USAccord.pl - amerykańska Honda Accord https://www.usaccord.pl/ |
|
Princess of Persia aka Bahrajn https://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=4815 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | zbrodni [ 18 gru 2019 23:59 ] |
Tytuł: | Princess of Persia aka Bahrajn |
Cześć. Minęło już trochę czasu, kurz i emocje opadły, a zatem można założyć nowy temat Auto dobrze wszystkim znane, nie trzeba przedstawiać jak mniemam. Przeszło w moje ręce - mam nadzieję, że okażą się godne. Będzie to kopia mojego tematu z forum accordklubpolska.pl zatem wybaczcie możliwe przesunięcia w chronologii. ROK: 2000 MODEL: CG1 sedan Made in Japan SILNIK: 3.0 V6 J30A2 UKŁAD DOLOTOWY: SERIA UKŁAD WYDECHOWY: SERIA ELEKTRONIKA: SERIA UKŁAD NAPĘDOWY: SERIA ZAWIESZENIE: Gwint ISC UKŁAD HAMULCOWY: Zaciski dwutłoczkowe ATS, przód 320mm Zimmerman sport, tył Textar, przewody miedziane, BODY-KIT: Polift SERIA , Lampa przeciwmgielna LED ŚRODEK: Skóra SERIA, licznik w kilometrach CAR-AUDIO: OEM Honda SERIA, radio 2din z zestawem głośnomówiącym KOŁA: TBD MOC: 207KM PLANY: Montaż chłodnicy oleju skrzyni biegów. - ZROBIONE Kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne podłogi, profili zamkniętych i nadkoli. - ZROBIONE Wymiana głośników na coś nowszego. Wyciągnięcie mikrowgnieceń w dachu i parkingówek z drzwi. Zajęcie się pierwszymi oznakami rudej na prawych tylnych drzwiach w miejscu dawnego uszkodzenia - możliwe, że całe drzwi wymienię. Wypranie całego wnętrza. NO I NAJWAŻNIEJSZE - CZERPAĆ JAK NAJWIĘCEJ FRAJDY Z JAZDY TYM AUTKIEM. Auto zakupione przy przebiegu prawie 158k km. W związku z ogromnymi problemami z przeglądem we Wrocławiu wróciły europejskie lampy i została zamontowana ledowa lampa przeciwmgielna. 08.08.2019 163k km Wymiana uszczelki VTEC Zamiana przednich lamp LED USDM na europejskie ori. Montaż LEDowej lampy przeciwmgielnej. 28.08.2019 164k km Wymiana oleju w skrzyni na OEM ATF. 11.09.2019 166k km Konserwacja podwozia Regeneracja zacisków tył Wymiana klocków tył Regulacja zaworów Wymiana oleju, płynów: hamulcowego, wspomagania i chłodniczego Nowe łożysko koła lewego przód Nowa piasta lewy przód Poliuretany na przednich drążkach reakcyjnych Komplet sworzni Komplet uszczelek pokryw zaworów Nowy tłumik środkowy Nowa plecionka Filtr paliwa, oleju i gazu Spinki zderzaków Uszczelniacz miski olejowej Uszczelki wydechu Łączniki stabilizatora Termostat Toczenie tarcz Zestaw naprawczy pompy wspomagania Regeneracja sanek Zabezpieczenie belek przód i tył wraz z malowaniem\ 21.02.2020 170k Wymiana cewki zapłonowej NGK 48179 22.04.2020 172k Wymiana filtra kabinowego Nabicie klimy Regeneracja odbłyśników Polerka kloszy Ramki lamp w czarny mat 26.05.2020 173k Wymiana oleju LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 Wymiana filtra oleju Wymiana zawieszenia: TEIN Endurapro PLUS - VSH95-B1MS2 TEIN Endurapro PLUS - VSH94-B1MS2 TEIN SKH94-AUB00 STech Coil Springs Lowering Kit Wymiana filtra powietrza Wymiana tulei wahaczy górnych przód na poliuretan Wymiana oringów i sitek zaworów skrzyni Wymiana osadzeń amortyzatorów na poliuretan Nowe tuleje poliuretanów Nowe odboje amortyzatorów przód i tył Nowe siłowniki maski od KIA Venga Obszycie ori kierownicy i montaż Przesmarowanie prowadnic zacisków przód i tył 30.07.2020 Kolejna cewka tym razem z Magneti Marelli 21.09.2020 178k Wymiana gumek prowadnic zacisków na obu osiach. Przesmarowane już na zime. Wymiana blaszek trzymających klocki - lewy przód. Nowy akumulator Varta 11.01.2021 182,5k Wymiana oleju LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 205 Wymiana filtra oleju Mahle OC617 Usługa wymiany Regulacja zaworów Uszczelka pod baniak powietrza - 17105-P8A-A01 Wymiana filtrów gazowych 30 Nowe wycieraczki Bosch AeroTwin 600 i 475 15.01.2021 182,6k Wymiana klocków na GALFER SPORT FDHP 1050 Wymiana płynu hamulcowego na ATE SL6 Wymiana prowadnic klocków hamulcowych 17.02.2021 184,5k Olej do automatycznej skrzyni biegów Ravenol ATF-Z1 12l Montaż chłodnicy oleju skrzyni biegów Dynamiczna wymiana oleju skrzyni biegów Wymiana łączników stabilizatora tył Mayle HD |
Autor: | zbrodni [ 19 gru 2019 00:03 ] |
Tytuł: | Re: Princess of Persia aka Bahrajn |
11.09.2019 166k km Kupując ten samochód od początku miałem w planach konserwację podwozia plus wymianę przewodów paliwowych zatem grzecznie oddałem autko na wcześniej umówione spa. Auto zostało poddane inspekcji, która zakończyła się zarówno dobrymi jak i złymi wiadomościami. Wyszło kilka mankamentów, ale dało się je ogarnąć. Wjechały nowe przewody paliwowe - proszę się nie ekscytować bałaganem w momencie zdjęcia nowy filtr paliwa był jeszcze w drodze. Belki zostały odmalowane. Podwozie zabezpieczone. Profile zabezpieczone. Sanki zostały odrestaurowane. Dla ciekawych mała fotorelacja: https://drive.google...sN6?usp=sharing I na tym zakończył się akt pierwszy tego dramatu... AKT II W związku z tym, że w czasie urlopowych podróży zaczęły pojawiać się wszelkiego rodzaju wycieki na całym silniku, problem z wibracją przy wyższych prędkościach narastał (140+), pojawił się problem z hamulcem ręcznym po zwiedzaniu Bieszczad (zapiekało i grzało się koło), a wydech otrzymał delikatne uderzenie i się rozsypał zapadła decyzja o próbie rozwiązania tych problemów. Zaczęliśmy od hamulca ręcznego. Po rozebraniu zacisku okazało się, że teoretycznie zregenerowany miał praktycznie nie ruszony mechanizm hamulca ręcznego co okazało się przyczyną problemu z grzejącym się kołem. Zaciski zostały wysłane do ponownej regeneracji i nowe klocki na tył firmy Textar zostały założone. Ponieważ miałem podobne problemy z biciem kierownicy przy hamowaniu w swoim V genie i pomogła wymiana gum przednich drążków reakcyjnych zaczęliśmy od zamówienia tych części. Już przy ściąganiu pierwszego z kół okazało się, że jedna ze szpilek się ukręciła (filmik ). Postanowiłem zmienić gwint na OEM przy okazji bo to jednak nie moja bajka, a w międzyczasie szukać czegoś innego. Niestety nie dane mi było tego uczynić, gdyż jak będziecie mogli to sobie obejrzeć na załączonych poniżej filmikach OEM amorki nadawały się tylko na złom. Zatem postawiony pod ścianą zakupiłem nowe amortyzatory firmy TEIN, które już sobie płyną, a odświeżone ISC wjechało ponownie. Korzystając z okazji, że miałem całe przednie zawieszenie na wierzchu został przeprowadzony przegląd, który wykrył, że dolne sworznie wymagają natychmiastowej wymiany, górne nie są w cale lepszym stanie i ich tuleje też zdałoby się przy okazji wymienić - zostało to więc zrobione (tuleje nie pasowały więc zostały pomierzone, wykonane i zostaną założone z nowym zawieszeniem). Doszły jeszcze nowe łączniki stabilizatora bo im było smutno i zaczęły piszczeć z tęsknoty za starymi towarzyszami. Wracając do hamulców zostały pomierzone tarcze oraz piasty i okazało się, że lewa przednia piasta ma 0.25 bicia, lewa przednia tarcza 0.15, a prawa 0.10. Reszta tarcz i piast była w porządku. Została zatem zakupiona nowa piasta no i nowe łożysko bo jakżeby inaczej w moim przypadku, przy próbie wybicia stare się rozpadło. Tarcze przód zostały minimalnie stoczone i są już proste. Przechodząc do wycieków pierwsza inspekcja wykazała, że ciekną głównie podkładki śrub trzymających pokrywy zaworów, uszczelniacz jednej półosi oraz pompa wspomagania. Zostały zatem zakupione komplety uszczelek pokryw zaworów, zestaw regeneracyjny pompy oraz nowy uszczelniacz półosi - części zostały zamontowane. Została również zdjęta miska olejowa by wykluczyć wyciek na jej uszczelnieniu. W opini mechanika dawno nie widział tak czystego silnika - jeden plus, a co! Przy okazji tych prac wymieniłem płyn chłodniczy, wspomagania i hamulcowy oraz olej w silniku. Olej w skrzyni został ustawiony na odpowiedni poziom, gdyż był za wysoki po wymianie na OEM dosłownie miesiąc wcześniej. Dorzućmy nowy filtr oleju, paliwa i obu faz gazowych i będzie komplet. Uszkodzony wydech wymagał spawania i wymiany tłumika wraz z plecionką - zrobione. Kącik dla ciekawskich podglądaczy: Pompa: Zawias: Wydech: Wycieki: Po tych zabiegach (1.5 miesiąca później) auto przeszło ustawianie geometrii, jazdy testowe i mycie silnika. Wszystko wydawało się ok zatem odebrałem je i wyruszyłem do Wrocławia, a od mechanika mam do domu jakieś 80km (nie pytajcie). Niestety już zaraz po powrocie wyciek oleju pojawił się ponownie niwecząc świetny efekt uzyskany po wymyciu silnika. Wycieki nasiliły się po sesji mapowania gazu i zaczynały być niepokojące, a będąc zmuszonym do zrobienia trasy 500+ (sic!) km zaopatrzyłem się w 3 litry oleju i zastosowałem się do ulubionego powiedzenia mechaników - jeździć, obserwować. Wyciek się ustabilizował i na poziomie -350 ml zakończyłem wycieczkę 3 dni później. Owa podróż ujawniła również fakt, że prawdopodobnie skończył się termostat... Podbudowany tymi spostrzeżeniami ustaliłem termin kolejnej wizyty i tak od 2 tygodni ponad auto znowu stoi w spa. Pierwsza inspekcja zasugerowała, że problem znajduje się pod rozrządem, a zatem ochoczo zdemontowany został cały osprzęt by odkryć kilka interesujących rzeczy- ciekawych zapraszam do linku w sekcji wycieki, są tam filmiki. Okazało się, że olej wyciekał po śrubie mocującej do silnika zespół pompy oleju jeśli dobrze zrozumiałem Został on zdemontowany i winnym wycieku okazał się brak części uszczelniacza silikonowego między korpusem silnika, a zespołem pompy oleju. Albo go wypłukało albo ktoś źle położył. W efekcie olej zbierał się w zagłębieniu śruby i ciekło. Korzystając z okazji, że wszystko jest na wierzchu zostały wyregulowane zawory (4 całkowicie zblokowane - więc decyzja dobra), zostały zamówione uszczelki (termin oczekiwania ponad półtora tygodnia) oraz nowy termostat i dziś otrzymałem informację, że już w poniedziałek znów zasiądę za sterami mojego wehikułu. Zatem cieszcie się moim szczęściem w nieszczęściu. Podsumowując te remonty, zostało wykonane: Konserwacja podwozia Regeneracja zacisków tył Wymiana klocków tył Regulacja zaworów Wymiana oleju, płynów: hamulcowego, wspomagania