie nie robiłem - jedynie w celu dokumentacji, że auto tam było jakby jakieś służby leśne go odwiozły na jakiś parking dla skazańców.

Obrazek

Obrazek

I uyebawszy po lusterka... niestety ale pokonywanie kałuż itp... musiało się odbywać ślizgiem...

Obrazek

Obrazek


Także w ciągu najblizszych dni do kanału i bedzie wspomniane łatanie plastikowych pozostałości.
Przy okazji zamek w prawych drzwiach zaniemaga... chyba od drgań zaczął się wieszać... silniczek śmiga tylko cięgna nie da się fizycznie ruszyć wiec gdzieś coś mechanicznie haczy albo sie odkręciło.
Do tego spróbuje dobrać się do linek od biegów.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2020 22:43 przez fotografiks, łącznie zmieniany 1 raz.
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
mieglo
Posty: 435
Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
Auto: Accord 99
silnik: 3.0
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM

Post autor: mieglo »

Zazdroszczę wypadu.
ODPOWIEDZ