Słowem wstępu:
Wujkowóz 3.0 V6 CG2ROK: 2001
MODEL: Coupe
SILNIK: 3.0 V6
UKŁAD DOLOTOWY: zdaje się że jest wsadzony jakiś extra filtr powietrza - otworzę, potwierdzę, zaktualizuję
UKŁAD WYDECHOWY: raczej seria
ELEKTRONIKA: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: Sprężyny Eibah -35mm, amortyzatory KYB Ecel-G
UKŁAD HAMULCOWY: chyba seria (wydaje mi się, że w tym modelu piasty były na 4 śruby a u mnie jest 5 więc jestem w kropce)
BODY-KIT: trochę zbyt oscentacyjny ale jakże cool spojler na bagażniku, delikatnie przyciemnione szyby
ŚRODEK: skóra antracyt
CAR-AUDIO: Radio Radio JVC KD-X342BT, głośniki Bose na tylnej półce, tuba basowa i wzmacniacz dla tylnego audio, reszta raczej seria
KOŁA: lato: alu 17 x 7.5J ET42 obute w Michelin Pilot Sport 4 225/45 R17 (najlepsze opony na świecie!), zima: te same felgi obute w Continental ContiWinterContact 225/45 R17
MOC : 200 KM
PRZEBIEG: 185 000 km
PLANY:
01. Ogarnięcie prowadzenia się wozu przy wyższych prędkościach (over 120km/h) i przy hamowaniu przy małych prędkościach (30 - 0 km/h odsyłam do pkt.2 poniżej w 'co mi się nie podoba'), koncówki kierownicze, silentbloki, maglownica, krzyżaki - tego będę szukał i o to będę pytał na pewno. To pewnie będzie największym wyzwaniem, dlatego jest dl 1-wszym miejscu. ogarnięte
02. Wymiana oleju w skrzyni biegów na ORI ATF DW-1. (skrzynia była remontowana i wlano jakiś inny ATF, nigdy nie jechałem innym CG2 więc nie wiem jak skrzynia ma pracować ale wydaje mi się, że mogłaby robić to ciut płynniej) ogarnięte
03. Naprawa fotela kierowcy - boczek został chałupniczo połatany i trzeba się tym zająć. ogarnięte
04. Poprawki blacharsko lakiernicze - maska do lakierowania, drzwi - kilka uderzeń od ludzi, którzy nie potrafią otwierać drzwi (grrrrr...)
05. Oponki letnie ogarnięte
06. Malowanie kierownicy (nie zamierzam wymieniać na inne modele - pracuję w poduszkach powietrznych i nie zdecydował bym się na ryzyko wymiany na nieseryjną).
07. Zmiana spojlera na ten ciut mniejszy. ten zostaje - zakochałem się
08. Wymiana wszystkich wewnętrznych żarówek na LEDy.
09. Wymiana dywaników ogarnięte
10. Wymiana spryskiwaczy szyby przedniej na takie, które spryskują a nie rozlewają wodę po szybie (najlepiej te ze świateł).
11. Ogarnięcie car-audio - sterowanie z kierownicy nie gada.
12. Czyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. podłoga zrobiona, sanki i belka do wymiany
13. Jeżeli jest to tylko możliwe chciałbym zrobić swap kolumny kierowniczej na regulowaną w 3-ciej płaszczyźnie. Brakuje mi tego ogromnie. nie do ogarnięcia z tego co udało mi się zorientować
14. Jakieś ładne końcówki wydechu, bez przesady - delikatnie wygięte w górę - płaskie lub podwójne, może nawet cały wydech.
15. Wypranie podsufitki.
upd 2019
16. Malowanie przedniego i tylnego zderzaka - przedni trafiłem sam, tylny trafił ktoś z okazji wszystkich świętych...
17. Sierpy nadkolirdzewieją powoli - do blacharza
18. Tylna klapa pod moim ukochanym spojlerem też rdzewieje - blacharz
19. Sanki i belka przegnita w cholerę - do wymiany - temat
Zgodnie z sugestią administracji przenoszę część mojego opisu z działu "przywitaj się"
Co mi się podoba w mojej Hondzie:01. Prędkość - po poprzednim 'pojeździe' (VAG 1.9 TDI) jestem wniebowzięty - w końcu na autostadzie mogę zjechać na lewy pas bez obaw.
02. Pomimo wieku i japońskiego rodowodu - jakość wykonania - nic nie skrzypi ani nie trzeszczy w środku (trzeszczenie przy głośniku wysokotonowym wyeliminowałem)
03. 'Look" samochodu i jego niepowtarzalność - ciężko trafić na drugiego CG2 na ulicach Śląskiego a i pewnie na ulicach całego kraju dużo ich nie jeździ.
04. To że wszystko co jest elektryczne w moim samochodzie po prostu działa.
Co mi się nie podoba w mojej Hondzie:01. Skrzynia biegów - 4-ro biegowy automat, trochę przedpotopowy , moja mama (bez prawa jazdy) zmieniała by biegi odrobinę lepiej - w moim egzemplarzu była remontowana skrzynia i chyba wlany olej 'nie gada' ze skrzynią - wymienię wkrótce na ori Hondy i zobaczymy.
02. Układ kierowniczy i prowadzenie - coś nie jest OK, jeszcze nie do końca wiem co, ale stawiam na pierwszy strzał na koła/opony (niewłaściwe wyważenie), ewentualnie dokręcenie maglownicy (zawieszenie jest bez luzów). Przy wyższych prędkościach układ kierowniczy zamiast być coraz sztywniejszy zachowuje się jakby przy kilku stopniach przekręcenia kierownicy samochód miał zrobić koziołka, pływa po jezdni jak łódka, kierownica zachowuje się jak w Fiacie Punto na którym uczyłem się jeździć z włączonym elektrycznym wspomaganiem 'CITY' - nowe opony zamówione (a obuję ją w Pirelli Pilot Sport 4).
03. Hamulce - to jest tragedia - nie wiem co ktoś jeżdżący przede mną tam włożył ale przy przesiadce w firmowe samochody, którymi zdarza mi się poruszać przez przyzwyczajenie do moich hamulców staję dęba tam gdzie moja Honda jeszcze by jechała i jechała.
04. Spryskiwacze szyby przedniej - czy jest jakiś zamiennik dysz, który ładnie rozpryska płyn po szybie zamiast go tylko rozlać w czterach punktach?
05. Regulacja kierownicy - nerkę bym oodał, żeby kierownica była regulowana w trzech płaszczyznach. W A4 z '96 mogłem kierownicę przyciągnąć bliżej siebie a tutaj niestety lipa - jak siedzę wygodnie to nie sięgam kierownicy (mam 190cm wzrostu i muszę odsunąć fotel dość daleko)
Zdjęcia z zakupu. (semi)Pro-Fotosesja zrobiona moimi siłami też będzie.
No to się rozpisałem. Jeżeli ktoś przeczytał do końca - respekt i stawiam piwko na zlocie
(Paniom)
Pozdrawiam,
Wujek Socia