Strona 21 z 27

Re: Spalanie

: 21 sty 2015 21:13
autor: cisek33
15l to mi palił accord 1.8, prelude 2,0 :lol: acc aero 2,2 :D prelude 3gen z H22A łykał 17l po mieście :roll: V8 paliłby ze trzy dyszki :twisted:

Re: Spalanie

: 22 sty 2015 10:01
autor: Prywo
Jakos duzo wam palia te auta, mi CB7 2.2 palil w miescie 11 litrow, w trasie do 130 km palil nawet 7 litrow, CG2 V6 po miescie 16 litrow chociaz w pozniej palil 18-19 litrow ale nie mial wyregulowanych zaworow, trasa nie wiem, ATR w miescie srednio mi spala 12 litrow ( a VTEC czesto sie zalacza) w trasie nie wiem ile spala jadac plynnie bo ATRem nie da sie plynnie jechac w trasie :) (VTEC uzaleznia :) )

Re: Spalanie

: 22 sty 2015 13:24
autor: Camel
Wrocław lpg zima 14l, lato 13l w trasie 10-11l
koledzy bardzo dużo zależy jakie macie kółeczka między 15" a 18" trzeba do spalania 1,5 litra dorzucić

Re: Spalanie

: 22 sty 2015 15:21
autor: seba2213
10,5 bp jak na 3,0 dla mnie rewelacja trochę autostrady do 160 km/g i droga krajowa

Re: Spalanie

: 22 sty 2015 19:44
autor: slepak
Piter pisze:
Prywo pisze:
Piter pisze:Moje CG4 w obecnych warunkach nadal spala stabilnie między 15-16l LPG po Warszawie. Jak na automat i ten silnik z niedoborem mocy jest ok. Styl jazdy... umiarkowanie dynamiczny.
jak na CG4 to pali tobie od cholery, takie ilości to spala CG2 ze swoim 3.0 V6 :mrgreen:
wiesz, z tego co Slepak pisał wielokrotnie R4 wcale nie pali specjalnie mniej od V6, szczególnie w automacie, bo auto ciężkie, silnik za słaby, a automat ma tutaj co robić. Też mi się wydaje, że powinno spalać mniej, ale nie mam na to pomysłu. Błędów ECU nie ma... mapa LPG wygląda OK. Z drugiej strony nie mam też porównywalnych odniesień co do spalania benzyny, bo dość szybko po zakupie założyłem gaz. Nie ma tutaj też chyba zbyt wielu osób, które mają CG4 w automacie - nie mam z kim porównać. Średnio jak jeżdżę do pracy mam koło 20km w jedną stronę, a więc to też nie są jakieś specjalnie krótkie odcinki, auto trzyma temperaturę prawidłową, szybko się nagrzewa, etc. Ja się z tym pogodziłem - chyba, że ktoś mnie przekona i podsunie gdzie szukać przyczyny.

Mi cg3 2.3 w AT nie spaliło więcej niż 14 litrów LPG przy normalnej jeździe. A w trasie jak się postarałem to i 9 z groszem robiłem.
Porównując ogólnie spalanie BP r4 do v6 nie ma dużej różnicy i to mam porównanie nawet na tych samych trasach itd. Dlatego też nawet do v6 nie myślałem nad gazem. Jak komuś v6 spala 20 litrów to naprawdę musi się starać :mrgreen: Raz jechałem w trybie expres z Nl do DE z czego większość trasy z prędkością większa niż 200 km\h to wyszło 16 z groszem. Ale podejrzewam że takie spalanie jest możliwe w mieście od świateł do świateł i każdy bieg po czerwone pole:D
Warto też dodać różnicę w jakości paliwa porównując Polskie do Niemieckiego.

Piter to moze nie szukaj przyczyny w silniku a np w jakimś lekko trzymającym zacisku itp rzeczy. Pamiętaj też że zamulanie wysokim biegiem w r4 też nie bardzo wpływa na ekonomikę.

No i co do kół w aucie jest tak jak camel napisał.

Re: Spalanie

: 23 sty 2015 19:20
autor: cisek33
Prywo pisze:Jakos duzo wam palia te auta
bo ja czerpię przyjemność z jazdy,a nie patrzę na to ile spali :mrgreen: prawda jest taka, że robię sporo krótkich odcinków po mieście, a najczęstsza trasa to 27km :lol: nogę mam ciężką :D normalne obroty do zmiany biegów to dla mnie 4-4,5tys obrotów :P druga sprawa silnik nie jest w 100% sprawny :evil:

Re: Spalanie

: 23 sty 2015 21:58
autor: Prywo
uwierz mi, ja lekkiej nogi nie mam, a w ATR VTEC uzależnia :lol: tylko że u mnie się dopiero załącza przy 5600 obrotów

Re: Spalanie

: 24 sty 2015 13:55
autor: Piter
slepak pisze:Piter to moze nie szukaj przyczyny w silniku a np w jakimś lekko trzymającym zacisku itp rzeczy. Pamiętaj też że zamulanie wysokim biegiem w r4 też nie bardzo wpływa na ekonomikę.
Czyli sugerujesz, że na miasto, korki, itp. bardziej optymalne byłoby D3? Fakt, że jedno co zauważyłem przy tym automacie, to dąży on do jazdy na jak najwyższym możliwym biegu, co często skutkuje obrotami z zakresu 1500-2000, szczególnie kiedy zapina ten swój nadbieg. Nie jestem wcale przekonany czy wpływa to dobrze na ekonomię ani na żywotność silnika.

Re: Spalanie

: 24 sty 2015 14:29
autor: QuicksilveR
D3 używam, jak jeżdżę na krótszych odcinkach, gdzie nie przekraczam 70-80 km/h. Nadbieg załącza się na D4, właśnie powyżej 80 km/h. Z moich obserwacji, spalanie zależy bardziej od utrzymania w miarę stałych obrotów, np. na poziomie 2000-2500 obrotów. I wtedy spalanie jest znośne. Jeśli się ostro pałuje spod świateł lub na zimnym silniku, to i spalanie rośnie.

Re: Spalanie

: 24 sty 2015 16:05
autor: Trojan
QuicksilveR pisze:Jeśli się ostro pałuje spod świateł lub na zimnym silniku
:shock:
no no ciekawych rzeczy się dowiadujemy :lol: