Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
Re: Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
używam elma na bluetooth od dawna, w cl9 a teraz we BE2, działa super zwłaszcza z Torque PRo, na hakp.pl w temacie mojej byłej cl9 jest parę fotek jak taki Torque sobie radzi
były: Civic EG5 1.6DOHC 94r
Concerto 1.6DOHC 93r
Accord CD7 2.0SOHC 95r
Civic ED6 1.5 91r
Civic EJ9 1.4 96r
HR-V 1.6 SOHC 00r
CL9 2.4DOHC 04r
Civic EJ9 1.4 98r
Accord CG2 z 3.0 V6 99r
są: FR-V BE2 2.0DOHC 05r
LEGEND KB1 3.5 V6 06r
Concerto 1.6DOHC 93r
Accord CD7 2.0SOHC 95r
Civic ED6 1.5 91r
Civic EJ9 1.4 96r
HR-V 1.6 SOHC 00r
CL9 2.4DOHC 04r
Civic EJ9 1.4 98r
Accord CG2 z 3.0 V6 99r
są: FR-V BE2 2.0DOHC 05r
LEGEND KB1 3.5 V6 06r
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
Obawiam jednak że w F20B5 przedlift jest OBD2 ponieważ OBD (nazywane też OBD 1) czyli pierwszej generacji system diagnostyki samochodowej został wprowadzony w 1989r a OBD II (drugiej generacji) obowiązuje w USA od 1995 roku.
Ilość sond zależy tylko od "chęci" dodatkowego zdiagnozowania sprawności katalizatora a te akurat w PL są obowiązkowe w aucie bodajże od 99r.
A na świecie nie wiem bo na necie są same sprzeczne informacje.
Tak czy owak system drugiej generacji jest w autach po 95 roku czyli od VI generacji Civica i co ciekawe od V gena Accord (od 93r) jest On Board Diagnostic drugiej generacji.
Po raz kolejny nie edytuję posta i piszę jeden pod drugim ,ale wydaje mi się że da się to zrobić nawet w przedliftach z wtyczką 3 pinową. Możliwe że za pomocą modułu TTL ,takiego jak ten http://allegro.pl/bluetooth-rs232-ttl-a ... 68945.html" onclick="window.open(this.href);return false; i wejścia na płytce ECU - o ile takie jest. Nie zdążyłem sprawdzić tego ,ale jeśli jest takie wejście jak w starszych kompach czyli linia z VCC ,RX, DX i Ground to ten moduł powinien zadziałać.
ps: Można by też podpiąć moduł TTL na USB i sprawdzać wtedy na bieżąco w lapku za pomocą FreeLog.
(edytuj posty i nie świruj bo następnym razem będę usuwać bez powiadomień
tu jest napisane jak to zrobić ,żeby post było widać jako nie czytany )
http://usaccord.pl/viewtopic.php?f=24&t=1294" onclick="window.open(this.href);return false;
Ilość sond zależy tylko od "chęci" dodatkowego zdiagnozowania sprawności katalizatora a te akurat w PL są obowiązkowe w aucie bodajże od 99r.
A na świecie nie wiem bo na necie są same sprzeczne informacje.
Tak czy owak system drugiej generacji jest w autach po 95 roku czyli od VI generacji Civica i co ciekawe od V gena Accord (od 93r) jest On Board Diagnostic drugiej generacji.
Po raz kolejny nie edytuję posta i piszę jeden pod drugim ,ale wydaje mi się że da się to zrobić nawet w przedliftach z wtyczką 3 pinową. Możliwe że za pomocą modułu TTL ,takiego jak ten http://allegro.pl/bluetooth-rs232-ttl-a ... 68945.html" onclick="window.open(this.href);return false; i wejścia na płytce ECU - o ile takie jest. Nie zdążyłem sprawdzić tego ,ale jeśli jest takie wejście jak w starszych kompach czyli linia z VCC ,RX, DX i Ground to ten moduł powinien zadziałać.
ps: Można by też podpiąć moduł TTL na USB i sprawdzać wtedy na bieżąco w lapku za pomocą FreeLog.
(edytuj posty i nie świruj bo następnym razem będę usuwać bez powiadomień
tu jest napisane jak to zrobić ,żeby post było widać jako nie czytany )
http://usaccord.pl/viewtopic.php?f=24&t=1294" onclick="window.open(this.href);return false;
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
a może ktoś się orientuje czy przedlift F20B7 będzie OBD-I czy -II ?
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
f20b7 to polift i powinno być II
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
Niby tak, z tymże auto jest przedliftowe, z samego końca 2000 roku (pierwsza rejestracja 2001). Prawdopodobnie stąd jest B7, ale buda przedliftowa. Tak wyszło z fabryki - zresztą tak samo zostało zidentyfikowane w ASO po VIN-ie.).
