Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Silber CG4 von Piter ;)
- wysio
- Posty: 776
- Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: V6 3l
- Lokalizacja: Otwock
Re: Silber CG4 von Piter ;)
Pisząc manualu nie miałem na myśli typu skrzyni, tylko instrukcję, gdzie jest napisane czarno na białym, co można lać
- rexio
- Posty: 815
- Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
- Auto: Accord Coupe 02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Slask
Re: Silber CG4 von Piter ;)
Zaraz sie rozpeta wojna o oem olej w skrzyni
Ile masz na liczniku w aucie?
Ile masz na liczniku w aucie?
Re: Silber CG4 von Piter ;)
Przeczytałem całą Historię ze skrzynią i stwierdzam, iż poza tym że u mnie nie było problemu ze wstecznym to objawy były identyczne.
Wszystko również spotęgowało wlanie LubeGarda. Wcześniej skrzynia działała ok poza redukcją na 2...Zrobiłem płukanie , wlałem Lube i zaczęły się cuda...
Na zimno biegi były wszystkie ale szarpało przy zmianach niemiłosiernie. Na ciepło była tylko 1 i 2. Jadąc na D4 rozpędzął sie na 1 potem 2 i luz...Ginął 3 i 4 bieg. W momence gdy jechałem do mnie na warsztat w celu wyjęcia skrzyni miałem już tylko 2 bieg i wsteczny. Na D3 i D4 auto ruszało i po paru metrach luz. Na serwis jechałem na 2.
Wymienione wszystkie tarcze i przekładki, uszczelki, filtr. Zawory i czujniki umyte w ultradźwiękach. Konwerter regenerowany w najlepszym serwisie w PL czyli TeoMotors. Całość zalana Hondowskim ATF DW1... Całość naprawy wyszła mnie 2800zł z tym, że bardzo dużo rzeczy zrobiłem samodzielnie. Finalnie skrzynia działa rewelacyjnie. Zmiany begów czuć tylko na zimno do 5km...potem to już nie zauważam na jakim biegu jadę Po naprawie skrzyni to auto dopiero cieszy
Wszystko również spotęgowało wlanie LubeGarda. Wcześniej skrzynia działała ok poza redukcją na 2...Zrobiłem płukanie , wlałem Lube i zaczęły się cuda...
Na zimno biegi były wszystkie ale szarpało przy zmianach niemiłosiernie. Na ciepło była tylko 1 i 2. Jadąc na D4 rozpędzął sie na 1 potem 2 i luz...Ginął 3 i 4 bieg. W momence gdy jechałem do mnie na warsztat w celu wyjęcia skrzyni miałem już tylko 2 bieg i wsteczny. Na D3 i D4 auto ruszało i po paru metrach luz. Na serwis jechałem na 2.
Wymienione wszystkie tarcze i przekładki, uszczelki, filtr. Zawory i czujniki umyte w ultradźwiękach. Konwerter regenerowany w najlepszym serwisie w PL czyli TeoMotors. Całość zalana Hondowskim ATF DW1... Całość naprawy wyszła mnie 2800zł z tym, że bardzo dużo rzeczy zrobiłem samodzielnie. Finalnie skrzynia działa rewelacyjnie. Zmiany begów czuć tylko na zimno do 5km...potem to już nie zauważam na jakim biegu jadę Po naprawie skrzyni to auto dopiero cieszy
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
- markus
- Posty: 188
- Rejestracja: 24 sie 2016 09:06
- Auto: CG2
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silber CG4 von Piter ;)
Oprócz Valvoline śmało polecam Ravenol - zresztą oni specjalizują się a ATFach.
Zapraszam na http://carparts.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 lut 2014 11:37
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0 iES
- Lokalizacja: Legnica
Re: Silber CG4 von Piter ;)
W moim przypadku mechanik tez stwierdził naturalne zużycie się skrzyni, powymieniał wszystkie tarcze, przekładki, filtr, zrobił konwenter i jak narazie 30 tys km wszystko hula jak należy
Re: Silber CG4 von Piter ;)
no w instrukcji jest napisany że może być dexron jako zamiennik. ja osobiście wleję przy zmianie statycznej i dalej juz tylko atf. to tak na początek.
Escone, a co zrobiłeś samemu, że tylko za 2800 zł zrobiłeś full remont skrzyni?
Mi w 2.0 automacie i na zimnym i na ciepłym przełącza idealnie. Tylko sie cieszyć, ale na przyszłość i tak wiadomo, że trzeba będzie tarcze zmienić. kwestia czasu. Osobiście zrobiłbym to przy pierwszych oznakach. Nie warto wtedy płukać skrzyni dynamiczną wyminą oleju. Wypłucze sie starty materiał cierny, który jeszcze warunkuje poprawne działanie skrzyni przy zjechanych tarczach, a jak sie go zleje + doda lubro cos tam to już koniec : ) Stąd stara zasada , że sw starej skrzyni nie powinno sie zmieniac oleju - co nie do końca jest prawdą.
Po remoncie zalałbym od razu na full Honda atf, po co iść na półśrodki : )
Escone, a co zrobiłeś samemu, że tylko za 2800 zł zrobiłeś full remont skrzyni?
Mi w 2.0 automacie i na zimnym i na ciepłym przełącza idealnie. Tylko sie cieszyć, ale na przyszłość i tak wiadomo, że trzeba będzie tarcze zmienić. kwestia czasu. Osobiście zrobiłbym to przy pierwszych oznakach. Nie warto wtedy płukać skrzyni dynamiczną wyminą oleju. Wypłucze sie starty materiał cierny, który jeszcze warunkuje poprawne działanie skrzyni przy zjechanych tarczach, a jak sie go zleje + doda lubro cos tam to już koniec : ) Stąd stara zasada , że sw starej skrzyni nie powinno sie zmieniac oleju - co nie do końca jest prawdą.
Po remoncie zalałbym od razu na full Honda atf, po co iść na półśrodki : )
Re: Silber CG4 von Piter ;)
Przede wszystkim wymont/zamont skrzyni i olej OEM ATF DW1 8litrów za czapke drobnych.farmi pisze: Escone, a co zrobiłeś samemu, że tylko za 2800 zł zrobiłeś full remont skrzyni?
Po remoncie zalałbym od razu na full Honda atf, po co iść na półśrodki : )
Wszystkie przygody ze skrzynią opisane są w temacie mojego CG2
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silber CG4 von Piter ;)
Po kolei. Na liczniku jest ca. 127 tys. km. Teoretycznie. Skrzynię naprawiam w Warszawie, ale tak jak napisałem wcześniej - szczegóły, czyli miejsce oraz koszt podam jak odbiorę auto i wszystko będzie git. Nie chcę zapeszać
Escone ja tak jak czytałeś tego lubegarda "rozjeździłem", ale dało mi to względny spokój tylko na zimę. Być może faktycznie takie ostre objawy są związane z tym, o czym napisał Farmi - jakby nie patrzeć jest to modyfikator oleju, najprawdopodobniej wiąże ten "starty materiał cierny" i zaczynają się problemy.
W kwestii oleju serwisówka wypowiada się dość jasno "Always use Honda ATF-Z1 (ATF). Using a non-Honda ATF can affect shift quality". Czyli po naszemu - stosowanie innego oleju niż oryginalny ATF-Z1 Hondy może wpływać na jakość zmiany biegów.
Oczywiście, jeśli zastosujemy olej zgodny z normą producenta (Z1) to skrzynia będzie sobie pracować i nic jej się nie stanie. Jak montowałem dodatkową chłodnicę oleju to przy wymianie statycznej zalany był właśnie wspomniany przez Markusa Ravenol i nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy skrzyni "przed" i "po". Oczywiście - nie wiem czy w Niemczech nie wymieniali oleju wcześniej i nie wiadomo co było zalane. Teraz jednak przy okazji tego nieszczęsnego remontu chyba mimo wszystko zaleję oryginał. I tak kosztuje to wszystko niezły mieszek pieniędzy, więc ta różnica w cenie oleju mnie już raczej bardziej nie zarżnie.
