Strona 23 z 29

Re: Tarcze hamulcowe

: 23 mar 2017 11:13
autor: regret
addamah pisze:Dzwoniłem do "kolegi wolka" zestaw na przód -pełeny- na 320 -1500 plnów.
No to ładnie podskoczyły ceny. Ja kupiłem za 800zł ,a 300 były za 700zł.

Edit:
Jestem po rozmowie z Wołkiem i chyba zapomniałeś dodać, że tu masz set na nowej tarczy oem, nowym klocku oem i dodatkowo z nawiertami :) . Cena za "normalny" używany set to aktualnie 1100zł. Z tego co mi wiadomo jest to temat deficytowy więc cena poszła w górę.

Re: Tarcze hamulcowe

: 23 mar 2017 14:33
autor: addamah
Tak ,to prawda. taka była rozmowa.

Re: Tarcze hamulcowe

: 23 mar 2017 16:12
autor: slepak
Czyli pomyliłem się tylko o 40 PLN :mrgreen:


Ciągle się zastanawiam czy dobrze napisałem post o tarczach...i czy według moderatora dalej jest postem na temat, bo pisanie o tarczach 300mm jest pisaniem nie na temat :lol:
Ale rozumiem, każdy swoje chwali:)

Addamah: a piasty pod 5 szpilek kupiłeś?? czy chcesz kombinować jakoś?

:arrow:

Zastanawia mnie tylko jakie "oem" miał na myśli Wolek. podejrzewam że ATE dostępne w Hurtowniach patrząc na cenę(900 zaciski z jarzmami i 600 pln tarcze z klockami)
Bo oryginalne Made In Japan oem tarczę pod słynne 300mm kosztują 140 euro po rabacie za sztukę(kartony bindowane krzaczkami tak jak na foto poniżej),na tarczy nie ma nawet logo ATE, jest wygrawerowane HONDA i zużycie dopuszczalne.
Rożnica jest także w lakierowaniu,oem są czarne, ATE "sklepowe" z kolei są srebrne.
Nawet gdyby było to ATE, to nie muszę wspominać nawet że jest to zupełnie inna jakość, co z resztą sam przerabiałem z autopsji, bo ATE tarcze wytrzymały mi niecałe 10 tyś km.
Klocki oryginalnie na 1000% są produkcji ATE z widocznym logo producenta. Koszt koło 100 euro.

Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Tarcze hamulcowe

: 23 mar 2017 17:23
autor: regret
slepak pisze:Czyli pomyliłem się tylko o 40 PLN :mrgreen:


Ciągle się zastanawiam czy dobrze napisałem post o tarczach...i czy według moderatora dalej jest postem na temat, bo pisanie o tarczach 300mm jest pisaniem nie na temat :lol:
Ale rozumiem, każdy swoje chwali:)

Addamah: a piasty pod 5 szpilek kupiłeś?? czy chcesz kombinować jakoś?
1500zł obejmuje set " jarzma, zaciski, klocki oem i tarcze oem ,a nie jakieś tam najtańsze zimmermany jakie oferowałeś. W tej cenie jest też ujęty koszt nawiercenia dodatkowych otworów pod 4 szpilki.
Btw. Napisałem także o opcji"zwykłego setu 320mm" u Wołka za 1100zł...

Skąd wyczarowałeś tekst o tym, że nie można pisać o tarczach 300mm ?

Re: Tarcze hamulcowe

: 23 mar 2017 17:38
autor: addamah
Powiem wam tak "Mądrych to i miło posłuchać"
Obecnie ma m 260 , mój plan polega na tym, żeby zainstalować 320 tarcze i zostawić stare zaciski z dorobionym adapterem pod 320 -tył 300.(chcę wszystko zostawić na 4 szpilkach ,tarcze wiercę)
Taki adapter to ja sobie ogarnę w dwa dni u znajomego na CNC, ale bardziej chodzi o to czy ten zacisk stary sprawdzi sie na takiej tarczy - bo obecnie jest gr 25mm- przy 320 będzie 32 mm gr z tego co czytam . Rozumiem że ten zacisk pod 320 ma też większe klocki
co powoduje większe tarcie powierzchni jedną o drugą = lepsze hamowanie.Dla mnie wystarczyłoby zgodnie z planem .
Co o tym myślicie bo tak byłoby najtaniej i starczyłoby jeszcze na wymiane przewodów hamulcowych na w oplocie i wymianę reszty sztywnych pod samochodem.

Re: Tarcze hamulcowe

: 25 mar 2017 12:05
autor: slepak
regret pisze:
slepak pisze:Czyli pomyliłem się tylko o 40 PLN :mrgreen:


Ciągle się zastanawiam czy dobrze napisałem post o tarczach...i czy według moderatora dalej jest postem na temat, bo pisanie o tarczach 300mm jest pisaniem nie na temat :lol:
Ale rozumiem, każdy swoje chwali:)

Addamah: a piasty pod 5 szpilek kupiłeś?? czy chcesz kombinować jakoś?
1500zł obejmuje set " jarzma, zaciski, klocki oem i tarcze oem ,a nie jakieś tam najtańsze zimmermany jakie oferowałeś. W tej cenie jest też ujęty koszt nawiercenia dodatkowych otworów pod 4 szpilki.
Btw. Napisałem także o opcji"zwykłego setu 320mm" u Wołka za 1100zł...

