Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Remont silnika
Re: Remont silnika
Przy okazji chciałbym zapytać o różnice w silniku f20b7 a f20b5. Pytanie zasadnicze, czy wyjmujac silnik f20b7 w automacie można wsadzić zamiast niego f20b5 z manuala plug and play? Czy b6 z Europejczyka też tak by podszedł?
- scorpion3m
- Posty: 133
- Rejestracja: 23 wrz 2012 22:17
- Auto: VI CG4 98
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: H3M
Re: Remont silnika
Silniki są takie same, mogą się różnić jedynie kolektorami, ale słupki są takie same.
Ja miałem B5, A WSADZIŁEM B6 od automata.
Ja miałem B5, A WSADZIŁEM B6 od automata.
Re: Remont silnika
kolektory wiem , że inne, ale to nie problem : )
Czyli na pewno f20b7 / f20b6 / f20b5 są tożsame i wymienialne między sobą Plug&play? ktoś jeszcze może potwierdzić? a co z komputerem i sondami lambda?
Czyli na pewno f20b7 / f20b6 / f20b5 są tożsame i wymienialne między sobą Plug&play? ktoś jeszcze może potwierdzić? a co z komputerem i sondami lambda?
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2002
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Remont silnika
Boszz tylko nie słupki ,bloki silnika są takie same B5/7 czy B6 ,tylko nie mam pewności co do kanałów głowicy w B6 bo w B5/7 układ wydechu jest 0-00-0 a w B6 najprawdopodobniej 0-0-0-0 .scorpion3m pisze: ale słupki są takie same
Co oznacza jedynie tylko że ktokolwiek robi remont a ma gładzie cylindrów porysowane i chce wymienić to wymienia bloki silnika i tu wszystkie są identyczne.
Re: Remont silnika
Czyli można wsadzić cały silnik B6 lub B5 zamiast B7, pod stary osprzęt ,komputer itp plug & play , cy będzie jakiś kruczek? poza różnymi kolektorami wydechowymi?
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2002
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Remont silnika
Kolektory dolotowe mają te same rozstawy ,ale nie mam pewności co do wydechu a na 99,9% są w tych ustawieniach co pisałem więc ,albo głowicę zostawić swoją ,albo zmieniać całość i wtedy szukać kolektora jak w B6.
Bloki na 100% sa identyczne.
Bloki na 100% sa identyczne.
- scorpion3m
- Posty: 133
- Rejestracja: 23 wrz 2012 22:17
- Auto: VI CG4 98
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: H3M
Re: Remont silnika
Można wsadzić B5/B6/B7 do starego osprzętu i kolektorów bez problemów.
Re: Remont silnika
f18b2, f20b5,6,7, f23z5 wszystkie te silniki można zamieniać między sobą
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 29 lut 2012 13:50
- Auto: Accord 98
- silnik: 2.3
Re: Remont silnika
W miejsce F23A1 wsadziłem F20B5 i wszystko śmigało jak trzeba od pierwszego odpalenia. Podmieniłem tylko komputer i kluczyk.
No i kolektor dolotowy dałem od F23, bo miał założone wtryski od LPG. Kolektory się różniły delikatnie ale w niczym to nie przeszkadzało silnikowi.
No i kolektor dolotowy dałem od F23, bo miał założone wtryski od LPG. Kolektory się różniły delikatnie ale w niczym to nie przeszkadzało silnikowi.
- przemek
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 paź 2013 23:30
- Auto: Accord 99 CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: kuyavian-pomeranian/NL
Re: Remont silnika
podsumowując...
jaką uszczelkę pod głowicę, jakie pierścienie, uszczelniacze najlepiej wybrać?
jaką uszczelkę pod głowicę, jakie pierścienie, uszczelniacze najlepiej wybrać?