ECU ma part number 37820-PAD-G61, nie mogę jednak ustalić nigdzie jakie to jest OBD.
ECU ma part number 37820-PAD-G61, nie mogę jednak ustalić nigdzie jakie to jest OBD.
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
23 października 2014:
Na pewno jest dwójka ,pytanie tylko czy II a czy II b. Choć to żadna różnica
A teraz nowości ,otóż komunikacja z ECM z F20B5/7 jest jak najbardziej możliwa ,co zabawne można to zrobić na dwa sposoby czyli moduł TTL-USB korzystający z komunikacji TX-RX i RX-TX + GND gdzie zasilanie modułu jest z gniazda USB (+5V) a podłączenie modułu następuje do złącza CN2 na płycie ECM (dokładne połączenie objaśnię jeśli będzie zainteresowanie tematem) lub też co znacznie prostsze można wykorzystać złącze serwisowe (3 pinowe) i interfejs USB obsługujący K-Line ,nie trzeba wtedy nic lutować w samym ECM (gniazdo CN2) a komunikacja jest dzięki linii K + zasilanie wszystko dostępne w gnieździe serwisowym.
Z racji na posiadany OS Ubuntu nie mogłem dziś sprawdzić komunikacji RX/TX za to K-line działa bez problemu. Na podstawie rosyjskiego programu do obsługi tych modułów http://hondamotor.ru/board/index.php?ac ... t&id=16406" onclick="window.open(this.href);return false; można określić wszelkie parametry.
ps: Dla osób z instalacja LPG jest dodatkowe rozwiązanie bo można nie ingerując w mapy PB pozmieniać - dostroić instalacje LPG tak by ustawienia były optymalne.
Na pewno jest dwójka ,pytanie tylko czy II a czy II b. Choć to żadna różnica
A teraz nowości ,otóż komunikacja z ECM z F20B5/7 jest jak najbardziej możliwa ,co zabawne można to zrobić na dwa sposoby czyli moduł TTL-USB korzystający z komunikacji TX-RX i RX-TX + GND gdzie zasilanie modułu jest z gniazda USB (+5V) a podłączenie modułu następuje do złącza CN2 na płycie ECM (dokładne połączenie objaśnię jeśli będzie zainteresowanie tematem) lub też co znacznie prostsze można wykorzystać złącze serwisowe (3 pinowe) i interfejs USB obsługujący K-Line ,nie trzeba wtedy nic lutować w samym ECM (gniazdo CN2) a komunikacja jest dzięki linii K + zasilanie wszystko dostępne w gnieździe serwisowym.
Z racji na posiadany OS Ubuntu nie mogłem dziś sprawdzić komunikacji RX/TX za to K-line działa bez problemu. Na podstawie rosyjskiego programu do obsługi tych modułów http://hondamotor.ru/board/index.php?ac ... t&id=16406" onclick="window.open(this.href);return false; można określić wszelkie parametry.
ps: Dla osób z instalacja LPG jest dodatkowe rozwiązanie bo można nie ingerując w mapy PB pozmieniać - dostroić instalacje LPG tak by ustawienia były optymalne.
- blackdevil
- Posty: 136
- Rejestracja: 12 kwie 2015 22:15
- Auto: CG4
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Wołów
Re: Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
ja też mam 2001r , mam F20B7 i dwie sondy i środek oraz z zewnątrz jest przed lift i na pewno mam obd2
A taki ktoś ma ;
http://allegro.pl/sprzet-diagnostyczny- ... czne-28413" onclick="window.open(this.href);return false;
A taki ktoś ma ;
http://allegro.pl/sprzet-diagnostyczny- ... czne-28413" onclick="window.open(this.href);return false;
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
Tak ale ELM pozwala tylko na komunikację z urządzeniami BT za pomocą aplikacji a ja piszę o komunikacji kablem czy to z łącza CN2 czy złącza komunikacyjnego serwisowego i daje to możliwość zastosowania większej ilości programów dla obsługi i kontroli ECM.
- blackdevil
- Posty: 136
- Rejestracja: 12 kwie 2015 22:15
- Auto: CG4
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Wołów
Re: Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
Do większych rzeczy mam Honda Diagnostic System oraz Crome Gold i wsio do programowania u kolegi w garażu
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Interfejs ELM 327 obd2 Bluetooth
Ale oba programy to nie to o czym ja piszę Crome Gold to program do ustawiania i programowania kości Eeprom do ECU na OBD pierwszej generacji (P06/P28/P72) a tu mamy OBD 2 ,drugi zaś program to czytnik błędów a nie program do odczytywania aktualnych sygnałów które dostaje ECM .