Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Błąd 22 System VTEC

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
eMeN
Posty: 67
Rejestracja: 10 lip 2013 14:19
Auto: CG4
silnik: F20B7
Lokalizacja: Lublin

Błąd 22 System VTEC

Post autor: eMeN »

Jak nic się z accordem od zakupu nie działo tak dzisiaj po raz pierwszy pojawił się przeszkadzający w jeździe problem.
Zbieram się do wyprzedzania a tu niespodzianka odcinka przy 4tys :evil: Dojechałem spokojnie do do domu sprawdziłem błędy wyszło 22 system VTEC,
teraz przegoniłem w jedną stronę, wszystko wróciło do normy poleciało do czerwonego :D już myślałem, że samo się naprawiło zawracam z powrotem i dupa :cry: znowu odcinka przy 4tys. Jutro za dnia chciałbym się tym zająć, od czego zacząć, spotkaliście się już takim problemem?
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: slepak »

Przy takich właśnie postach przydało by się uzupełnienie żeby do "autora" dodać jaki ma silnik i czy jest lpg, a nie trzeba wchodzić w kogoś profil i lukać co ma za silnik i się zastanawiać czy jest LPG.

Co do tematu to na początek rozebrał bym całego v-teca i zobaczył czy przypadkiem koszyk filtrujący jest drożny i czy trzpień pracuję tak jak ma. Tym bardziej że raz jest ok a raz problem.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2003
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: MuzykGrzes »

Ja miałem błąd 21 w civicu (to samo co tu 22) wynikał zazwyczaj z odłączonego czujnika ciśnienia oleju przy zaworze i zawsze występował na zimnym silniku. Ale ty nie masz wypiętego i zwartego w ECU czujnika więc przychylam się do teorii Marcina o zapchanym sitku ,choć dziwnym dla mnie jest odcięcie zapłonu przy 3,5K (jak piszesz 4K) z powodu VTEC'a

ps : Marcin proszę nie pisz v-tec to domena handlarzy a (Variable valve Timing and lift Electronic Control system) nie ma - :cry:
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
Pedro
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2014 12:39
Auto: CG2
silnik: J30A1

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: Pedro »

No i właśnie pytanie zasadnicze, czy usterka vteca może się w ogóle objawiać wcześniejszą odcinką :?: :roll:
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: slepak »

Pedro pisze:No i właśnie pytanie zasadnicze, czy usterka vteca może się w ogóle objawiać wcześniejszą odcinką :?: :roll:

Tak, załączenie następuje właśnie koło 4 tyś obrotów.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2003
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: MuzykGrzes »

Bynajmniej w D serii ten błąd nie powoduje odcinki zapłonu (również OBD II) a jedynie zapalenie się lampki Check Engine.
Ponad to system VTEC się nie włącza a zawór nie otwiera.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
Pedro
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2014 12:39
Auto: CG2
silnik: J30A1

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: Pedro »

No to pytanie za "10" - to po co w takim razie stosuje się sprawdzanie działania vteca przy pomocy żarówki, skoro twierdzicie, że jego awaria objawia się albo wczesną odcinką albo koduje ją jako błąd :?:
Awatar użytkownika
eMeN
Posty: 67
Rejestracja: 10 lip 2013 14:19
Auto: CG4
silnik: F20B7
Lokalizacja: Lublin

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: eMeN »

Tak jak slepak pisał.
Wyciągnąłem w sobotę cały zawór VTEC, trochę było tego syfu na sitku no ale całość dokładnie przeczyściłem, trzpień chodzi jak należy :)
Dzisiaj wrzuciłem go z powrotem do auta i jak na razie odpukać :mrgreen: po pierwszych testach wszystko działa w jak najlepszym porządku :)
frajcik
Posty: 76
Rejestracja: 12 sty 2013 19:07
Auto: ce9 cg2
silnik: f22z2 j30a1
Lokalizacja: Susz / Gdańsk

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: frajcik »

jak jest blad 22 to pierwsze co sie sprawdza to ile masz oleju ;)

ps. tutaj vtec sie nie zapina przy 4k tylko przy ~2,5
Były: Accord CC7-> Civic EJ1-> Accord CE9 (w kapitalnym remoncie)-> Accord CG2 -> Accord CD7 -> Accord CS1 -> Accord CD5
Są: Accord CM1, Legend KA8, Accord CS1
Awatar użytkownika
Guras
Posty: 370
Rejestracja: 17 sty 2015 11:16
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Włocławek

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: Guras »

Odgrzeje kotleta bo już drugi mechanik poległ z błędem 22
Po wymianie silnika J30A1 nie działa mi vtec tzn działa bardzo słabo i wywala błąd 22
Poziom oleju w normie zalany Liquil moly syntetyk 10W40
Zawór vtec działa
Sitko i uszczelka łapy filtra oleju wymienione
Kanały czyste
Ktoś jeszcze ma jakieś sugestie?
ODPOWIEDZ