Teraz jest 27 lut 2020 12:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Princess of Persia aka Bahrajn 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 15 lip 2019 08:47
Posty: 9
Post Princess of Persia aka Bahrajn
Cześć. Minęło już trochę czasu, kurz i emocje opadły, a zatem można założyć nowy temat :)
Auto dobrze wszystkim znane, nie trzeba przedstawiać jak mniemam. Przeszło w moje ręce - mam nadzieję, że okażą się godne.
Będzie to kopia mojego tematu z forum accordklubpolska.pl zatem wybaczcie możliwe przesunięcia w chronologii.

ROK: 2000

MODEL: CG1 sedan Made in Japan

SILNIK: 3.0 V6 J30A2

UKŁAD DOLOTOWY: SERIA

UKŁAD WYDECHOWY: SERIA

ELEKTRONIKA: SERIA

UKŁAD NAPĘDOWY: SERIA

ZAWIESZENIE: Gwint ISC

UKŁAD HAMULCOWY: Zaciski dwutłoczkowe ATS, przód 320mm Zimmerman sport, tył Textar, przewody miedziane,

BODY-KIT: Polift SERIA , Lampa przeciwmgielna LED

ŚRODEK: Skóra SERIA, licznik w kilometrach

CAR-AUDIO: OEM Honda SERIA, radio 2din z zestawem głośnomówiącym

KOŁA: TBD

MOC: 207KM


PLANY:
Montaż chłodnicy oleju skrzyni biegów.

Kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne podłogi, profili zamkniętych i nadkoli. - ZROBIONE

Wymiana głośników na coś nowszego.

Powrót na zimę do OEM zawieszenia by później przesiąść się na jakieś dedykowane amortyzatory do skróconych sprężyn - zamówione zawieszenie TEIN z dedykowanymi sprężynami obniżającymi, montaż 02.2020

Wyciągnięcie mikrowgnieceń w dachu i parkingówek z drzwi.

Zajęcie się pierwszymi oznakami rudej na prawych tylnych drzwiach w miejscu dawnego uszkodzenia - możliwe, że całe drzwi wymienię.

Wypranie całego wnętrza.

Uruchomienie tempomatu na kierownicy z 7 gena.

NO I NAJWAŻNIEJSZE - CZERPAĆ JAK NAJWIĘCEJ FRAJDY Z JAZDY TYM AUTKIEM.


Auto zakupione przy przebiegu prawie 158k km.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


W związku z ogromnymi problemami z przeglądem we Wrocławiu wróciły europejskie lampy i została zamontowana ledowa lampa przeciwmgielna.

08.08.2019 163k km
Wymiana uszczelki VTEC
Zamiana przednich lamp LED USDM na europejskie ori.
Montaż LEDowej lampy przeciwmgielnej.


28.08.2019 164k km
Wymiana oleju w skrzyni na OEM ATF.

11.09.2019 166k km
Konserwacja podwozia
Regeneracja zacisków tył
Wymiana klocków tył
Regulacja zaworów
Wymiana oleju, płynów: hamulcowego, wspomagania i chłodniczego
Nowe łożysko koła lewego przód
Nowa piasta lewy przód
Poliuretany na przednich drążkach reakcyjnych
Komplet sworzni
Komplet uszczelek pokryw zaworów
Nowy tłumik środkowy
Nowa plecionka
Filtr paliwa, oleju i gazu
Spinki zderzaków
Uszczelniacz miski olejowej
Uszczelki wydechu
Łączniki stabilizatora
Termostat
Toczenie tarcz
Zestaw naprawczy pompy wspomagania
Regeneracja sanek
Zabezpieczenie belek przód i tył wraz z malowaniem\

21.02.2020 170k
Wymiana cewki zapłonowej NGK 48179


Ostatnio edytowano 22 lut 2020 22:47 przez zbrodni, łącznie edytowano 1 raz

18 gru 2019 23:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 15 lip 2019 08:47
Posty: 9
Post Re: Princess of Persia aka Bahrajn
11.09.2019 166k km
Kupując ten samochód od początku miałem w planach konserwację podwozia plus wymianę przewodów paliwowych zatem grzecznie oddałem autko na wcześniej umówione spa. Auto zostało poddane inspekcji, która zakończyła się zarówno dobrymi jak i złymi wiadomościami.
Wyszło kilka mankamentów, ale dało się je ogarnąć.
Wjechały nowe przewody paliwowe - proszę się nie ekscytować bałaganem w momencie zdjęcia nowy filtr paliwa był jeszcze w drodze.
Belki zostały odmalowane.
Podwozie zabezpieczone.
Profile zabezpieczone.
Sanki zostały odrestaurowane.
Dla ciekawych mała fotorelacja:
https://drive.google...sN6?usp=sharing
I na tym zakończył się akt pierwszy tego dramatu...

