Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Honda Accord F23Z5 by CiviT
Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT
Yup
Gdzie i kiedy
Gdzie i kiedy
- seba2213
- Posty: 283
- Rejestracja: 25 lip 2014 21:15
- Auto: Accord Coupe VI
- silnik: V6
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT
Następne spotkanieganjabart86 pisze:może jakiś spocik Pnowie?
18-19.04.2015 - Tuning City Jaworzno 2.0 (Jaworzno)
viewtopic.php?f=23&t=2247&p=34211#p34211
Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT
Kupiłem na lato felgi 16'' Hondowskie takie same jak w civicu 6genie mb6 tyle że większe i do tego opony Dunlop Blueresponse
Poprawiłem trochę ten porażkowy seryjny dolot który ma taką samą średnice 57mm jak ten z d14 bo taki miałem do porównania a d16 już ma 68mm a takie 2.0 dali tyle co do 1.4 haha śmiech na sali
Dolot ze zderzaka z wkładem przeciw ciągnięciu wody
główne branie powietrza jest z nadkola też przez sitko, a tak wygląda rura 75mm owinięta styropianem z folia alu i taśmą żeby się nie nagrzewała
wskoczyła nowa drewniano skórzana kiera, lepiej mi się komponuje z plastikami wnętrza
nakręciłem filmik jeszcze sprzed zmiany dolotu, tragedii nie ma z wyprzedzaniem i o to chodziło
" onclick="window.open(this.href);return false;
ale po wykresie wtrysków widziałem że na gorze zaczyna słabnąć i osiąga tylko 88% obciążenia silnika, dławi go przepustnica i wydechowy ale przyjdzie i na to pora, w miedzy czasie powymieniałem jeszcze nie robione elementy zawieszenia i inne pierdoły
Poprawiłem trochę ten porażkowy seryjny dolot który ma taką samą średnice 57mm jak ten z d14 bo taki miałem do porównania a d16 już ma 68mm a takie 2.0 dali tyle co do 1.4 haha śmiech na sali
Dolot ze zderzaka z wkładem przeciw ciągnięciu wody
główne branie powietrza jest z nadkola też przez sitko, a tak wygląda rura 75mm owinięta styropianem z folia alu i taśmą żeby się nie nagrzewała
wskoczyła nowa drewniano skórzana kiera, lepiej mi się komponuje z plastikami wnętrza
nakręciłem filmik jeszcze sprzed zmiany dolotu, tragedii nie ma z wyprzedzaniem i o to chodziło
" onclick="window.open(this.href);return false;
ale po wykresie wtrysków widziałem że na gorze zaczyna słabnąć i osiąga tylko 88% obciążenia silnika, dławi go przepustnica i wydechowy ale przyjdzie i na to pora, w miedzy czasie powymieniałem jeszcze nie robione elementy zawieszenia i inne pierdoły
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT
Widziałem wczoraj ten filmik - bardzo fajnie idzie moim zdaniem
Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT
Już nie jedzie i kolega chyba już nas opuścił.
http://images67.fotosik.pl/980/636ba21304640cdamed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Coś na HAKP chodzą słuchy że silnik "po 85 tyś mil" zaczął brać olej i panewki nie za ciekawe. Niestety stało się to co u mnie w poprzednim silniku i pisałem nie raz o panewkach i pierścieniach przy f serii.
Szkoda tylko że na HAKP kolega dzieli się takimi informacjami a tutaj nie, chodź w sumie domyślam się czemu...
Mimo wszystko i jak najbardziej szczerze, oraz bez zbędnych złośliwości jak najmniej kosztów i szybkiego poskładania silnika.
http://images67.fotosik.pl/980/636ba21304640cdamed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Coś na HAKP chodzą słuchy że silnik "po 85 tyś mil" zaczął brać olej i panewki nie za ciekawe. Niestety stało się to co u mnie w poprzednim silniku i pisałem nie raz o panewkach i pierścieniach przy f serii.
Szkoda tylko że na HAKP kolega dzieli się takimi informacjami a tutaj nie, chodź w sumie domyślam się czemu...
Mimo wszystko i jak najbardziej szczerze, oraz bez zbędnych złośliwości jak najmniej kosztów i szybkiego poskładania silnika.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- TheRealCzarls
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 mar 2013 17:38
- Auto: cg4
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: wwa
Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT
no coz tak czasami sie dzieje. Jak mowi Marcin: F seria nie za mocna i trzeba sie liczyc ze cos moze paść. Skladaj panie, powodzenia zycze
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2001
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT
Nie bywam na HAKP ,więc nie potwierdzę że coś się stało ,ale patrząc na zdjęcie to widać ewidentnie że te panewki nie dostały oleju przez dłuższy czas ,drugi komplet zmienił już kolor a pozostałe zestaw pierwszy i czwarty są mega starte i nie jest to "naturalne" zużycie. Obawiam się że jest to przyczyna braku oleju lub zatkania kanału olejowego (głównego) dla smarowania korbowodu. Kiedyś miałem podobny przypadek kiedy to po zalaniu spuszczonego oleju po pełnym remoncie (bez filtrowania) jakiś "paproch" dostał się w kanał olejowy głowicy i wałek się zatarł po 104 km. Ostatnio też pokazywany wcześniej H22 (w temacie sprężyn) miał kilka razy problem z panewkami - okazało się ze "Janusz" odkręcił chłodnicę oleju i zaślepił z podstawce pod filtrem oleju wejście/wyjście co powodowało że za każdym razem (właściciel z uporem maniaka wymieniał filtr z tą podstawką) olej nie dochodził nigdzie za pierwszym razem silnik zatarł się po około 5 tysiącach (jak twierdził sprzedający) a za drugim przejechał 1500 km nim panewki się przekręciły.
Więc nie można tak od razu stawiać na to że dół silnika padł bo jest słaby. Osobiście założyłem na dole z D16Y7 (cieńsze panewki i pierścienie) górę z D16Z6 (najgrubsze i najdłuższe szpilki w całej D serii) i po prawie 40 tysiach i oraniu gdzie się tylko dało żadnego zużycia oleju ani innych problemów.
Więc nie można tak od razu stawiać na to że dół silnika padł bo jest słaby. Osobiście założyłem na dole z D16Y7 (cieńsze panewki i pierścienie) górę z D16Z6 (najgrubsze i najdłuższe szpilki w całej D serii) i po prawie 40 tysiach i oraniu gdzie się tylko dało żadnego zużycia oleju ani innych problemów.
Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT
Powodem rozbiórki było spalanie oleju jak przeczytałem na HAKP, winne okazały się pierścienie, po rozebraniu dalej ukazały się panewki zamieszczone na foto.
Przyczyna jest prosta, nie przypilnowanie stanu oleju w silniku i efekt jest taki a nie inny, a bez zbędnego pitolenia to pojemność układu oliwy w Hondach nie jest za duża patrząc na pojemność silnika także do "przytarcia panewek" "przegrzania pierścieni" wiele nie trzeba, a kontrolka ciśnienia to się zapali chyba jak oleju nie będzie wcale. Niestety przerobiłem to z autopsji i nie nigdzie nie napisałem że F seria i padanie panewek to reguła, czy jakaś wada, po prostu dobra oliwa i jej odpowiedni poziom to podstawa. A jak wiadomo utrzymanie poziomu oleju jak ktoś ciągle lata na vtecu nie jest takie proste:P Dlatego stało się tak a nie inaczej na moim przykładzie, kolegi z tego tematu czy kilka tematów na HAKP gdzie przyczyna zawsze jest ta sama.
Dodam że gdy brakowało ponad 2 litrów oliwy w f23 nie zapaliła się żadna kontrolka ciśnienia oleju, z kolei w audi gdy oleju trochę mi ubywało przez chłodnicę oleju to po ubytku 0,5 litra kontrolka ciśnienia wkraczał do akcji łącznie z sygnałem dźwiękowym.
Przyczyna jest prosta, nie przypilnowanie stanu oleju w silniku i efekt jest taki a nie inny, a bez zbędnego pitolenia to pojemność układu oliwy w Hondach nie jest za duża patrząc na pojemność silnika także do "przytarcia panewek" "przegrzania pierścieni" wiele nie trzeba, a kontrolka ciśnienia to się zapali chyba jak oleju nie będzie wcale. Niestety przerobiłem to z autopsji i nie nigdzie nie napisałem że F seria i padanie panewek to reguła, czy jakaś wada, po prostu dobra oliwa i jej odpowiedni poziom to podstawa. A jak wiadomo utrzymanie poziomu oleju jak ktoś ciągle lata na vtecu nie jest takie proste:P Dlatego stało się tak a nie inaczej na moim przykładzie, kolegi z tego tematu czy kilka tematów na HAKP gdzie przyczyna zawsze jest ta sama.
Dodam że gdy brakowało ponad 2 litrów oliwy w f23 nie zapaliła się żadna kontrolka ciśnienia oleju, z kolei w audi gdy oleju trochę mi ubywało przez chłodnicę oleju to po ubytku 0,5 litra kontrolka ciśnienia wkraczał do akcji łącznie z sygnałem dźwiękowym.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2001
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT
Co do oliwy to wystarczy niewiele żeby lampka nie świeciła - zachować ciśnienie a tu wystarczy niedużo. Jak pisałem o podstawce zaślepionej to układ trzymał ciśnienie bo był zamknięty i zamiast oleju powietrze trzymało ciśnienie. Niedawno silnik Regreta trafił do innego auta z forum bo prawidłowy poziom oleju "sugerował" nagar w misce a lampka nie świeciła ,natomiast silnik się zatarł Wiele nie trzeba.