Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Oczywiście są i dostępne lekkie i znane maty. ;)

Pianki do środka już nie daję. Jedynie pod boczek, ale to po zimie już raczej. A odnośnie zimy, to 16 aluminiowe idą do sprawdzenia i ewentualnego podprostowania. Jedna jest widocznie zgięta.

Świeże Dębica Frigo HP2 205/55/16 na przednią oś.

Obrazek
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2091
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: QuicksilveR »

Dębica, bardzo dobry wybór. Sam na takich jeździłem, teraz mam 225/45R17 i też złego słowa nie powiem.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Dębice sprawują się bardzo dobrze jak na razie. W śniegu nie testowałem, ponieważ go u Nas nie ma.. :lol:

Nastąpiły zmiany w życiu prywatnym. Nowe lokum i praca. Auto stoi częściej na parkingu w mieście i nie za bardzo jest kiedy i gdzie dłubać. Oczywiście staram się na weekendy jechać na wieś, gdzie mam garaż do dyspozycji.

Jeździ sobie wysoko i wygodnie.

Obrazek



Pewnego dnia dobiegł spod maski po odpaleniu stuk z silnika. Jak się później okazało pasek napędu pompy wspomagania zsunął się z koła pasowego o jeden rowek, rozciął się i powodował dźwięki niczym stuk czegoś w silniku. Po zmianie paska na Continental 4 PK 1062 stuk zniknął.

Obrazek



Zaczęły się deszcze i przestała świecić żarówka w klapie. Odkręciłem oprawkę i wylała się woda. Prawdopodobnie oryginalna uszczelka blendy puszczała wodę w miejsca, w których jej nie powinno być. Blenda została wypłukana w wannie z zanieczyszczeń. Po płukaniu musiałem nawiercić malutkie dziurki od tylnej strony blendy do odblasku. Odblaski w środku lampy są niby szczelne. W rzeczywistości po takim płukaniu woda została w odblaskach i za chiny nie chciała stamtąd wylecieć. Po nawierceniu otworków bezpośrednio do odblasków (uważać aby nie przewiercić się na wylot lampy ;) ) i zlaniu wody otworki zostały zaklejone przy użyciu lutownicy.

Obrazek

Porównanie starej uszczelki z nową zamienną (typowo okienna uszczelka). Taką uszczelkę miałem dostępną na tamtą chwilę w pobliskim sklepie. Jest lepiej, aczkolwiek jest to do poprawki. Sporo wyższa i pusta w środku uszczelka okienna niby pasuje. Jednak miejsce styku uszczelki z klapą nie jest identyczne po całej długości, co powoduje wysuwanie się uszczelki. Środek jest ok, a na bokach lekko wychodzi (na zdjęciach jest to słabo widoczne). Oem uszczelka nie jest chyba dostępna jako osobna część. Jeżeli ktoś zabierze się za to, to lepiej byłoby zastosować pełną uszczelkę minimalnie wyższą od starej oem uszczelki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Po przeglądzie na stacji diagnostycznej wyszła spora różnica w hamowaniu. Tylny lewy zacisk hamuje prawie 25% słabiej niż prawy tył. Dzieje się tak zarówno na ręcznym jak i nożnym hamulcu. Tłoczek wyciągnięty i wygląda jak nowy. Prowadnice, tarcze i klocki również stan bardzo dobry. Linki ręcznego również pracują bez zarzutu. Zakupiony zestaw naprawczy Frenkit 234940 i trzeba będzie zacisk rozebrać na części pierwsze.

Obrazek



Pojawiły się jakieś drobne stuki z przodu podczas jazdy po tzw. tarce. Przejrzałem zawieszenie i do wymiany kwalifikują się łączniki przedniego stabilizatora. Od trzech lat nic z tym nie robiłem i wybił się jeden łącznik, który już ktoś przede mną zmieniał. Drugi wygląda jak oryginał i nie ma w ogóle luzu. Zmieniamy dwa na 555 (prawy SL-6280R-M i lewy SL-6280L-M). Do wymiany jest również tuleja wahacza 52370-S84-A51 / 52375-S84-A51. Na schemacie nie ma oddzielnego numeru oryginalnej tulei. Pomierzone i zamówiona tuleja z Accorda 7g (Febest HAB-093), która niby może pasować, ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia, że na pewno pasuje.

Obrazek

Tuleja pasuje idealnie. Jak z jakością okaże się po czasie. Sądząc po wymiarach powinna podejść również do wahaczy 52380-S84-A01. ;)

Obrazek



Tylne amortyzatory powiedziały papa. Mimo wskazań 50% na stacji amortyzatory te wydawały dziwne dźwięki i stuki. Zamontowałem bardzo tanie amortyzatory DACO 561212, za które zapłaciłem na allegro 90zł za parę. Na pierwszy rzut oka wyglądają dobrze. Wysuwają się równo. Po montażu również nie widzę żadnych wad. Jednak cena zapewne o czymś świadczy i zobaczymy ile posłużą. Na stacji diagnostycznej nie sprawdzałem ile pokazują procent. Przesuwanie tyłu w dziurawym zakręcie zniknęło i auto prowadzi się dobrze. Jedyne co zauważyłem to tak jakby było sztywniej. Czasami jest to wyczuwalne. :) Nie mam porównania do amortyzatorów innych producentów, więc być może mi się wydaje.

