Drodzy forumowicze.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.

Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
lawina
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2016 15:17
Auto: Accord Coupe CG3
silnik: 2.3

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: lawina »

Planowałem w ten weekend naprawić przedmuch na kolektorze, ale jakoś tak się złożyło, że nie do końca mogłem pojechać do garażu, więc wpadłem na pomysł, że zrobię coś na co pozwolą mi warunki domowe. Wskoczyłem więc dziś w tramwaj na szybką wycieczkę na wolumen i już po chwili byłem gotowy do realizacji innego planu ;)

Obrazek

OEM radio, które u mnie siedziało niestety nie odtwarzało już płyt, a amerykański raster nie pozwalał odbierać stacji na parzystych częstotliwościach. Plan był prosty... wymieniam radio, a przy okazji wymienię szybko żarówki w panelu nawiewu, bo NIC się tam nie podświetlało :)
Demontaż radia poszedł błyskawicznie, tym bardziej, że pomógł mi w tym poprzedni właściciel (lub osoba, która tam wcześniej grzebała), bo chyba zapomniał przykręcić kilku śrubek i zgubił kilka blaszek na zatrzaskach ;) Tak więc panel praktycznie zdemontował się sam :D
No i tu zaczyna się reakcja łańcuchowa. Zauważyłem, że w nawiewach nie działa regulacja prawo lewo (obu), każdy fin patrzy w inna stronę. Tak wiec oprócz radia i panelu nawiewów, zabrałem do domu też całą ramkę.

Obrazek

Jednym z problemów do wyeliminowania była tez ułamana gałka temperatury, jednak okazało się, że druga też jest uszkodzona, ale została przez poprzedniego właściciela pięknie naprawiona :D

Obrazek

Obie gałki poprawiłem i już siedzą na potencjometrach jak powinny i już na pewno się nie ułamią.

Jeden nawiew udało się złożyć ponownie w całość, choć nie było to łatwe. Tyle ruchomych elementów i wszytko trzeba dobrze spiąć w całość uważając, żeby nic się nie wypięło.

Obrazek

Problem pojawił się, gdy zabrałem się za drugi nawiew. Okazało się, że brakuje elementu, który spina wszystkie finy. Obstawiam, że pewnie zalega gdzieś w głębi tuneli nawiewów, ale nie będę zrzucał deski, żeby to sprawdzić. Trzeba było improwizować i tak powstał custom element z karty super vitay ;)

Obrazek

Obrazek

Działa idealnie :)

Następnie rozebrałem cały panel nawiewów, okazało się, że brakuje żarówek, a część jest popalona. Najgorsza była jedna, która wychodziła na kabelku poza obudowe i podświetlała stopnie nawiewu. wygłądała jakby już próbowała zrobić pożar w samochodzie. Izolacja z kabli popłynęła, tak samo też oprawka żarówki. Nie przygotowałem się na wymianę całych żarówek, ale udało mi się znaleźć jakąś żaróweczkę z Audi w którym z 10 lat temu wymieniałem żarówki w zegarach, i idealnie weszła w gniazdo.

Obrazek

Po uporaniu się z nawiewami i żaróweczkami, wziąłem się za najprzyjemniejszą cześć zabawy, czyli radio. Tu niestety zdjęć brak ;) Na wolumen dotarłem dość późno i nie znalazłem nikogo z gotowymi adapterami. Na szczęście udało się znaleźć kostkę do Hondy (i Suzuki), do tego wziąłem kostki ISO i to jedynie musiałem polutować razem. Z kilkuletniej emerytury w szafie wyciągnąłem poczciwą Alpine CDA-9812, przekręciłem blachy mocujące i pozostało jedynie to wszytko zmontować w aucie. Radio zagrało na prawdę nieźle, nie spodziewałem się, że aż tyle wyciągnie z tych seryjnych głośników. Podświetlenie wszędzie działa, jedynie trochę za mocno świeci ta żarówka z Audi (moc nawiewu), ale to się kiedyś poprawi.

Obrazek

Akord oprócz nowego radia został wyposażony w przepastną dziurę 1 DIN ;) Będę szukał w to miejsce jakiegoś schowka, a tam wyprowadzę kabel do AUX'a.

Teraz zastanawiam się jedynie co jeszcze powinno być podświetlone. Do wymiany mam jeszcze na pewno żarówki w guziku awarii (czy on powinien być podświetlony na wyłączonych awariach?), w zegarku (właśnie zauważyłem, że raz działa a raz nie). Guzika "CRUISE" i guzika szyberdachu (tez powinien być podświetlony?), coś jeszcze? :)
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: Krzysiek15255 »

CDE gra dobrze u mnie to grzech żeby poczciwe CDA zagrało źle. Sam będę pewnie przechodził na CDA
lawina
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2016 15:17
Auto: Accord Coupe CG3
silnik: 2.3

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: lawina »

Dziś kolejne postępy. Najpierw wymieniłem żarówki w guzikach tempomatu i szybra (tym samym skończyły mi się żarówki na wymianę :) )
Obrazek
Obrazek
(muszę koniecznie znaleźć oryginalny przełącznik przeciwmgielnych)
tak dla potomnych, w guziku do tempomatu są dwie zarówki, jedna zwykła, ale druga w zielonym kondomie, niestety był już tak zmęczony, że nie dało się go zdjąć ze starej żarówki, na szczęście akurat miałem taki więc misja zakończona sukcesem.

