Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Princess of Persia aka Bahrajn

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
zbrodni
Posty: 13
Rejestracja: 15 lip 2019 08:47
Auto: Accord 98-02
silnik: J30A2

Princess of Persia aka Bahrajn

Post autor: zbrodni »

Cześć. Minęło już trochę czasu, kurz i emocje opadły, a zatem można założyć nowy temat :)
Auto dobrze wszystkim znane, nie trzeba przedstawiać jak mniemam. Przeszło w moje ręce - mam nadzieję, że okażą się godne.
Będzie to kopia mojego tematu z forum accordklubpolska.pl zatem wybaczcie możliwe przesunięcia w chronologii.

ROK: 2000

MODEL: CG1 sedan Made in Japan

SILNIK: 3.0 V6 J30A2

UKŁAD DOLOTOWY: SERIA

UKŁAD WYDECHOWY: SERIA

ELEKTRONIKA: SERIA

UKŁAD NAPĘDOWY: SERIA

ZAWIESZENIE: Gwint ISC

UKŁAD HAMULCOWY: Zaciski dwutłoczkowe ATS, przód 320mm Zimmerman sport, tył Textar, przewody miedziane,

BODY-KIT: Polift SERIA , Lampa przeciwmgielna LED

ŚRODEK: Skóra SERIA, licznik w kilometrach

CAR-AUDIO: OEM Honda SERIA, radio 2din z zestawem głośnomówiącym

KOŁA: TBD

MOC: 207KM


PLANY:
Montaż chłodnicy oleju skrzyni biegów. - ZROBIONE

Kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne podłogi, profili zamkniętych i nadkoli. - ZROBIONE

Wymiana głośników na coś nowszego.

Wyciągnięcie mikrowgnieceń w dachu i parkingówek z drzwi.

Zajęcie się pierwszymi oznakami rudej na prawych tylnych drzwiach w miejscu dawnego uszkodzenia - możliwe, że całe drzwi wymienię.

Wypranie całego wnętrza.


NO I NAJWAŻNIEJSZE - CZERPAĆ JAK NAJWIĘCEJ FRAJDY Z JAZDY TYM AUTKIEM.


Auto zakupione przy przebiegu prawie 158k km.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


W związku z ogromnymi problemami z przeglądem we Wrocławiu wróciły europejskie lampy i została zamontowana ledowa lampa przeciwmgielna.

08.08.2019 163k km
Wymiana uszczelki VTEC
Zamiana przednich lamp LED USDM na europejskie ori.
Montaż LEDowej lampy przeciwmgielnej.


28.08.2019 164k km
Wymiana oleju w skrzyni na OEM ATF.

11.09.2019 166k km
Konserwacja podwozia
Regeneracja zacisków tył
Wymiana klocków tył
Regulacja zaworów
Wymiana oleju, płynów: hamulcowego, wspomagania i chłodniczego
Nowe łożysko koła lewego przód
Nowa piasta lewy przód
Poliuretany na przednich drążkach reakcyjnych
Komplet sworzni
Komplet uszczelek pokryw zaworów
Nowy tłumik środkowy
Nowa plecionka
Filtr paliwa, oleju i gazu
Spinki zderzaków
Uszczelniacz miski olejowej
Uszczelki wydechu
Łączniki stabilizatora
Termostat
Toczenie tarcz
Zestaw naprawczy pompy wspomagania
Regeneracja sanek
Zabezpieczenie belek przód i tył wraz z malowaniem\

21.02.2020 170k
Wymiana cewki zapłonowej NGK 48179

22.04.2020 172k
Wymiana filtra kabinowego
Nabicie klimy
Regeneracja odbłyśników
Polerka kloszy
Ramki lamp w czarny mat

26.05.2020 173k
Wymiana oleju LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40
Wymiana filtra oleju
Wymiana zawieszenia:
TEIN Endurapro PLUS - VSH95-B1MS2
TEIN Endurapro PLUS - VSH94-B1MS2
TEIN SKH94-AUB00 STech Coil Springs Lowering Kit
Wymiana filtra powietrza
Wymiana tulei wahaczy górnych przód na poliuretan
Wymiana oringów i sitek zaworów skrzyni
Wymiana osadzeń amortyzatorów na poliuretan
Nowe tuleje poliuretanów
Nowe odboje amortyzatorów przód i tył
Nowe siłowniki maski od KIA Venga
Obszycie ori kierownicy i montaż
Przesmarowanie prowadnic zacisków przód i tył

30.07.2020
Kolejna cewka tym razem z Magneti Marelli

21.09.2020 178k
Wymiana gumek prowadnic zacisków na obu osiach. Przesmarowane już na zime.
Wymiana blaszek trzymających klocki - lewy przód.
Nowy akumulator Varta

11.01.2021 182,5k
Wymiana oleju LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 205
Wymiana filtra oleju Mahle OC617
Usługa wymiany
Regulacja zaworów
Uszczelka pod baniak powietrza - 17105-P8A-A01
Wymiana filtrów gazowych 30
Nowe wycieraczki Bosch AeroTwin 600 i 475

15.01.2021 182,6k
Wymiana klocków na GALFER SPORT FDHP 1050
Wymiana płynu hamulcowego na ATE SL6
Wymiana prowadnic klocków hamulcowych

17.02.2021 184,5k
Olej do automatycznej skrzyni biegów Ravenol ATF-Z1 12l
Montaż chłodnicy oleju skrzyni biegów
Dynamiczna wymiana oleju skrzyni biegów
Wymiana łączników stabilizatora tył Mayle HD
Ostatnio zmieniony 04 mar 2021 23:38 przez zbrodni, łącznie zmieniany 3 razy.
zbrodni
Posty: 13
Rejestracja: 15 lip 2019 08:47
Auto: Accord 98-02
silnik: J30A2

Re: Princess of Persia aka Bahrajn

Post autor: zbrodni »

11.09.2019 166k km
Kupując ten samochód od początku miałem w planach konserwację podwozia plus wymianę przewodów paliwowych zatem grzecznie oddałem autko na wcześniej umówione spa. Auto zostało poddane inspekcji, która zakończyła się zarówno dobrymi jak i złymi wiadomościami.
Wyszło kilka mankamentów, ale dało się je ogarnąć.
Wjechały nowe przewody paliwowe - proszę się nie ekscytować bałaganem w momencie zdjęcia nowy filtr paliwa był jeszcze w drodze.
Belki zostały odmalowane.
Podwozie zabezpieczone.
Profile zabezpieczone.
Sanki zostały odrestaurowane.
Dla ciekawych mała fotorelacja:
https://drive.google...sN6?usp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
I na tym zakończył się akt pierwszy tego dramatu...

AKT II
W związku z tym, że w czasie urlopowych podróży zaczęły pojawiać się wszelkiego rodzaju wycieki na całym silniku, problem z wibracją przy wyższych prędkościach narastał (140+), pojawił się problem z hamulcem ręcznym po zwiedzaniu Bieszczad (zapiekało i grzało się koło), a wydech otrzymał delikatne uderzenie i się rozsypał zapadła decyzja o próbie rozwiązania tych problemów.

Zaczęliśmy od hamulca ręcznego. Po rozebraniu zacisku okazało się, że teoretycznie zregenerowany miał praktycznie nie ruszony mechanizm hamulca ręcznego co okazało się przyczyną problemu z grzejącym się kołem. Zaciski zostały wysłane do ponownej regeneracji i nowe klocki na tył firmy Textar zostały założone.

Ponieważ miałem podobne problemy z biciem kierownicy przy hamowaniu w swoim V genie i pomogła wymiana gum przednich drążków reakcyjnych zaczęliśmy od zamówienia tych części. Już przy ściąganiu pierwszego z kół okazało się, że jedna ze szpilek się ukręciła (filmik :)). Postanowiłem zmienić gwint na OEM przy okazji bo to jednak nie moja bajka, a w międzyczasie szukać czegoś innego. Niestety nie dane mi było tego uczynić, gdyż jak będziecie mogli to sobie obejrzeć na załączonych poniżej filmikach OEM amorki nadawały się tylko na złom. Zatem postawiony pod ścianą zakupiłem nowe amortyzatory firmy TEIN, które już sobie płyną, a odświeżone ISC wjechało ponownie. Korzystając z okazji, że miałem całe przednie zawieszenie na wierzchu został przeprowadzony przegląd, który wykrył, że dolne sworznie wymagają natychmiastowej wymiany, górne nie są w cale lepszym stanie i ich tuleje też zdałoby się przy okazji wymienić - zostało to więc zrobione (tuleje nie pasowały więc zostały pomierzone, wykonane i zostaną założone z nowym zawieszeniem). Doszły jeszcze nowe łączniki stabilizatora bo im było smutno i zaczęły piszczeć z tęsknoty za starymi towarzyszami.

Wracając do hamulców zostały pomierzone tarcze oraz piasty i okazało się, że lewa przednia piasta ma 0.25 bicia, lewa przednia tarcza 0.15, a prawa 0.10. Reszta tarcz i piast była w porządku. Została zatem zakupiona nowa piasta no i nowe łożysko bo jakżeby inaczej w moim przypadku, przy próbie wybicia stare się rozpadło. Tarcze przód zostały minimalnie stoczone i są już proste.

Przechodząc do wycieków pierwsza inspekcja wykazała, że ciekną głównie podkładki śrub trzymających pokrywy zaworów, uszczelniacz jednej półosi oraz pompa wspomagania. Zostały zatem zakupione komplety uszczelek pokryw zaworów, zestaw regeneracyjny pompy oraz nowy uszczelniacz półosi - części zostały zamontowane. Została również zdjęta miska olejowa by wykluczyć wyciek na jej uszczelnieniu. W opini mechanika dawno nie widział tak czystego silnika - jeden plus, a co!

Przy okazji tych prac wymieniłem płyn chłodniczy, wspomagania i hamulcowy oraz olej w silniku. Olej w skrzyni został ustawiony na odpowiedni poziom, gdyż był za wysoki po wymianie na OEM dosłownie miesiąc wcześniej. Dorzućmy nowy filtr oleju, paliwa i obu faz gazowych i będzie komplet.

Uszkodzony wydech wymagał spawania i wymiany tłumika wraz z plecionką - zrobione.

Kącik dla ciekawskich podglądaczy:
Pompa:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... Lxvmdt4uS8
Zawias:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... _ZnXcNSrQK
Wydech:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... 3ZCFo_I8gy
Wycieki:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... gJzjpADD6s


Po tych zabiegach (1.5 miesiąca później) auto przeszło ustawianie geometrii, jazdy testowe i mycie silnika. Wszystko wydawało się ok zatem odebrałem je i wyruszyłem do Wrocławia, a od mechanika mam do domu jakieś 80km :) (nie pytajcie). Niestety już zaraz po powrocie wyciek oleju pojawił się ponownie niwecząc świetny efekt uzyskany po wymyciu silnika. Wycieki nasiliły się po sesji mapowania gazu i zaczynały być niepokojące, a będąc zmuszonym do zrobienia trasy 500+ (sic!) km zaopatrzyłem się w 3 litry oleju i zastosowałem się do ulubionego powiedzenia mechaników - jeździć, obserwować. Wyciek się ustabilizował i na poziomie -350 ml zakończyłem wycieczkę 3 dni później. Owa podróż ujawniła również fakt, że prawdopodobnie skończył się termostat...

Podbudowany tymi spostrzeżeniami ustaliłem termin kolejnej wizyty i tak od 2 tygodni ponad auto znowu stoi w spa. Pierwsza inspekcja zasugerowała, że problem znajduje się pod rozrządem, a zatem ochoczo zdemontowany został cały osprzęt by odkryć kilka interesujących rzeczy- ciekawych zapraszam do linku w sekcji wycieki, są tam filmiki. Okazało się, że olej wyciekał po śrubie mocującej do silnika zespół pompy oleju jeśli dobrze zrozumiałem :) Został on zdemontowany i winnym wycieku okazał się brak części uszczelniacza silikonowego między korpusem silnika, a zespołem pompy oleju. Albo go wypłukało albo ktoś źle położył. W efekcie olej zbierał się w zagłębieniu śruby i ciekło. Korzystając z okazji, że wszystko jest na wierzchu zostały wyregulowane zawory (4 całkowicie zblokowane - więc decyzja dobra), zostały zamówione uszczelki (termin oczekiwania ponad półtora tygodnia) oraz nowy termostat i dziś otrzymałem informację, że już w poniedziałek znów zasiądę za sterami mojego wehikułu. Zatem cieszcie się moim szczęściem w nieszczęściu.

Podsumowując te remonty, zostało wykonane:
Konserwacja podwozia
Regeneracja zacisków tył
Wymiana klocków tył
Regulacja zaworów
Wymiana oleju, płynów: hamulcowego, wspomagania i chłodniczego
Nowe łożysko koła lewego przód
Nowa piasta lewy przód
Poliuretany na przednich drążkach reakcyjnych
Komplet sworzni
Nowe tuleje wahaczy górnych (już są ale czekają na założenie)
Komplet uszczelek pokryw zaworów
Nowy tłumik środkowy
Nowa plecionka
Filtr paliwa, oleju i gazu
Spinki zderzaków
Uszczelniacz miski olejowej
Uszczelki wydechu
Łączniki stabilizatora
Termostat
Toczenie tarcz
Zestaw naprawczy pompy wspomagania
Regeneracja sanek
Zabezpieczenie belek
No i najważniejsze - miliony monet za robociznę.

P.S
Kończąc ten jakże emocjonalny wpis chciałbym się zapytać czy ktoś się spotkał w tych autach z czymś takim i czy jest się czym martwić bo jeśli tak to w przyszłym roku i blachę trzeba będzie ogarnąć. Z góry dzięki za pomoc. Pozdro 600.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... BdNgLkutNM

KURTYNA
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Princess of Persia aka Bahrajn

Post autor: Bartoch »

Napracowałeś się. Życzę ci, aby teraz było już z górki. ;)
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Princess of Persia aka Bahrajn

Post autor: wysio »

Normalnie jak czytam przygody niektórych użytkowników, to aż się dziwię, że u mnie nic kompletnie się nie dzieje. A już mam ponad 260 tyś. Normalnie nuda... Może za mało jeżdżę...
Ps. Ile kosztowała konserwacja podwozia z zabezpieczeniem profili? I czym to robili?
zbrodni
Posty: 13
Rejestracja: 15 lip 2019 08:47
Auto: Accord 98-02
silnik: J30A2

Re: Princess of Persia aka Bahrajn

Post autor: zbrodni »

Wstępnie konserwacja miała kosztować 1200 ale na dzisiaj nie powiem Ci jak się nazywały te środki. Mogę podpytać speca :)
Awatar użytkownika
Guras
Posty: 370
Rejestracja: 17 sty 2015 11:16
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Włocławek

Re: Princess of Persia aka Bahrajn

Post autor: Guras »

Widzę auto trafiło w bardzo dobre ręce
Naprawy kompleksowe bez żadnego odpuszczania tematu
Życzę frajdy z użytkowania jak już ogarniesz wszystkie naprawy ;)
Awatar użytkownika
Rataj
Posty: 128
Rejestracja: 17 kwie 2017 22:22
Auto: Accord 98-02
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Łódź

Re: Princess of Persia aka Bahrajn

Post autor: Rataj »

Bardzo ładny sedan :D chciałbym takiego :P
ANGIELSKO-POLSKIE TŁUMACZENIE SŁOWA "ACCORD"
accord {rzecz.} - porozumienie, zgoda, uzgodnienie
to accord {czas.} - pozwalać, być w zgodzie
zbrodni
Posty: 13
Rejestracja: 15 lip 2019 08:47
Auto: Accord 98-02
silnik: J30A2

Re: Princess of Persia aka Bahrajn

Post autor: zbrodni »

Winowajca problemów z różną reakcją na takie samo wychylenie pedału gazu został zlokalizowany - cewka zapłonowa zmieniona z oryginalnego Hitachi na NGK 48179.
zbrodni
Posty: 13
Rejestracja: 15 lip 2019 08:47
Auto: Accord 98-02
silnik: J30A2

Re: Princess of Persia aka Bahrajn

Post autor: zbrodni »

I kolejne serwisy za nami :) Wleciał nowy zawias i kilka innych "drobiazgów". Na celowniku pozostała wymiana parownika i regulacja instalacji bo wciąż pali jak smok i będzie można coś ze środkiem podziałać :)

22.04.2020 172k
Wymiana filtra kabinowego
Nabicie klimy
Regeneracja odbłyśników
Polerka kloszy
Ramki lamp w czarny mat

26.05.2020 173k
Wymiana oleju LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40
Wymiana filtra oleju
Wymiana zawieszenia:
TEIN Endurapro PLUS - VSH95-B1MS2
TEIN Endurapro PLUS - VSH94-B1MS2
TEIN SKH94-AUB00 STech Coil Springs Lowering Kit
Wymiana filtra powietrza
Wymiana tulei wahaczy górnych przód na poliuretan
Wymiana oringów i sitek zaworów skrzyni
Wymiana osadzeń amortyzatorów na poliuretan
Nowe tuleje poliuretanów
Nowe odboje amortyzatorów przód i tył
Nowe siłowniki maski od KIA Venga
Obszycie ori kierownicy i montaż
Przesmarowanie prowadnic zacisków przód i tył
Powrót rezonatora
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Princess of Persia aka Bahrajn

Post autor: Bartoch »

Widzę, że się nie poddajesz :)
Pokaż fotki jak wygląda na nowym zawiasie.
ODPOWIEDZ