Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Falujace obroty na biegu jalowym
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 mar 2011 22:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: 2,0 F20B5
- Lokalizacja: Białystok
Re: Falujace obroty na biegu jalowym
minął ponad tydzień i powiem tak:
jeżdzę:)
po odebraniu było wszystko tip top, zero falowania na zimnym i gorącym
i ponoć to silnik krokowy, który został przeczyszczony jeszcze raz
niestety po 3-4 dniach, po lekkim rozgrzaniu silnika (obr ok 1100) widać i słychać, że lekkie falowanie powróciło
na prawdę delikatne, ale jest (tak plus minus 50-100obr/min), dodatkowo czasami słychać dziwne piszczenie po rozruchu zimnego silnika (pewnie ten krokowiec)
w trakcie dodawania gazu pojawia się dziwne granie w silniku, może to ta standardowa przypadłość tych silników, a może to jednak zawory, bo
po rozgrzaniu silnika wszystko jest tip top, silnik chodzi cicho i równo, a na zimnym daje konkretnie (głośniej niż przed regulacją zaworów)
mam wrażenie, że problem się odnowi w całym zakresie za jakieś dwa/trzy tygodnie
moim zdaniem mrozy wzmacniają w/w problemy
także reasumując 100% rozwiązania narazie brak, tak jak i funduszy na dalszą zabawę
checki nie wyskakują, fura idzie jak burza, spalanie w normie
szukamy dalej
pzdr
jeżdzę:)
po odebraniu było wszystko tip top, zero falowania na zimnym i gorącym
i ponoć to silnik krokowy, który został przeczyszczony jeszcze raz
niestety po 3-4 dniach, po lekkim rozgrzaniu silnika (obr ok 1100) widać i słychać, że lekkie falowanie powróciło
na prawdę delikatne, ale jest (tak plus minus 50-100obr/min), dodatkowo czasami słychać dziwne piszczenie po rozruchu zimnego silnika (pewnie ten krokowiec)
w trakcie dodawania gazu pojawia się dziwne granie w silniku, może to ta standardowa przypadłość tych silników, a może to jednak zawory, bo
po rozgrzaniu silnika wszystko jest tip top, silnik chodzi cicho i równo, a na zimnym daje konkretnie (głośniej niż przed regulacją zaworów)
mam wrażenie, że problem się odnowi w całym zakresie za jakieś dwa/trzy tygodnie
moim zdaniem mrozy wzmacniają w/w problemy
także reasumując 100% rozwiązania narazie brak, tak jak i funduszy na dalszą zabawę
checki nie wyskakują, fura idzie jak burza, spalanie w normie
szukamy dalej
pzdr
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 wrz 2011 19:37
- Auto: Accord 98
- silnik: 2.0 benzyna
- Lokalizacja: Lubin
Re: Falujace obroty na biegu jalowym
ja juz borykam sie z tym problemem od czasu letniego wiec wiem ze w moim przypadku zmiana pogody na lepsza nic nie zmieni ... problem zazegnam wymiana silnika jak tylko fundusze na to pozwola bo nie zamietrzam tracic sianka na pseudo mechanikow od japoncow pozdro
Re: Falujace obroty na biegu jalowym
Wiem że znowu to napisze ale tak profilaktycznie egr był sprawdzany ? Czytałem że może to mieć wpływ na takie coś jak np zawór się nie domyka.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 mar 2011 22:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: 2,0 F20B5
- Lokalizacja: Białystok
Re: Falujace obroty na biegu jalowym
wszystko było sprawdzane, czyszczone itp itd
zabawy z egr skończyły się zabawnym zachowaniem obrotów silnika, bo nie nazwę tego falowaniem
problem jest powszechny, wymiany poszczególnych części nic nie dają, mimo że winowajcą jest, wg większości, silnik krokowy
moim zdaniem to kwestia regulacji poszczególnych elementów
jak wsadzasz łapki w taki japoński zegarek, trzeba się z tym liczyć, że japońskiej perfekcji już nie osiągniesz, kwestia jak mocno się do niej spowrotem zbliżysz
każda, najdrobniejsza odchyłka od normy roz... cały system
tu potrzebny jest lekarz specjalista, a nie rodzinny "mechanik"
teraz już wiem dlaczego tylu Japończyków przypada na m2:)
hehe
zabawy z egr skończyły się zabawnym zachowaniem obrotów silnika, bo nie nazwę tego falowaniem
problem jest powszechny, wymiany poszczególnych części nic nie dają, mimo że winowajcą jest, wg większości, silnik krokowy
moim zdaniem to kwestia regulacji poszczególnych elementów
