Strona 73 z 77

Re: emerald bullet by miechoo 2015r SI / Type-R

: 03 wrz 2018 10:36
autor: regret
spokojnie kochane mordeczki :D

Warto poczekać - trochę się przedłużyło, ale udało się kupić na prawde super stuff <3

Re: emerald bullet by miechoo 2015r SI / Type-R

: 14 paź 2018 14:56
autor: MuzykGrzes
Cometic to taka gruba uszczelka zakłada się ją jak się coś z układem dolotu powietrza robi :)

Re: emerald bullet by miechoo 2015r SI / Type-R

: 15 paź 2018 19:48
autor: dmra
Ta uszczelka akurat jest grubsza tylko o 0.004", ale coś jest w Twojej teorii :) natomiast w tym przypadku wybór padł na Cometic'a ponieważ jakościowo jest równie dobry (o ile nie lepszy) jak oryginał, a poza tym OEM pod zamknięty blok już niestety nie produkują :cry:

P.S. Jeździ to to już :D

Re: emerald bullet by miechoo 2015r SI / Type-R

: 23 gru 2018 10:52
autor: MuzykGrzes
A tu cisza jak po śmierci organisty.

Re: emerald bullet by miechoo 2015r SI / Type-R

: 07 mar 2019 11:47
autor: KOko
pewnie Miecho woli tjunowić swego balerona zamiast wrócić do CG :P

Re: emerald bullet by miechoo 2019r H23VTEC FrankenStein

: 14 mar 2019 23:27
autor: regret
Witajcie po długiej przerwie, ale wybaczcie moją zwłokę. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Długo ładowałem mane, żeby ogarnąć czas i poskładać do kupy to co trzeba - tym bardziej chciałem zrobić to w miarę solidnie i miedzy innymi ogłosić mały jubileusz bo to 1000czny post na forum i strzeliło równa 7 lat jak posiadam accorda .

No to od czego by tu zacząć hmmm....
Mamy początek roku 2018 jestem jakoś świeżo po wymianie rozrządu u dmra w swoim H22A7-oczywiście zadowolony wszytko cacy i w sumie historia normalnego użytkownika na tym by stanęła, ale nie...
Pewnego razu spotykając się z Tomkiem powiedział o jedno zdanie za dużo - mianowicie " Słuchaj mam fajny wał może coś złożymy". Ja wtedy beztrosko powiedziałem "spoko bierzemy skoro jest dobry i
cena też - jeść nie woła" jak się okazało zawołało jeść szybciej niż myśleliśmy :D. Tomek zajął się szukaniem gratów ( nie brałem tu udziału, gdyż Tomkowi ufam bezgranicznie, po za tym jest jednym z najlepszych speców od tych zabawek),
a ja międzyczasie zacząłem marudzić co bym chciał i jak sobie wyobrażam to auto. Od początku było jasne: nie bawimy się w żadne swapy tylko budujemy silnik od podstaw, z najlepszych gratów jakie uda nam się dostać. Silnik zbudowany został
i ideą "więcej niutków niż kucy" tak więc z H22 przeskoczyliśmy w większą pojemność - oczywiście tytułowy wał który był zapalnikiem był już niepotrzebny i szukaliśmy czegoś innego. W międzyczasie ja swój motor wystawiłem na sprzedaż i na
przełomie luty/marzec został wysłany na drugi koniec Polski. Zaczeliśmy z grubej rury, ale niestety życie nas dopadło i mieliśmy dość spory problem ze znalezieniem gratów w super stanie, nie pamiętam ile wałów przerobiliśmy, ale w końcu
udało się i wrócił po obróbce w Dziak Motosport perfekto. Z resztą gratów też nie było wesoło więc wszytko przesunęło się w czasie na tyle, że musiałem sobie sprawić gokarta w postaci Suzuki Baleno, który jak sie okazało jest całkiem sympatycznym gruzem.
No, ale dobrze dobrze już wracając do tematu...O cyzm to było ? Aaaaa tak pojemność z tego co nam wyszło to H23 VTEC. Finalnie w październiku auto tchneło życiem i odpaliło, zostalo pięknie wystrojone przez RedLine i ruszyło na docieranie.
Auto od października po dziś dzień zrobiło jakieś 3k km jest po wymienie filtrów, oleju na docelowy ( valvaline r1 5W50), drobnych korektach i czeka na kolejne strojenie. Jak jeździ ? Obłędnie! Z dmra śmiejemy się, że jeździ jak nie Honda bo dzięki zwiększonej
pojemności ciągnie już od dołu.
Ahh ciężko mi teraz zebrać wszystkie myśli do kupy tak w jednym poście bo emocji i stresu było wiele, ale na chwilę obecną cieszę się, że mamy no w zasadzie krótko ujmując jednostkę nową jak z fabryki i jeździ się bajecznie.

Pewnie o wielu rzeczach zapomniałem, ale mam nadzieje, że w razie co dmra uzupełni o wartościową treść, a i zapewne odpowie na pytania Was nurtujące.

Temat cały czas żyje i myślę, że będzie się rozwijał. Będę wrzucał informacje i smaczki co jakiś czas.

Ogólna specyfikacja projektu :

-przebieg przed projektem 221 000 km
- przebieg po dotarciu 224 050
-Blok H-seria, closed-deck FMR
-Pompa oleju OEM
-Wał H23
-Panewki główne, korbowodowe i oporowe TAIHO
-Tłoki H23
-Pierścienie NPR
-Korbowody H23
-Głowica H22A JDM Po pełnym remoncie
-Szpilki głowicy ARP
-Wałki H22A JDM
-Sprężynkowe" LMA
-Uszczelka głowicy Cometic 0.030"
-Misa ATR
-Uszczelniacze i uszczelki OEM lub lepsze ;)
-Rozrząd na manualny napinacz
-Napinacze KOYO
-Pompa wody DOLTZ
-Pająk uszczelniacza wałka balansowego
-Paski GATES
-Kolektor wydechowy OEM H22A
-Kolektor ssący H22A5, usunięte IAB, EGR i powiększona pojemność
-Stabilizator temp. oleju H22A
-Zamach OEM odelżony do okolo 5kg i zfrezowana powierzchnia cierna sprzęgła
-Tarcza sprzęgła AISIN pod H22
-Docisk EXEDY pod H22
-Aluminiowa osłona zamachu
-Skrzynia U2J4
-Olej skrzynie OEM MTF
-Wszystkie o'ringi wymienione na silikonowe lub viton'owe
-Termostat Gates
-Aparat zapłonowy H22A5 + nowe łożysko i uszczelniacz
-Kopułka i palec YEC
-Cewka NGK
-Przewody WN NGK
-Świece NGK Platinum
-Wiązka silnikowa zbudowana od nowa
-Silnik po złożeniu został wyczyszczony i pomalowany

Pojemność skokowa wynosi: 2259cc
Szacowany stopień sprężania wynosi: 9.3:1
Odcinka: nieznana
Moc: nieznana
Moment obr.: nieznany



Teraz troszkę cyferek i numerków, a więc to po czym zostały mi opakowania od części(większość widać na fotce):

- przewody zapłonowe NGK RC-HE89
- pasek Gates5235XS GAT4656
- pasek Gates T226
-tarcza Aisin DH-021U
- panewki Tiaho R458H/14E29
- termostat Gates THO5977G1
- palec YEC K24011
- kopułka YEC K14011
- łożyko Koyo PU277027HRR1ZS1 GK8
- łożysko Koyo PU326231GRR1DV GK8
- Cewka NGK 48054
- pierścienie tlokowe NPR SWH30433ZZ dia 87.000mm
- panewki oporowe Tiaho T459A
- panewki główne Taiho M459H
- śruby głowicy APR
- wtryski mitsubishi Lancer Evo IX 560cc
- wtryski H22
- pompa wody Dolz H127
- Ajusa 15061500
- uszczelka Ajusa 13110300
- uszczelka zaworu VTEC OEM 15825-p13-005
- Wszytkie cukieraski OEM od rozrządu :
*91212-p0a-004
*19313-pt0-000
*90016-pt0-000
*90140-p14-a00
*90015-pt0-000
*90014-p14-a00
*06923-p0a-306
*91213-pr3-004
*91213-pr3-004
*12513-p30-000
- łożysko Nachi 6001/012-2NS
- uszczelka pod głowicę cometic
- uszczelki pokrywy zaworów OEM


I pewnie wiele wiele innych, ale wypisałem tylko rzeczy po których zostały nam opakowania.





Dzięki uprzejmości dmra mamy małą fotorelację z przebiegu prac. Co prawda fotki robione obieraczką do kartofli, ale w tym momencie nie to jest istotne.


Bawcie się dobrze bo o to przed Wami rasowy Frankenstein :



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


To tyle i dzięki za poświęcony czas :)

Re: emerald bullet by miechoo 2019r H23VTEC FrankenStein

: 14 mar 2019 23:56
autor: Bartoch
Szacun :shock:

Re: emerald bullet by miechoo 2019r H23VTEC FrankenStein

: 14 mar 2019 23:59
autor: figo
:o :shock: robi wrażenie, ciekawe jestem tego momentu i przebiegu jego po strojeniu, bo jeszcze nie było? pełne gratulacje

Re: emerald bullet by miechoo 2019r H23VTEC FrankenStein

: 15 mar 2019 00:36
autor: mieglo
No wreszcie. Wygląda to dobrze, a nawet lepiej. Dawaj wydruk z hamowni.

Re: emerald bullet by miechoo 2019r H23VTEC FrankenStein

: 15 mar 2019 06:42
autor: jacobsen
No pięknie. :D
Kupię balerona jak już Ci nie potrzebny. :D
Może dmra zrobiłby swapa skrzyni biegów na manual w 3.0? ;)