Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Błąd 22 System VTEC
Błąd 22 System VTEC
Jak nic się z accordem od zakupu nie działo tak dzisiaj po raz pierwszy pojawił się przeszkadzający w jeździe problem.
Zbieram się do wyprzedzania a tu niespodzianka odcinka przy 4tys Dojechałem spokojnie do do domu sprawdziłem błędy wyszło 22 system VTEC,
teraz przegoniłem w jedną stronę, wszystko wróciło do normy poleciało do czerwonego już myślałem, że samo się naprawiło zawracam z powrotem i dupa znowu odcinka przy 4tys. Jutro za dnia chciałbym się tym zająć, od czego zacząć, spotkaliście się już takim problemem?
Zbieram się do wyprzedzania a tu niespodzianka odcinka przy 4tys Dojechałem spokojnie do do domu sprawdziłem błędy wyszło 22 system VTEC,
teraz przegoniłem w jedną stronę, wszystko wróciło do normy poleciało do czerwonego już myślałem, że samo się naprawiło zawracam z powrotem i dupa znowu odcinka przy 4tys. Jutro za dnia chciałbym się tym zająć, od czego zacząć, spotkaliście się już takim problemem?
Re: Błąd 22 System VTEC
Przy takich właśnie postach przydało by się uzupełnienie żeby do "autora" dodać jaki ma silnik i czy jest lpg, a nie trzeba wchodzić w kogoś profil i lukać co ma za silnik i się zastanawiać czy jest LPG.
Co do tematu to na początek rozebrał bym całego v-teca i zobaczył czy przypadkiem koszyk filtrujący jest drożny i czy trzpień pracuję tak jak ma. Tym bardziej że raz jest ok a raz problem.
Co do tematu to na początek rozebrał bym całego v-teca i zobaczył czy przypadkiem koszyk filtrujący jest drożny i czy trzpień pracuję tak jak ma. Tym bardziej że raz jest ok a raz problem.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Błąd 22 System VTEC
Ja miałem błąd 21 w civicu (to samo co tu 22) wynikał zazwyczaj z odłączonego czujnika ciśnienia oleju przy zaworze i zawsze występował na zimnym silniku. Ale ty nie masz wypiętego i zwartego w ECU czujnika więc przychylam się do teorii Marcina o zapchanym sitku ,choć dziwnym dla mnie jest odcięcie zapłonu przy 3,5K (jak piszesz 4K) z powodu VTEC'a
ps : Marcin proszę nie pisz v-tec to domena handlarzy a (Variable valve Timing and lift Electronic Control system) nie ma -
ps : Marcin proszę nie pisz v-tec to domena handlarzy a (Variable valve Timing and lift Electronic Control system) nie ma -
Re: Błąd 22 System VTEC
No i właśnie pytanie zasadnicze, czy usterka vteca może się w ogóle objawiać wcześniejszą odcinką
Re: Błąd 22 System VTEC
Pedro pisze:No i właśnie pytanie zasadnicze, czy usterka vteca może się w ogóle objawiać wcześniejszą odcinką
Tak, załączenie następuje właśnie koło 4 tyś obrotów.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Błąd 22 System VTEC
Bynajmniej w D serii ten błąd nie powoduje odcinki zapłonu (również OBD II) a jedynie zapalenie się lampki Check Engine.
Ponad to system VTEC się nie włącza a zawór nie otwiera.
Ponad to system VTEC się nie włącza a zawór nie otwiera.
Re: Błąd 22 System VTEC
No to pytanie za "10" - to po co w takim razie stosuje się sprawdzanie działania vteca przy pomocy żarówki, skoro twierdzicie, że jego awaria objawia się albo wczesną odcinką albo koduje ją jako błąd
Re: Błąd 22 System VTEC
Tak jak slepak pisał.
Wyciągnąłem w sobotę cały zawór VTEC, trochę było tego syfu na sitku no ale całość dokładnie przeczyściłem, trzpień chodzi jak należy
Dzisiaj wrzuciłem go z powrotem do auta i jak na razie odpukać po pierwszych testach wszystko działa w jak najlepszym porządku
Wyciągnąłem w sobotę cały zawór VTEC, trochę było tego syfu na sitku no ale całość dokładnie przeczyściłem, trzpień chodzi jak należy
Dzisiaj wrzuciłem go z powrotem do auta i jak na razie odpukać po pierwszych testach wszystko działa w jak najlepszym porządku
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 12 sty 2013 19:07
- Auto: ce9 cg2
- silnik: f22z2 j30a1
- Lokalizacja: Susz / Gdańsk
Re: Błąd 22 System VTEC
jak jest blad 22 to pierwsze co sie sprawdza to ile masz oleju
ps. tutaj vtec sie nie zapina przy 4k tylko przy ~2,5
ps. tutaj vtec sie nie zapina przy 4k tylko przy ~2,5
Były: Accord CC7-> Civic EJ1-> Accord CE9 (w kapitalnym remoncie)-> Accord CG2 -> Accord CD7 -> Accord CS1 -> Accord CD5
Są: Accord CM1, Legend KA8, Accord CS1
Są: Accord CM1, Legend KA8, Accord CS1
Re: Błąd 22 System VTEC
Odgrzeje kotleta bo już drugi mechanik poległ z błędem 22
Po wymianie silnika J30A1 nie działa mi vtec tzn działa bardzo słabo i wywala błąd 22
Poziom oleju w normie zalany Liquil moly syntetyk 10W40
Zawór vtec działa
Sitko i uszczelka łapy filtra oleju wymienione
Kanały czyste
Ktoś jeszcze ma jakieś sugestie?
Po wymianie silnika J30A1 nie działa mi vtec tzn działa bardzo słabo i wywala błąd 22
Poziom oleju w normie zalany Liquil moly syntetyk 10W40
Zawór vtec działa
Sitko i uszczelka łapy filtra oleju wymienione
Kanały czyste
Ktoś jeszcze ma jakieś sugestie?