Witajcie po długiej przerwie, ale wybaczcie moją zwłokę.
Długo ładowałem mane, żeby ogarnąć czas i poskładać do kupy to co trzeba - tym bardziej chciałem zrobić to w miarę solidnie i miedzy innymi ogłosić mały jubileusz bo to
1000czny post na forum i strzeliło równa 7 lat jak posiadam accorda .
No to od czego by tu zacząć hmmm....
Mamy początek roku 2018 jestem jakoś świeżo po wymianie rozrządu u dmra w swoim H22A7-oczywiście zadowolony wszytko cacy i w sumie historia normalnego użytkownika na tym by stanęła, ale nie...
Pewnego razu spotykając się z Tomkiem powiedział o jedno zdanie za dużo - mianowicie " Słuchaj mam fajny wał może coś złożymy". Ja wtedy beztrosko powiedziałem "spoko bierzemy skoro jest dobry i
cena też - jeść nie woła" jak się okazało zawołało jeść szybciej niż myśleliśmy
. Tomek zajął się szukaniem gratów ( nie brałem tu udziału, gdyż Tomkowi ufam bezgranicznie, po za tym jest jednym z najlepszych speców od tych zabawek),
a ja międzyczasie zacząłem marudzić co bym chciał i jak sobie wyobrażam to auto. Od początku było jasne: nie bawimy się w żadne swapy tylko budujemy silnik od podstaw, z najlepszych gratów jakie uda nam się dostać. Silnik zbudowany został
i ideą "więcej niutków niż kucy" tak więc z H22 przeskoczyliśmy w większą pojemność - oczywiście tytułowy wał który był zapalnikiem był już niepotrzebny i szukaliśmy czegoś innego. W międzyczasie ja swój motor wystawiłem na sprzedaż i na
przełomie luty/marzec został wysłany na drugi koniec Polski. Zaczeliśmy z grubej rury, ale niestety życie nas dopadło i mieliśmy dość spory problem ze znalezieniem gratów w super stanie, nie pamiętam ile wałów przerobiliśmy, ale w końcu
udało się i wrócił po obróbce w Dziak Motosport perfekto. Z resztą gratów też nie było wesoło więc wszytko przesunęło się w czasie na tyle, że musiałem sobie sprawić gokarta w postaci Suzuki Baleno, który jak sie okazało jest całkiem sympatycznym gruzem.
No, ale dobrze dobrze już wracając do tematu...O cyzm to było ? Aaaaa tak pojemność z tego co nam wyszło to H23 VTEC. Finalnie w październiku auto tchneło życiem i odpaliło, zostalo pięknie wystrojone przez RedLine i ruszyło na docieranie.
Auto od października po dziś dzień zrobiło jakieś 3k km jest po wymienie filtrów, oleju na docelowy ( valvaline r1 5W50), drobnych korektach i czeka na kolejne strojenie. Jak jeździ ? Obłędnie! Z dmra śmiejemy się, że jeździ jak nie Honda bo dzięki zwiększonej
pojemności ciągnie już od dołu.
Ahh ciężko mi teraz zebrać wszystkie myśli do kupy tak w jednym poście bo emocji i stresu było wiele, ale na chwilę obecną cieszę się, że mamy no w zasadzie krótko ujmując jednostkę nową jak z fabryki i jeździ się bajecznie.
Pewnie o wielu rzeczach zapomniałem, ale mam nadzieje, że w razie co dmra uzupełni o wartościową treść, a i zapewne odpowie na pytania Was nurtujące.
Temat cały czas żyje i myślę, że będzie się rozwijał. Będę wrzucał informacje i smaczki co jakiś czas.
Ogólna specyfikacja projektu :
-przebieg przed projektem 221 000 km
- przebieg po dotarciu 224 050
-Blok H-seria, closed-deck FMR
-Pompa oleju OEM
-Wał H23
-Panewki główne, korbowodowe i oporowe TAIHO
-Tłoki H23
-Pierścienie NPR
-Korbowody H23
-Głowica H22A JDM Po pełnym remoncie
-Szpilki głowicy ARP
-Wałki H22A JDM
-Sprężynkowe" LMA
-Uszczelka głowicy Cometic 0.030"
-Misa ATR
-Uszczelniacze i uszczelki OEM lub lepsze
-Rozrząd na manualny napinacz
-Napinacze KOYO
-Pompa wody DOLTZ
-Pająk uszczelniacza wałka balansowego
-Paski GATES
-Kolektor wydechowy OEM H22A
-Kolektor ssący H22A5, usunięte IAB, EGR i powiększona pojemność
-Stabilizator temp. oleju H22A
-Zamach OEM odelżony do okolo 5kg i zfrezowana powierzchnia cierna sprzęgła
-Tarcza sprzęgła AISIN pod H22
-Docisk EXEDY pod H22
-Aluminiowa osłona zamachu
-Skrzynia U2J4
-Olej skrzynie OEM MTF
-Wszystkie o'ringi wymienione na silikonowe lub viton'owe
-Termostat Gates
-Aparat zapłonowy H22A5 + nowe łożysko i uszczelniacz
-Kopułka i palec YEC
-Cewka NGK
-Przewody WN NGK
-Świece NGK Platinum
-Wiązka silnikowa zbudowana od nowa
-Silnik po złożeniu został wyczyszczony i pomalowany
Pojemność skokowa wynosi: 2259cc
Szacowany stopień sprężania wynosi: 9.3:1
Odcinka: nieznana
Moc: nieznana
Moment obr.: nieznany
Teraz troszkę cyferek i numerków, a więc to po czym zostały mi opakowania od części(większość widać na fotce):
- przewody zapłonowe NGK RC-HE89
- pasek Gates5235XS GAT4656
- pasek Gates T226
-tarcza Aisin DH-021U
- panewki Tiaho R458H/14E29
- termostat Gates THO5977G1
- palec YEC K24011
- kopułka YEC K14011
- łożyko Koyo PU277027HRR1ZS1 GK8
- łożysko Koyo PU326231GRR1DV GK8
- Cewka NGK 48054
- pierścienie tlokowe NPR SWH30433ZZ dia 87.000mm
- panewki oporowe Tiaho T459A
- panewki główne Taiho M459H
- śruby głowicy APR
- wtryski mitsubishi Lancer Evo IX 560cc
- wtryski H22
- pompa wody Dolz H127
- Ajusa 15061500
- uszczelka Ajusa 13110300
- uszczelka zaworu VTEC OEM 15825-p13-005
- Wszytkie cukieraski OEM od rozrządu :
*91212-p0a-004
*19313-pt0-000
*90016-pt0-000
*90140-p14-a00
*90015-pt0-000
*90014-p14-a00
*06923-p0a-306
*91213-pr3-004
*91213-pr3-004
*12513-p30-000
- łożysko Nachi 6001/012-2NS
- uszczelka pod głowicę cometic
- uszczelki pokrywy zaworów OEM
I pewnie wiele wiele innych, ale wypisałem tylko rzeczy po których zostały nam opakowania.
Dzięki uprzejmości dmra mamy małą fotorelację z przebiegu prac. Co prawda fotki robione obieraczką do kartofli, ale w tym momencie nie to jest istotne.
Bawcie się dobrze bo o to przed Wami rasowy Frankenstein :
To tyle i dzięki za poświęcony czas