Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Silber CG4 von Piter ;)

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Silber CG4 von Piter ;)

Post autor: wysio »

Pisząc manualu nie miałem na myśli typu skrzyni, tylko instrukcję, gdzie jest napisane czarno na białym, co można lać ;)
Awatar użytkownika
rexio
Posty: 815
Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
Auto: Accord Coupe 02
silnik: J30A1
Lokalizacja: Slask

Re: Silber CG4 von Piter ;)

Post autor: rexio »

Zaraz sie rozpeta wojna o oem olej w skrzyni :lol:

Ile masz na liczniku w aucie?
Awatar użytkownika
escone
Posty: 304
Rejestracja: 19 cze 2016 22:46
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Silber CG4 von Piter ;)

Post autor: escone »

Przeczytałem całą Historię ze skrzynią i stwierdzam, iż poza tym że u mnie nie było problemu ze wstecznym to objawy były identyczne.
Wszystko również spotęgowało wlanie LubeGarda. Wcześniej skrzynia działała ok poza redukcją na 2...Zrobiłem płukanie , wlałem Lube i zaczęły się cuda...
Na zimno biegi były wszystkie ale szarpało przy zmianach niemiłosiernie. Na ciepło była tylko 1 i 2. Jadąc na D4 rozpędzął sie na 1 potem 2 i luz...Ginął 3 i 4 bieg. W momence gdy jechałem do mnie na warsztat w celu wyjęcia skrzyni miałem już tylko 2 bieg i wsteczny. Na D3 i D4 auto ruszało i po paru metrach luz. Na serwis jechałem na 2.
Wymienione wszystkie tarcze i przekładki, uszczelki, filtr. Zawory i czujniki umyte w ultradźwiękach. Konwerter regenerowany w najlepszym serwisie w PL czyli TeoMotors. Całość zalana Hondowskim ATF DW1... Całość naprawy wyszła mnie 2800zł z tym, że bardzo dużo rzeczy zrobiłem samodzielnie. Finalnie skrzynia działa rewelacyjnie. Zmiany begów czuć tylko na zimno do 5km...potem to już nie zauważam na jakim biegu jadę :) Po naprawie skrzyni to auto dopiero cieszy
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
markus
Posty: 188
Rejestracja: 24 sie 2016 09:06
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silber CG4 von Piter ;)

Post autor: markus »

Oprócz Valvoline śmało polecam Ravenol - zresztą oni specjalizują się a ATFach.
Zapraszam na http://carparts.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false; :)
szprotek91
Posty: 171
Rejestracja: 16 lut 2014 11:37
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0 iES
Lokalizacja: Legnica

Re: Silber CG4 von Piter ;)

Post autor: szprotek91 »

W moim przypadku mechanik tez stwierdził naturalne zużycie się skrzyni, powymieniał wszystkie tarcze, przekładki, filtr, zrobił konwenter i jak narazie 30 tys km wszystko hula jak należy :D
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Silber CG4 von Piter ;)

Post autor: farmi »

no w instrukcji jest napisany że może być dexron jako zamiennik. ja osobiście wleję przy zmianie statycznej i dalej juz tylko atf. to tak na początek.

Escone, a co zrobiłeś samemu, że tylko za 2800 zł zrobiłeś full remont skrzyni?

Mi w 2.0 automacie i na zimnym i na ciepłym przełącza idealnie. Tylko sie cieszyć, ale na przyszłość i tak wiadomo, że trzeba będzie tarcze zmienić. kwestia czasu. Osobiście zrobiłbym to przy pierwszych oznakach. Nie warto wtedy płukać skrzyni dynamiczną wyminą oleju. Wypłucze sie starty materiał cierny, który jeszcze warunkuje poprawne działanie skrzyni przy zjechanych tarczach, a jak sie go zleje + doda lubro cos tam to już koniec : ) Stąd stara zasada , że sw starej skrzyni nie powinno sie zmieniac oleju - co nie do końca jest prawdą.

