Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Remont silnika

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Remont silnika

Post autor: farmi »

Przy okazji chciałbym zapytać o różnice w silniku f20b7 a f20b5. Pytanie zasadnicze, czy wyjmujac silnik f20b7 w automacie można wsadzić zamiast niego f20b5 z manuala plug and play? Czy b6 z Europejczyka też tak by podszedł?
Awatar użytkownika
scorpion3m
Posty: 133
Rejestracja: 23 wrz 2012 22:17
Auto: VI CG4 98
silnik: F20B5
Lokalizacja: H3M

Re: Remont silnika

Post autor: scorpion3m »

Silniki są takie same, mogą się różnić jedynie kolektorami, ale słupki są takie same.
Ja miałem B5, A WSADZIŁEM B6 od automata.
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Remont silnika

Post autor: farmi »

kolektory wiem , że inne, ale to nie problem : )
Czyli na pewno f20b7 / f20b6 / f20b5 są tożsame i wymienialne między sobą Plug&play? ktoś jeszcze może potwierdzić? ;) a co z komputerem i sondami lambda?
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2002
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Remont silnika

Post autor: MuzykGrzes »

scorpion3m pisze: ale słupki są takie same
Boszz tylko nie słupki ,bloki silnika są takie same B5/7 czy B6 ,tylko nie mam pewności co do kanałów głowicy w B6 bo w B5/7 układ wydechu jest 0-00-0 a w B6 najprawdopodobniej 0-0-0-0 .
Co oznacza jedynie tylko że ktokolwiek robi remont a ma gładzie cylindrów porysowane i chce wymienić to wymienia bloki silnika i tu wszystkie są identyczne.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Remont silnika

Post autor: farmi »

Czyli można wsadzić cały silnik B6 lub B5 zamiast B7, pod stary osprzęt ,komputer itp plug & play , cy będzie jakiś kruczek? poza różnymi kolektorami wydechowymi? ;)
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2002
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Remont silnika

Post autor: MuzykGrzes »

Kolektory dolotowe mają te same rozstawy ,ale nie mam pewności co do wydechu a na 99,9% są w tych ustawieniach co pisałem więc ,albo głowicę zostawić swoją ,albo zmieniać całość i wtedy szukać kolektora jak w B6.
Bloki na 100% sa identyczne.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
scorpion3m
Posty: 133
Rejestracja: 23 wrz 2012 22:17
Auto: VI CG4 98
silnik: F20B5
Lokalizacja: H3M

Re: Remont silnika

Post autor: scorpion3m »

Można wsadzić B5/B6/B7 do starego osprzętu i kolektorów bez problemów.
CiviT
Posty: 82
Rejestracja: 18 wrz 2014 19:53
Auto: Accord 99r
silnik: f23z5

Re: Remont silnika

Post autor: CiviT »

f18b2, f20b5,6,7, f23z5 wszystkie te silniki można zamieniać między sobą
blackbazyl
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2012 13:50
Auto: Accord 98
silnik: 2.3

Re: Remont silnika

Post autor: blackbazyl »

W miejsce F23A1 wsadziłem F20B5 i wszystko śmigało jak trzeba od pierwszego odpalenia. Podmieniłem tylko komputer i kluczyk.
No i kolektor dolotowy dałem od F23, bo miał założone wtryski od LPG. Kolektory się różniły delikatnie ale w niczym to nie przeszkadzało silnikowi.
Awatar użytkownika
przemek
Posty: 625
Rejestracja: 19 paź 2013 23:30
Auto: Accord 99 CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: kuyavian-pomeranian/NL

Re: Remont silnika

Post autor: przemek »

podsumowując...
jaką uszczelkę pod głowicę, jakie pierścienie, uszczelniacze najlepiej wybrać?
Obrazek
ODPOWIEDZ