Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Problem z alarmem

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
qba11
Posty: 117
Rejestracja: 19 sie 2014 23:31
Auto: Accord 98-03
silnik: 3.0

Problem z alarmem

Post autor: qba11 »

Witam,

Mam problem z alarmem w moim Coupe. Po zamknięciu samochodu kierunki mrygają 3 razy oraz włącza się dioda przy drzwiach. (teoretycznie alarm się załącza).

Po takim załączeniu mogę z samochodem zrobić wszystko. Zostawiając otwarte szyby wsiąść bez problemu do środka, alarm się nie włączy. Tak jak by nie działał.

Proszę o info co może być nie tak, może nie rozumiem formy działania alarmu w naszych Hondach ;)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Problem z alarmem

Post autor: fotografiks »

A odpalić możesz?

Jak mruga trzy razy to daje cynk, że się nie uzbraja do końca... bo coś mu nie gra;) I może tylko odcina zapłon, czy nie wiem co tam innego może odcinać jeszcze, nie zamykając drzwi.

Zazwyczaj z powodu otwartej klapy bagażnika albo maski przodu, lub którychś drzwi - jak masz wszystko domknięte to może któryś czujnik od tychże elementów jest kiwnięty i daje sprzeczne info do centralki. Także przeleć po wszystkich czujnikach i sprawdź czy dają prawidłowe "sygnały".
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Problem z alarmem

Post autor: slepak »

3 mrugnięcia kierunkami i zapalenie się diody security to właśnie że wszystko w porządku. Bynajmniej w EU bo w USDM mrugają pozycję i w ogóle inaczej wszystko. Gdyby się security nie zapaliło to wtedy szukać winny w stycznikach.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
qba11
Posty: 117
Rejestracja: 19 sie 2014 23:31
Auto: Accord 98-03
silnik: 3.0

Re: Problem z alarmem

Post autor: qba11 »

Czyli wychodzi na to, że alarm się załącza.
Mrugają 3 razy kierunki oraz zapala się dioda Security (po zostawieniu samochodu, mruga).

Jak mogę sprawdzić alarm? Jedyna opcja to otwierając go z kluczyka oraz spróbować odpalić silnik?
Jakieś czujniki ruchu są zamontowane w środku? Niestety nie orientuję się jaka jest zasada działania alarmu w naszych Hondach.
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Problem z alarmem

Post autor: slepak »

zostaw otwartą szybę i wejdź do auta, lub sam się w środku zamknij w samochodzie i spróbuj odpalić, jak wszystko masz w porządku na pewno alarm się odezwie. Czujek ruchu nie ma.

Poza tym jest imo kodowane. Także jak ktoś będzie chciał zajumać jakiekolwiek auto to i tak to zrobi. Z dwoma zabezpieczeniami czy czterema. Możemy jedynie czas działania złodzieja wydłużyć jakimiś patentami, i powiem tyle że jakieś proste\domowe sposoby na odcięcie np pompy w ukrytym pstryczkiem są najlepszą opcją.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Problem z alarmem

Post autor: Trojan »

Miałem takie odcięcie w QP właśnie i raz mi się w tym ustrojstwie bezpiecznik spalił bo był dołożony na wszelki wypadek, stało się w najmniej odpowiednim momencie standardowo :x . Nigdy więcej czegoś takiego do samochodu nie wsadzę. Poza tym QP to nie jest auto popularne wśród złodziei także nie stresowałbym się za mocno.
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Problem z alarmem

Post autor: slepak »

Wiadomo im mniej "szmerów\bajerów" tym lepiej :mrgreen: Chyba że takie odcięcie dodatkowe ktoś sobie sam założy.
Zawsze można też przekaźnik pompy paliwa wyjąć spod deski jednym ruchem ręki :lol: a w domu spokojni że nikt nie zajuma naszego autka go przy okazji prze lutować :mrgreen:
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Problem z alarmem

Post autor: fotografiks »

slepak pisze:Zawsze można też przekaźnik pompy paliwa wyjąć spod deski jednym ruchem ręki :lol: a w domu spokojni że nikt nie zajuma naszego autka
No chyba ze masz LPG... to i choćbyś całą pompę wykręcał i trzymał w nocnej szafce to i tak pójdzie jak ta lala:D
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Problem z alarmem

Post autor: slepak »

Nikt raczej instalacji na śrubę nie montuję do QP, a żeby odpalić sekwencję to najpierw benzyna musi być. Wiadomo każda instalacja ma jakaś procedurę odpalenia awaryjnego na LPG, ale w głównej mierze blokują to czujniki temp w reduktorze.

A mi kiedyś w CG3 zabrakło paliwa do odpalenia i nawet procedura awaryjnego odpalenia w BRC nie zadziałała i maszerowałem na stację z kanisterkiem :lol:
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: Problem z alarmem

Post autor: figo »

sprawa wygląda tak (wersja EU), czujek ruchu nie ma, alarm się uzbraja po 3 mignięciach kierunkami, dioda security mryga, ale dopiero po ok 60sek alarm jest uzbrojony, nie ma przy tym sygnały dźwiękowego.
Uruchamia się przy próbie otwarcia drzwi, bagażnika, maski, próbie uruchomienia silnika i próbie odłączenia radia (to nie do końca potwierdzone przy wersji EU).

Jak chcesz sprawdzić czy wszystko działa poprawnie, otwórz szybę, włącz alarm/zamknij centralny i po minucie otwórz auto od środka nie kluczykiem, powinny migać kierunki i wyć klakson.
HR
ODPOWIEDZ