Acura MDX lub RDX a jednak Honda CRV III
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
- Auto: Accord 99
- silnik: 3.0
- Lokalizacja: Trójmiasto
Acura MDX lub RDX a jednak Honda CRV III
Zacząłem rozważać sprzedaż crv-ki II mojej żony i ewentualny zakup jednej z powyższych. Czy ktoś wie coś o tych samochodach - jak z dostępnością części i czy hondowskie częsci pasują? Jak z awaryjnością? itp. itd. Chętnie posłucham mądrych ludzi, może ktoś zna kogoś kto tym jeździł? (a może ktoś chce kupić crv II?).
Ostatnio zmieniony 28 mar 2019 09:40 przez mieglo, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Acura MDX lub RDX
a HAKP jest jeden temat z MDX > http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... acura-mdx/" onclick="window.open(this.href);return false;
HR
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
- Auto: Accord 99
- silnik: 3.0
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Acura MDX lub RDX
Dzięki.figo pisze:a HAKP jest jeden temat z MDX > http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... acura-mdx/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
- Auto: Accord 99
- silnik: 3.0
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Acura MDX lub RDX
Rozmawiałem z gościem, który ściąga auta z USA i odradzał mi acurę gdyż cytuję: "dostęp do części to tragedia". Tu zacząłem się zastanawiać, czy rzeczywiście i czy mając amerykańca acco coupe, nie zmagam się już z tym problemem - jeżeli tak, to jestem już przyzwyczajony i spoko, ale jeżeli z acurą jest gorzej, to....może faktycznie dać se spokój.
Jak to jest z silnikiem 2,3 turbo w rdx.? (250 KM w furze wielkości crv - gratka nie lada - tylko to turbo jednak mnie trochę niepokoi - jedyne pocieszenie, to to, że to hondowski produkt).
W rezultacie zacząłem się zastanawiać nad lexusem rx. - fajne silniki, jasne wnętrza, które dla mojej żony są podstawą; tylko chyba ciut droższe niż hondy i acury.
Jak to jest z silnikiem 2,3 turbo w rdx.? (250 KM w furze wielkości crv - gratka nie lada - tylko to turbo jednak mnie trochę niepokoi - jedyne pocieszenie, to to, że to hondowski produkt).
W rezultacie zacząłem się zastanawiać nad lexusem rx. - fajne silniki, jasne wnętrza, które dla mojej żony są podstawą; tylko chyba ciut droższe niż hondy i acury.
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2140
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: Acura MDX lub RDX
Lexus Rx super jeśli chodzi o wyposażenie, silnik, działanie skrzyni biegów. Nie podoba mi się tylko, jak się prowadzi. Dla mnie zbyt ciężka i za wysoka wanna na kółkach. Ale to chyba "wada" większości SUV-ów.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
- Auto: Accord 99
- silnik: 3.0
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Acura MDX lub RDX
Mam podobne wrażenia jeżeli chodzi o suv-y. Szału w zakrętach nie ma, czym szybciej, tym gorzej (jeździłem hrv i crv.).QuicksilveR pisze:Lexus Rx super jeśli chodzi o wyposażenie, silnik, działanie skrzyni biegów. Nie podoba mi się tylko, jak się prowadzi. Dla mnie zbyt ciężka i za wysoka wanna na kółkach. Ale to chyba "wada" większości SUV-ów.
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
- Auto: Accord 99
- silnik: 3.0
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Acura MDX lub RDX w końcu CRV III
Długo się zastanawiałem czy coś w temacie napisać. W końcu w związku z pierwszą wyprawą Hondą CRV III, zdecydowałem się napisać parę słów, podzielić się wrażeniami i wkleić kilka fotek.
Najpierw czemu odrzuciłem acurę i lexusa RDX? - chyba tak najbardziej dlatego, że to nie hondy.W acurze zdecydowała ewentualna dostępność części oraz głównie ewentualna "odsprzedawalność" - hondę kupujesz drogo i odsprzedajesz drogo. Mała utrata wartości, zaufanie do marki itp. itd. wszyscy hondziarze to znamy. Acura to trochę egzotyka dla polskiego kupującego - dla mnie nie, ale za parę lat będę acurę chciał pogonić i co wtedy? - nie wiem. Z hondą wiem - sprzedawałem 3 hondy - hrv 2000r. po ok 3 latach sprzedałem utrata wartości -200zł., civic VI 1997 po 3 latach - 0zł., CRV 2005r. po 3 latach 400zł. Przy czym gdybym wykazał się cierpliwością, to przy hrv i crv, mógłbym utr. wart. nie mieć, a może i zarobić. RDX - przestraszyłem się cen ewentualnych części zamiennych. Tak więc koniec końców nabyłem drogą kupna, wprost z Niemiec hondę CRV, 2008r., 2.0, automat, z przebiegiem autentycznym chyba na co wskazuje stan auta bodaj 142000km., z dużym przeglądem przy 139000km. w ASO Honda. Sprowadzał mi ją mój podwładny z pracy, sam wybierałem z ogłoszenia itd. itp. Niemiec płakał jak sprzedawał, a sprzedawał bo musiał ble, ble, ble. Jak zmieniałem koła na zimówki, zerknąłem na hamulce - klocki prawie nowe, oryg. honda - vide - może i to wszystko prawdą jest. W każdym razie teściu, który zawsze kupuje nowe z fabryki, a używane to fu, jak ją zobaczył to poprosił, żeby mu kolega sprowadził opla corsę i teraz już po fakcie co tydzień mi dziękuje, bo zaoszczędził 15000zł. CRV. po zakupie, opłaceniu, zagazowaniu i dokupieniu zimówek na alusach wyszła drogo - kolega stwierdził, że to nie było auto dla handlarza. W tej cenie można było nabyć sensowną ACURĘ MDX. Tylko po co mojej żonie silnik 3,7l. na 1km. dojazd do pracy. CRV.-ka jest taka jaką sobie wymarzyliśmy, czyli w beżowych skórach na fullu, w automacie.
Teraz o wyjeździe - długo się zastanawiałem czy jechać accordem, czy CRV. Wyprawa w Tatry, więc może śnieg, jakieś podjazdy, zaspy nie wiem co jeszcze - lepiej mieć suva z napędem na 4 - to raz, a dwa - trzeba ją wypróbować - ile pali na trasie, jak się nią jedzie na autostradzie itp. Po przeciwnej stronie stał nasz accordeon, z jednym argumentem - JAZDA ACCORDEM NA AUTOSTRADZIE I OGÓLNIE JAZDA ACCORDEONEM. Ten argument jest oczywiście nie do podważenia. W końcu jednak padła decyzja - jedziemy crv-ką.
No i "pojechalim i wrócilim" i tyle. Spokojna jazda na aktywnym tempomacie, 140km./h. Bez większych emocji. Samochód sam Ci wyhamuje, sam przyspieszy - fajne i nie fajne. Czasem na łuku łapie to to auto z prawego pasa i hamuje (bo okazuje się, że jak jedziesz 140, to nie jest w Polsce wolno, a można powiedziać, że nawet szybko - Polacy na nieautostradach zapier... ile się da, a na autostradach włącza im się ecojazda). Spalanie 12-14l. lpg. W zasadzie to jest spalanie accordeona, przy jeździe 20-30 km./h. więcej. Emocje, nie zawsze te pozytywne, z jazdy crv-ką są zdecydowanie mniejsze. Przyśpieszenia, to ten samochód praktycznie nie ma. Jeśli jednak porównać do jazdy crv II, to jest to samochód z innej epoki. Dwójką nie lubiłem wręcz jeździć autostradą, tu jest ok. ( acco - bije obydwie generacje na głowę). Hamulce znacznie lepsze niż w II i acco. Światła - super - xenony, z doświetleniem zakrętów. Acco - wszyscy wiemy jakie ma światła. Muzyka gra fajnie, jest chyba nawet suub. fabryczny. To by było na tyle, może się komuś przyda przy najbliższych zakupach.
P.S. Może ktoś wie jak połączyć telefon z zestawem głośnomówiącym - ja się poddałem, po kilku próbach, kierując się wskazówkami z forum accorda.
Najpierw czemu odrzuciłem acurę i lexusa RDX? - chyba tak najbardziej dlatego, że to nie hondy.W acurze zdecydowała ewentualna dostępność części oraz głównie ewentualna "odsprzedawalność" - hondę kupujesz drogo i odsprzedajesz drogo. Mała utrata wartości, zaufanie do marki itp. itd. wszyscy hondziarze to znamy. Acura to trochę egzotyka dla polskiego kupującego - dla mnie nie, ale za parę lat będę acurę chciał pogonić i co wtedy? - nie wiem. Z hondą wiem - sprzedawałem 3 hondy - hrv 2000r. po ok 3 latach sprzedałem utrata wartości -200zł., civic VI 1997 po 3 latach - 0zł., CRV 2005r. po 3 latach 400zł. Przy czym gdybym wykazał się cierpliwością, to przy hrv i crv, mógłbym utr. wart. nie mieć, a może i zarobić. RDX - przestraszyłem się cen ewentualnych części zamiennych. Tak więc koniec końców nabyłem drogą kupna, wprost z Niemiec hondę CRV, 2008r., 2.0, automat, z przebiegiem autentycznym chyba na co wskazuje stan auta bodaj 142000km., z dużym przeglądem przy 139000km. w ASO Honda. Sprowadzał mi ją mój podwładny z pracy, sam wybierałem z ogłoszenia itd. itp. Niemiec płakał jak sprzedawał, a sprzedawał bo musiał ble, ble, ble. Jak zmieniałem koła na zimówki, zerknąłem na hamulce - klocki prawie nowe, oryg. honda - vide - może i to wszystko prawdą jest. W każdym razie teściu, który zawsze kupuje nowe z fabryki, a używane to fu, jak ją zobaczył to poprosił, żeby mu kolega sprowadził opla corsę i teraz już po fakcie co tydzień mi dziękuje, bo zaoszczędził 15000zł. CRV. po zakupie, opłaceniu, zagazowaniu i dokupieniu zimówek na alusach wyszła drogo - kolega stwierdził, że to nie było auto dla handlarza. W tej cenie można było nabyć sensowną ACURĘ MDX. Tylko po co mojej żonie silnik 3,7l. na 1km. dojazd do pracy. CRV.-ka jest taka jaką sobie wymarzyliśmy, czyli w beżowych skórach na fullu, w automacie.