jak wsadzasz łapki w taki japoński zegarek, trzeba się z tym liczyć, że japońskiej perfekcji już nie osiągniesz, kwestia jak mocno się do niej spowrotem zbliżysz
każda, najdrobniejsza odchyłka od normy roz... cały system
tu potrzebny jest lekarz specjalista, a nie rodzinny "mechanik"
teraz już wiem dlaczego tylu Japończyków przypada na m2:)
hehe
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: Falujace obroty na biegu jalowym
no dobra Panowie, jest taka sprawa, kumplowi w v6 z '99, konkretnie to bobkowi zaczęły się dziać dziwne rzeczy, mianowicie, od niedawna zaczęły mu falować obroty, niby nieznacznie, ale w końcu doszło do tego, że raz nawet mu furka zgasła, automat zgasł na światłach. za moją namową pojechał do mechaniora żeby wyregulować zawory, bo od czegoś trzeba zacząć,a podobno silnik na wolnych obrotach oprócz nierównej pracy dziwne dźwięki z siebie wydawał. i dziś do mnie dzwoni, że zawory wyregulowane, ale motor dalej faluje, poprawy brak, mechanior twierdzi, że przy okazji regulacji zaworów demontował tam tych klamotów trochę i to co zdjął to niby od razu czyścił. nie rozbierałem nigdy V6 i nie wiem czy przy tym czyścili przepustnicę i krokowy, podobno krokowego nie.
podpowiedzcie chłopaki w czym grzebać.
dodatkowo podpowiedzcie też gdzie jest gniazdo diagnostyczne, bo bobek przekopał całe auto i nic nie znalazł. a mechanior też nie mógł go zlokalizować, a chcieli po tych wszystkich rozpinaniach wtyczek itp. podpiąć habetę pod kompa i im się nie udało.
z góry dzięki za porady.
podpowiedzcie chłopaki w czym grzebać.
dodatkowo podpowiedzcie też gdzie jest gniazdo diagnostyczne, bo bobek przekopał całe auto i nic nie znalazł. a mechanior też nie mógł go zlokalizować, a chcieli po tych wszystkich rozpinaniach wtyczek itp. podpiąć habetę pod kompa i im się nie udało.
z góry dzięki za porady.
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
- Prywo
- Loża szyderców
- Posty: 1571
- Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
- Auto: O3FL
- silnik: 1.4
- Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR
Re: Falujace obroty na biegu jalowym
w 99r masz złącze diagnostyczne pod kierownicą, a dokładnie 2 kostki wpięte tak jakby w tył obudowy od bezpieczników.
Są 2 kostki dwu i trzy pinowa, niestety albo błyski i samodiagnostyka albo ktoś z bardzo dobrym kompem może to ogarnąć.
Są 2 kostki dwu i trzy pinowa, niestety albo błyski i samodiagnostyka albo ktoś z bardzo dobrym kompem może to ogarnąć.
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: Falujace obroty na biegu jalowym
no dobra a co jeszcze z tymi obrotami? jakieś sugestie?
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
- Trojan
- Loża szyderców
- Posty: 2407
- Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
- Auto: S3
- silnik: 1.8T APY
- Lokalizacja: Wawa
Re: Falujace obroty na biegu jalowym
Obok stopki na lewą nogę jest ta kostka do diagnostyki.
Niech wyczyści EGR i te kanały dolotowe bo pewnie zapchane są.
A może jakiejś trefnej wachy nalał
Krok po kroku jak tutaj ,sam korzystałem z tego poradnika
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driveaccord.net/PDF/egr_port_clogging.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
i czyszczenie 'krokowca' czyli IAC valve
" onclick="window.open(this.href);return false;
Niech wyczyści EGR i te kanały dolotowe bo pewnie zapchane są.
A może jakiejś trefnej wachy nalał
Krok po kroku jak tutaj ,sam korzystałem z tego poradnika
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driveaccord.net/PDF/egr_port_clogging.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
i czyszczenie 'krokowca' czyli IAC valve
" onclick="window.open(this.href);return false;
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: Falujace obroty na biegu jalowym
też mu tak mówiłem, że trzeba wszystko poczyścić.
wszystkie wytyczne przekazałem:-D
wszystkie wytyczne przekazałem:-D
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
- Prywo
- Loża szyderców
- Posty: 1571
- Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
- Auto: O3FL
- silnik: 1.4
- Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR
Re: Falujace obroty na biegu jalowym
pytanie czy poczyścił