Strona 1 z 9

Remont zawieszenia CG4

: 18 wrz 2014 13:33
autor: Cegua
Cześć

Temat był pare razy na forum, ale może warto zebrać to w jednym miejscu? Bo pozostałe tematy to różne wątki i ogólniki.

Mianowicie. Pacjent: moje CG4. Problemy:

1. Stuka zawieszenie z tyłu
2. Rozjechana zbieżność
3. Luz na kierownicy
4. Przód pewnie też już skrzywdzony przez życie.

Chciałbym zrobić remont zawieszenia. Najchętniej wszystkie gumki/tuleje.

Pytania:

1. Czy jest sens myśleć kategoriami CAŁOŚCI skoro już i tak rozbiera się wahacze itd czy lepiej zrobić diagnozę poszczególnych gumek?
2. Czy Poli czy OEM? Wiem, że na poli będzie bardziej twardo, ale chcę wytrzymale. Zwłaszcza, że na wiosnę wpadają 18".
3. Czy można kupić albo na eBayu albo w Polsce cały kit tulejek zawieszenia tak, żeby dać mechanikowi taką paczkę cukierków i niech się bawi?
4. Jaki koszt takiej operacji? Bez robocizny.

Michał

Re: Remont zawieszenia CG4

: 18 wrz 2014 15:27
autor: addamah
Z chęcią podłączyłbym się do tematu bo o tym właśnie myslałem --zimę jeszcze poturlam ale na wiosnę muszę to zrobić -tulejki ,sworznie, i te cukierki :D

Re: Remont zawieszenia CG4

: 18 wrz 2014 15:28
autor: TheRealCzarls
mnie tez czeka remont zawiasu bo stuka itd. Podłączam sie pod temat i na poczatek to samo pytanko co Cegua:
1." Czy jest sens myśleć kategoriami CAŁOŚCI skoro już i tak rozbiera się wahacze itd czy lepiej zrobić diagnozę poszczególnych gumek?"
2. Czy musze do felg 18 zakladac poli czy moge oem zalozyc? (nie chce miec twardo)
3. Czy kupic amorki Kyb (Excel-G) czy Monroe? (mam u siebie sprezyny eibach)
4. Zaraz bede robil swap na 5 szpilek (piasty lub cale zwrotnice, co tam dorwe) i czy przez to bede musial zmieniac amorki czy beda dobre te co kupie (czyli np monroe lub kyb), bo w katalogach widze te same numery amorkow do 2.0 i 3.0

Link do amorków Monroe (allegro):
http://allegro.pl/amort-przod-honda-acc ... 99201.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-hond ... 93612.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyb (intercars):
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... r-tyl.html" onclick="window.open(this.href);return false;


prosze o rady :) dziekuje i pozdrawiam

Re: Remont zawieszenia CG4

: 18 wrz 2014 15:36
autor: fotografiks
Pany najlepiej to jechać na kontrolę do stacji diagnostycznej... jakies 20-30 zł...
Bo tak z posta to ciężko wywróżyć :)

Gość na stacji diag na "tym takim sliderze" czy jakoś tak to się nazywa na pewno wyłapie 80 procent luzów, może go też wytrzęsie to znajdzie też te elementy, które mają luz w innych osiach.

Napompujcie kółka dobrze, żeby cała siła obciążała odpowiednio zawieche, a nie traciła się na oponie owijającej felge:P


Zapamietać, zanotować co Pan powie, następnie:

Wleźć na stronę z odpowiednim obrazkiem i jechać po obrazkach machnąć P/N i szukać... zamienników;)



Ja mam jak na razie takie zestawienie do mojej CG3 - choć nie wiem na ile to pomoże ;) - bo to same cyferki i czasem dziwne dopiski...
A pismem obrazkowym na pewno będzie łatwiej:)



Zawiech zestawienie

Przód:

Łączniki stabilizatora:
51321-S84-A01 LINK, L. FR. STABILIZER
51320-S84-A01 LINK, R. FR. STABILIZER
Gumsztal stabilizatora
51306-S84-A01 BUSH, STABILIZER HOLDER srednica 26,5


51810-SV4-003 BUSH, SHOCK ABSORBER
51393-SV1-A01 BUSH, FR. STABILIZER
lub cały nowy:
51355-S84-A00 ARM, R. FR. (LOWER)
51365-S84-A00 ARM, L. FR. (LOWER)


51381-S84-A01 BUSH, FR. RADIUS ROD (RR) x 2 (na lewy i prawy to samo)

górny wahacz
51450-S84-A01 ARM, R. FR. (UPPER
51460-S84-A01 ARM, L. FR. (UPPER)
Kulczysław na góre:
51464-S04-013 BOOT, BALL JOINT (UPPER) + wymiana

Sworzeń dół:
51220-S84-305 JOINT, FR. BALL (LOWER) (MUSASHI)

Zad:


Łaczniki stabilizatora:
52320-S84-A01 LINK, R. RR. STABILIZER (NA USE ALT: 06523-S84-A00)
52325-S84-A01 LINK, L. RR. STABILIZER (NA USE ALT: 06523-S84-A00)

gumsztal stabilizatora:
52306-S82-A01 BUSH, RR. STABILIZER HOLDER srednica 17mm

Reszta wg potrzeb ;)


A co do luzu kiery to może zacznij od końcówek drążków kierowniczych;)


EDIT:

U mnie standard:
to łączniki i gumy stabilizatora + reszta co wyjdzie na trzepaniu i cisza jak makiem zasiał;)

Re: Remont zawieszenia CG4

: 18 wrz 2014 20:46
autor: qba11
Ja sprawdzałem zawieszenie na szarpakach i wymieniałem co tego wymagało. Poprzedni właściciel ją trochę zaniedbał.
Jeszcze zostały mi gumy drążków reakcyjnych.

Na tył wsadziłem amory Kayaby excel-g i jest narazie OK.

Re: Remont zawieszenia CG4

: 18 wrz 2014 21:02
autor: addamah
Jak i może być koszt tych wszystkich "tajli"-co wymienił fotografiks :?:

Re: Remont zawieszenia CG4

: 18 wrz 2014 23:24
autor: fotografiks
addamah pisze:Jak i może być koszt tych wszystkich "tajli"-co wymienił fotografiks :?:
Ale to nie bylo wymienione na raz... Na przestrzeni lat... hmm niech pomysle...w sumie to prawie 9 lat :-) zazwyczaj po przegladach... Lub jak cos zaczynalo klepac na bruku to zaczynaly sie poszukiwania przyczyny...

Wszystko naraz to napewno gruba kapusta...i chyba sie mija z celem bo pewnie znaczna ilosc czesci jest ok... Wiec bez sensu ladowac kase w cos co jest dobre i dziala...

Re: Remont zawieszenia CG4

: 19 paź 2014 08:41
autor: addamah
Skrzypi mi coś w zawieszeniu to podobno sworzeń -tylko , który bo podobno są tam jakieś dwa jaki to numer części (chodzi o przód) i co jeszcze warto przy okazji tam wymienić,z tej drobnicy :?: :roll: :roll:




http://japancars.ru/index.php?route=cat ... rea=KG&ctr" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Remont zawieszenia CG4

: 19 paź 2014 12:10
autor: krisss111
jeśli trzeszczy jak stary tapczan, to sworzeń wahacza dolnego.

Re: Remont zawieszenia CG4

: 19 paź 2014 19:23
autor: addamah
krisss111 pisze:jeśli trzeszczy jak stary tapczan, to sworzeń wahacza dolnego.
no faktiko stary po PRL -owski tapczan --a jakiś namiar na takie sworznie ,nr katalogowy. :?: