Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Spadające obroty

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
adamus
Posty: 101
Rejestracja: 11 maja 2010 23:29
Auto: 98-02
silnik: CG4

Re: Spadające obroty

Post autor: adamus »

benzyna ok , ale lpg to juz przesada, czasami to aż silnik zgaśnie
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2003
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Spadające obroty

Post autor: MuzykGrzes »

To i masz odpowiedź 80 tyś to dużo jak na wtryski LPG.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
adamus
Posty: 101
Rejestracja: 11 maja 2010 23:29
Auto: 98-02
silnik: CG4

Re: Spadające obroty

Post autor: adamus »

jakie wtryski polecacie ? podobno Hana już się popsuły i słabo o nich mówia ;)
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Spadające obroty

Post autor: QuicksilveR »

Podobno Barracudy to dobry wybór. Sam mam zamiar je kupić do swojej V6.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
adamus
Posty: 101
Rejestracja: 11 maja 2010 23:29
Auto: 98-02
silnik: CG4

Re: Spadające obroty

Post autor: adamus »

yhy tez słyszałem że baracudy są bardzo dobre i cennowo dobrze wychodzą
Awatar użytkownika
Camel
Posty: 277
Rejestracja: 26 cze 2013 21:18
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Spadające obroty

Post autor: Camel »

u mnie hany klekotają :mrgreen: są dosyć głośne(na wolnych obrotach),
robią je uniwersalne, tzn redukcji dokonuje się stosując odpowiednie końcówki
kiedyś były dobierane kolorystycznie
zrobiłem na nich z 30tys narazie ok ale baracudy podobno oczko wyżej
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: Spadające obroty

Post autor: krisss111 »

i u mnie też mam uniwersalne hany... faktycznie terkotają :-D ja jeszcze na gazie 10k nie zrobiłem, więc się nie wypowiadam ;-)
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spadające obroty

Post autor: Piter »

To prawda - Hana jest wyraźnie ćwierkająca - w Prelude ich nie słyszałem, ale w Acco na wolnych obrotach jak najbardziej. Podejrzewam, że różnica polega na tym, że tutaj są bliżej ściany grodziowej, a i pod maską mimo wszystko F20B7 jest znacznie cichsze niż B20A1.

Co do wtrysków Hana i różnic kolorystycznych - Camel poniekąd ma rację, ale rozwinę trochę temat :)

Faktycznie ze starymi wtryskami Hany było bardzo prosto. Zielona to zielona, czerwona to czerwona, czarna - czarna itp. itd.

Od jakiegoś czasu Hana zaczęła produkować wtrysk uniwersalny (z wyjątkiem niebieskiej), a wydajność wtryskiwacza regulowana jest wkręcaną dyszą (redukcją). W zależności od dyszy (różnią się karbowaniem) wtrysk jest odpowiednikiem dawnego koloru. Jakby tego było mało wciąż naklejają na nie kolorowe naklejki jak kiedyś. To jest trochę mylące, bo obecnie o wydajności wtrysku decyduje wyłącznie dysza, a nie naklejka. Naklejkę naklejają w zależności od zastosowanej dyszy i dzięki tym wykręcanym dyszom można bardzo łatwo przerobić wtrysk na inny. Hana bez jakiejkolwiek dyszy to Hana zielona. I tak miałem przez gazownika założone wtryski z czerwoną naklejką i dyszą, które faktycznie były czerwone. Po wykręceniu tej dyszy przerobiłem je na zielone. Warto o tym wiedzieć.

Co do jakości Hany faktycznie słyszałem, że się pogorszyły. Miałem jedne w Prelude, które mają dziś przejechane pewnie ze 30 tys. km i nic im nie dolega (też już te gwintowane, z dyszami). W Accordzie np. z nowo założonych wtrysków po tygodniu padł jeden - musiał mieć wadę fabryczną - ale po wymianie gwarancyjnej nic się dalej nie działo, jeżdżą do dziś. Ogólnie jednak z lektury for gazowych wynika, że ludzie zdecydowanie polecają Barracudy ponad Hany (z tymże te trzeba akurat rozwiercać na odpowiednią średnicę). Coś w tym musi być. Wiadomo - za najlepszy uchodzi Keihin, ale półka cenowa też zupełnie inna :)

Adamus - 80 tys. jak na Valteki to zdecydowanie dużo. Pewnie kwalifikują się do wymiany, ale mimo wszystko sprawdziłbym jeszcze jedną rzecz (Tecu to również do Ciebie). Jeśli falują albo poszarpują obroty na zimnym, rozgrzewającym się silniku (na ssaniu), a na ciepłym jest Ok to jeśli macie OBD2 sprawdźcie na ECU jaka jest korekta krótkoterminowa wtrysków benzynowych (STFT). Jeśli osiąga okolice -25% to tak się może dziać. Bynajmniej tak było u mnie. Poprawiło to wprowadzenie korekt wtrysku gazu w zależności od temperatury na sterowniku gazowym. Jest zdecydowanie lepiej.
Awatar użytkownika
macioo
Posty: 140
Rejestracja: 01 kwie 2015 13:41
Auto: CG4
silnik: 2.2 DOHC VTEC
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Spadające obroty

Post autor: macioo »

Wtryskiwacze - matrixy też są dobre
Awatar użytkownika
adamus
Posty: 101
Rejestracja: 11 maja 2010 23:29
Auto: 98-02
silnik: CG4

Re: Spadające obroty

Post autor: adamus »

w piątek wymieniam wtryski to dam znać jak po wymianie :)
ODPOWIEDZ