Skąd wyczarowałeś tekst o tym, że nie można pisać o tarczach 300mm ?
Powtórzę się to co napisałem powyżej, że za 600 PLN nie ma możliwości zakupu oryginalnych tarcz i klocków z etykietami HONDA.
(900 zaciski oraz jarzma//600PLN tarcze i klocki)
Podałem ceny jakie płaciłem za tarcze OEM JAPAN i to pod 300mm. Także propozycją Wolka jest na 10000% zestawem firmy ATE.
Różnice jakie występują między ATE a oryginałem także wyszczególniłem. Osobiście dwa razy się zraziłem do ATE,może źle trafiłem.
Zimmermann jest firmą porównywalną, jak nie lepszą na poziomie ATE,również ceny są identyczne właściwie,firma mało znana w Pl z powodu słabej reklamy, za to bardzo polecana na zachodzie.Także nie była to najtańsza opcja jaką proponowałem, zawsze polecam komuś takich producentów, których sam bym nie obawiał się zamontować w swoim prywatnym samochodzie,tym bardziej że sprzedając części samochodowe "trochę" producentów mi przez ręce przeszło jak i reklamacji od klientów.
Obecnie jeżdżę na zestawie:przód oryginalne tarcze+ klocki zimmermann//z tyłu cały komplet Zimmermanna i jestem zadowolony, a problemy z krzywieniem się tarcz przedniej osi zniknęły.


:arrow:
Także reasumując chyba najlepiej by było wziąć od Wolka same zaciski i jarzma. Bo opcja za 1100 PLN z używanymi tarczami i klockami jakoś do mnie nie przemawia i samemu sobie "poskładać" jakiś zestaw z nowych elementów, np: Zimmermnanna czy ATE tarcze + klocki EBC zielone. Wiadomo przy EBC koszt całej operacji znów pójdzie w górę, ale za jednym razem lepiej wydać więcej i mieć święty spokój, niż żałować dodatkowych pewnie 100 zł do EBC:)

Pisałeś że będziesz próbował zamontować pod stare zaciski z adapterami na tarcze 320, pamiętaj że chyba każdy producent od wielkości właśnie 320mm stosuję dwu tłoczkowe zaciski. Tak jest też w przypadku VIII gena.
Jest to za duża powierzchnia 320mm i nikłe są szanse na to, żeby jeden mały tłoczek równomiernie rozkładał siłę nacisku po całej powierzchni tarczy, klocki będą się nierówno zużywać,przegrzewały punktowo tarcze w miejscu dociskania tłoczka i generalnie nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Także pomyśl też nad opcją 300mm, bo zaciski z jarzmami kupisz dużo taniej, otwórz allegro i sam zobacz ceny.

Także napisz Addamah co postanowiłeś:)

Re: Tarcze hamulcowe

: 25 mar 2017 18:39
autor: kylek
Panowie czy jest sens kupowania tarcz OEM 28mm grubości po 370 złotych za sztukę?
Tarcze firmy ABS 28mm są już zdeformowane po niecałym roku użytkowania i 8tys. km.
Nie wiem co już robić z tymi heblami, brak jakichlolwiek godnych w zamienniku. Próba blueprint i ABS spełzła na niczym....

Re: Tarcze hamulcowe

: 25 mar 2017 19:20
autor: addamah
Slepak- u nas z przodu SĄ 2 tłoczkowe zaciski,a z tyłu1tłoczkowe, :? ,chyba że rozbierałem hamulce sąsiadowi :D :D .

Re: Tarcze hamulcowe

: 25 mar 2017 20:32
autor: slepak
addamah pisze:Slepak- u nas z przodu SĄ 2 tłoczkowe zaciski,a z tyłu1tłoczkowe, :? ,chyba że rozbierałem hamulce sąsiadowi :D :D .

Zasugerowałem się twoim postem powyżej że na przodzie masz 260, czyli takie jak miałem w cg3 właśnie jedno tłoczkowe:)
Bo to że 282mm mają dwa tłoczki to wiem.

kylek pisze:Panowie czy jest sens kupowania tarcz OEM 28mm grubości po 370 złotych za sztukę?
Tarcze firmy ABS 28mm są już zdeformowane po niecałym roku użytkowania i 8tys. km.
Nie wiem co już robić z tymi heblami, brak jakichlolwiek godnych w zamienniku. Próba blueprint i ABS spełzła na niczym....

Bicie piast sprawdzałeś? Tylne zaciski w 1000% sprawne jak i przednie?? Textar nie robi tarcz do qp??
Spróbował bym też założyć dobre klocki jak EBC zielone na tył, żeby właśnie przód miał lżej.
Ja mam oem i jak na razie po 15 tyś km jestem bardzo zadowolony.

Re: Tarcze hamulcowe

: 26 mar 2017 11:19
autor: kylek
Bicie piast raczej nie wchodzi w grę, bo bicie na kierownicy pojawia się po kilku mocniejszych hamowaniach czyli tarcza deformuje się cieplnie...
Mówimy o przodzie i z dostępnych tarcz to właśnie blueprint i abs - oba warianty sprawdzone, efekt ten sam...