Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
Potrzebuje na chwile podmienić aparat zapłonowy i przewody w CG4, żeby znaleźć przyczynę nierównej pracy silnika.
Może jest ktoś chętny na chwilę majsterkowania i miłą pogawędkę. Będę wdzięczny.
Może jest ktoś chętny na chwilę majsterkowania i miłą pogawędkę. Będę wdzięczny.
Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
Wątpię zeby aparat ci szwankował. Przewody swoje mozesz sprawdzić zapinając do jakiegoś sprawnego civica VI. są takie same. Oczywiście kopułkę sprawdziłes i swiece nowe ?
Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
Świece niedawno wymieniane, kopułka i palec nowe. Cewkę też podmieniałem. Został moduł lub czujnik w aparacie.
Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
Problem rozwiązany, nowe przewody załatwiły sprawę.
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
Co się okazało? Mówiłeś że przewody nowe były. Przetarte? Wadliwe?
Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
Okazało się, że stare przewody były już trochę zużyte. Badanie miernikiem tego nie wykazywało, nie miały przebicia i nigdzie nie były uszkodzone. Były raczej oryginalne, ale żadnych napisów na nich nie było. Teraz są nowe NGK RC-HE73 i jest w porządku.
PS. A gdzie pisałem, że przewody miałem nowe?
PS. A gdzie pisałem, że przewody miałem nowe?
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
Źle doczytałem. Ale najważniejsze, że przyczyna znaleziona.
Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
Dawano temu za górami, za lasami...
Niestety na zimnym silniku objawy dalej występowały. Nierówna praca silnika, ewidentna wina zapłonu (benzyna, gaz bez różnicy). Obroty raczej w porządku, może minimalne drgania wskazówki obrotomierza. Tylko silnikiem trzęsło tak, że aż buda drżała i z wydechu co jakiś czas takie pryknięcie było słychać Padła decyzja o wymianie świec na nowe, chociaż obecne dużo nie przejechały. 3 świece wymienione błyskawicznie (wyglądały dobrze), a jedna (na trzecim cylindrze) strasznie ciężko się wykręcała. Odpuściłem sobie i zacząłem poszukiwania warsztatu, który podejmie się jej wykręcenia i w razie jakichkolwiek problemów będzie wstanie na miejscu dokonać naprawy (np. wyjąć ukręcona świece lub naprawić uszkodzony gwint w głowicy). Znalazłem i udałem się na umówioną wizytę. Wykręcanie świecy udało się bez większych komplikacji. Szło ciężko, ale w końcu wylazła Na gwincie zostało trochę aluminium z głowicy Mechanik zasugerował gwintowanie nową świecą, a nie gwintownikiem coby za dużo aluminium nie zebrać. Posmarowaną smarem ceramicznym świecę wkręcono na kilka razy, za każdym razem wkręcając głębiej i wykręcając do końca. Ani razu nie zaobserwowano aluminium na gwincie świecy. Cały zabieg przebiegł sprawnie i pomyślnie. Po uruchomieniu wszystko OK, ale na ciepłym po wymianie przewodów też było OK. Myślicie sobie, a co będzie jutro rano na zimnym? Otóż nawet nie muszę się zastanawiać. Wiem, że będzie dobrze. Wykręcona świeca okazała się uszkodzona!!! Brakowało połowy ceramiki na trzpieniu Iskra zamiast przeskakiwać na końcówce świecy, skakała jak chciała i pewnie najczęściej wewnątrz świecy. Winną całych przypadłości okazała sie NGK ZFR6F-11. THE END
Jaki z tego morał? Świece NGK są coraz słabszej jakości
Dlatego teraz zastosowałem Denso K20TT. Ciekawe jak się będą sprawować?
Niedługo wrzucę zdjęcie wykręconej świecy NGK, zobaczycie jak to wygląda.
PS. Teraz na zimnym silniku też chodzi jak trzeba
Niestety na zimnym silniku objawy dalej występowały. Nierówna praca silnika, ewidentna wina zapłonu (benzyna, gaz bez różnicy). Obroty raczej w porządku, może minimalne drgania wskazówki obrotomierza. Tylko silnikiem trzęsło tak, że aż buda drżała i z wydechu co jakiś czas takie pryknięcie było słychać Padła decyzja o wymianie świec na nowe, chociaż obecne dużo nie przejechały. 3 świece wymienione błyskawicznie (wyglądały dobrze), a jedna (na trzecim cylindrze) strasznie ciężko się wykręcała. Odpuściłem sobie i zacząłem poszukiwania warsztatu, który podejmie się jej wykręcenia i w razie jakichkolwiek problemów będzie wstanie na miejscu dokonać naprawy (np. wyjąć ukręcona świece lub naprawić uszkodzony gwint w głowicy). Znalazłem i udałem się na umówioną wizytę. Wykręcanie świecy udało się bez większych komplikacji. Szło ciężko, ale w końcu wylazła Na gwincie zostało trochę aluminium z głowicy Mechanik zasugerował gwintowanie nową świecą, a nie gwintownikiem coby za dużo aluminium nie zebrać. Posmarowaną smarem ceramicznym świecę wkręcono na kilka razy, za każdym razem wkręcając głębiej i wykręcając do końca. Ani razu nie zaobserwowano aluminium na gwincie świecy. Cały zabieg przebiegł sprawnie i pomyślnie. Po uruchomieniu wszystko OK, ale na ciepłym po wymianie przewodów też było OK. Myślicie sobie, a co będzie jutro rano na zimnym? Otóż nawet nie muszę się zastanawiać. Wiem, że będzie dobrze. Wykręcona świeca okazała się uszkodzona!!! Brakowało połowy ceramiki na trzpieniu Iskra zamiast przeskakiwać na końcówce świecy, skakała jak chciała i pewnie najczęściej wewnątrz świecy. Winną całych przypadłości okazała sie NGK ZFR6F-11. THE END
Jaki z tego morał? Świece NGK są coraz słabszej jakości
Dlatego teraz zastosowałem Denso K20TT. Ciekawe jak się będą sprawować?
Niedługo wrzucę zdjęcie wykręconej świecy NGK, zobaczycie jak to wygląda.
PS. Teraz na zimnym silniku też chodzi jak trzeba
Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
Też mam denso w cg4 i są jak najbardziej ok
- wysio
- Posty: 780
- Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: V6 3l
- Lokalizacja: Otwock
Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic
Może ktoś wcześniej zapomniał jej wymienić i została jedna stara.