Re: Honda Accord Coupe 2.3 CG3 USDM by lawina
: 13 lis 2017 01:11
Planowałem w ten weekend naprawić przedmuch na kolektorze, ale jakoś tak się złożyło, że nie do końca mogłem pojechać do garażu, więc wpadłem na pomysł, że zrobię coś na co pozwolą mi warunki domowe. Wskoczyłem więc dziś w tramwaj na szybką wycieczkę na wolumen i już po chwili byłem gotowy do realizacji innego planu
OEM radio, które u mnie siedziało niestety nie odtwarzało już płyt, a amerykański raster nie pozwalał odbierać stacji na parzystych częstotliwościach. Plan był prosty... wymieniam radio, a przy okazji wymienię szybko żarówki w panelu nawiewu, bo NIC się tam nie podświetlało
Demontaż radia poszedł błyskawicznie, tym bardziej, że pomógł mi w tym poprzedni właściciel (lub osoba, która tam wcześniej grzebała), bo chyba zapomniał przykręcić kilku śrubek i zgubił kilka blaszek na zatrzaskach Tak więc panel praktycznie zdemontował się sam
No i tu zaczyna się reakcja łańcuchowa. Zauważyłem, że w nawiewach nie działa regulacja prawo lewo (obu), każdy fin patrzy w inna stronę. Tak wiec oprócz radia i panelu nawiewów, zabrałem do domu też całą ramkę.
Jednym z problemów do wyeliminowania była tez ułamana gałka temperatury, jednak okazało się, że druga też jest uszkodzona, ale została przez poprzedniego właściciela pięknie naprawiona
Obie gałki poprawiłem i już siedzą na potencjometrach jak powinny i już na pewno się nie ułamią.
Jeden nawiew udało się złożyć ponownie w całość, choć nie było to łatwe. Tyle ruchomych elementów i wszytko trzeba dobrze spiąć w całość uważając, żeby nic się nie wypięło.
Problem pojawił się, gdy zabrałem się za drugi nawiew. Okazało się, że brakuje elementu, który spina wszystkie finy. Obstawiam, że pewnie zalega gdzieś w głębi tuneli nawiewów, ale nie będę zrzucał deski, żeby to sprawdzić. Trzeba było improwizować i tak powstał custom element z karty super vitay
Działa idealnie
Następnie rozebrałem cały panel nawiewów, okazało się, że brakuje żarówek, a część jest popalona. Najgorsza była jedna, która wychodziła na kabelku poza obudowe i podświetlała stopnie nawiewu. wygłądała jakby już próbowała zrobić pożar w samochodzie. Izolacja z kabli popłynęła, tak samo też oprawka żarówki. Nie przygotowałem się na wymianę całych żarówek, ale udało mi się znaleźć jakąś żaróweczkę z Audi w którym z 10 lat temu wymieniałem żarówki w zegarach, i idealnie weszła w gniazdo.
Po uporaniu się z nawiewami i żaróweczkami, wziąłem się za najprzyjemniejszą cześć zabawy, czyli radio. Tu niestety zdjęć brak Na wolumen dotarłem dość późno i nie znalazłem nikogo z gotowymi adapterami. Na szczęście udało się znaleźć kostkę do Hondy (i Suzuki), do tego wziąłem kostki ISO i to jedynie musiałem polutować razem. Z kilkuletniej emerytury w szafie wyciągnąłem poczciwą Alpine CDA-9812, przekręciłem blachy mocujące i pozostało jedynie to wszytko zmontować w aucie. Radio zagrało na prawdę nieźle, nie spodziewałem się, że aż tyle wyciągnie z tych seryjnych głośników. Podświetlenie wszędzie działa, jedynie trochę za mocno świeci ta żarówka z Audi (moc nawiewu), ale to się kiedyś poprawi.
Akord oprócz nowego radia został wyposażony w przepastną dziurę 1 DIN Będę szukał w to miejsce jakiegoś schowka, a tam wyprowadzę kabel do AUX'a.