Potem w ciągu dnia zauważyłem, że nie mam jednej nakretki w kole, ale jak sie przyjżałem to się okazało, że szpilki też trochę brakuje.
Obrazek

Szybka wizyta w Haparts i już leciałem do garażu z nową szpilką i nakrętką. Niestety po dogrzebaniu się do piasty, okazało się, że nie ma opcji wymiany szpilek bez jej ściągnięcia. Szpilka poprostu nie ma miejsca i blokuje się o to co tam jest za nią.
Obrazek
Niestety zwykle przy ściąganiu piasty rozpada się łożysko, a takiego ryzyka nie mogłem podjąć bo auto musiało dziś opuścić garaż, tak więc zostawię to profesjonalistom wyposażonym w prasę.

Ze szpilką w kole nie wyszło, więc podjąłem walkę z drugą szpilką, tą urwaną w głowicy od kolektora wydechowego. Na szczęście po zrzuceniu kolektora okazało się, że trochę wystaje więc dostała nakretkę i mały spawik ;) W ten sposób zamieniona w śróbkę poddała się bez większych oporów.
Obrazek

Pod kolektor wpadła nowa uszczelka + nowa szpilka i nakrętka
Obrazek
Obrazek

Auto już nie popiarduje z pod kolektora, ale nadal ma przedmuch na łączniku elastycznym, ale to już niech jakiś spec tłumikarz mi ogarnie.

Wracając do domu Hania stwierdziła, że chyba jej się spodobało wymienianie żarówek bo zgasiła mi jedną w zegarach, więc i tam będę musiał zajżeć.

BTW... przyznam się do jednego... kupując to auto w ogóle go nie obejrzałem od spodu, sprawdziłem tylko tyle, czy jest za co go podnosić. Dziś był pierwszy raz kiedy miałem zobaczyć je z kanału i przyznam, że schodziłem lekko zestresowany i... jest MEGA dobrze, oprócz kilku miejsc z lekkim rudawym nalotem, nie ma tam w ogóle rdzy. Oczywiście są dwa miejsca, które było widać z zewnątrz, czyli końcówki progów i nadkola, ale oprócz tego jest super zdrowa, aż powiem Wam, że się tego nie spodziewałem :)
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: farmi »

ile kosztowała uszczelka pod kolektor ? ja zdejmowałem włąśnie piastę w civicu , tylną i zaszła normalnie, lekutko. czemu łożysko miałoby się uszkodzić podcas ściągania ?
lawina
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2016 15:17
Auto: Accord Coupe CG3
silnik: 2.3

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: lawina »

tyl to co innego, tma piasta jest jakby "nałożona" na trzpień, wiec jak przy skladaniu bylo czysto i nic sie nie zapieklo to zejdzie rekami. Z przodu lozysko jest wprasowane w zwrotnice, wiec podczas wybijania (prasy nie mam), bierznie moga sie rozdzielic a kulki wypaść. Zresztą na prasie może być tak samo. W warunkach mini garażowych to duze ryzyko unieruchomienia samochodu. Wtedy bym musial wybijac sworznie, odkrecac wahacze i ze zwrotnica w reku jechac do kogos z prasa, a do tego jeszcze nowe lozysko kupic.
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Awatar użytkownika
rexio
Posty: 815
Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
Auto: Accord Coupe 02
silnik: J30A1
Lokalizacja: Slask

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: rexio »

Gdzies mam chyba wlacznik przeciwmgielnych tylnych.
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: fotografiks »

EX ze szmateksem - to ciekawe połączenie, trochę więcej elektroniki + szyber... ale wypas :D wręcz naszpikowany elektroniko :D

I od razu rodzi sie milion pytań :D

Masz tarcze z tyłu i ABS tym samym?
No i ten... w podszybiu z przodu tweetki czy plastikowe zaślepki ?;)
I hmm progi czorny plastik czy w kolorze ? bo auto ciemne i jakoś po fotkach słabej jakości jednoznacznie nie widać ;)

Tak na pierwszy rzut to jeszcze Cię lusterkami EU pokarało... ;)
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
Szaaryy
Posty: 256
Rejestracja: 17 kwie 2016 22:11
Auto: CG4 1999
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wieruszów

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: Szaaryy »

fotografiks pisze:
Tak na pierwszy rzut to jeszcze Cię lusterkami EU pokarało... ;)
A czym sie różnią lusterka EU od US?



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Honda Accord CG4 '99 Anglik -> Honda Accord CG4 '99
Obrazek
lawina
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2016 15:17
Auto: Accord Coupe CG3
silnik: 2.3

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: lawina »

Jest z tylu tarcza, jest i ABS, są tweetery (i nawet ładnie grają), są i progi w kolorze. A o co chodzi z lusterkami? Czemu ktoś miałby je zmieniać? Czym się różnią te z stanów od europejskich?
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
Awatar użytkownika
jacobsen
Posty: 664
Rejestracja: 02 maja 2013 18:29
Auto: Accord Coupe V6
silnik: J30A1
Lokalizacja: Elbląg

Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina

Post autor: jacobsen »

Szaaryy pisze:
fotografiks pisze:
Tak na pierwszy rzut to jeszcze Cię lusterkami EU pokarało... ;)
A czym sie różnią lusterka EU od US?



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Lusterka USDM są nieskładane. :)
ODPOWIEDZ