Teraz o wyjeździe - długo się zastanawiałem czy jechać accordem, czy CRV. Wyprawa w Tatry, więc może śnieg, jakieś podjazdy, zaspy nie wiem co jeszcze - lepiej mieć suva z napędem na 4 - to raz, a dwa - trzeba ją wypróbować - ile pali na trasie, jak się nią jedzie na autostradzie itp. Po przeciwnej stronie stał nasz accordeon, z jednym argumentem - JAZDA ACCORDEM NA AUTOSTRADZIE I OGÓLNIE JAZDA ACCORDEONEM. Ten argument jest oczywiście nie do podważenia. W końcu jednak padła decyzja - jedziemy crv-ką.
No i "pojechalim i wrócilim" i tyle. Spokojna jazda na aktywnym tempomacie, 140km./h. Bez większych emocji. Samochód sam Ci wyhamuje, sam przyspieszy - fajne i nie fajne. Czasem na łuku łapie to to auto z prawego pasa i hamuje (bo okazuje się, że jak jedziesz 140, to nie jest w Polsce wolno, a można powiedziać, że nawet szybko - Polacy na nieautostradach zapier... ile się da, a na autostradach włącza im się ecojazda). Spalanie 12-14l. lpg. W zasadzie to jest spalanie accordeona, przy jeździe 20-30 km./h. więcej. Emocje, nie zawsze te pozytywne, z jazdy crv-ką są zdecydowanie mniejsze. Przyśpieszenia, to ten samochód praktycznie nie ma. Jeśli jednak porównać do jazdy crv II, to jest to samochód z innej epoki. Dwójką nie lubiłem wręcz jeździć autostradą, tu jest ok. ( acco - bije obydwie generacje na głowę). Hamulce znacznie lepsze niż w II i acco. Światła - super - xenony, z doświetleniem zakrętów. Acco - wszyscy wiemy jakie ma światła. Muzyka gra fajnie, jest chyba nawet suub. fabryczny. To by było na tyle, może się komuś przyda przy najbliższych zakupach.
P.S. Może ktoś wie jak połączyć telefon z zestawem głośnomówiącym - ja się poddałem, po kilku próbach, kierując się wskazówkami z forum accorda.
- KOko
- Posty: 1126
- Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Acura MDX lub RDX a jednak Honda CRV III
Też nie rozumiem, często gdy na trasie między Wawa-Bstok, tuż po wyjechaniu z Białego, ludzie cisną ile wlezie, a potem zwalniają sobie do 120km/h :O szpan czy jak? Dobrze, że trzymają się prawego pasa przynajmniej Na zestaw mam pomysł. Przyjedź z żoną Accordem i CRV na zlot to się na pewno coś wymyśli
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
- Auto: Accord 99
- silnik: 3.0
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Acura MDX lub RDX a jednak Honda CRV III
Nie namówię żony na wyjazd, próbowałem przez cały rok i d...KOko pisze:Też nie rozumiem, często gdy na trasie między Wawa-Bstok, tuż po wyjechaniu z Białego, ludzie cisną ile wlezie, a potem zwalniają sobie do 120km/h :O szpan czy jak? Dobrze, że trzymają się prawego pasa przynajmniej Na zestaw mam pomysł. Przyjedź z żoną Accordem i CRV na zlot to się na pewno coś wymyśli
Re: Acura MDX lub RDX a jednak Honda CRV III
Acura to Honda I to dużooooo ciekawsza z wyposażenia i silnikowo od tego co jest dostępne w EU.
Także obawy o części do Acury itp.aut zupełnie bezpodstawne.
Części OEM z Japonii do swojej VII dostaję w 7 dni roboczych do Niemczech.
Cieszę się że jesteś zadowolony z nowego nabytku, silnik rozumiem 2.0??
Dużo za mało mocy do tego samochodu..do tego jeszcze AT która jeszcze pogarsza osiągi.
Takie minimum to 2.4 do tego auta, lub 2.2 z jakimś programem za 180ps.
Ale każdy ma inny styl jazdy i wymagania co osiągów.
Pozdrawiam i bezawaryjności.
Na chomiku znajdziesz instrukcję do CRV:))
Także obawy o części do Acury itp.aut zupełnie bezpodstawne.
Części OEM z Japonii do swojej VII dostaję w 7 dni roboczych do Niemczech.
Cieszę się że jesteś zadowolony z nowego nabytku, silnik rozumiem 2.0??
Dużo za mało mocy do tego samochodu..do tego jeszcze AT która jeszcze pogarsza osiągi.
Takie minimum to 2.4 do tego auta, lub 2.2 z jakimś programem za 180ps.
Ale każdy ma inny styl jazdy i wymagania co osiągów.
Pozdrawiam i bezawaryjności.
Na chomiku znajdziesz instrukcję do CRV:))
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1