Teraz zastanawiam się jedynie co jeszcze powinno być podświetlone. Do wymiany mam jeszcze na pewno żarówki w guziku awarii (czy on powinien być podświetlony na wyłączonych awariach?), w zegarku (właśnie zauważyłem, że raz działa a raz nie). Guzika "CRUISE" i guzika szyberdachu (tez powinien być podświetlony?), coś jeszcze?
OEM radio, które u mnie siedziało niestety nie odtwarzało już płyt, a amerykański raster nie pozwalał odbierać stacji na parzystych częstotliwościach. Plan był prosty... wymieniam radio, a przy okazji wymienię szybko żarówki w panelu nawiewu, bo NIC się tam nie podświetlało
Demontaż radia poszedł błyskawicznie, tym bardziej, że pomógł mi w tym poprzedni właściciel (lub osoba, która tam wcześniej grzebała), bo chyba zapomniał przykręcić kilku śrubek i zgubił kilka blaszek na zatrzaskach Tak więc panel praktycznie zdemontował się sam
No i tu zaczyna się reakcja łańcuchowa. Zauważyłem, że w nawiewach nie działa regulacja prawo lewo (obu), każdy fin patrzy w inna stronę. Tak wiec oprócz radia i panelu nawiewów, zabrałem do domu też całą ramkę.
Jednym z problemów do wyeliminowania była tez ułamana gałka temperatury, jednak okazało się, że druga też jest uszkodzona, ale została przez poprzedniego właściciela pięknie naprawiona
Obie gałki poprawiłem i już siedzą na potencjometrach jak powinny i już na pewno się nie ułamią.
Jeden nawiew udało się złożyć ponownie w całość, choć nie było to łatwe. Tyle ruchomych elementów i wszytko trzeba dobrze spiąć w całość uważając, żeby nic się nie wypięło.
Problem pojawił się, gdy zabrałem się za drugi nawiew. Okazało się, że brakuje elementu, który spina wszystkie finy. Obstawiam, że pewnie zalega gdzieś w głębi tuneli nawiewów, ale nie będę zrzucał deski, żeby to sprawdzić. Trzeba było improwizować i tak powstał custom element z karty super vitay
Działa idealnie
Następnie rozebrałem cały panel nawiewów, okazało się, że brakuje żarówek, a część jest popalona. Najgorsza była jedna, która wychodziła na kabelku poza obudowe i podświetlała stopnie nawiewu. wygłądała jakby już próbowała zrobić pożar w samochodzie. Izolacja z kabli popłynęła, tak samo też oprawka żarówki. Nie przygotowałem się na wymianę całych żarówek, ale udało mi się znaleźć jakąś żaróweczkę z Audi w którym z 10 lat temu wymieniałem żarówki w zegarach, i idealnie weszła w gniazdo.
Po uporaniu się z nawiewami i żaróweczkami, wziąłem się za najprzyjemniejszą cześć zabawy, czyli radio. Tu niestety zdjęć brak Na wolumen dotarłem dość późno i nie znalazłem nikogo z gotowymi adapterami. Na szczęście udało się znaleźć kostkę do Hondy (i Suzuki), do tego wziąłem kostki ISO i to jedynie musiałem polutować razem. Z kilkuletniej emerytury w szafie wyciągnąłem poczciwą Alpine CDA-9812, przekręciłem blachy mocujące i pozostało jedynie to wszytko zmontować w aucie. Radio zagrało na prawdę nieźle, nie spodziewałem się, że aż tyle wyciągnie z tych seryjnych głośników. Podświetlenie wszędzie działa, jedynie trochę za mocno świeci ta żarówka z Audi (moc nawiewu), ale to się kiedyś poprawi.
Akord oprócz nowego radia został wyposażony w przepastną dziurę 1 DIN Będę szukał w to miejsce jakiegoś schowka, a tam wyprowadzę kabel do AUX'a.
Teraz zastanawiam się jedynie co jeszcze powinno być podświetlone. Do wymiany mam jeszcze na pewno żarówki w guziku awarii (czy on powinien być podświetlony na wyłączonych awariach?), w zegarku (właśnie zauważyłem, że raz działa a raz nie). Guzika "CRUISE" i guzika szyberdachu (tez powinien być podświetlony?), coś jeszcze?