Chciałeś napisać PB?
Bo 2.4 170KM to też silnik D5
O Volvo pytaj mnie, miałem dwa lata S80 i udzielałem się na volvoforum
Jeśli benzynka to 2.4 to dobry silnik, popularny w Volvo i dość niezawodny. Lubi się z gazem na dodatek.
Ceny hmm... generalnie ceny części nie zabijają, chociaż zależy o czym mowa. Zawieszenie zdecydowanie na plus bo jest proste, nie jakieś wielowahaczowe. Tzn mam nadzieję, że ten który oglądasz nie ma zawieszenia pneumatycznego z autopoziomowaniem lub jakiegoś NIVO bo to już są chore koszty. I elementy do zawieszenia typu tuleje sworznie itd tanie.
Największy problem w Volvo jest z elektroniką, tzn nie tyle problem co koszty. Przykładowo. Moduł klimy jest podpięty pod CAN, przez CAN leci oczywiście też magistrala poduch. Grzebiesz coś przy radiu, wyjmujesz moduł klimy, przypadkiem przekręcasz kluczyk bo np. chcesz uchylić okno. Zdarzyło mi się to
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Jako, że CAN jest przerwana to nagle w kompie zapisuje Ci się pierdyliard błędów i masz choinkę na desce.
Jedziesz do serwisu, podpinają kompa. Teraz żeby COKOLWIEK zrobić muszą się zalogować na serwery Volvo. Z kontem z którego się logują jest spięta karta debetowa. I teraz niespodzianka, możesz skasować błędy, ale musisz do tego celu odpalić program od Volvo, a koszt odpalenia to 150zł (karta zostaje automatycznie obciążona).
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
I nie da się tego obejść - chyba, że w Volvotechu (oni są chyba w Katowicach i Szczecinie?? ale mogę się mylić) bo oni jako jedni z nielicznych na świecie nauczyli się sami pisać oprogramowanie do Volvo omijając te serwery.
Volvo jest niesamowicie niewdzięczne jeśli chodzi o wszelkie apgrejdy. Nie masz fotochromu w lusterku? Patrzysz, wow, lusterko na Allegro 100 zł, kupię sobie. Kup sobie, ale licz się z tym, że musisz jechać do ASO na wgranie softa za 500zł (dokładnie tyle
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
). Chcesz lepsze radio? Spoko, ale jeśli nie kupisz softa za 220 zł (dokładnie tyle
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
) to nie będziesz miał sterowania w kierownicy i podświetlenia. Itd itp...
Aczkolwiek mi to jakoś nie przeszkadzało, musisz tylko założyć, że nie będziesz nic dokładał bo pasuje Ci wyposażenie jakie jest.
I kolejna rzecz - jak jest walnięty? Ja też to wszystko przerabiałem bo swoje Volvo zaparkowałem na drzewie
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Volvo jest mega twarde i nikt nie chce go naciągać, praktycznie się nie da. Tylko spawanie. Chyba, że masz pewność, że jest proste i wystarczy szpachla lub wspawanie ćwiartki.
Samochód mega wygodny, przestronny, w środku pięknie wykończony.
Dla mnie S60 jest idealne - bo ma sylwetkę S80, ale jest zgrabniejsze i bardziej sportowe
Ja od siebie polecam.
EDIT: aaa napisałeś, że pełne wyposażenie, no super
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)