i chłodniczego Nowe łożysko koła lewego przód Nowa piasta lewy przód Poliuretany na przednich drążkach reakcyjnych Komplet sworzni Nowe tuleje wahaczy górnych (już są ale czekają na założenie) Komplet uszczelek pokryw zaworów Nowy tłumik środkowy Nowa plecionka Filtr paliwa, oleju i gazu Spinki zderzaków Uszczelniacz miski olejowej Uszczelki wydechu Łączniki stabilizatora Termostat Toczenie tarcz Zestaw naprawczy pompy wspomagania Regeneracja sanek Zabezpieczenie belek No i najważniejsze - miliony monet za robociznę. P.S Kończąc ten jakże emocjonalny wpis chciałbym się zapytać czy ktoś się spotkał w tych autach z czymś takim i czy jest się czym martwić bo jeśli tak to w przyszłym roku i blachę trzeba będzie ogarnąć. Z góry dzięki za pomoc. Pozdro 600. KURTYNA |
Autor: | Bartoch [ 19 gru 2019 15:20 ] |
Tytuł: | Re: Princess of Persia aka Bahrajn |
Napracowałeś się. Życzę ci, aby teraz było już z górki. |
Autor: | wysio [ 19 gru 2019 23:38 ] |
Tytuł: | Re: Princess of Persia aka Bahrajn |
Normalnie jak czytam przygody niektórych użytkowników, to aż się dziwię, że u mnie nic kompletnie się nie dzieje. A już mam ponad 260 tyś. Normalnie nuda... Może za mało jeżdżę... Ps. Ile kosztowała konserwacja podwozia z zabezpieczeniem profili? I czym to robili? |
Autor: | zbrodni [ 20 gru 2019 00:54 ] |
Tytuł: | Re: Princess of Persia aka Bahrajn |
Wstępnie konserwacja miała kosztować 1200 ale na dzisiaj nie powiem Ci jak się nazywały te środki. Mogę podpytać speca |
Autor: | Guras [ 22 gru 2019 21:45 ] |
Tytuł: | Re: Princess of Persia aka Bahrajn |
Widzę auto trafiło w bardzo dobre ręce Naprawy kompleksowe bez żadnego odpuszczania tematu Życzę frajdy z użytkowania jak już ogarniesz wszystkie naprawy |
Autor: | Rataj [ 03 sty 2020 11:59 ] |
Tytuł: | Re: Princess of Persia aka Bahrajn |
Bardzo ładny sedan chciałbym takiego |
Autor: | zbrodni [ 22 lut 2020 22:48 ] |
Tytuł: | Re: Princess of Persia aka Bahrajn |
Winowajca problemów z różną reakcją na takie samo wychylenie pedału gazu został zlokalizowany - cewka zapłonowa zmieniona z oryginalnego Hitachi na NGK 48179. |
Autor: | zbrodni [ 26 maja 2020 00:24 ] |
Tytuł: | Re: Princess of Persia aka Bahrajn |
I kolejne serwisy za nami Wleciał nowy zawias i kilka innych "drobiazgów". Na celowniku pozostała wymiana parownika i regulacja instalacji bo wciąż pali jak smok i będzie można coś ze środkiem podziałać 22.04.2020 172k Wymiana filtra kabinowego Nabicie klimy Regeneracja odbłyśników Polerka kloszy Ramki lamp w czarny mat 26.05.2020 173k Wymiana oleju LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 Wymiana filtra oleju Wymiana zawieszenia: TEIN Endurapro PLUS - VSH95-B1MS2 TEIN Endurapro PLUS - VSH94-B1MS2 TEIN SKH94-AUB00 STech Coil Springs Lowering Kit Wymiana filtra powietrza Wymiana tulei wahaczy górnych przód na poliuretan Wymiana oringów i sitek zaworów skrzyni Wymiana osadzeń amortyzatorów na poliuretan Nowe tuleje poliuretanów Nowe odboje amortyzatorów przód i tył Nowe siłowniki maski od KIA Venga Obszycie ori kierownicy i montaż Przesmarowanie prowadnic zacisków przód i tył Powrót rezonatora |
Autor: | Bartoch [ 26 maja 2020 09:33 ] |
Tytuł: | Re: Princess of Persia aka Bahrajn |
Widzę, że się nie poddajesz Pokaż fotki jak wygląda na nowym zawiasie. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |