Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Prawidłowa praca automata CG2?

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
Pedro
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2014 12:39
Auto: CG2
silnik: J30A1

Prawidłowa praca automata CG2?

Post autor: Pedro »

Nurtuje mnie taka oto wątpliwość odnośnie prawidłowego przenoszenia mocy na koła poprzez automat w CG2 :roll: Samochód przy ruszaniu na mokrej nawierzchni bardzo szybko gubi przyczepność, nawet przy bardzo lekkim muśnięciu gazu, natomiast na suchej drodze przy wduszeniu gazu w podłogę owszem ruszy płynnie i dynamicznie ale bez jakiegokolwiek "zakwiczenia" (Od razu uprzedzam złośliwe komentarze :lol: .... nie leczę żadnych kompleksów paleniem gumy), chodzi mi o kwestię techniczną, czy taki sposób przenoszenia napędu jest prawidłowy. Wiem, że z naszych qperków, to żadne ściganty, ale mam pytanie jak zachowują się wasze auta przy energicznym ruszaniu. :roll: Tym bardziej, że nie odczuwam żadnego ślizgania na skrzyni i w moim przekonaniu skrzynia działa właściwie.
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Prawidłowa praca automata CG2?

Post autor: slepak »

Wydaję mi się że jest wszystko w porządku. Nie ma w sumie jak "strzelić ze sprzęgła" z racji AT. Sporadycznie udawało mi się zapiszczeć na suchym, częściej pisk był przy zmianie z 1 na 2 bieg :D Ale to z racji przeciągania skrzyni przy zmianie między pierwszym a drugim biegiem. Z kolei na mokrym to bardzo często przeklinałem że żaden ćwok nie wpadł na pomysł zamontowania TC do 200ps(tzn. są ale jak wiadomo dopiero w poliftach wpadł ktoś na ten pomysł) A gdy zamontowałem 15 na zimę to dopiero była jazda jak na slikach :lol:
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prawidłowa praca automata CG2?

Post autor: Piter »

slepak pisze:Z kolei na mokrym to bardzo często przeklinałem że żaden ćwok nie wpadł na pomysł zamontowania TC do 200ps(tzn. są ale jak wiadomo dopiero w poliftach wpadł ktoś na ten pomysł) A gdy zamontowałem 15 na zimę to dopiero była jazda jak na slikach :lol:
Racja. Zresztą nie trzeba do tego V6-ki. U mnie w CG4 jak jest mokro czy już nie daj Boże ślisko to wystarczy nieopatrznie wcisnąć mocniej gaz przy ruszaniu i się można zdziwić ;)
ODPOWIEDZ