Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

tuning/kucie f serii

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

tuning/kucie f serii

Post autor: krisss111 »

ok. wiem, że w wielu tematach jest to poruszane, ale ......
chciałbym jakieś konkrety, bo oglądałem właśnie filmik Zigiego z hakp z f20b6 kompresorro, i się zacząłem na poważnie zastanawiać.... czy by pomijając swapy na różne k-serie i j-serie, nie zgłębić tematu właśnie naszej f'ki.
o ile mówimy o kompresorze, to kucie nie jest konieczne, ale nie zakazane, to jeśli chodzi o turbo to już trzeba.
jeśli macie jakieś linki, teksty, czy co kolwiek na temat dmuchania/tuingu fserii
to wklejajcie. bo każdy gdzieś tak coś widział, gdzieś coś czytał, ale nie mamy tego sumowanego......

dawajcie to w ten temat

P.S.
ma ktoś namiar na kute elementy do f ?
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
STomasz
Posty: 325
Rejestracja: 05 maja 2011 15:41
Auto: Accord coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Olsztyn/Mrągowo

Re: tuning/kucie f serii

Post autor: STomasz »

Przyda się taki temacik, może ktoś przetrze szlak ;)
Daj link do tego filmiku zigiego.
Accord Coupe 2.0 http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=335" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2002
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: tuning/kucie f serii

Post autor: MuzykGrzes »

krisss111 pisze: o ile mówimy o kompresorze, to kucie nie jest konieczne, ale nie zakazane, to jeśli chodzi o turbo to już trzeba.
Czy to kompresor czy turbina (omijając nieco większe obciążenie wydechu splinami napędzającymi turbinę) to i tak do ciśnienia doładowania nie przekraczającego 0,5 BAR (i to opinia oparta na silniku D serii) nie trzeba nic kutego wkładać do silnika.
A co do Zigiego to on ma silnik F20B6 a nie B5 ,całkiem inne kolektory dolotowe u nas nie ma IAB a tam jest.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: tuning/kucie f serii

Post autor: krisss111 »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Proszę bardzo, jest i link.
A co do kolektorów to zigi ma z h23. I wydaje mi się ze w naszym przypadku (bez IAB)będzie nawet łatwiej

A pisząc o dmuchaniu, nie miałem na myśli soft i zastanawiania się jak długo silnik jeszcze pociagnie, tylko jak juz to z 300+ ;-)
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Tecu
Posty: 286
Rejestracja: 26 wrz 2012 08:10
Auto: CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Dresden

Re: tuning/kucie f serii

Post autor: Tecu »

Na tym filmiku to szału nie ma :)
Awatar użytkownika
SzwedziuZGR
Posty: 414
Rejestracja: 21 mar 2014 12:48
Auto: IS300 SC
silnik: 3.0R6 2JZ GE
Lokalizacja: Zgierz

Re: tuning/kucie f serii

Post autor: SzwedziuZGR »

Tylko kompresor to jak byś jeździł mikserem marki zelmer.
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: tuning/kucie f serii

Post autor: krisss111 »

Tecu pisze:Na tym filmiku to szału nie ma :)
no właśnie mam podobne zdanie.....a hałasuje nieprzeciętnie, dlatego poruszam temat kucia, bo jak na soft ma być podobny efekt, to gra nie warta świeczki. lepiej zainwestować więcej i zrobić porządnie
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Tecu
Posty: 286
Rejestracja: 26 wrz 2012 08:10
Auto: CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Dresden

Re: tuning/kucie f serii

Post autor: Tecu »

dlatego pisałem w innym temacie że jak kompresor to tylko na elektrosprzęgle :)
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: tuning/kucie f serii

Post autor: krisss111 »

ooo tego filmiku (raczej slideshow) szukałem
" onclick="window.open(this.href);return false;
i co wy na to ? co oni tam z tą głowicą robili?
280, to juz cuś


no i pytam skąd wziąć graty do naszych f'ek? bo o ile samo turbo o można sobie jakieś dobrać, to bebechy typu panewki, korby itd to już musi być dedykowane.... gdzie to kupić ... ktoś wie?
robią to gdzieś w PL na zamówienie, a może są gotowe zestawy na ebay? ktoś się gdzieś natknął? dawać linki. może zaczne kompletować klamoty ;-)
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
przemek
Posty: 625
Rejestracja: 19 paź 2013 23:30
Auto: Accord 99 CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: kuyavian-pomeranian/NL

Re: tuning/kucie f serii

Post autor: przemek »

TheRealCzarls kiedyś wrzucał link z ostrym wałkiem do F23 z tej strony, może mają inne ciekawe tejle :mrgreen: http://bisimoto.com/2014/?s=f23&post_type=product" onclick="window.open(this.href);return false;
szukając na ebay.com lub stronach producenckich ACL, Eagle ciężko coś znaleźć, bo tam jedynie do F23 można coś dostać. F20B5/7 to jednak "europejska" jednostka i może być problem.
Obrazek
ODPOWIEDZ