Po remoncie zalałbym od razu na full Honda atf, po co iść na półśrodki : )
Awatar użytkownika
escone
Posty: 304
Rejestracja: 19 cze 2016 22:46
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Silber CG4 von Piter ;)

Post autor: escone »

farmi pisze: Escone, a co zrobiłeś samemu, że tylko za 2800 zł zrobiłeś full remont skrzyni?

Po remoncie zalałbym od razu na full Honda atf, po co iść na półśrodki : )
Przede wszystkim wymont/zamont skrzyni i olej OEM ATF DW1 8litrów za czapke drobnych.
Wszystkie przygody ze skrzynią opisane są w temacie mojego CG2
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silber CG4 von Piter ;)

Post autor: Piter »

Po kolei. Na liczniku jest ca. 127 tys. km. Teoretycznie. Skrzynię naprawiam w Warszawie, ale tak jak napisałem wcześniej - szczegóły, czyli miejsce oraz koszt podam jak odbiorę auto i wszystko będzie git. Nie chcę zapeszać :)

Escone ja tak jak czytałeś tego lubegarda "rozjeździłem", ale dało mi to względny spokój tylko na zimę. Być może faktycznie takie ostre objawy są związane z tym, o czym napisał Farmi - jakby nie patrzeć jest to modyfikator oleju, najprawdopodobniej wiąże ten "starty materiał cierny" i zaczynają się problemy.

W kwestii oleju serwisówka wypowiada się dość jasno "Always use Honda ATF-Z1 (ATF). Using a non-Honda ATF can affect shift quality". Czyli po naszemu - stosowanie innego oleju niż oryginalny ATF-Z1 Hondy może wpływać na jakość zmiany biegów.

Oczywiście, jeśli zastosujemy olej zgodny z normą producenta (Z1) to skrzynia będzie sobie pracować i nic jej się nie stanie. Jak montowałem dodatkową chłodnicę oleju to przy wymianie statycznej zalany był właśnie wspomniany przez Markusa Ravenol i nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy skrzyni "przed" i "po". Oczywiście - nie wiem czy w Niemczech nie wymieniali oleju wcześniej i nie wiadomo co było zalane. Teraz jednak przy okazji tego nieszczęsnego remontu chyba mimo wszystko zaleję oryginał. I tak kosztuje to wszystko niezły mieszek pieniędzy, więc ta różnica w cenie oleju mnie już raczej bardziej nie zarżnie.

Zastanawiam się tylko, bo Jarusnet ma DW-1 hondowski w bardzo korzystnej cenie - http://jarusnet.pl/atf-dw1-usa-olej-do- ... yni-biegow - wychodzi to taniej niż oem z salonu nawet po moich zniżkach. Ktoś może korzystał? Gdzieś czytałem jakąś teorię spiskową, że to podobno nie jest taki sam olej jak ten z salonu, ale wierzyć mi się do końca w to nie chce. Jarek to jest solidna i sprawdzona firma.
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Silber CG4 von Piter ;)

Post autor: slepak »

Ja z kolei spotkałem się z opinią że ATF DW-1 zastępuję "starszy" ATF Z1. Z resztą to samo napisał jarus w opisie produktu.

Czy to prawda nie wnikałem, z kolei można znaleźć wiele filmików czy porównań:
http://www.fitfreak.net/forums/general- ... rison.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
rexio
Posty: 815
Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
Auto: Accord Coupe 02
silnik: J30A1
Lokalizacja: Slask

Re: Silber CG4 von Piter ;)

Post autor: rexio »

Tak jak piszesz, to nowsza oliwa i tyle.

Ja od niego bralem mtf do skrzyni manualnej i byly dwa rodzaje - starszy, tanszy i nowszy, drozszy. Twierdzil ze ten nowszy ma ten plus ze jest mieszalny z innymi olejami.
ODPOWIEDZ