Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Remont zawieszenia CG4
Remont zawieszenia CG4
Cześć
Temat był pare razy na forum, ale może warto zebrać to w jednym miejscu? Bo pozostałe tematy to różne wątki i ogólniki.
Mianowicie. Pacjent: moje CG4. Problemy:
1. Stuka zawieszenie z tyłu
2. Rozjechana zbieżność
3. Luz na kierownicy
4. Przód pewnie też już skrzywdzony przez życie.
Chciałbym zrobić remont zawieszenia. Najchętniej wszystkie gumki/tuleje.
Pytania:
1. Czy jest sens myśleć kategoriami CAŁOŚCI skoro już i tak rozbiera się wahacze itd czy lepiej zrobić diagnozę poszczególnych gumek?
2. Czy Poli czy OEM? Wiem, że na poli będzie bardziej twardo, ale chcę wytrzymale. Zwłaszcza, że na wiosnę wpadają 18".
3. Czy można kupić albo na eBayu albo w Polsce cały kit tulejek zawieszenia tak, żeby dać mechanikowi taką paczkę cukierków i niech się bawi?
4. Jaki koszt takiej operacji? Bez robocizny.
Michał
Temat był pare razy na forum, ale może warto zebrać to w jednym miejscu? Bo pozostałe tematy to różne wątki i ogólniki.
Mianowicie. Pacjent: moje CG4. Problemy:
1. Stuka zawieszenie z tyłu
2. Rozjechana zbieżność
3. Luz na kierownicy
4. Przód pewnie też już skrzywdzony przez życie.
Chciałbym zrobić remont zawieszenia. Najchętniej wszystkie gumki/tuleje.
Pytania:
1. Czy jest sens myśleć kategoriami CAŁOŚCI skoro już i tak rozbiera się wahacze itd czy lepiej zrobić diagnozę poszczególnych gumek?
2. Czy Poli czy OEM? Wiem, że na poli będzie bardziej twardo, ale chcę wytrzymale. Zwłaszcza, że na wiosnę wpadają 18".
3. Czy można kupić albo na eBayu albo w Polsce cały kit tulejek zawieszenia tak, żeby dać mechanikowi taką paczkę cukierków i niech się bawi?
4. Jaki koszt takiej operacji? Bez robocizny.
Michał
- addamah
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 sie 2012 13:39
- Auto: Accord coupe 99
- silnik: F22B DOHC
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Remont zawieszenia CG4
Z chęcią podłączyłbym się do tematu bo o tym właśnie myslałem --zimę jeszcze poturlam ale na wiosnę muszę to zrobić -tulejki ,sworznie, i te cukierki
- TheRealCzarls
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 mar 2013 17:38
- Auto: cg4
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: wwa
Re: Remont zawieszenia CG4
mnie tez czeka remont zawiasu bo stuka itd. Podłączam sie pod temat i na poczatek to samo pytanko co Cegua:
1." Czy jest sens myśleć kategoriami CAŁOŚCI skoro już i tak rozbiera się wahacze itd czy lepiej zrobić diagnozę poszczególnych gumek?"
2. Czy musze do felg 18 zakladac poli czy moge oem zalozyc? (nie chce miec twardo)
3. Czy kupic amorki Kyb (Excel-G) czy Monroe? (mam u siebie sprezyny eibach)
4. Zaraz bede robil swap na 5 szpilek (piasty lub cale zwrotnice, co tam dorwe) i czy przez to bede musial zmieniac amorki czy beda dobre te co kupie (czyli np monroe lub kyb), bo w katalogach widze te same numery amorkow do 2.0 i 3.0
Link do amorków Monroe (allegro):
http://allegro.pl/amort-przod-honda-acc ... 99201.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-hond ... 93612.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyb (intercars):
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... r-tyl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
prosze o rady dziekuje i pozdrawiam
1." Czy jest sens myśleć kategoriami CAŁOŚCI skoro już i tak rozbiera się wahacze itd czy lepiej zrobić diagnozę poszczególnych gumek?"
2. Czy musze do felg 18 zakladac poli czy moge oem zalozyc? (nie chce miec twardo)
3. Czy kupic amorki Kyb (Excel-G) czy Monroe? (mam u siebie sprezyny eibach)
4. Zaraz bede robil swap na 5 szpilek (piasty lub cale zwrotnice, co tam dorwe) i czy przez to bede musial zmieniac amorki czy beda dobre te co kupie (czyli np monroe lub kyb), bo w katalogach widze te same numery amorkow do 2.0 i 3.0
Link do amorków Monroe (allegro):
http://allegro.pl/amort-przod-honda-acc ... 99201.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-hond ... 93612.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyb (intercars):
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... r-tyl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
prosze o rady dziekuje i pozdrawiam
- fotografiks
- Posty: 1023
- Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
- Auto: Accord Coupe 99 CG3
- silnik: 2.3
- Lokalizacja: SBE / SB
Re: Remont zawieszenia CG4
Pany najlepiej to jechać na kontrolę do stacji diagnostycznej... jakies 20-30 zł...
Bo tak z posta to ciężko wywróżyć
Gość na stacji diag na "tym takim sliderze" czy jakoś tak to się nazywa na pewno wyłapie 80 procent luzów, może go też wytrzęsie to znajdzie też te elementy, które mają luz w innych osiach.
Napompujcie kółka dobrze, żeby cała siła obciążała odpowiednio zawieche, a nie traciła się na oponie owijającej felge:P
Zapamietać, zanotować co Pan powie, następnie:
Wleźć na stronę z odpowiednim obrazkiem i jechać po obrazkach machnąć P/N i szukać... zamienników;)
Ja mam jak na razie takie zestawienie do mojej CG3 - choć nie wiem na ile to pomoże - bo to same cyferki i czasem dziwne dopiski...
A pismem obrazkowym na pewno będzie łatwiej:)
Zawiech zestawienie
Przód:
Łączniki stabilizatora:
51321-S84-A01 LINK, L. FR. STABILIZER
51320-S84-A01 LINK, R. FR. STABILIZER
Gumsztal stabilizatora
51306-S84-A01 BUSH, STABILIZER HOLDER srednica 26,5
51810-SV4-003 BUSH, SHOCK ABSORBER
51393-SV1-A01 BUSH, FR. STABILIZER
lub cały nowy:
51355-S84-A00 ARM, R. FR. (LOWER)
51365-S84-A00 ARM, L. FR. (LOWER)
51381-S84-A01 BUSH, FR. RADIUS ROD (RR) x 2 (na lewy i prawy to samo)
górny wahacz
51450-S84-A01 ARM, R. FR. (UPPER
51460-S84-A01 ARM, L. FR. (UPPER)
Kulczysław na góre:
51464-S04-013 BOOT, BALL JOINT (UPPER) + wymiana
Sworzeń dół:
51220-S84-305 JOINT, FR. BALL (LOWER) (MUSASHI)
Zad:
Łaczniki stabilizatora:
52320-S84-A01 LINK, R. RR. STABILIZER (NA USE ALT: 06523-S84-A00)
52325-S84-A01 LINK, L. RR. STABILIZER (NA USE ALT: 06523-S84-A00)
gumsztal stabilizatora:
52306-S82-A01 BUSH, RR. STABILIZER HOLDER srednica 17mm
Reszta wg potrzeb
A co do luzu kiery to może zacznij od końcówek drążków kierowniczych;)
EDIT:
U mnie standard:
to łączniki i gumy stabilizatora + reszta co wyjdzie na trzepaniu i cisza jak makiem zasiał;)
Bo tak z posta to ciężko wywróżyć
Gość na stacji diag na "tym takim sliderze" czy jakoś tak to się nazywa na pewno wyłapie 80 procent luzów, może go też wytrzęsie to znajdzie też te elementy, które mają luz w innych osiach.
Napompujcie kółka dobrze, żeby cała siła obciążała odpowiednio zawieche, a nie traciła się na oponie owijającej felge:P
Zapamietać, zanotować co Pan powie, następnie:
Wleźć na stronę z odpowiednim obrazkiem i jechać po obrazkach machnąć P/N i szukać... zamienników;)
Ja mam jak na razie takie zestawienie do mojej CG3 - choć nie wiem na ile to pomoże - bo to same cyferki i czasem dziwne dopiski...
A pismem obrazkowym na pewno będzie łatwiej:)
Zawiech zestawienie
Przód:
Łączniki stabilizatora:
51321-S84-A01 LINK, L. FR. STABILIZER
51320-S84-A01 LINK, R. FR. STABILIZER
Gumsztal stabilizatora
51306-S84-A01 BUSH, STABILIZER HOLDER srednica 26,5
51810-SV4-003 BUSH, SHOCK ABSORBER
51393-SV1-A01 BUSH, FR. STABILIZER
lub cały nowy:
51355-S84-A00 ARM, R. FR. (LOWER)
51365-S84-A00 ARM, L. FR. (LOWER)
51381-S84-A01 BUSH, FR. RADIUS ROD (RR) x 2 (na lewy i prawy to samo)
górny wahacz
51450-S84-A01 ARM, R. FR. (UPPER
51460-S84-A01 ARM, L. FR. (UPPER)
Kulczysław na góre:
51464-S04-013 BOOT, BALL JOINT (UPPER) + wymiana
Sworzeń dół:
51220-S84-305 JOINT, FR. BALL (LOWER) (MUSASHI)
Zad:
Łaczniki stabilizatora:
52320-S84-A01 LINK, R. RR. STABILIZER (NA USE ALT: 06523-S84-A00)
52325-S84-A01 LINK, L. RR. STABILIZER (NA USE ALT: 06523-S84-A00)
gumsztal stabilizatora:
52306-S82-A01 BUSH, RR. STABILIZER HOLDER srednica 17mm
Reszta wg potrzeb
A co do luzu kiery to może zacznij od końcówek drążków kierowniczych;)
EDIT:
U mnie standard:
to łączniki i gumy stabilizatora + reszta co wyjdzie na trzepaniu i cisza jak makiem zasiał;)
Wysłano z Elektrim RWT CB-740
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Re: Remont zawieszenia CG4
Ja sprawdzałem zawieszenie na szarpakach i wymieniałem co tego wymagało. Poprzedni właściciel ją trochę zaniedbał.
Jeszcze zostały mi gumy drążków reakcyjnych.
Na tył wsadziłem amory Kayaby excel-g i jest narazie OK.
Jeszcze zostały mi gumy drążków reakcyjnych.
Na tył wsadziłem amory Kayaby excel-g i jest narazie OK.
- addamah
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 sie 2012 13:39
- Auto: Accord coupe 99
- silnik: F22B DOHC
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Remont zawieszenia CG4
Jak i może być koszt tych wszystkich "tajli"-co wymienił fotografiks
- fotografiks
- Posty: 1023
- Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
- Auto: Accord Coupe 99 CG3
- silnik: 2.3
- Lokalizacja: SBE / SB
Re: Remont zawieszenia CG4
Ale to nie bylo wymienione na raz... Na przestrzeni lat... hmm niech pomysle...w sumie to prawie 9 lat zazwyczaj po przegladach... Lub jak cos zaczynalo klepac na bruku to zaczynaly sie poszukiwania przyczyny...addamah pisze:Jak i może być koszt tych wszystkich "tajli"-co wymienił fotografiks
Wszystko naraz to napewno gruba kapusta...i chyba sie mija z celem bo pewnie znaczna ilosc czesci jest ok... Wiec bez sensu ladowac kase w cos co jest dobre i dziala...
Wysłano z Elektrim RWT CB-740
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
- addamah
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 sie 2012 13:39
- Auto: Accord coupe 99
- silnik: F22B DOHC
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Remont zawieszenia CG4
Skrzypi mi coś w zawieszeniu to podobno sworzeń -tylko , który bo podobno są tam jakieś dwa jaki to numer części (chodzi o przód) i co jeszcze warto przy okazji tam wymienić,z tej drobnicy
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... rea=KG&ctr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... rea=KG&ctr" onclick="window.open(this.href);return false;
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: Remont zawieszenia CG4
jeśli trzeszczy jak stary tapczan, to sworzeń wahacza dolnego.
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
- addamah
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 sie 2012 13:39
- Auto: Accord coupe 99
- silnik: F22B DOHC
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Remont zawieszenia CG4
no faktiko stary po PRL -owski tapczan --a jakiś namiar na takie sworznie ,nr katalogowy.krisss111 pisze:jeśli trzeszczy jak stary tapczan, to sworzeń wahacza dolnego.