Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Parę pytań

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
DarkBolt
Posty: 72
Rejestracja: 25 lut 2014 13:04
Auto: Accord 98-02 Coupe
silnik: 2.0 147 km

Parę pytań

Post autor: DarkBolt »

Witam w najbliższym czasie chce porobić parę rzeczy przy aucie wiec chciał bym zasięgnąć opinii.
1-Co sądzicie o plukankach
a) Do oleju np:LiquidMoly Engine Flusch przed jego wymiana
b) Do płynu chłodniczego przed jego wymiana
2- Świecach jakie najlepiej gdy auto jest zasilane LPG zwykłe czy platynowa
3- Jakie przewody wysokiego napiecia do silnika z LPG
4-Co ile regulować zawory z LPG
5- Ceramizery itp do silnika żeby przedłużyć jego żywot
6- Oleje do silników o dużych przebiegach czy przy przebiegu 255 tys. zacząć taki stosować
Auto to CG4 z LPG manuał szykuje się do tych rzeczy ponieważ coś ostatnio zaczęło niedomaga wiec chce zrobić to na co już zbliża się termin.
Mianowicie od 3 dni czasami szarpnie, zaksztusi sie do 2tys obrotów .
Ale sam dokładnie nie wiem czy tylko na LPG czy na PB tez bo na gazie czasami a na benzynę jak przełączen to nie i nie wiem czy akurat teraz był ten moment ze nie czy na LPG tylko oraz na korku chłodnicy zrobił się nalot brązowy ale nie maz tylko papierem ściernym i śladu nie ma.
Auto mam 26 miesięcy po kupnie wymienione z rzeczy eksploatacyjnych filtry paliwa, LPG, powietrza, olejowy z olejem, płyn chłodniczy, hamulcowy. Hamulce, przegląd klimy, rozrząd, dwa łożyska, świece , przewody wysokiego napięcia. Wszystkie rzeczy okresowe robie regularnie olej, LPG, Zawory tylko raz a już minęło od nich 20tys wiec się zastanawiam.
Z góry przepraszam za takie rospisanie się ale nie chciałem czegoś przeoczyć. :)
Proszę o opinie i porady.
Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Parę pytań

Post autor: maxel »

Płukanki robię przy każdej zmianie oleju,stosuję zwykle właśnie liquimoly flush, świece mam denso ik20l i też polecam do lpg, olej mam obecnie motula pełen syntetyk 5w30, wcześniej miałem millersa 5w30
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1125
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Parę pytań

Post autor: KOko »

Też mam LPG.
Ad 1 a:
też pytałem o płukankę silnika, mechanik mi powiedział, że mi jej po prostu nie zrobi (zonk) więc dałem sobie siana,
Ad 2:
Świece wymieniłem na NGK zwykłe,
Ad 3:
Przewody wymieniłem na NGK, chyba też Seiwa są dobre do LPG,
Ad 4:
10/15k km przy LPG,
Ad 6:
U siebie wymieniłem na polecony na forum Motul X-cess 8100 5w40 (w FAQ masz temat o olejach itp)

W moim temacie możesz poczytać też o objawach szarpania. Wymieniłem cały układ zapłonowy, tj. świece, przewody, kopułkę z palcem, i szarpanie lekko ustało. Następnie zająłem się wymianą pierwszej sondy, potem mechanik zauważył luźny jeden przewód, wypięty - wpiął go poprawnie i szarpanie ustało. (choć na LPG czasami ciągle poszarpie, ale już ustaliłem, że winny jest którys element układu zapłonowego i trzeba znów coś wymienić)
DarkBolt
Posty: 72
Rejestracja: 25 lut 2014 13:04
Auto: Accord 98-02 Coupe
silnik: 2.0 147 km

Re: Parę pytań

Post autor: DarkBolt »

Co do oleju skoro teraz jeżdżę na 10w40 polsyntetyku to czy zmieniać na syntetyczny oleju bierze jak typowa honda :D
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Parę pytań

Post autor: Piter »

DarkBolt pisze:Co do oleju skoro teraz jeżdżę na 10w40 polsyntetyku to czy zmieniać na syntetyczny oleju bierze jak typowa honda :D
ile oleju Twoim zdaniem bierze typowa Honda przy normalnej jeździe? Nie mówię o pałowaniu po VTECU/redline.
Awatar użytkownika
Pedro
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2014 12:39
Auto: CG2
silnik: J30A1

Re: Parę pytań

Post autor: Pedro »

DarkBolt pisze:Co do oleju skoro teraz jeżdżę na 10w40 polsyntetyku to czy zmieniać na syntetyczny oleju bierze jak typowa honda :D
Ja bym proponował zostać przy półsyntetyku ... ale trochę lepszym :D
Np. taka oliwka pomaga ulżyć silnikowi przy wysokiej temperaturze
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... ing_10w-60
Awatar użytkownika
blackdevil
Posty: 136
Rejestracja: 12 kwie 2015 22:15
Auto: CG4
silnik: F20B7
Lokalizacja: Wołów

Re: Parę pytań

Post autor: blackdevil »

Dokładnie jak piszą chłopaki , kable tylko NGK a Swiece lepiej platynki do tego płukaj i wymień na 10/60 na nim silnik chodzi lepiej ,ciszej i ma lepszą kulturę pracy ogólnie. Ceramizery to już raczej ostateczność i patrz na ich skład żeby cząstek metali nie miały itp. wiesz zależy ile biere Ci oleju bo u mnie przy przebiegu 234tys. nie ma go wcale i dymka nie puści w ogóle w CG4 a zaś w civicu EG5 d16Z6 na przelocie ,dolocie i przerobionym kompie już brał oliwe tak więc musisz ocenić sam. poza tym warto sprawdzić ciśnienie w cylindrach zanim wlejesz jakieś g**no bo to ,że olej znika nie mówi wcale o tym,że to złom bo powodów =może być wiele od uszczelniaczy przez wycieki itd.
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 780
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Parę pytań

Post autor: wysio »

U mnie przy mocnym pałowaniu poziom oleju zszedł od połowy do minimum na ok 1000km. Przy normalnej jeździe nic nie ubywa, lub znikome ilości. Olej 5W50.
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Parę pytań

Post autor: Piter »

wysio pisze:U mnie przy mocnym pałowaniu poziom oleju zszedł od połowy do minimum na ok 1000km. Przy normalnej jeździe nic nie ubywa, lub znikome ilości. Olej 5W50.
właśnie o to mi chodzi, bo mam tak samo :) Jeśli silnik jest zdrowy i szczelny, to przy normalnej jeździe olej nie będzie znikać i powinien się mieścić w stanie od wymiany do wymiany. Przy pałowaniu to normalka. Uwielbiam po prostu takie stwierdzenia, że "Pali oleju jak typowa Honda", bo "Honda musi palić olej", a... "Diesel musi dymić" itp. ;)

Krótko i na temat. Jeśli silnik jest szczelny i między wymianami nie musisz dolewać oleju, możesz spróbować przejść na syntetyk. Raczej nic nie popsujesz, najwyżej jeśli zacznie go ubywać, wrócisz na półsyntetyk. Jeśli już półsyntetyk, to z Valvoline mimo wszystko bardziej polecałbym Maxlife'a. To bardzo dobre oleje. Nigdy nie daj się nikomu namówić na minerał.

Płukanki możesz stosować. Ja osobiście w CG4 nie stosowałem na razie, ale w Prelude lałem Motula, ale Liquy Moly jest jak najbardziej OK.

Zawory po 20 tysiącach jak masz LPG sprawdź koniecznie! Teoretycznie producent podaje, że zawory reguluje się zawsze, kiedy są hałaśliwe, a obligatoryjnie co 7 lat lub 168 tys. km. Natomiast przy gazie należy to robić często - od wyższej temperatury lubią się robić za ciasne lub wręcz podparte.

Co do szarpania. Upewnij się najpierw na 100%, że auto na benzynie jeździ poprawnie. Jeśli tak, to w następnej kolejności stan świec, przewodów, kopułki. LPG jest na to dużo bardziej wrażliwe niż benzyna. Jak tutaj wszystko jest Ok - wtedy gazownik i sprawdzenie regulacji.
DarkBolt
Posty: 72
Rejestracja: 25 lut 2014 13:04
Auto: Accord 98-02 Coupe
silnik: 2.0 147 km

Re: Parę pytań

Post autor: DarkBolt »

Dzięki za porady a z tym pobieraniem oleju miałem na myśli to co już tutaj napisano jak jeżdżę spokojnie tak jak teraz ma równo pomiędzy podziałka to nic nie ubywa ale w czerwcu jeździłem ostrzej bo taki powiem lata poczułem trochę nerwów pozjadalem przez turystów i jedziemy ostrzej to na 1000 km 400ml dolalem.
ODPOWIEDZ