Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
Cześć,po opcji "szukaj" rozpoczynam nowy temat...
sądzę że obie usterki są jakoś ze sobą związane,
w skrócie opisze co i jak:
accorda mam prawie dwa lata i to pierwsza jego taka poważna usterka,
bardzo sporadycznie zdarzało się że accord podczas jazdy potrafił zgasnąć,na forach pisano o wadliwej kostce stacyjki-została wymieniona ale problem się powtórzył ale ze względu na to że usterka wystąpiła przez te 2 lata z 5-6 razy w różnym odstępie czasu,postanowiłem z tym żyć.
W między czasie wymieniłem wszystkie filtry,świece,przewody WN,przeczyściłem aparat zapłonowy,zregenerowałem rozrusznik,ustawiłem zawory i wszystko było względnie dobrze do czasu aż kilka dni temu nie chciał odpalić na zimnym.
-długie wielokrotne kręcenie rozrusznikiem nic nie dało,chociaż przy entym już tak jakby chciał odpalić ale jednak nie wchodził na obroty,
podpięty pod hol odpalił po chwili,myślę sobie ok przypadek,jednak jakoś za dwa dni odpalam i po przejechaniu 1km zgasł i nie chce odpalić,nie miałem wyjścia i musiałem długo kręcić rozrusznikiem,ciężko było ale odpalił (czerwona lampka w głowie zapala się), wziąłem wolne żeby popatrzeć ,poczytać...
Rano chcę odpalić i znowu to samo,kręci i lipa,po bardzo wielu próbach odpalił ale pracował strasznie nie równo i po próbie wkręcenia na wyższe obroty gasł i tak kilka razy: utrudniony start ,nierówna praca,zgasł
Po użyciu kilku czarodziejskich zaklęć na k i h przy kolejnym odpaleniu wszystko w normie,
-check nie pali się (samodiagnostyka bez błędu)
-jak już odpali normalnie to nie ma problemów z mocą ,lata aż miło
-najgorsze jest to że to usterka okresowa,a nie chcę sytuacji gdzie trafi do mechanika i będzie opcja wymieniania elementów za zasadzie "bo się może uda trafić.
Wiele rzeczy przy samochodzie robię sam i chciałbym zawalczyć również z tym,
czytałem trochę o wypadającym zapłonie i w sumie te obie usterki sugerują mi że to może być właśnie wina czujnika położenia wału.
Jakby ktoś mógłby mnie jakoś jeszcze na coś naprowadzić,ewentualnie co jeszcze sprawdzić (ewentualnie jak sprawdzić czujnik,jakie powinien posiadać wartości,prosty multimetr posiadam) byłoby super:)
Dodam że Honda posiada lpg i zachowuje się tak samo na obu rodzajach paliwa.
Sory za rozpisanie się ale i tak pewnie o czymś zapomiałem
sądzę że obie usterki są jakoś ze sobą związane,
w skrócie opisze co i jak:
accorda mam prawie dwa lata i to pierwsza jego taka poważna usterka,
bardzo sporadycznie zdarzało się że accord podczas jazdy potrafił zgasnąć,na forach pisano o wadliwej kostce stacyjki-została wymieniona ale problem się powtórzył ale ze względu na to że usterka wystąpiła przez te 2 lata z 5-6 razy w różnym odstępie czasu,postanowiłem z tym żyć.
W między czasie wymieniłem wszystkie filtry,świece,przewody WN,przeczyściłem aparat zapłonowy,zregenerowałem rozrusznik,ustawiłem zawory i wszystko było względnie dobrze do czasu aż kilka dni temu nie chciał odpalić na zimnym.
-długie wielokrotne kręcenie rozrusznikiem nic nie dało,chociaż przy entym już tak jakby chciał odpalić ale jednak nie wchodził na obroty,
podpięty pod hol odpalił po chwili,myślę sobie ok przypadek,jednak jakoś za dwa dni odpalam i po przejechaniu 1km zgasł i nie chce odpalić,nie miałem wyjścia i musiałem długo kręcić rozrusznikiem,ciężko było ale odpalił (czerwona lampka w głowie zapala się), wziąłem wolne żeby popatrzeć ,poczytać...
Rano chcę odpalić i znowu to samo,kręci i lipa,po bardzo wielu próbach odpalił ale pracował strasznie nie równo i po próbie wkręcenia na wyższe obroty gasł i tak kilka razy: utrudniony start ,nierówna praca,zgasł
Po użyciu kilku czarodziejskich zaklęć na k i h przy kolejnym odpaleniu wszystko w normie,
-check nie pali się (samodiagnostyka bez błędu)
-jak już odpali normalnie to nie ma problemów z mocą ,lata aż miło
-najgorsze jest to że to usterka okresowa,a nie chcę sytuacji gdzie trafi do mechanika i będzie opcja wymieniania elementów za zasadzie "bo się może uda trafić.
Wiele rzeczy przy samochodzie robię sam i chciałbym zawalczyć również z tym,
czytałem trochę o wypadającym zapłonie i w sumie te obie usterki sugerują mi że to może być właśnie wina czujnika położenia wału.
Jakby ktoś mógłby mnie jakoś jeszcze na coś naprowadzić,ewentualnie co jeszcze sprawdzić (ewentualnie jak sprawdzić czujnik,jakie powinien posiadać wartości,prosty multimetr posiadam) byłoby super:)
Dodam że Honda posiada lpg i zachowuje się tak samo na obu rodzajach paliwa.
Sory za rozpisanie się ale i tak pewnie o czymś zapomiałem
- regret
- Administrator
- Posty: 1044
- Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
- Auto: Accord CG4
- silnik: 2.2
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
temat ogasnieciu podczas jazdy juz byl ,sam o tym pisalem . Z tego co pamietam to bylo cos do przelutowania w stacyjce.
Edit :
zeby nei byc goloslownym pofatygowalem sie o odkopanie tematu ,prosz:
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=2&t=2454
Edit :
zeby nei byc goloslownym pofatygowalem sie o odkopanie tematu ,prosz:
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=2&t=2454
NPK Team
De opresso liber
De opresso liber
Re: Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... nie+odpala" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... ala#p33742" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... nie+odpala" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... ala#p21094" onclick="window.open(this.href);return false;
Miłej lektury, opcja szukaj nie gryzie.
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... ala#p33742" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... nie+odpala" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... ala#p21094" onclick="window.open(this.href);return false;
Miłej lektury, opcja szukaj nie gryzie.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
Podczas głowienia się nad usterką gaśnięcia podczas jazdy przelutowałem ten przekaźnik (słychać pompę po przekręceniu stacyjki).zamieniłem również kluczyki gdyby immo w kluczu świrowało.
- scorpion3m
- Posty: 133
- Rejestracja: 23 wrz 2012 22:17
- Auto: VI CG4 98
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: H3M
Re: Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
Jeżeli masz gaz, to tu może być przyczyna problemów. U mnie ostatnio też chodził nie równo (na gazie i pb), były problemy z odpaleniem (czasami). Była to wina wtrysków gazowych, które się zasyfiły i np. po przełączeniu na pb zalewały układ i nie mogłem odpalić, trzeba było długo kręcić. Wtryski poszły do reklamacji.
Teraz przez kilka dni muszę jeździć na benzynie, ale za to jeździ się super.
Teraz przez kilka dni muszę jeździć na benzynie, ale za to jeździ się super.
Re: Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
Przekaźnik pompy paliwowej , miałem podobnie tylko auto mi nie gasło podczas jazdy na szczęście.
Re: Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
Wtryski gazu jak i podciśnienie do kolektora szczelne,dla pewności od kilku dni jeżdżę tylko na pb (zakręcona butla,spuszczony gaz z układu),przekaźnik raczej wykluczam bo przelutowany, cyka,słychać pompę.
Czy ktos orientuje się (lub mógłby zmierzyć-wyśle piwko pocztą za pomoc ) jaką wartość powinien mieć cz.położenia wału na zimnym i rozgrzanym silnikiem?
U mnie na zimnym 2.15 kohm każdy (całość sklada się z dwóch czujników).
Czy ktos orientuje się (lub mógłby zmierzyć-wyśle piwko pocztą za pomoc ) jaką wartość powinien mieć cz.położenia wału na zimnym i rozgrzanym silnikiem?
U mnie na zimnym 2.15 kohm każdy (całość sklada się z dwóch czujników).
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
Czujnik położenia wału w razie uszkodzenia objawia się błędem ,zupełnie inaczej niż w Oplach. Jeśli nie ma błędu a piszesz że wymieniłeś kable i świece ,ale kopułkę i palec jedynie przeczyściłeś to tu bym zaczął poszukiwania.
Re: Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
Check nie pali się,
Jeszcze tylko się upewnię, kostka do samodiagnostyki od silnika i od absu jest ta sama? Po zwarciu niebieskiej dwupinowej abs mruga (kiedyś był problem z jednym czujnikiem abs) a check pali się ciągle...
Jeszcze tylko się upewnię, kostka do samodiagnostyki od silnika i od absu jest ta sama? Po zwarciu niebieskiej dwupinowej abs mruga (kiedyś był problem z jednym czujnikiem abs) a check pali się ciągle...
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Gaśnie podczas jazdy + utrudniony start
Tak jest OK ,masz F20B5 ?