Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Bartoch »

Fajnie to wygląda, ale ważniejsze żeby dobrze hamowało.
Byłeś na stacji diagnostycznej sprawdzić jakie są teraz wartości siły hamowania?
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Czekam, aż przód się dotrze do toczonej tarczy i dopiero pojadę sprawdzić przód i tył.

Edit 1 maj 2019 Święto Pracy więc świętujemy.

W końcu po 2 latach użytkowania na LPG wypadało sprawdzić chociaż luzy zaworowe. Minimalne podociągane dolotowe i wydechowe.

Obrazek

Obrazek

Kiedy kupiłem samochód klimatyzacja nie działała. Układ był nieszczelny. Po uszczelnieniu i nabiciu dopiero było wiadomo, jak pracuje sprężarka. Lekko chrobotała przy załączeniu klimatyzacji. Po chwili pracy chrobotanie stawało się coraz mniej słyszalne. Natomiast podczas jazdy na wyższych obrotach kompresor wył. I tak przez 2 lata użytkowania kompresor chłodzi. Postanowiłem się zabrać za oględziny łożyska koła pasowego.

Aby ściągnąć koło pasowe z łożyskiem musimy najpierw pozbyć się zewnętrznej części sprzęgła kompresora. Robiąc to pierwszy raz nie byłem pewien, co i jak. Według manuala i filmików po odkręceniu śrubki M6 na klucz 10 zewnętrzna część sprzęgła powinna się wysunąć na wieloklinie. Jednak u mnie musiałem to pukać, grzać, moczyć w specyfikach typu WD-10, a i tak udało się to ściągnąć dopiero dospawując nakrętkę i robiąc prowizoryczny ściągacz. Po oczyszczeniu wieloklinu teraz można ściągnąć ten "dekielek" lekko podważając śrubokrętem.

Jak już zdejmiemy zewnętrzną część, to ukaże się Nam taki dziwny pierścień segera. Po ściągnięciu go możemy zsunąć całe koło pasowe z łożyskiem. Po wymianie łożyska "oryginalnego" z luzem na nowe OPTIMAL zakupione według wymiarów w InterCars (zew. 52 mm x wew. 30 mm x szer. 22 mm) luz na kole pasowym zniknął. Jednak to tyle z plusów. Dźwięki tyrkotania po załączeniu kompresora nadal mocno słyszalne. Może trochę ciszej przez brak luzu na kole pasowym, który też mógł dołożyć "swoje 3 grosze" do ogólnego hałasu słyszalnego po załączeniu klimatyzacji. Przy wyższych obrotach kompresor nadal wyje. Wysłałem zapytanie do Turbo Tec i będę chyba myślał o regeneracji kompresora.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filmik z pracy kompresora:

" onclick="window.open(this.href);return false;
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: JulekCG4 »

Ja u siebie zawory 4.05 regulowałem, tyle ,że staram się to robić częściej niż co dwa lata :P
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1125
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: KOko »

Ja to u siebie co jakieś 10tys. km zaglądałem, czyli w sumie co parę miesięcy przy wymianie olei itp.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Przez te 2 lata przez ten silnik przepłynęło z 20l oleju Valvoline SynPower 5W30, także wymiana nie miała sensu. Po wymianie uszczelniacza wału od strony skrzyni dopiero pobór się uspokoił. Wcześniej śmierdziało spalonym olejem za autem i w środku nawet. Olej podczas jazdy wyciekał gdzieś na kolektor i spalał się. Pozostało mi wymienić uszczelniacze od strony rozrządu i myślę, że będzie spokój. ;)
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: JulekCG4 »

To, że olej ci uciekał to nie powód, że nie powinieneś go wymieniać, a już druga sprawa, że regulacja zaworów wskazana przy LPG ;)
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Dlatego wymiana jest w planie po wymianie rozrządu. :)
williams
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2018 22:58
Auto: Accord CG2
silnik: 3.0
Lokalizacja: Łódź

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: williams »

Masz rysunek tych osłon? Albo najlepiej plik np. STL od razu na maszynę?

Hebel na Irkowym adapterze i CRV 305mm uskuteczniam, zobaczymy co to wyjdzie ;)
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Jakby ktoś chciał robić osłony, to jakieś tam rysunki mam. :)

Przed zlotem skończyłem oklejać panele drzwi i tunel folią DI-NOC od 3M.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Autorski uchwyt do odstojnikowego filtra Alex Ultra 360. 8-)

Obrazek


4 letnie Barumy z przodu już wymagały wymiany. Zakupione Fuldy SportControl 2 225/40/18 z 2019r. Wrzuciłem je na tył, a tylne z 2018 przełożone na przód.

Obrazek

Obrazek


Instalacja do tylnych obrysówek była lekko mówiąc słaba. Przewody cienkie, miedź w środku zrobiła się czarna i już któryś raz z kolei utleniała się od chlapania wodą z koła. Oryginalne kostki wyczyszczone, nowe konektory i przewody z wiązek z poprzednich rozebranych Hond + zabezpieczenie termokurczem i ochronnymi wężykami jak w wiązkach od LPG.

Teraz pytanie do Was.. czy z tyłu jest oryginalnie jakieś nadkole/plastik osłaniający obrys przed wodą i błotem z kół?

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: figo »

z tyłu nie było nadkoli :roll:
HR
Zablokowany