Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Post autor: wysio »

Może ktoś z was miał podobny przypadek... Jakiś czas temu jechałem bardzo szybko autostradą 190-210 km/h i po zjeździe i dojechaniu do skrzyżowania zacząłem wyczuwać szarpanie budą. Na wyższych obrotach w czasie normalnej jazdy jak i szybkiej jest wszystko ok. Wstawiłem auto do garażu i tak stał dwa tygodnie. Dziś odpalam i trzęsie budą niemiłosiernie. Do tego wydech pracuje jakoś dziwnie, jakby Hanka miała 500KM. Po rozgrzaniu efekt zanika, ale nie całkowicie. Jak jadę, jest ok. Moc jest. Na wolnych obrotach dziwnie pracuje, ale obroty nie falują i są poprawne. Świece świeże, zawory też niedawno regulowane. Co to może być? Może któraś ze świec jest wadliwa i na wolnych obrotach nie daje iskry? A może któryś z zawodów się przestawił? Ktoś z Was się spotkał z czymś takim w swoim CG2?
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2000
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Post autor: MuzykGrzes »

Regulacja zaworów i po sprawie.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Post autor: wysio »

Jest taka możliwość, że któryś z zaworów sam się przestawił? Silnik nie chodziłby wtedy źle w całym zakresie obrotów?
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2097
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Post autor: QuicksilveR »

wysio pisze:Jest taka możliwość, że któryś z zaworów sam się przestawił? Silnik nie chodziłby wtedy źle w całym zakresie obrotów?
Jest taka możliwość, jeśli np. nie była dobrze dokręcona nakrętka na śrubie regulacji. U mnie tak się zdarzyło i nakrętka odkręciła się w ogóle, po czym spłynęła do miski olejowej. Jeden zawór był maksymalnie otwarty, ale poza głośnym klepaniem, nie było żadnych innych objawów.
wysio pisze:Może ktoś z was miał podobny przypadek... Jakiś czas temu jechałem bardzo szybko autostradą 190-210 km/h i po zjeździe i dojechaniu do skrzyżowania zacząłem wyczuwać szarpanie budą. Na wyższych obrotach w czasie normalnej jazdy jak i szybkiej jest wszystko ok. Wstawiłem auto do garażu i tak stał dwa tygodnie. Dziś odpalam i trzęsie budą niemiłosiernie. Do tego wydech pracuje jakoś dziwnie, jakby Hanka miała 500KM. Po rozgrzaniu efekt zanika, ale nie całkowicie. Jak jadę, jest ok. Moc jest. Na wolnych obrotach dziwnie pracuje, ale obroty nie falują i są poprawne. Świece świeże, zawory też niedawno regulowane. Co to może być? Może któraś ze świec jest wadliwa i na wolnych obrotach nie daje iskry? A może któryś z zawodów się przestawił? Ktoś z Was się spotkał z czymś takim w swoim CG2?
To raczej nie zawory, bo tu objaw byłby właśnie na rozgrzanym silniku i nasilałby się w miarę rozgrzewania. Ale sprawdziłbym dla świętego spokoju.
Jeśli chodzi o jazdę autostradową i drgania chwilę po zjeździe, to czasami też tak mam. Nie udało mi się zdiagnozować dlaczego. Czasami mam wrażenie, że to od wentylatorów, które zaczynają mocno pracować w celu schłodzenia płynu.
Zacząłbym od podłączenia auta do komputera i sprawdzenia, czy nie ma jakichś niepokojących odczytów.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
ODPOWIEDZ