Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
polaff
Posty: 198
Rejestracja: 03 maja 2016 21:03
Auto: VI
silnik: 3.0

Re: Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Post autor: polaff »

U mnie po haku widać czemu skrzynia się skończyła. Ja podobnie jak Ty uważam że ta skrzynia nie jest zła. Choć w galancie skrzynia wytzrymywala naprawdę źle traktowanie. Non stop but Przez trzysta tysięcy km. Ani razu nie wymieniłem oleju i zero szampana.
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Post autor: wysio »

U mnie właśnie nic nie szarpie. Działa płynie W trasie. Dopiero zaczyna wariować w mieście, gdy ruszam często od zera. I te szybkie przełączenia z P na D4, które usuwają te bolączki. Najgorzej się robi, jak ostro startuje z pod świateł. Wtedy robi się masakra. Ale jak ruszam spokojnie, to jest na dłuższy czas wszystko ok. Mechanik od automatów stwierdził, że to właśnie raczej elektryka odpowiedzialna za przełączanie biegów przy odpowiedniej prędkości. Bo w skrzyni jak już coś jest nie tak, to jest źle cały czas. I nie ma też żadnego znaczenia, czy olej jest zimny, czy rozgrzany.

Wysłane poprzez Tapatalk
polaff
Posty: 198
Rejestracja: 03 maja 2016 21:03
Auto: VI
silnik: 3.0

Re: Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Post autor: polaff »

Czy nie uważasz że lepiej usunąć problem z dostępna z zewnątrz elektryka zanim szarpanie rozpieprzy mechanikę?
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Post autor: wysio »

Oczywiście. Nie jeżdżę dużo w sumie. Auto stoi w garażu. Czasami w weekend gdzieś pojadę. W przyszłym tyg oddaję do elektryka.

Wysłane poprzez Tapatalk
Awatar użytkownika
Guras
Posty: 370
Rejestracja: 17 sty 2015 11:16
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Włocławek

Re: Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Post autor: Guras »

I nie ma też żadnego znaczenia, czy olej jest zimny, czy rozgrzany.
Tu się nie zgodzę.
Moja jak postoi całą noc i rano ruszam to muszę dawkować gazu żeby nie było ostrego szarpania.
Po przejechaniu około 2-3 km i wyżej szarpanie maleje i to bardzo.
Nie wiem w sumie czy to delikatne szarpnięcie nie jest zwykłą zmianą biegu bo nie miałem okazji przejechać qpetą ze sprawną skrzynią.
Gorszym z objawów dla mojej skrzyni może być brak wstecznego jałowego, muszę dodawać gazu żeby ruszyła.
HCS1817
Posty: 132
Rejestracja: 12 paź 2015 10:30
Auto: Accord cg2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Poznań

Re: Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Post autor: HCS1817 »

Ja kupiłem swoją cg2 z przebiegiem 168 tyś km, też z hakiem :), olej miała zmieniany podobno przy 150 tyś km jeszcze w Niemczech, bardzo prawdopodobne bo przy zlewaniu owszem był ciemny, ale bez przesady no i zapach miał normalny. Postanowiłem, że o nią zadbam i wymieniłem olej całościowo a po zimie miałem w planach zamontować chłodniczkę, i tak też zrobiłem. Skrzynia działa bardzo dobrze, a i też dbam o nią w jeździe, olej jaki zastosowałem to valvoline atf maxlife, myślę że wcale nie musi być tylko ori hondowski, ale też nie neguję tych co uważają tylko Honda ATF. Być może zamontuję jeszcze czujnik temp oleju, i zmienię poduszki skrzyni ps ktoś ma namiar na poduchy do b7xa?
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Post autor: farmi »

Każdy kto zmienia olej w manualnej wie, że hondy nie znoszą innego oleju niz MTF. Po prostu nie ma sensu lać innego. Więc do automatu chyba tym bardziej. Jedynie Dextron, ale i tak warto często zmieniać. Ponadto skrzynia w pełni sprawna ma dokładnie tak samo płynnie i bez szarpnięć chodzić na zimnym jak i na ciepłym ;- )
Awatar użytkownika
rexio
Posty: 815
Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
Auto: Accord Coupe 02
silnik: J30A1
Lokalizacja: Slask

Re: Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Post autor: rexio »

Na zimnym skrzynia chodzi inaczej. Czy to w Hondzie, Toyocie, czy Hyundaiu.
Awatar użytkownika
Krawik
Posty: 83
Rejestracja: 24 lis 2015 21:23
Auto: CG2
silnik: V6
Lokalizacja: Łódź

Re: Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Post autor: Krawik »

Potwierdzam.


Moja skrzynia jest w sympatycznym stanie, nie szarpie, nie przeciąga.

Ale mimo to w zimne dni po porannym odpaleniu skrzynia chodzi inaczej niż po przejechaniu dystansu chociazby 2km.

Po prostu czuć, że biegi nie wchodzą jak w masło. Zmiana biegu jest bardziej wyczuwalna, przy czym nie jest to szarpniecie. Inna kultura pracy po prostu.



Ale wracając do meritum... Czy ktos wie z rzetelnego źródła jaka powinna być pojemnosc chłodniczki (tak, żeby zapewnić optymalną temp, nie wychładzać oleju) i czy jest sens bawic sie w termostaty, czujniki temp itd ?
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Chłodnica oleju skrzyni biegów do cg2

Post autor: farmi »

Na to pytanie jeszcze nikt na forum nie odpowiedział. I chyba nie odpowie ;- ) Najlepiej zrobić duża chłodnicę z termostatem, tylko wtedy masz zapewnioną stałą temperaturę w każdych warunkach. Nikt nie opisał fajnie jak to zrobić. Jeśli sama chłodnica, to proponuję niewielką, czyli i tak znaczną w porównaniu do oryginalnej.
Automat na zimnym oleju na pewno chodzi minimalnie inaczej niż na ciepłym. Przecież manual też. Lepkość oleju, sparowanie każdej powierzchni jest inna/ograniczona w niskiej temp. Chodzi mi o to , że sprawny automat na zimnym - ale już po przejechaniu paru km ma tak samo chodzić jak na ciepłym. Nie ma tak , że jeszcze nie do końca rozgrzany olej to ma szarpać czy czuć zmianę biegów. Na sprawnej skrzyni już po starcie ma wszystko chodzić gładko ;-) Gdy olej będzie ciepły - gładko x2.
ODPOWIEDZ