witajcie po latach:)
z doświadczenia powiem Wam tak falowanie obrotów=regulacja zaworów lub zła regulacja zaworów
przeszedłem wielu mechaników, aż w końcu trafił mi się ten jeden aptekarz i ustawił tip top i to w ASO.
a teraz mój najnowszy problem
po regulacji zaworów, po wymianie rozrządu w 2 tygodnie po zaworach, oleju z filtrem i wyczyszczeniu/naoliwieniu filtra powietrza 1 tydzień po rozrządzie...jak nowa z fabryki,
nie mogłem się powstrzymać zaszalałem, bo tak ładnie wkręcała się na obroty i mruczała...szła jak burza, w końcu poczułem 100% vtec
na drugi dzień odpalam, uu coś obroty spadły na 200, e pewnie przypadek
jadę, wrzucam luz a obroty zamiast spaść na standardowe 800/900 zostały na 1500
i tak zostały dopóki samochód nie zatrzymał się praktycznie do zera...spadły na 800/900 ale czuć i słuchać delikatne wahania/korekty obrotów
hmm ruszam dalej, i znowu to samo tyle, że na 1600 i tak kilka razy aż pod 1800 podeszły
praktycznie zatrzymuję się i spadają...
najlepsze na koniec...wjeżdżam na parking podziemny, wciskam sprzęgło a obroty od 1500 do 2200 prawie powędrowały
sprawdziłem przepustnicę - czysta (myślałem, że może przesadziłem z nakładaniem oleju na filtr)
myślę zawory - no nie możliwe, nic nie brzęczy, idzie już nie jak burza jak dwa dni wcześniej, ale no gdzie nie ma opcji
wsiadam odpalam, yyy, wszystko ok, lekko coś upadły obroty, ale jadę spadają jak powinny, nie falują
uff minęło
odpalam drugi raz i znowu to samo, powtórka z rozrywki 1500 itd.
zgłupiałem
w ASO przy okazji rozrządu wyczyścili mi przepustnicę i EGR i tak jak mówiłem było tip top
i dali sygnał świece do wymiany, wrzuciliśmy używki
dziś odkręciłem zobaczyć jakie mi w ASO wsadzili tymczasowo, oczywiście "5" - tak jak w moim manualu
wcześniej miałem "6" całe czarne w nagarze
ale te 5 co teraz mam są takie rudawe jakby za mało paliwa było czy coś - trop może być zły, bo może takie świeczki dostałem z ASO
hipoteza 1.
może filtr paliwa zapchany i coś z podawaniem benzyny nie tak?
hipoteza 2.
zawory?
hipoteza 3.
może jakaś nieszczelność związana z wymianą oleju w silniku (na filtrze, czy korku?) - to była ostatnia operacja wykonana na kupecie przed fascynacją osiągami
po każdej wcześniejszej reanimacji wszystko było ok
hipoteza 4.
zabrudzony krokowiec? 2, 3 razy przez ostatnie 2 tygodnie było wszystko w porządku, do czasu ponownego odpalenia - czyli nie jest to temat stały, a zmienny zależny od nie wiem czego
hipoteza 5.
pada potencjometr położenia przepustnicy? i dlatego raz jest ok raz nie? tylko czy czasem on nie pada raz a dobrze?
hipoteza 6. 7. 8.
Wasza kolej
Z góry dzięki
halo???????????????????