Obrazek



Po montażu amortyzatorów okazało się, że jeszcze górne tylne wahacze (52390-S84-A01) mają luz. Lewy większy, prawy mniejszy. Zaczęło się poszukiwanie wahacza, który mógłby pasować. Nasz wahacz ma około 24cm w osiach tulejki i sworznia. Haparts po numerze oryginału dopasowało mi wahacz Febest 0325-ACCF3 za 165,20zł/sztuka, który po modelu ma 21cm w osiach i zrobi Nam z tyłu negatyw. Po rozmowie telefonicznej Pan z Haparts stwierdził, że jest to wahacz do 6 generacji Accorda i nie patrzył po numerze oryginału czy pasuje. A tak przy okazji oryginalny wahacz 52390-S84-A01 w Haparts kosztuje 1076,50zł/sztuka. Skontaktowałem się również z Panem ze strony http://www.e-subaru.pl" onclick="window.open(this.href);return false;. Pan znalazł wahacz, który powinien pasować. Jest to tani wahacz firmy SRL (indeks na ich stronie 52390-S84-A01). Pan zwymiarował i dodał wahacz na stronę. Wymiary są podobne aczkolwiek sam nie sprawdziłem w praktyce czy wahacz ten będzie pasował na 100%.

Decyzja padła na zakup wahacza Febi 42172, który jest regulowany. Zakupiłem po zniżkach w Intercarsie z 214zł/szt. na 152zł/szt. Po odebraniu okazało się, że w środku siedzi Blueprint ADH28654. Nie wiedziałem, że Febi jest pakowaczem. Zwróciłem wahacze do Intercarsu i zamówiłem na allegro u użytkownika OilPoint parę wahaczy Febi 42172 za kwotę łącznie 237zł pod dom za parę bez jakichkolwiek rabatów. Po otrzymaniu paczki oczywiście w środku były Blueprint ADH28654, więc po co przepłacać. Z ciekawostek powiem , że wahacz ten można około centymetra skrócić (zwiększymy negatyw) oraz lekko wyprostować koła rozkręcając go. Tutaj uwaga, ponieważ przy wymiarze 24cm w osiach gwintu w wahaczu jest jakieś 3cm. Nie przesadzajmy więc z wykręcaniem go. :)
Po montażu wahaczy dam znać czy wszystko pasowało bez problemu. Regulacja takiego wahacza oczywiście nie będzie tak łatwa, jak chińskich wahaczy/camberów. Aby wyregulować kąt musimy wypiąć sworzeń.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Bartoch »

Ale się rozpisałeś.
Widać, że accord w dobrych rękach.
Brawo ;)
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Wahacze zmienione. Ustawione na oko lekko dłuższe od oryginalnych, aby zniwelować negatyw. Wymiar całkowity po zewnątrz około 28,8cm. Na zbieżności wyszły kąty z tyłu około -1 stopnia. Możnaby to jeszcze podregulować, ale i tak jest dobrze. Wahacz do regulacji niestety trzeba wypiąć ze sworznia lub odkręcić od wózka.

Obrazek


Zakupione od foto sprężyny z amorami eibach -35. Złożone na zwykłych czapkach górnych. Po zamontowaniu sprężyn i zdjęciu z przodu pierścienia z amorków przód obniżył się o około 4cm, a tył o 3cm (pół baku paliwa i gaz do pełna). Na dniach wpadną letnie 18, to będzie zdjęcie. :)

Oryginalna kopułka i palec już się wysłużyły. Zamontowany palec i kopułka YEC
Numery intercarsu K14020 (kopułka) i K24012 (palec). Szukałem po numerach podanych na forum dla produktów YEC, ale ani na częściach, ani na pudełkach nie ma numerów podanych na forum (kopułka YD-631 YEC i palec YR-615EA YEC). Widnieją tylko napisy Made in Japan.

Obrazek
Awatar użytkownika
b0Ls
Posty: 322
Rejestracja: 10 sty 2018 23:40
Auto: Accord 99
silnik: F20B5

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: b0Ls »

@Krzysiek15255 jak sprawuje się eibach? Też przymierzam się do zakupy, ale chciałbym by zawieszenie było w miarę miękkie, bo póki co to każda dziurę czuje.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Kupiłem na Apex -35 i felgach 18x8" ET50 i oponach szerokich było miękko, wysoko i woziło na koleinach. Później jak pękła mi sprężyna Apex, to założyłem seryjne sprężyny i koła zimowe 205/55/16 7,5J ET35. Teraz mam amory seria bez Top Hatsów i do tego używane Eibach. Siadło wystarczająco ale względem serii jest sztywniej. Byłem przyzwyczajony do serii na której auto płynęło przez dziury koleiny itp. Teraz na eibachu na dobrych drogach jeździ się bardzo fajnie. Na złych drogach trzeba zwalniać.

Jakiś czas temu zamontowałem przełącznik Door Lock z sedana us 6g w kolorze praktycznie identycznym jak nasze wnętrza.
Zamontowałem tylko od strony kierowcy, ponieważ montaż od strony pasażera nie jest taki oczywisty. :) Więcej info w temacie o Door Lock.

Obrazek
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Bartoch »

Ładnie, ale gdzie zaślepka śrubki? :shock:
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Nie ma ;)

Accord po 3 latach zdradzony dla niemca A4 B6 Avant 1.8T. Zobaczymy czy niemiecka marka mi podejdzie po 3 Hondach z rzędu..

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: wysio »

Też mi chodzi po głowie podobna zdrada, ale na S4 z wolnossącym V8. Jak iść, to na całość :)
Zablokowany