Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Check- Diagnostyka błędów
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2002
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Check- Diagnostyka błędów
Witam,
Po dłuższym postoju (kilka tyg.) po przekręceniu stacyjki pojawia mi się 'check engine'. Świeci raz, przez około 2-3 sekundy i gaśnie. Poza tym wszystko wydaje się być ok. Co to jest za błąd? Silnik f20b5.
Po dłuższym postoju (kilka tyg.) po przekręceniu stacyjki pojawia mi się 'check engine'. Świeci raz, przez około 2-3 sekundy i gaśnie. Poza tym wszystko wydaje się być ok. Co to jest za błąd? Silnik f20b5.
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2002
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Check- Diagnostyka błędów
Wygląda na błąd 10 - IAT - czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Re: Check- Diagnostyka błędów
Witam,
Też mi się tak wydaje. Co powinienem zrobić? Skasować ten błąd? Jak? Gdzie fizycznie jest ten czujnik?
Też mi się tak wydaje. Co powinienem zrobić? Skasować ten błąd? Jak? Gdzie fizycznie jest ten czujnik?
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2002
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Check- Diagnostyka błędów
Witam,
Odlączyłem kabelek od czujnika - pali się ciągle check engine. Podłączam kabelek świeci sie tylko 3 sekundy, po załączeniu stacyjki. Odkręciłem czujnik. Było na nim sporo nagaru. Wyczyściłem, podpiąłem - bez zmian. Co powinieniem z tym zrobić? Dodam że auto chodzi idealnie - obroty równiutko. Nie wiem co z tym zrobić, a montuję dziś gaz. Wystarczy skasować ten błąd? Jak?
Odlączyłem kabelek od czujnika - pali się ciągle check engine. Podłączam kabelek świeci sie tylko 3 sekundy, po załączeniu stacyjki. Odkręciłem czujnik. Było na nim sporo nagaru. Wyczyściłem, podpiąłem - bez zmian. Co powinieniem z tym zrobić? Dodam że auto chodzi idealnie - obroty równiutko. Nie wiem co z tym zrobić, a montuję dziś gaz. Wystarczy skasować ten błąd? Jak?
- fotografiks
- Posty: 1023
- Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
- Auto: Accord Coupe 99 CG3
- silnik: 2.3
- Lokalizacja: SBE / SB
Re: Check- Diagnostyka błędów
Jeśli chodzi o kasowanie to, żeby nie wyklepać miejsca gdzie siedzi bezpiecznik to odłącz klemę z aku na 10 min.farmi pisze:Witam,
Jak?
Później odpal - zostaw na wolnych niech pochodzi do włączenia wentylatora i wsio.
Cieszyć się jazdą
Wysłano z Elektrim RWT CB-740
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
- Lebow
- Posty: 583
- Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
- Auto: QP VI 1999
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Września--Włodek--43lata
Re: Check- Diagnostyka błędów
W tym czujniku zmienia sie oporność wraz ze zmiana temp. powietrza.
Taki wykres znalazlem czyli przy obecnej temp oporność czujnika powinna wynosić około 2 do3 kOhm.
Oporności czujników mierzymy zawsze na odpiętych wtyczkach, raz że łatwiej a dwa że podłączona instalacja przekłamie pomiar samego czujnika.
Taki wykres znalazlem czyli przy obecnej temp oporność czujnika powinna wynosić około 2 do3 kOhm.
Oporności czujników mierzymy zawsze na odpiętych wtyczkach, raz że łatwiej a dwa że podłączona instalacja przekłamie pomiar samego czujnika.
Re: Check- Diagnostyka błędów
Panowie potrzebna pomoc. Wywaliło błędy 4 i 8. Objawem jest cięższe odpalanie na zimnym, a obecnie zaczął gasnąc. Ktoś ma jakieś pomysły jak poprawić to
on board->> ED4/D16Z6 ED3/D15B2mpfi CG1/J30A1 CM8/J30A4
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2002
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Check- Diagnostyka błędów
Pierwszy błąd to CKP - czujnik pozycji wału korbowego - 4
drugi to - czujnik położenia górnej martwej pozycji pierwszego tłoka (GMP)
Nie bardzo pamiętam ,ale chyba oba są koło koła pasowego a raczej za nim. Możliwe że dostało się coś typu błoto albo piasek i fałszuje wskazania.
drugi to - czujnik położenia górnej martwej pozycji pierwszego tłoka (GMP)
Nie bardzo pamiętam ,ale chyba oba są koło koła pasowego a raczej za nim. Możliwe że dostało się coś typu błoto albo piasek i fałszuje wskazania.