AKT II
W związku z tym, że w czasie urlopowych podróży zaczęły pojawiać się wszelkiego rodzaju wycieki na całym silniku, problem z wibracją przy wyższych prędkościach narastał (140+), pojawił się problem z hamulcem ręcznym po zwiedzaniu Bieszczad (zapiekało i grzało się koło), a wydech otrzymał delikatne uderzenie i się rozsypał zapadła decyzja o próbie rozwiązania tych problemów.

Zaczęliśmy od hamulca ręcznego. Po rozebraniu zacisku okazało się, że teoretycznie zregenerowany miał praktycznie nie ruszony mechanizm hamulca ręcznego co okazało się przyczyną problemu z grzejącym się kołem. Zaciski zostały wysłane do ponownej regeneracji i nowe klocki na tył firmy Textar zostały założone.

Ponieważ miałem podobne problemy z biciem kierownicy przy hamowaniu w swoim V genie i pomogła wymiana gum przednich drążków reakcyjnych zaczęliśmy od zamówienia tych części. Już przy ściąganiu pierwszego z kół okazało się, że jedna ze szpilek się ukręciła (filmik :)). Postanowiłem zmienić gwint na OEM przy okazji bo to jednak nie moja bajka, a w międzyczasie szukać czegoś innego. Niestety nie dane mi było tego uczynić, gdyż jak będziecie mogli to sobie obejrzeć na załączonych poniżej filmikach OEM amorki nadawały się tylko na złom. Zatem postawiony pod ścianą zakupiłem nowe amortyzatory firmy TEIN, które już sobie płyną, a odświeżone ISC wjechało ponownie. Korzystając z okazji, że miałem całe przednie zawieszenie na wierzchu został przeprowadzony przegląd, który wykrył, że dolne sworznie wymagają natychmiastowej wymiany, górne nie są w cale lepszym stanie i ich tuleje też zdałoby się przy okazji wymienić - zostało to więc zrobione (tuleje nie pasowały więc zostały pomierzone, wykonane i zostaną założone z nowym zawieszeniem). Doszły jeszcze nowe łączniki stabilizatora bo im było smutno i zaczęły piszczeć z tęsknoty za starymi towarzyszami.

Wracając do hamulców zostały pomierzone tarcze oraz piasty i okazało się, że lewa przednia piasta ma 0.25 bicia, lewa przednia tarcza 0.15, a prawa 0.10. Reszta tarcz i piast była w porządku. Została zatem zakupiona nowa piasta no i nowe łożysko bo jakżeby inaczej w moim przypadku, przy próbie wybicia stare się rozpadło. Tarcze przód zostały minimalnie stoczone i są już proste.

Przechodząc do wycieków pierwsza inspekcja wykazała, że ciekną głównie podkładki śrub trzymających pokrywy zaworów, uszczelniacz jednej półosi oraz pompa wspomagania. Zostały zatem zakupione komplety uszczelek pokryw zaworów, zestaw regeneracyjny pompy oraz nowy uszczelniacz półosi - części zostały zamontowane. Została również zdjęta miska olejowa by wykluczyć wyciek na jej uszczelnieniu. W opini mechanika dawno nie widział tak czystego silnika - jeden plus, a co!

Przy okazji tych prac wymieniłem płyn chłodniczy, wspomagania i hamulcowy oraz olej w silniku. Olej w skrzyni został ustawiony na odpowiedni poziom, gdyż był za wysoki po wymianie na OEM dosłownie miesiąc wcześniej. Dorzućmy nowy filtr oleju, paliwa i obu faz gazowych i będzie komplet.

Uszkodzony wydech wymagał spawania i wymiany tłumika wraz z plecionką - zrobione.

Kącik dla ciekawskich podglądaczy:
Pompa:
https://drive.google.com/drive/folders/1XQojmawaPOq1bP6alDNa1qLxvmdt4uS8
Zawias:
https://drive.google.com/drive/folders/1Ipok40b9dAkPiAOv6v7_WX_ZnXcNSrQK
Wydech:
https://drive.google.com/drive/folders/1uhxoDKHEyVxa2E-0z-MSBN3ZCFo_I8gy
Wycieki:
https://drive.google.com/drive/folders/1v2Tw3jI8ECoO94RJnYaXLPgJzjpADD6s


Po tych zabiegach (1.5 miesiąca później) auto przeszło ustawianie geometrii, jazdy testowe i mycie silnika. Wszystko wydawało się ok zatem odebrałem je i wyruszyłem do Wrocławia, a od mechanika mam do domu jakieś 80km :) (nie pytajcie). Niestety już zaraz po powrocie wyciek oleju pojawił się ponownie niwecząc świetny efekt uzyskany po wymyciu silnika. Wycieki nasiliły się po sesji mapowania gazu i zaczynały być niepokojące, a będąc zmuszonym do zrobienia trasy 500+ (sic!) km zaopatrzyłem się w 3 litry oleju i zastosowałem się do ulubionego powiedzenia mechaników - jeździć, obserwować. Wyciek się ustabilizował i na poziomie -350 ml zakończyłem wycieczkę 3 dni później. Owa podróż ujawniła również fakt, że prawdopodobnie skończył się termostat...