Zastanawiam się tylko, bo Jarusnet ma DW-1 hondowski w bardzo korzystnej cenie - http://jarusnet.pl/atf-dw1-usa-olej-do- ... yni-biegow - wychodzi to taniej niż oem z salonu nawet po moich zniżkach. Ktoś może korzystał? Gdzieś czytałem jakąś teorię spiskową, że to podobno nie jest taki sam olej jak ten z salonu, ale wierzyć mi się do końca w to nie chce. Jarek to jest solidna i sprawdzona firma.
Escone ja tak jak czytałeś tego lubegarda "rozjeździłem", ale dało mi to względny spokój tylko na zimę. Być może faktycznie takie ostre objawy są związane z tym, o czym napisał Farmi - jakby nie patrzeć jest to modyfikator oleju, najprawdopodobniej wiąże ten "starty materiał cierny" i zaczynają się problemy.
W kwestii oleju serwisówka wypowiada się dość jasno "Always use Honda ATF-Z1 (ATF). Using a non-Honda ATF can affect shift quality". Czyli po naszemu - stosowanie innego oleju niż oryginalny ATF-Z1 Hondy może wpływać na jakość zmiany biegów.
Oczywiście, jeśli zastosujemy olej zgodny z normą producenta (Z1) to skrzynia będzie sobie pracować i nic jej się nie stanie. Jak montowałem dodatkową chłodnicę oleju to przy wymianie statycznej zalany był właśnie wspomniany przez Markusa Ravenol i nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy skrzyni "przed" i "po". Oczywiście - nie wiem czy w Niemczech nie wymieniali oleju wcześniej i nie wiadomo co było zalane. Teraz jednak przy okazji tego nieszczęsnego remontu chyba mimo wszystko zaleję oryginał. I tak kosztuje to wszystko niezły mieszek pieniędzy, więc ta różnica w cenie oleju mnie już raczej bardziej nie zarżnie.
Zastanawiam się tylko, bo Jarusnet ma DW-1 hondowski w bardzo korzystnej cenie - http://jarusnet.pl/atf-dw1-usa-olej-do- ... yni-biegow - wychodzi to taniej niż oem z salonu nawet po moich zniżkach. Ktoś może korzystał? Gdzieś czytałem jakąś teorię spiskową, że to podobno nie jest taki sam olej jak ten z salonu, ale wierzyć mi się do końca w to nie chce. Jarek to jest solidna i sprawdzona firma.
Re: Silber CG4 von Piter ;)
Ja z kolei spotkałem się z opinią że ATF DW-1 zastępuję "starszy" ATF Z1. Z resztą to samo napisał jarus w opisie produktu.
Czy to prawda nie wnikałem, z kolei można znaleźć wiele filmików czy porównań:
http://www.fitfreak.net/forums/general- ... rison.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy to prawda nie wnikałem, z kolei można znaleźć wiele filmików czy porównań:
http://www.fitfreak.net/forums/general- ... rison.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- rexio
- Posty: 815
- Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
- Auto: Accord Coupe 02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Slask
Re: Silber CG4 von Piter ;)
Tak jak piszesz, to nowsza oliwa i tyle.
Ja od niego bralem mtf do skrzyni manualnej i byly dwa rodzaje - starszy, tanszy i nowszy, drozszy. Twierdzil ze ten nowszy ma ten plus ze jest mieszalny z innymi olejami.
Ja od niego bralem mtf do skrzyni manualnej i byly dwa rodzaje - starszy, tanszy i nowszy, drozszy. Twierdzil ze ten nowszy ma ten plus ze jest mieszalny z innymi olejami.