Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck). Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Bonio pisze:nie wiedzialem o tym ze nasze komutery moga uczyc sie jezdzic
Też wątpię w tą teorię, jednak na wielu forach Hondy przekazywane są "z pokolenia na pokolenie" informacje, że po resecie ECU sterownik nie ma odpowiednich nastaw adaptacyjnych map paliwowych i zapłonu i że trzeba ECU ich nauczyć. Jak uczyć tak naprawdę nie wiadomo, bo "forumowych" sposobów na to uczenie jest wiele - np. oczekiwanie na załączenie wentylatora... Honda nie przygotowała na to żadnej procedury serwisowej. Również sam fakt potrzeby "uczenia" ECU po resecie nie jest przez Hondę udokumentowany. He, he, może to tylko taka ''forumowa'' legenda ? W sumie wydaje mi się, że wyjmując bezpiecznik odcinamy zasilanie ECU w prąd i tracone są zapisy w tzw. ''pamięciach ulotnych'' (pamięć RAM), które zawierają dane adaptacyjne. Stałe mapy (bazowe) są i tak zapisane w ''pamięciach stałych'', jak np. pamięć ROM.
grreg74 pisze:termiczny zawor przyspieszonego biegu jalowego nie wiele mi mowi chyba zapomnialem dodac ze jestem zielony w dziedzinie "zrob to sam" jesli masz jakes foto lub schemat to chetnie obejrze i zabieram sie do pracy
niestety, nie mam żadnej fotki, wiem jedynie, że to gdzieś obok silniczka krokowego...
misio no to chyba w jednej kwestii sie zgadzamy, wlasnie ta teoria forumowa o naukach ecu hondy coraz bardziej mnie smieszy tymbardziej ze nie przestaja tego klepac, komp se sam zaplonu nie ustawi, tzn silniki pozbawione Knock Sensora, czyli wszystko co nie posiada Vteca z tego co wiem. A teoria o uczeniu kompa nie jest juz taka mloda skoro do mojego civ tez zalecali nauke kompa ;P Wiec nie wiem jak ecu samo mialo by to zrobic, co innego silniki na vtecu tam jest czujnik spalania stukowego gdzie komp se dobierze zaplon do jakosci paliwa ale to inna bajka... sorry wszystkich za off top ale akurat musialem sie wygadac w tej kwestii ;P pozdrawiam
chlopaki przejechalem sie w koncu do elektro mechanika i po podlaczeniu pod komputer nie wykazalo zadnych bledow, sonda lambda rowniez zostala sprawdona i jego zdaniem dziala dobrze i problem jest w tym ze dalej tego nie rozwiazalem. Jego zdaniem steronik jest walniety ale jego komputer nie siega tak daleko aby mnie zapewnic o tym. Troche ten gosciu wygladal mi na "magika" ale jeszce jedno co mi powiedzial to ze wtrysk mam nastawiony na 4 - 4.2 mili sekundy co oznacza stanowczo za duzo bo powinno byc okolo 1.8 do 2.0 mili sekundy to jest to co on mi powiedzial oraz stwierdzil ze nie da sie tego zminic gdy go o to poprosilem. Pare dni wzcesniej bylem tez na przegladzie i po wlozeniu "sondy" do rury wydechowej okazalo sie ze weglowodory przekrozone sa o 30 razy oraz dwutlenek wegla rowniez o iles tam razy ale troche mniej. Fakt jest taki ze ze oborty dalej mi chodza oraz moja hania bierze teraz okolo 18l gazu na 100km. Ogolnie masakra dodam tylko ze kopulke tez zdemontowalem i wyczescilem te elementy aluminowe POMOCY!!
Czesc mialem to samo obroty mi falowaly, zapalala sie kontrolka na desce, fachowiec w Hondzie szukal 3 godziny i w koncu stwierdzili ze zawor biegu jalowego byl przyczyna, czesc zamowili mi w ASO cos kolo 100€ mnie to kosztowalo, moze masz ten sam problem. Dostep jest troszke dupowaty ale wymienial to przymnie i zajelo mu to okolo 30 min.
dzieki jacek za podpowiedz zaznaczenie rowniez zauwazylem u mnie ta kontrolka sie nie zapala ale napewno sprobuje pytanko odnosnie tego czy jestem skazany na wydanie takiej kwoty jak ty czy jest jakis zaminik bo jesli jest to bym byl zainteresowany raczej ta druga opcja pozdro
osobiscie czekalem na ta czesc 7 dni, ASO Honda Niemcy zamawiala ja w USA, od tej pory nie mam problemow z obrotami na biegu jalowym, najgorsze to bylo ze zanim to zdiagnozowali co jest padniete to musialem zaplacic 240€ za szukanie usterki czemu te obroty faluja.
jeszcze jedno pytanko ta petelka czerwona zaznaczyles ten wezyk ktory widac na pierwszym planie co idzie w prawo w lini poziomej ?? czy chodzi o cos co jest za przepustnica?? bo tam to nic nie wykrylem procz silniczka krokwego ktory juz tez zostal wyczyszczony wczesniej prosze o oswietlenie mnie bo rodzony mechanik to ze mnie nie jest pozdro
grreg74 pisze:jeszcze jedno pytanko ta petelka czerwona zaznaczyles ten wezyk ktory widac na pierwszym planie co idzie w prawo w lini poziomej ?? czy chodzi o cos co jest za przepustnica?? bo tam to nic nie wykrylem procz silniczka krokwego ktory juz tez zostal wyczyszczony wczesniej prosze o oswietlenie mnie bo rodzony mechanik to ze mnie nie jest pozdro
Hejka,
wpadnij do mnie do Wołowa to rozwiąrzemy problem, mam całego ssaka i dużo gratów z f20b5 także napewno coś poradzimy
dzieki jacenty dobrze bylo chociaz cos pokombinowac we wczesniejszych postach misio40 cos mi wspominal o temicznym zaworze przyspieszonego biegu jalowego tyle ze ja nie mam pojecia gdzie to jest ale jest to ponoc gdzies kolo krokowca dobrze kbl100 mieszka nie daleko mnie i ma troche czesci do naszych silniczkow wiec trzeba bezie cos pomyslec bo tak dluzej nie moze byc a jezdzic sie chce heh pozdro