Podbudowany tymi spostrzeżeniami ustaliłem termin kolejnej wizyty i tak od 2 tygodni ponad auto znowu stoi w spa. Pierwsza inspekcja zasugerowała, że problem znajduje się pod rozrządem, a zatem ochoczo zdemontowany został cały osprzęt by odkryć kilka interesujących rzeczy- ciekawych zapraszam do linku w sekcji wycieki, są tam filmiki. Okazało się, że olej wyciekał po śrubie mocującej do silnika zespół pompy oleju jeśli dobrze zrozumiałem :) Został on zdemontowany i winnym wycieku okazał się brak części uszczelniacza silikonowego między korpusem silnika, a zespołem pompy oleju. Albo go wypłukało albo ktoś źle położył. W efekcie olej zbierał się w zagłębieniu śruby i ciekło. Korzystając z okazji, że wszystko jest na wierzchu zostały wyregulowane zawory (4 całkowicie zblokowane - więc decyzja dobra), zostały zamówione uszczelki (termin oczekiwania ponad półtora tygodnia) oraz nowy termostat i dziś otrzymałem informację, że już w poniedziałek znów zasiądę za sterami mojego wehikułu. Zatem cieszcie się moim szczęściem w nieszczęściu.

Podsumowując te remonty, zostało wykonane:
Konserwacja podwozia
Regeneracja zacisków tył
Wymiana klocków tył
Regulacja zaworów
Wymiana oleju, płynów: hamulcowego, wspomagania i chłodniczego
Nowe łożysko koła lewego przód
Nowa piasta lewy przód
Poliuretany na przednich drążkach reakcyjnych
Komplet sworzni
Nowe tuleje wahaczy górnych (już są ale czekają na założenie)
Komplet uszczelek pokryw zaworów
Nowy tłumik środkowy
Nowa plecionka
Filtr paliwa, oleju i gazu
Spinki zderzaków
Uszczelniacz miski olejowej
Uszczelki wydechu
Łączniki stabilizatora
Termostat
Toczenie tarcz
Zestaw naprawczy pompy wspomagania
Regeneracja sanek
Zabezpieczenie belek
No i najważniejsze - miliony monet za robociznę.

P.S
Kończąc ten jakże emocjonalny wpis chciałbym się zapytać czy ktoś się spotkał w tych autach z czymś takim i czy jest się czym martwić bo jeśli tak to w przyszłym roku i blachę trzeba będzie ogarnąć. Z góry dzięki za pomoc. Pozdro 600.
https://drive.google.com/drive/folders/1oo7lwqrjxXXRG-yfreBPBJBdNgLkutNM

KURTYNA


19 gru 2019 00:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lis 2014 20:38
Posty: 301
Post Re: Princess of Persia aka Bahrajn
Napracowałeś się. Życzę ci, aby teraz było już z górki. ;)


19 gru 2019 15:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2014 09:22
Posty: 650
Lokalizacja: Otwock
Post Re: Princess of Persia aka Bahrajn
Normalnie jak czytam przygody niektórych użytkowników, to aż się dziwię, że u mnie nic kompletnie się nie dzieje. A już mam ponad 260 tyś. Normalnie nuda... Może za mało jeżdżę...
Ps. Ile kosztowała konserwacja podwozia z zabezpieczeniem profili? I czym to robili?


19 gru 2019 23:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 15 lip 2019 08:47
Posty: 9
Post Re: Princess of Persia aka Bahrajn
Wstępnie konserwacja miała kosztować 1200 ale na dzisiaj nie powiem Ci jak się nazywały te środki. Mogę podpytać speca :)


20 gru 2019 00:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2015 11:16
Posty: 361
Lokalizacja: Włocławek
Post Re: Princess of Persia aka Bahrajn
Widzę auto trafiło w bardzo dobre ręce
Naprawy kompleksowe bez żadnego odpuszczania tematu
Życzę frajdy z użytkowania jak już ogarniesz wszystkie naprawy ;)

_________________
Paskudek


22 gru 2019 21:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2017 22:22
Posty: 110
Lokalizacja: Łódź
Post Re: Princess of Persia aka Bahrajn
Bardzo ładny sedan :D chciałbym takiego :P

_________________
ANGIELSKO-POLSKIE TŁUMACZENIE SŁOWA "ACCORD"
accord {rzecz.} - porozumienie, zgoda, uzgodnienie
to accord {czas.} - pozwalać, być w zgodzie


03 sty 2020 11:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 15 lip 2019 08:47
Posty: 9
Post Re: Princess of Persia aka Bahrajn
Winowajca problemów z różną reakcją na takie samo wychylenie pedału gazu został zlokalizowany - cewka zapłonowa zmieniona z oryginalnego Hitachi na NGK 48179.


22 lut 2020 22:48
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL