Nie znam się to się wypowiem
Generalnie ciężko komentować takie wypociny ... ale postaram się odpowiedzieć tak rzeczowo jak można
Raz - firma była od lat w tym segmencie, w końcu jest 100% właścicielem Audi i Bentley'a (na płycie Bentley'a te auto jest zbudowane, a większość osprzętu jest z A8). Marki nie było, firma tak.
Dwa - ceny są okazyjne, ale nie są dużo niższe. Ok 10-20% taniej od Audi A8 wychodzi przy obu autach w tak samo dobrym stanie. Okazyjne ceny na rynku używanych wzięły się nie z awaryjności lecz z braku odpowiedniego prestiżu znaczka VW przy aucie za ok. 100 tys. EUR. Podobne zjawisko jak dotyczyło aut z segmentu niżej, jak Citroen C6, Honda Legend, Hyundai Grandeur, Kia Opirus, przy czym tam w większej skali.
Trzy - na podstawie przeprowadzonych testów Phaeton jest średnio dwa razy mniej awaryjny od przeciętnej w tym segmencie. Jest też w ścisłych czołówkach raportów bezawaryjności ogólnie. Wystarczy poczytać raporty, wystarczy poczytać jak te auto było budowane i jaką miało specjalną fabrykę zbudowaną by zapewnić jak najwyższą jakość.
Cztery ... "dawno nie produkowane?". Cały czas można je kupić nowe...
Z grubsza podsumowując, jeżeli coś nie wypaliło przy wprowadzaniu tego auta na rynek, to marketing... chociaż też trudno mówić o wielkiej klapie, jak np. w 2014 sprzedali tego tylko 10% mniej niż BMW 7 w DE.
Przy okazji kilka sensownych fotek:
z tyłu cała rodzina cyganów się zmieści