Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Sworznie górne

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Sworznie górne

Post autor: maxel »

Mam pytanie, mam ciągły problem ze sworzniami górnymi, wszystkie mi wytrzymują góra 1 rok czasu, niech ktoś mi poleci jakieś konkretne które by wytrzymały dłużej, no chyba że to że mam gwint to jest przyczyną ich szybkiego zużycia.
Awatar użytkownika
Mlody98
Posty: 431
Rejestracja: 13 sie 2014 22:12
Auto: Accord 98-02
silnik: 3.0
Lokalizacja: Sieraków WLKP

Re: Sworznie górne

Post autor: Mlody98 »

Mysle ze zawiecha tu odgrywa glowna role... sam mam usztywniona zawieche i zauwazylem szybsze zuzycie innych podzespolow. Poprostu wszystkie przeciazenia musza sie rozejsc po "kosciach"
Honda Accord coupe 3.0 V6 USDM ----> Nismo 350Z premium pack ;)
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sworznie górne

Post autor: maxel »

Możliwe kurcze, bo jednak siedzi mi accord bardzo nisko a pomimo to nie jest aż tak sztywny jak widły w gnoju żeby nie dało się tym jeździć komfortowo, wiadomo że jest sztywniej niż seria, ale też nie czuć aż tak bardzo 'po kościach' tego. Dlatego może faktycznie sworznie szybciej dostają po dupie, no trudno, kupię Ashika lub coś podobnego teraz, te co mam obecnie to Rouville, wcześniej miałem Yamato, a jeszcze wcześniej to już nie pamiętam...
Awatar użytkownika
blackdevil
Posty: 136
Rejestracja: 12 kwie 2015 22:15
Auto: CG4
silnik: F20B7
Lokalizacja: Wołów

Re: Sworznie górne

Post autor: blackdevil »

moim zdaniem to coś nie gra...nie możliwe jest żeby co roku zmieniać...
Awatar użytkownika
Mlody98
Posty: 431
Rejestracja: 13 sie 2014 22:12
Auto: Accord 98-02
silnik: 3.0
Lokalizacja: Sieraków WLKP

Re: Sworznie górne

Post autor: Mlody98 »

Fachowcem nie jestem ale nie widze przyczyny dla ktorej mialo by sie to dziac:/
Honda Accord coupe 3.0 V6 USDM ----> Nismo 350Z premium pack ;)
Awatar użytkownika
blackdevil
Posty: 136
Rejestracja: 12 kwie 2015 22:15
Auto: CG4
silnik: F20B7
Lokalizacja: Wołów

Re: Sworznie górne

Post autor: blackdevil »

no ja też nie jestem ani fachowcem ani alfą i omegą ale wiesz.. żeby jeden czy drugi padł to spoko a ty piszesz ,że już wymieniłeś wiele razy a to już daje do myślenia...mój kolega z Wołowa kbl100 ma gwint ISC i mój kolega Rysiu którego nie ma na forum mają CG4 i ja nie słyszałem żeby któryś z nich zmieniał przez to co roku... mają parę lat i nic...
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sworznie górne

Post autor: maxel »

Miałem Yamato, Rouville, Japan Parts, i jeszcze jakieś inne ale już nei pamiętam, wszystkie max 1 rok trzymały.
Awatar użytkownika
blackdevil
Posty: 136
Rejestracja: 12 kwie 2015 22:15
Auto: CG4
silnik: F20B7
Lokalizacja: Wołów

Re: Sworznie górne

Post autor: blackdevil »

kbl 100 miał albo ma Yamato i to długo już..
Awatar użytkownika
Mlody98
Posty: 431
Rejestracja: 13 sie 2014 22:12
Auto: Accord 98-02
silnik: 3.0
Lokalizacja: Sieraków WLKP

Re: Sworznie górne

Post autor: Mlody98 »

Kazde auto ma inna historie, jedno bylo walone z prawej, inne z lewej a jeszcze inne od przodu to wszystko tez ma znaczenie chyba jak sie zuzywa zawieszenie, chyba ze ktos jest pewien ze ma bezwypadkowe auto no ale nie wiem, niech sie wypowie jakis mechanik czy ktos kto zna sie lepiej ;)
Honda Accord coupe 3.0 V6 USDM ----> Nismo 350Z premium pack ;)
Awatar użytkownika
kbl100
Posty: 981
Rejestracja: 14 lis 2011 22:33
Auto: Accord cg4
silnik: h22a
Lokalizacja: Bielefeld

Re: Sworznie górne

Post autor: kbl100 »

Ja mam bezwypadkowe auto i pewnie dlatego yamato wytrzymały 5 lat i 100 tys km :D mało tego, trzymają się dalej i na razie nie zapowiada się, że padną. Przy montażu trzeba zwrócić uwagę na kierunek osadzenia, ma to duży wpływ na właściwości jezdne jak i żywotność elementów. Druga sprawa to nie uszkodzić manszet osłaniających łączenie kulowe. No i ostatnia sprawdzić inne elementy zawieszenia np tuleje górnego wahacza.

Też mam ISC i zrobiłem trochę km na sprężynach 10/8 i nic się nie dzieje w zawieszeniu. Sprawdź czy przy Twoim obniżeniu górny sworzeń nie jest w krańcowej pozycji w co tak naprawdę wątpie bo ja wysoko też nie latam :)
ODPOWIEDZ