Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Dolot

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Dolot

Post autor: matysziom »

to jest na waz na odme
Awatar użytkownika
kbl100
Posty: 981
Rejestracja: 14 lis 2011 22:33
Auto: Accord cg4
silnik: h22a
Lokalizacja: Bielefeld

Re: Dolot

Post autor: kbl100 »

matysziom pisze:to jest na waz na odme
to jest v6 i ma dwie odmy, a nie trzy :D

Mi się wydaję, że to jest poprostu do nieczego :)
ooookermit
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 2012 22:09
Auto: Accord VIgen.
silnik: 3,0

Re: Dolot

Post autor: ooookermit »

Też mam takie wrażenie... Użyje tego króćca do sztywnego montażu, a jak zrobię to dam fotke.
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Dolot

Post autor: matysziom »

kbl100 pisze:
matysziom pisze:to jest na waz na odme
to jest v6 i ma dwie odmy, a nie trzy :D
a myslalem ze mam jedna tylko :)
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dolot

Post autor: misio40 »

A powiedzcie czy po zmianie dolotu na stożek nie trzeba robić jakiegoś małego strojenia auta ? No bo zmienia się przecież długość dolotu, a tym samym często jego pojemność. Dodatkowo zazwyczaj zmniejszają się opory zasysania powietrza, co może być przez czuły przepływomierz wychwycone i zmieni się dawkowanie paliwa...
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: Dolot

Post autor: figo »

Przeważnie doloty dedykowane mają wszystko obliczone pod konkretny silnik, oparte wszystko na testach itd.
Przepływomierza u nas nie ma to i komputer nie odczyta ile tego powietrza dostaje :D
HR
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Dolot

Post autor: Trojan »

Misiek wiedzę powoli bada teren pod nowego moda 8-)
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dolot

Post autor: misio40 »

Zgłębiam temat, rozważam za i przeciw... 8-)
W sumie mniej roboty jest przy założeniu sportowej wkładki do seryjnej puszki filtra. Nie zmienia się wówczas długość, pojemność dolotu, a przepustowość wzrasta. Odchodzi kombinowanie z mocowaniem rury, wywaleniem rezonatora, separacją... tylko że wtedy nie "syczy" 8-)
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Dolot

Post autor: Trojan »

Na stożku jest naprawdę głośno jak po zaworach dajesz ,mi osobiście się nie podoba ten dźwięk tuż przed odcinką ale tak w średnim zakresie obrotów fajnie warczy.
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: Dolot

Post autor: figo »

Ja wybrałem wkładkę ze względu właśnie na to że stożek ryczy, może i kilka lat temu by mi to nie przeszkadzało ale dzisiaj, nieeee :D
Proponuję wkładkę, do tego wywalić rezonator, doprowadzić zimne albo i nie :D I powinien być pan zadowolony.
HR
ODPOWIEDZ