CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
- Szyszon
- Posty: 125
- Rejestracja: 23 wrz 2014 19:44
- Auto: Accord 6 gen 98 rok
- silnik: 3,0 v6
- Lokalizacja: Gdynia/ Norwegia
CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
Witam, nie wiem gdzie juz szukac przyczyny duzego spalania v6 i prosze o pomoc. Po kupnie pierwsze co cicialem zrobic to wyeliminowac check zapalal sie zawsze po nocnym staniu i przejechaniu 400 metrow. Bedac w serwisie komputer pokazywal blad skrzyni A/T i egr. Przyczyna skrzyni jest do wymiany elektrozawor podcisnienia nr. 2. Egr zalozyli inny. Po nocnym stanie dalej sie check zapalal ale juz po przejechaniu 800km. Co do spalania myslalem ze sonda wiec kupilem denso i ja zalozyli po 2 dniach jadac spowrotem na serwia komputer pokazuje sonda yhy...wiec zalozyli mi z powrotem moja ktora byla. Check po nocy dalej sie zapalal, ale juz nie pojechalem na serwis bo zostawilem duzo $$$$ i pojechalem do kolegi zeby przejrzal co jest zgrane. Na poczatek odkrecil egr wyczyscil kanal, bo byl zapchany. Odczytal bledy troche mnie zdziwilo 70 to skrzynia to wiem bo elektrozawor do wymiany i blad 72 wypadanie zaplonu na 2 cylindrze dlaczego, jak na serwisie nie bylo tego bledu w kompie auto chodzi normalnie nic nie faluje poprostu igielka skasowal mi bledy pojezdzilem 3 dni i checka nie ma wiec bylo to spowodowane zapchanym kanalem. Wiec jedna usterka usunieta bo nie ma bledow zadnych. Nastepny problem jest spalanie 20 litrow na 100 kilometrow czyli za 100zl robie przy jezdzie emeryckiej do stowy 100-130 kilometrow. Nie wiem gdzie juz zajrzec. Po przyjezdzie bede chcial podmienic sonde moze faktycznie moja sie spalila...
- zawory ustawione
- swiece wymienione
- filtr paliwa wymieniony
- olej w skrzyni wymieniony
- rozrzad kompletny wraz z napinaczem hydraulicznym wymienione
I kilka czesci eksplatacyjnych wymienione ktore nie maja wplywu na spalanie.
Tak na 20 litrach przy normalnej jezdzie to powinienem zrobic kolo 200 kilometrow, ale nie 100. Prosze o jakies wskazowki co jescze mozna sprawdzic.
Pozdrawiam
Piotr
- zawory ustawione
- swiece wymienione
- filtr paliwa wymieniony
- olej w skrzyni wymieniony
- rozrzad kompletny wraz z napinaczem hydraulicznym wymienione
I kilka czesci eksplatacyjnych wymienione ktore nie maja wplywu na spalanie.
Tak na 20 litrach przy normalnej jezdzie to powinienem zrobic kolo 200 kilometrow, ale nie 100. Prosze o jakies wskazowki co jescze mozna sprawdzic.
Pozdrawiam
Piotr
- cisek33
- Posty: 366
- Rejestracja: 21 mar 2014 17:30
- Auto: Accord Coupe
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Rawicz/Góra
Re: CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
kopułka i palec? warto chociaż zdjąć ocenić stan, oczyścić styki
przy czyszczeniu egr kolektor ssący był zdejmowany i również czyszczony? bo tam też jest kanał egru. Z tym ustrojstwem mam to samo
wszystko wyczyszczone ,a błąd cały czas wyskakuje
przewody WN w jakim stanie są?
przy czyszczeniu egr kolektor ssący był zdejmowany i również czyszczony? bo tam też jest kanał egru. Z tym ustrojstwem mam to samo
wszystko wyczyszczone ,a błąd cały czas wyskakuje
przewody WN w jakim stanie są?
Ciche auta zabijają dzieci
olej bierze?A co ma kurna dawać?
olej bierze?A co ma kurna dawać?
Re: CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
Bardzo mnie interesuje czy znajdziesz przyczynę wysokiego spalania ..więc jeśli Ci się uda ogarnąć temat, to się podziel na forum informacją.
Mnie też pali sporo ... właśnie 20l/100km ...ale gazu, więc koszt dupy nie urywa, dlatego jak na razie nie szukałem przyczyn
Mnie też pali sporo ... właśnie 20l/100km ...ale gazu, więc koszt dupy nie urywa, dlatego jak na razie nie szukałem przyczyn
Re: CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
Pisałem już 20 razy że od układu zapłonowego trzeba zacząć, czyli poza świecami także kopułka\palec\przewody wn(YEC\NGK). Do tego filtr powietrza. W następnej kolejności sprawdzić czy przypadkiem jakiś zacisk nie trzyma, bo niektórzy powymieniali pół silnika a się okazało że zacisk trzymał i przez to spalanie takie a nie inne.Do tego sprawdzić stan przewodów paliwowych, może gdzieś puszczają. Bo spalanie naprawdę spore. Ostatnio z ciekawości gdy tylko zapalił się rezerwa pojechałem na stację i zatankowałem 14 litrów. Po 145 km zapaliła się rezerwa dopiero
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- Szyszon
- Posty: 125
- Rejestracja: 23 wrz 2014 19:44
- Auto: Accord 6 gen 98 rok
- silnik: 3,0 v6
- Lokalizacja: Gdynia/ Norwegia
Re: CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
filtr wymieniony, jak przyjadę zaczynam od sondy po kopułkę palec kable, jeśli to nie ustąpi... to nie wiem
Re: CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
A mnie to na problem z układem zapłonowym nie specjalnie pasuje. Jeżeli auto chodzi równo, nie prycha nie strzela, silnik nie gubi taktów i nie śmierdzi niedopalonym paliwem z układu wydechowego, to niespecjalnie potrafię sobie wyobrazić w jaki inny sposób elementy układu zapłonowego mogłyby wpływać na poziom spalania
Re: CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
Powyżej napisałeś że filtr paliwa wymieniony, ja napisałem o filtrze powietrza:)
Auto wcale nie musi strzelać\kichać żeby stwierdzić że układ zapłonowy jest do wymiany, jak tak jest to już stan agonalny.
Nawet nowe ale ciulowe przewody WN potrafią zrobić sporo bałaganu o czym sam się przekonałem w CG3.
Może tez ogólnie zapłon jest przestawiony.
Auto wcale nie musi strzelać\kichać żeby stwierdzić że układ zapłonowy jest do wymiany, jak tak jest to już stan agonalny.
Nawet nowe ale ciulowe przewody WN potrafią zrobić sporo bałaganu o czym sam się przekonałem w CG3.
Może tez ogólnie zapłon jest przestawiony.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- Szyszon
- Posty: 125
- Rejestracja: 23 wrz 2014 19:44
- Auto: Accord 6 gen 98 rok
- silnik: 3,0 v6
- Lokalizacja: Gdynia/ Norwegia
Re: CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
filtr paliwa zmieniony i powietrza też zapłon ale spalanie jest już od dłuższego czasu. Świeżo po wymianie rozrządu jestem jak i wiele innych części.
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2002
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
A świece i kable? W tych autach zapłonu się nie ustawia bo jest regulowany elektronicznie, ale warto by się przyjżeć sondzie bo wymienili ci (ta co wywaliła błąd),tylko może na nieodpowiednią? Więc nadal spalanie może być spowodowane zbyt bogatą mieszanką.
ps: Możliwe też że czujnik temperatury podaje zaniżoną i silnik pracuje cały czas jak na ssaniu.
ps: Możliwe też że czujnik temperatury podaje zaniżoną i silnik pracuje cały czas jak na ssaniu.
Re: CG2 3,0 v6 j30a1 Problem z duzym spalaniem
Napisałem o kablach i kopułce\palcu powyżej.
Świece były wymienione.
Co mi jeszcze przychodzi do głowy to wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzić czy przypadkiem nie są uszkodzone\nie podłączone. Też będzie to miało duże znaczenie co do spalania silnika.
W J30 jak pamiętam są dwie sondy, jak rozumiem druga sonda też mała mierzoną oporność?
Także chyba wszystkie możliwe przyczyny już napisałem:) sprawdź wszystko i zdaj relację.
Świece były wymienione.
Co mi jeszcze przychodzi do głowy to wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzić czy przypadkiem nie są uszkodzone\nie podłączone. Też będzie to miało duże znaczenie co do spalania silnika.
W J30 jak pamiętam są dwie sondy, jak rozumiem druga sonda też mała mierzoną oporność?
Także chyba wszystkie możliwe przyczyny już napisałem:) sprawdź wszystko i zdaj relację.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1