Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Parę pytań
Parę pytań
Witam w najbliższym czasie chce porobić parę rzeczy przy aucie wiec chciał bym zasięgnąć opinii.
1-Co sądzicie o plukankach
a) Do oleju np:LiquidMoly Engine Flusch przed jego wymiana
b) Do płynu chłodniczego przed jego wymiana
2- Świecach jakie najlepiej gdy auto jest zasilane LPG zwykłe czy platynowa
3- Jakie przewody wysokiego napiecia do silnika z LPG
4-Co ile regulować zawory z LPG
5- Ceramizery itp do silnika żeby przedłużyć jego żywot
6- Oleje do silników o dużych przebiegach czy przy przebiegu 255 tys. zacząć taki stosować
Auto to CG4 z LPG manuał szykuje się do tych rzeczy ponieważ coś ostatnio zaczęło niedomaga wiec chce zrobić to na co już zbliża się termin.
Mianowicie od 3 dni czasami szarpnie, zaksztusi sie do 2tys obrotów .
Ale sam dokładnie nie wiem czy tylko na LPG czy na PB tez bo na gazie czasami a na benzynę jak przełączen to nie i nie wiem czy akurat teraz był ten moment ze nie czy na LPG tylko oraz na korku chłodnicy zrobił się nalot brązowy ale nie maz tylko papierem ściernym i śladu nie ma.
Auto mam 26 miesięcy po kupnie wymienione z rzeczy eksploatacyjnych filtry paliwa, LPG, powietrza, olejowy z olejem, płyn chłodniczy, hamulcowy. Hamulce, przegląd klimy, rozrząd, dwa łożyska, świece , przewody wysokiego napięcia. Wszystkie rzeczy okresowe robie regularnie olej, LPG, Zawory tylko raz a już minęło od nich 20tys wiec się zastanawiam.
Z góry przepraszam za takie rospisanie się ale nie chciałem czegoś przeoczyć.
Proszę o opinie i porady.
Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów
1-Co sądzicie o plukankach
a) Do oleju np:LiquidMoly Engine Flusch przed jego wymiana
b) Do płynu chłodniczego przed jego wymiana
2- Świecach jakie najlepiej gdy auto jest zasilane LPG zwykłe czy platynowa
3- Jakie przewody wysokiego napiecia do silnika z LPG
4-Co ile regulować zawory z LPG
5- Ceramizery itp do silnika żeby przedłużyć jego żywot
6- Oleje do silników o dużych przebiegach czy przy przebiegu 255 tys. zacząć taki stosować
Auto to CG4 z LPG manuał szykuje się do tych rzeczy ponieważ coś ostatnio zaczęło niedomaga wiec chce zrobić to na co już zbliża się termin.
Mianowicie od 3 dni czasami szarpnie, zaksztusi sie do 2tys obrotów .
Ale sam dokładnie nie wiem czy tylko na LPG czy na PB tez bo na gazie czasami a na benzynę jak przełączen to nie i nie wiem czy akurat teraz był ten moment ze nie czy na LPG tylko oraz na korku chłodnicy zrobił się nalot brązowy ale nie maz tylko papierem ściernym i śladu nie ma.
Auto mam 26 miesięcy po kupnie wymienione z rzeczy eksploatacyjnych filtry paliwa, LPG, powietrza, olejowy z olejem, płyn chłodniczy, hamulcowy. Hamulce, przegląd klimy, rozrząd, dwa łożyska, świece , przewody wysokiego napięcia. Wszystkie rzeczy okresowe robie regularnie olej, LPG, Zawory tylko raz a już minęło od nich 20tys wiec się zastanawiam.
Z góry przepraszam za takie rospisanie się ale nie chciałem czegoś przeoczyć.
Proszę o opinie i porady.
Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów
Re: Parę pytań
Płukanki robię przy każdej zmianie oleju,stosuję zwykle właśnie liquimoly flush, świece mam denso ik20l i też polecam do lpg, olej mam obecnie motula pełen syntetyk 5w30, wcześniej miałem millersa 5w30
- KOko
- Posty: 1125
- Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Parę pytań
Też mam LPG.
Ad 1 a:
też pytałem o płukankę silnika, mechanik mi powiedział, że mi jej po prostu nie zrobi (zonk) więc dałem sobie siana,
Ad 2:
Świece wymieniłem na NGK zwykłe,
Ad 3:
Przewody wymieniłem na NGK, chyba też Seiwa są dobre do LPG,
Ad 4:
10/15k km przy LPG,
Ad 6:
U siebie wymieniłem na polecony na forum Motul X-cess 8100 5w40 (w FAQ masz temat o olejach itp)
W moim temacie możesz poczytać też o objawach szarpania. Wymieniłem cały układ zapłonowy, tj. świece, przewody, kopułkę z palcem, i szarpanie lekko ustało. Następnie zająłem się wymianą pierwszej sondy, potem mechanik zauważył luźny jeden przewód, wypięty - wpiął go poprawnie i szarpanie ustało. (choć na LPG czasami ciągle poszarpie, ale już ustaliłem, że winny jest którys element układu zapłonowego i trzeba znów coś wymienić)
Ad 1 a:
też pytałem o płukankę silnika, mechanik mi powiedział, że mi jej po prostu nie zrobi (zonk) więc dałem sobie siana,
Ad 2:
Świece wymieniłem na NGK zwykłe,
Ad 3:
Przewody wymieniłem na NGK, chyba też Seiwa są dobre do LPG,
Ad 4:
10/15k km przy LPG,
Ad 6:
U siebie wymieniłem na polecony na forum Motul X-cess 8100 5w40 (w FAQ masz temat o olejach itp)
W moim temacie możesz poczytać też o objawach szarpania. Wymieniłem cały układ zapłonowy, tj. świece, przewody, kopułkę z palcem, i szarpanie lekko ustało. Następnie zająłem się wymianą pierwszej sondy, potem mechanik zauważył luźny jeden przewód, wypięty - wpiął go poprawnie i szarpanie ustało. (choć na LPG czasami ciągle poszarpie, ale już ustaliłem, że winny jest którys element układu zapłonowego i trzeba znów coś wymienić)
Re: Parę pytań
Co do oleju skoro teraz jeżdżę na 10w40 polsyntetyku to czy zmieniać na syntetyczny oleju bierze jak typowa honda
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Parę pytań
ile oleju Twoim zdaniem bierze typowa Honda przy normalnej jeździe? Nie mówię o pałowaniu po VTECU/redline.DarkBolt pisze:Co do oleju skoro teraz jeżdżę na 10w40 polsyntetyku to czy zmieniać na syntetyczny oleju bierze jak typowa honda
Re: Parę pytań
Ja bym proponował zostać przy półsyntetyku ... ale trochę lepszymDarkBolt pisze:Co do oleju skoro teraz jeżdżę na 10w40 polsyntetyku to czy zmieniać na syntetyczny oleju bierze jak typowa honda
Np. taka oliwka pomaga ulżyć silnikowi przy wysokiej temperaturze
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... ing_10w-60
- blackdevil
- Posty: 136
- Rejestracja: 12 kwie 2015 22:15
- Auto: CG4
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Wołów
Re: Parę pytań
Dokładnie jak piszą chłopaki , kable tylko NGK a Swiece lepiej platynki do tego płukaj i wymień na 10/60 na nim silnik chodzi lepiej ,ciszej i ma lepszą kulturę pracy ogólnie. Ceramizery to już raczej ostateczność i patrz na ich skład żeby cząstek metali nie miały itp. wiesz zależy ile biere Ci oleju bo u mnie przy przebiegu 234tys. nie ma go wcale i dymka nie puści w ogóle w CG4 a zaś w civicu EG5 d16Z6 na przelocie ,dolocie i przerobionym kompie już brał oliwe tak więc musisz ocenić sam. poza tym warto sprawdzić ciśnienie w cylindrach zanim wlejesz jakieś g**no bo to ,że olej znika nie mówi wcale o tym,że to złom bo powodów =może być wiele od uszczelniaczy przez wycieki itd.
- wysio
- Posty: 780
- Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: V6 3l
- Lokalizacja: Otwock
Re: Parę pytań
U mnie przy mocnym pałowaniu poziom oleju zszedł od połowy do minimum na ok 1000km. Przy normalnej jeździe nic nie ubywa, lub znikome ilości. Olej 5W50.
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Parę pytań
właśnie o to mi chodzi, bo mam tak samo Jeśli silnik jest zdrowy i szczelny, to przy normalnej jeździe olej nie będzie znikać i powinien się mieścić w stanie od wymiany do wymiany. Przy pałowaniu to normalka. Uwielbiam po prostu takie stwierdzenia, że "Pali oleju jak typowa Honda", bo "Honda musi palić olej", a... "Diesel musi dymić" itp.wysio pisze:U mnie przy mocnym pałowaniu poziom oleju zszedł od połowy do minimum na ok 1000km. Przy normalnej jeździe nic nie ubywa, lub znikome ilości. Olej 5W50.
Krótko i na temat. Jeśli silnik jest szczelny i między wymianami nie musisz dolewać oleju, możesz spróbować przejść na syntetyk. Raczej nic nie popsujesz, najwyżej jeśli zacznie go ubywać, wrócisz na półsyntetyk. Jeśli już półsyntetyk, to z Valvoline mimo wszystko bardziej polecałbym Maxlife'a. To bardzo dobre oleje. Nigdy nie daj się nikomu namówić na minerał.
Płukanki możesz stosować. Ja osobiście w CG4 nie stosowałem na razie, ale w Prelude lałem Motula, ale Liquy Moly jest jak najbardziej OK.
Zawory po 20 tysiącach jak masz LPG sprawdź koniecznie! Teoretycznie producent podaje, że zawory reguluje się zawsze, kiedy są hałaśliwe, a obligatoryjnie co 7 lat lub 168 tys. km. Natomiast przy gazie należy to robić często - od wyższej temperatury lubią się robić za ciasne lub wręcz podparte.
Co do szarpania. Upewnij się najpierw na 100%, że auto na benzynie jeździ poprawnie. Jeśli tak, to w następnej kolejności stan świec, przewodów, kopułki. LPG jest na to dużo bardziej wrażliwe niż benzyna. Jak tutaj wszystko jest Ok - wtedy gazownik i sprawdzenie regulacji.
Re: Parę pytań
Dzięki za porady a z tym pobieraniem oleju miałem na myśli to co już tutaj napisano jak jeżdżę spokojnie tak jak teraz ma równo pomiędzy podziałka to nic nie ubywa ale w czerwcu jeździłem ostrzej bo taki powiem lata poczułem trochę nerwów pozjadalem przez turystów i jedziemy ostrzej to na 1000 km 400ml dolalem.