Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Granatowa Daily Hanka

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
Valanel
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2018 22:13
Auto: Accord VI Coupe
silnik: 3.0
Lokalizacja: Wielkopolska

Granatowa Daily Hanka

Post autor: Valanel »

ROK: 2000
MODEL: cg2 (przedlift)
SILNIK: 3.0 v6
MOC: 200
KOLOR NADWOZIA: deep velvet blue pearl (B89P)
ŚRODEK: seria jasna skóra
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
ZAWIESZENIE: seria
KOŁA:
Lato: DBV Milano 18’’
Zima: seria 16’’
BODY-KIT: seria
CAR AUDIO: Clarion 2DIN, głośniki tył Infinity, cały tył wygłuszony matą
DODATKI: brak
PLANY: i dużo, i mało, przede wszystkim powoli do przodu

Obrazek
Obrazek

Honda pojawiła się jako daily trochę z przypadku, trochę z wyboru. Miał być samochód na dojazdy do pracy, obowiązkowo coupe, a do tego plus baza pod naukę mechaniki samochodowej. Gdzieś po drodze na horyzoncie pojawił się pomysł by kupić Accorda VI Coupe i tak już zostało.
Jeszcze rok temu jak w samochodzie coś się popsuło to rozkładałem ręce, wzdrygałem ramonami mówiac “popsuł się”, więc przy okazji kupna pełnoletniego samochodu postanowiłem poduczyć się tego i owego.
Dużo udało mi się już dowiedzieć, co nieco naprawić i to w większości dzięki temu forum (jesteście maga!), niemniej początki były dość trudne - np. dlaczego niektóre V6 mają kable WN, a inne cewki (o tym, że na drugim końcu kabla jest kopułka i potem też cewka nie wspomnę).

Honda w stanie idealnym nie jest, lakier wymaga poprawek, wnętrze do odświeżenia, podtlenek LPG do ogarnięcia i cała masa innych popierdółek, które mam nadzieję sukcesywnie porobić.

Do tej pory własnymi siłami udało się zrobić:
  • Regulacja zaworów (tu szwagier pomógł, będzie zdjęcie ;) )
  • Czyszczenie przepustnicy i krokowca
  • Wymiana mechanizmu wycieraczek (używka)
  • Wymiana kabli WN (NGK)
  • Wymiana kopułki, palca (YEC) (+oring, ale nadal cieknie i simmerring będzie trzeba wymienić)
  • Wymiana świec (DENSO K16TT). Jak dobrałem się do świec, to się okazało, że 5 jest jednakowych, a jedna inna.
  • Ogarnięcie podświetlania zagarów (część żarówek nie świeciła, nie działało ściemnianie)
  • Setup zimowy: felgi, opony, dywaniki
  • Założenie siłownika do klapy bagażnika
Pewnie zaraz mi napiszecie żebym tę kozę trochę przydusił do ziemi :). Coś zrobię, ale jeszcze nie wiem co. Też mi się tak nie podoba.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2091
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Granatowa Daily Hanka

Post autor: QuicksilveR »

Świetny kolor, miałem taką.
Powodzenia w użytkowaniu.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
mieglo
Posty: 435
Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
Auto: Accord 99
silnik: 3.0
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Granatowa Daily Hanka

Post autor: mieglo »

Samozaparcia w majsterkowaniu u bezawaryjności.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Granatowa Daily Hanka

Post autor: Krzysiek15255 »

Wystarczą sprężyny np. Eibach. Niżej, trochę sztywnej i z zachowaniem rozsądku. :)
Awatar użytkownika
Valanel
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2018 22:13
Auto: Accord VI Coupe
silnik: 3.0
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Granatowa Daily Hanka

Post autor: Valanel »

Krzysiek15255 pisze:Wystarczą sprężyny np. Eibach. Niżej, trochę sztywnej i z zachowaniem rozsądku. :)
Taki jest wstępny plan. Gdyby nie ten nieszczęsny rozsądek to i o gwincie można by pomyśleć. Niestety jeszcze trochę mi zostało do ogarnięcia, np. rozrząd.
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Granatowa Daily Hanka

Post autor: Bartoch »

Gratuluję zakupu i powodzenia w doprowadzaniu do stanu, który będzie cię w pełni satysfakcjonował.
PS. Hondy w tym wieku to fajne auta do nauki mechaniki i podstaw elektryki samochodowej ;) Owocnego studiowania ;)
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Granatowa Daily Hanka

Post autor: JulekCG4 »

Gratulacje auta :)
a tak poza wszystkim fajne te felgi, bardzo mi się podobały na acc VII a i tu fajnie leżą :D
Awatar użytkownika
Valanel
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2018 22:13
Auto: Accord VI Coupe
silnik: 3.0
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Granatowa Daily Hanka

Post autor: Valanel »

Honda krótko po kupieniu przestała palić na gazie na jeden cylinder. Oczywiście pojechałem do gazownika. Pan bardzo miły i pomocny, ale wstępna diagnoza bez sprawdzania czegokolwiek - “panie wymień pan świece, cewkę, eee, nie ma pan cewki, kopułkę pan ma, to kable niech pan wymieni, bo to pewnie elektryka”. Po wykręceniu świec okazało się, że jedna jest inna niż reszta (oczywiście ta, na której wyskakiwał zapłon). Wszystko wymieniłem, zaprowadziłem auto jeszcze raz na serwis gazu, a sam zamówiłem sobie kable do kompa w samochodzie i do LPG.
Pan gazownik przeczyścił jeden wtryskiwacz bo faktycznie jeden zasyfiony. Pomogło na chwilę.
Potem sam jeszcze czyściłem na profesjonalnej myjce:

Obrazek
Nie pomogło na długo.

Korzystając z dłuższego weekendu wpadły nowe wtryskiwacze Barracuda :). Trochę pojeździłem, wstępnie wyregulowałem i śmiga aż miło.
Będzie chwila to wyreguluję dokładniej. Poza tym, przez to, że Barracudy są trochę większe od Dragonów muszę delikatnie inaczej je poukładać.
Powoli do przodu ;)
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Granatowa Daily Hanka

Post autor: Krzysiek15255 »

Barracudy polecają. Tamte stare były pewnie już zmęczone. Do gazowników trzeba mieć dystans. Ewentualnie jak masz czas to posiedź trochę na forum lpg. Zawsze inaczej jest słuchać "fachowca" mając już jakaś wiedzę w głowie. Nie dajmy się naciągać.

Większość gazowników robi autokalibrację i puszcza do klienta bez ustawiania podczas jazdy...
Awatar użytkownika
Valanel
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2018 22:13
Auto: Accord VI Coupe
silnik: 3.0
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Granatowa Daily Hanka

Post autor: Valanel »

W ten weekend znów trochę zabawy z gazem było. Ustawiałem korekty po temperaturze reduktora. Wyszło -8% prawie do 60*C.
Ustawiłem też temperaturę przelączania na 20*C, żadnych negatywnych objawów nie ma. Przebijajac się przez lpg-forum co chwilę inna opinia jeśli chodzi o temp. przełączania.
Jak to u was wygląda?
ODPOWIEDZ